مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

امریه شهرک های صنعتی استان ها دارای چه شرایط و مدارکی است؟

Rate this post

امریه شهرک های صنعتی اسن چگونه انجام میشود؟

امریه شهرک های صنعتی اسن یکی از ارگان های امریه دهنده کشور میشد که جوانان ایرانی فرصتی پیدا کرده اند که از انواع امریه ها به خصوص امریه شهرک های صنعتی استفاده کنند و ۲ سال خدمت سرزی را موفقیت بگذرانند چرا که امریه فرصتی است برای مشمولین نظام وطیفه است هم از مک تحصیلی خود استفاده کنند و هم از فعالیت های سخت دوران پادگان دور بمانند، همچنین مشمولان میتوانند از مزایا و حقوق بهتری نسبت به سرزان پادگان بهره مند شوند .

امریه خدمت سرزی همواره برای این است که فرد مشمول بتواند سرزی خود را به آسانی بگذراند که یکی از شرایط اصلی امریه داشتن مک تحصیلی میشد و اینکه خدمت سرزی برای سرزان پادگان ۲۱ ماهه میشد اما برای سرزانی که به صورت امریه خدمت میکنند این دوره ۲۴ ماهه است و ۳ ماه بیشتر از سرزان عادی میشد که این میتواند یکی از معایب امریه شد.

امریه خدمت سرزی مخاطن بسیاری را جذب خود کرده است همچنین هرساله تعداد زیادی از سازمان ها برای اینکه هزینه های خود را کم کنند شروع به جذب نیروی امریه میکنند . آنها برحسب میزان سواد و مک تحصیلی فرد مشمول را مراکز و سازمانهای خود به صورت امریه سرزی به خدمت میگیرند . که این مک تحصیلی از دیپلم دکتری متغییر است و سازمان مربوطه بسته به احتیاج خود مشمولان را اختیار میگیرد . شما مشمولان میتوانید راهنمایی های لازم را این خصوص از مشاوره نظام وظیفه یافت کنید .

شرایط امریه شهرک های صنعتی اسن چگونه است؟

شرایط امریه سرزی برای شهرک های صنعتی اسن از سوی سازمان امریه دهنده به مشمولان اعلام میشود اگر مشمول شرایط سازمان را داشت برای امریه خواست بدهد غیر این صورت برای اعزام به خدمت سرزی آماده شود . هر سازمانی شرایط و ضوابط خاص خود را دارد بنابراین مشمولان ید دقت کافی داشته شند، اگر متقاضی برای امریه به دو سازمان خواست داده است بعدا مشکلاتی روبرو میشود پس سعی کنید خواست امریه را فقط به یک سازمان ابلاغ کنید، چرا که هر دو خواست طل میشود .

شرایط متقاضیان امریه سرزی برای شهرک های صنعتی اسن را به طور مفصل برای شما ذکر میکنیم که مشمول ید دارای یکی از این شرایط شد بتواند امریه بگیرد؛

مهل، معاف از رزم، تحت پوشش کمیته امام خمینی ( رحمت الله )، خانواده ایثارگران ( جانز، مفقودالاثر، شهدا و… )، تحت پوشش سازمان بهزیستی و از مهم ترین شرایط امریه ها میتوان به نداشتن غیبت اشاره کرد به همین منظور مشمول ید بعد از پایان ۱۸ سالگی که سن مشمولیت است برای گرفتن امریه اقدام کند .

مدارک امریه سرزی شهرک های صنعتی اسن شامل چه مواردی است ؟

مدارک امریه شهرک های صنعتی اسن را ید به سازمان همان اسن محل زندگی خود برای تشکیل پرونده برسانید صورت یید مدارک و طی کردن مراحل امریه فرد مشمول بتواند از امریه مورد نظر استفاده کند . به علت اینکه اولویت برای سرز امریه شدن، کسانی است که زود تر برای امریه خواست کنند بنابراین مدارک خود را هرچه سریع تر به سازمان مربوطه تحویل دهید از شانس بیشتری برای پذیرش برخوردار میشوید .

مدارک لازم برای گرفتن این امریه نیز به این شرح میشد ؛ نامه اعلام نیاز به نیروی امریه از طرف سازمان شهرک های صنعتی، کپی شناسنامه صورت مهل بودن از تمام صفحات آن، کپی کارت ملی، گواهی دانشگاه مبنی بر تمام شدن دوره معافیت تحصیلی، دفترچه اعزام به خدمت سرزی که فرد مشمول دست داشتن این مدارک میتواند به سازمان مورد نظر برای یافت امریه مراجعه کند .

مراحل پذیرش امریه شهرک های صنعتی اسن چگونه است؟

مراحل پذیرش امریه شهرک های صنعتی اسن برای یافت امریه بسیار حائز اهمیت است زیرا اگر فرد مشمول این مراحل را بداند بهتر و هرچه سریعتر میتواند امریه را یافت کند و البته بسیاری از مشمولین از این مراحل اطلاعی ندارند شما مشمولان عزیز میتوانید این مرکز این ره کمک بگیرید . فرد مشمول برای اینکه بتواند مراحل پذیرش امریه را به راحتی پشت سر بگذراند ید نکاتی را رعایت کند که زیر به آنها اشاره میکنیم؛

  1. حداقل ۲ ۳ ماه قبل از اعزام به خدمت سرزی برای امریه اقدام کنید .
  2. صورت پذیرفته شدن برای امریه نمیتوانید از خواست خود انصراف دهید .
  3. فرد مشمول غایب نشد .
  4. مدت امریه جزو سوابق استخدامی محسوب میشود .
  5. و نکات مهم دیگر

ثبت نام امریه شهرک های صنعتی اسن چگونه انجام میشود ؟

از مدارک مورد نیاز که لا به آنها اشاره شد تصویر واضحی گرفته و جهت ثبت نام امریه سرزی شهرک های صنعتی اسن به سازمان مربوطه ارسال کنید . برخی از سازمان ها به مشمول این تعهد را میدهند که پس از پایان دوره امریه خدمت سرزی او را استخدام کنند اما همه ی سازمان ها اینگونه نیستند شما میتوانید این ره مشاورین مرکز مشاوره آویژه تماس تلفنی و آنلاین برقرار کنید . مشمول پس از ثبت نام و استخدام این سازمان به عنوان نیروی امریه مثل دیگر کارمندان سر ساعت اداری به سازمان وارد و خارج میشود . همچنین دیگر احتیاجی به لس رزمی و پوتین ندارد و ید لس رسمی متناسب سازمان مربوطه را بپوشد

سهمیه امریه شهرک های صنعتی اسن به چه میزان است ؟

سهمیه امریه سرزی شهرک های صنعتی اسن به صورت سالانه میشد که این دستور از طرف مقام معظم رهبری به سازمان های صنعتی اسن ابلاغ میشود . سازمان ها و وزارتخانه های زیادی برای امریه وجود دارد که پایین آنها را ذکر میکنیم ؛

  1. سازمان آموزش و پرورش
  2. سازمان آتش نشانی
  3. سازمان زرسی کل کشور
  4. وزارت نیرو
  5. وزارت نفت
  6. وزارت کار و امور اجتماعی
  7. بنیاد شهید انقلاب اسلامی
  8. نهاد ریاست جمهوری
  9. سازمان میراث فرهنگی و گردشگری
  10. سازمان هواپیمایی کشور
  11. موسسه اسندارد و تحقیقات صنعتی
  12. بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
  13. و غیره

سهمیه امریه شهرک های صنعتی اسن را نیز به طور مفصل توضیح دادیم، سازمان شهرک های صنعتی اسن گرفتن نیروی امریه میخواهند از نیروی جوان و تحصیلکرده برای فعالیت سازمان خود استفاده کنند و از هزینه های گزاف خودداری کنند .

سوالات متداول

آیا فرد مشمول میتواند برای گرفتن امریه از دو سازمان خواست کند ؟

خیر؛ او میتواند تنها از یک سازمان خواست کرده و امریه بگیرد، اگر مشمول از دو سازمان خواست امریه کند بعدا مشکل روبرو شده و هردو خواست طل میشود .

هدف سازمان ها از بکارگیری نیروی امریه برای فعالیت سازمان خود چیست ؟

سازمان ها این کار نیروی جوان و پرتوان و سواد را جذب میکنند هم از قت سواد آنها استفاده کنند و هم هزینه های سازمان صرفه جویی کنند و این سالها بسیاری از مراکز و سازمان ها به همین منظور شروع به گرفتن نیروی امریه کرده اند .

شرایط امریه شهرک های صنعتی اسن چیست ؟

از مهمترین شرایط شهرک های صنعتی این است که دفترچه اعزام به خدمت فرد مشمول غیبت نخورده شد و دیگر شرایط به این صورت است؛ مهل، معاف از رزم، تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی ( ره )، تحت پوشش سازمان بهزیستی از موارد دیگر شرایط این سازمان میشد .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات خدمت سرزی و افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را زمینه مشاوره امریه خدمت سرزی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

امریه شهرک های صنعتی اسن ها دارای چه شرایط و مدارکی است؟

شما می توانید مطالعه مقالات ما این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و صورت نیاز تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران شماره .

امریه شهرک های صنعتی اسن ها دارای چه شرایط و مدارکی است؟

مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۳۰:۰۹ توسط:avije موضوع: نظرات (0)

چه کسانی میتوانند برای دریافت امریه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اقدام کنند؟

5 / 5 ( 1 امتیاز )

امریه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و راه های یافت این امریه چگونه است؟

امریه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یکی از ارگانهای امریه گیر است که مشمولان میتوانند برای اخذ امریه از آن اقدام کنند. واقع بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یکی از مهم ترین سازمانهایی است که توسعه شهری و روسیی و ساخت واحدهای مسکونی نقش دارد. حال افرادی که حوزه فعالیت این سازمان تخصص دارند، میتوانند برای گذراندن دوره سرزی خود این سازمان و به عنوان امریه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خواست دهند.

توجه کنید که این سازمان تحت نظارت نظام وظیفه تنها میتواند تعداد مشخصی از نیروهای خود را تحت شرایط خاصی از بین مشمولان وظیفه عمومی جذب کند. امریه شدن بنیاد مسکن به این معنی است که سرز به عنوان کارمند و عضوی از این سازمان به کار گرفته میشود و نیازی به انجام امور نظامی و حضور پادگانها نیست و خدماتی که این فرد به بنیاد مسکن ارائه میدهد به عنوان دوره سرزی وی نظر گرفته میشود.

حال فردی که متقاضی امریه شدن بنیاد مسکن است ید از شرایط و ضوابط مربوط به جذب امریه آگاهی کامل داشته شد.

مثلا نکته ای که متقاضیان ید نظر داشته شند این است که خدمت این سازمان طولانی تر از خدمت پادگانهای نظامی و عملیاتی دور دست است و معمولا ۲۴ ماه میشد.

همچنین مشمولان نمیتوانند از هیچگونه کسری خدمتی استفاده کنند. اما مزیتی که کنار این دوره طولانی سرزی مطرح است این است که این دو سال امریه به عنوان سوابق کاری فرد مطرح میشود و میتواند برای استخدام و یافتن شغل مناسب و… آینده مفید شد. این مزایا عث شده که مشمولان زیادی برای امریه شدن این سازمان یکدیگر رقابت کنند.

توجه داشته شید که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز به مانند بسیاری از ارگانهای امریه گیر تعهدی برای جذب و به کارگیری سرزان امریه بعد از پایان دوره خدمتشان ندارد.

رشته های مورد نیاز بنیاد مسکن برای امریه شامل چه مورادی است؟

رشته های مورد نیاز بنیاد مسکن برای امریه قاعد ید متناسب نوع فعالیت و کار این سازمان شد. از آنجایی که فعالیت های بنیاد مسکن شامل اجرای طرح های هادی روسها، تهیه واحد های مسکونی، ارائه طرحهای زسازی مناطق آسیب دیده و دیگر پروژه های اینچنینی میشد؛ لذا افرادی که مک دانشگاهی خود را رشته های مرتبط این فعالیتها گرفته اند، میتوانند برای امریه شدن این سازمان اقدام کنند. برخی از رشته های مورد نیاز بنیاد مسکن برای امریه به ترتیب زیر است:

  • مهندسی عمران
  • مهندسی معماری
  • مهندسی شهر سازی
  • مهندسی صنایع
  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی مکانیک
  • مدیریت
  • حقوق
  • حسابداری
  • و…

توجه کنید که بنیاد مسکن تنها از بین افرادی که مک تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری داشته شند، سرز امریه جذب میکند.

لذا افرادی که مک تحصیلی کاردانی و پایین تر دارند، معمولا شانسی برای اخذ امریه از این سازمان ندارند. استفاده از دانش افرادی که به زگی از دانشگاه فارغ التحصیل شده اند برای هر دو طرف منافعی را به همراه دارد. زیرا مشمولان این فرصت را پیدا میکنند که همزمان گذراندن دوره سرزی، حوزه تخصصی خود کار کنند و محیط کار تجربه و دانش بیشتری کسب کنند، از طرفی بنیاد مسکن نیز استخدامی کمتری خواهد داشت و هزینه های مربوط به کارمندان صرفه جویی میشود. زیرا حقوق یافتی سرزان امریه کمتر از دیگر کارمندان این بنیاد میشد.

فارغ التحصیلان برخی از رشته ها همچون حسابداری و کامپیوتر از آن افرادی هستند که تعداد زیادی از ارگانهای امریه گیر از جمله همین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پذیرش میشوند اما ید توجه کنند که تنها میتوانند برای اخذ امریه به یک سازمان خواست دهند پس قبل از هر چیز ید اطلاعات دقیقی از سازمان و بنیاد مورد نظرشان به دست بیاورند.

اولویت پذیرش امریه بنیاد مسکن کدام دسته از مشمولان است؟

اولویت پذیرش امریه بنیاد مسکن و چگونگی اولویت قرار گرفتن برای اخذ امریه سرزی از این سازمان یکی از محث مهمی است که ممکن است برای متقاضیان مطرح شود. یکی از مواردی که ثیر زیادی اخذ امریه دارد، زمان ثبت خواست و ارائه مدارک به سازمان مربوطه است. ارائه به موقع برگه ی اعزام به خدمت یا همان برگ سبز سرزی به بنیاد مسکن یکی از مهم ترین مواردی است که میتواند شما را اولویت اخذ امریه قرار دهد. ممکن است شما تمام شرایط لازم برای اخذ امریه را دارا شید اما به دلیل اینکه این برگه را دیر تر ارائه داده اید جای شما را کس دیگری بگیرد. بنابراین توصیه میکنیم حداقل دو ماه قبل از اعزام به خدمت پیگیری های لازم برای اخذ امریه را انجام دهید.

علاوه بر این افرادی که بیشتر از دیگر داوطلن شرایط امریه شدن را دارا شند شانس بیشتری دارند. مثلا افرادی که معافیت از رزم دارند و نمیتوانند خدمات نظامی و سخت دوره سرزی را تحمل کنند، از گزینه های مناسب برای سرز امریه بنیاد مسکن هستند.

سازمان وظیفه مشمولان مهلی را که همزمان خدمت سرزی وظیفه نگهداری و سرپرستی یک یا چند نفر دیگر را نیز بر عهده دارند، اولویت امریه سرزی قرار داده است. زیرا توجه به شرایط سرزان امریه که به شکل پاره وقت و مانند دیگر کارمندان اداری خدمت میکنند، این افراد میتوانند نصف روز را به وظایف و امور خانوادگی خود بپردازند. مورد دیگری که ره اولویت پذیرش امریه بنیاد مسکن وجود دارد این است که هر چه فرد تخصص و سابقه بهتری داشته شد شانس او برای امریه شدن نیز افزایش میابد. نداشتن کسری خدمت نیز میتواند شما را یکی از گزینه ها و اولویت های امریه این بنیاد قرار دهد.

مهلت ثبت نام امریه بنیاد مسکن چه زمانی است؟

مهلت ثبت نام امریه بنیاد مسکن معمولا محدود است بنابراین متقاضیان ید این زمان مدارک خود را جمع آوری کنند و به سازمان مربوطه ارائه دهند. معمولا نمیتوان زمان مشخصی را برای امریه گیری بنیاد مسکن عنوان کرد اما میتوان گفت که بنیاد مسکن هر زمان که از سوی سازمان وظیفه کشور مجوز های لازم برای جذب سرز امریه را داشته شد و به نیروی کار نیاز داشته شد، فراخوانی را منتشر میکند. طی این فراخوان از کلیه افرادی که شرایط و دانش لازم رشته های مورد نیاز این سازمان را دارند برای امریه شدن دعوت به عمل میاید.

توجه کنید که مدت مشخص شده که معمولا بین دو چند هفته است ید به سامانه اینترنتی ثبت نام و جذب امریه سرزی بنیاد مسکن مراجعه کنید و فرمهای مربوطه را تکمیل کنید. بدیهی است که بعد از به پایان رسیدن مهلت ثبت نام امریه سرزی بنیاد مسکن امکان ثبت نام وجود ندارد.

از آنجایی که تعداد سهمیه های جذب سرز امریه برای بنیاد مسکن کم است یعنی این سازمان تنها تعداد مشخص و محدودی از نیروهای خود را از بین سرزان میگیرد، لذا توصیه میکنیم اعلام فراخوان و قبل از به پایان رسیدن مهلت ثبت نام هر چه زودتر اقدامات لازم را انجام دهید.

شرایط جذب امریه سرزی بنیاد مسکن کدام است؟

شرایط جذب امریه بنیاد مسکن به دو دسته شرایط عمومی و شرایط اختصاصی دسته بندی میشود که این موارد به شرح زیر میشند:

  1. شرایط عمومی شامل همه ی مواردی است که برای امریه شدن تمام ارگان ها و ادارات امریه گیر مطرح است. این شرایط ۵ گروه از مشمول را شامل میشود که زیر به آنها اشاره کرده ایم:
  • مشمولانی که سرپرستی خانوار را بر عهده دارند.
  • مشمولانی که تحت حمایت سازمان بهزیستی کشور و کمیته امداد امام خمینی میشند.
  • مشمولان وظیفه ای که معافیت از رزم گرفته اند.
  • مشمولان مهل و صاحب فرزند.
  • مشمولانی که عضو خانواده شهدا، جانز و ایثارگر هستند.

داشتن حداقل یکی از شرایط لا یکی از ارکان اساسی برای امریه شدن است.

البته ممکن است برخی از ارگانها از افرادی که این گروه های قرار ندارند نیز سرز امریه بگیرد.

  1. اما دسته ی دوم از شرایطی که برای امریه شدن بنیاد مسکن لازم است شرایط اختصاصی است:
  • مهم ترین این شرایط اختصاصی، داشتن مک تحصیلی مرتبط و مورد یید بنیاد مسکن است.
  • مشمولان ید همان محلی که بنیاد مسکن مشخص میکند خدمت کنند و اماکن تغییر محل خدمت تنها هماهمنگی سد کل نیروهای مسلح وجود دارد.
  • مشمولان نید هیچ نسبت فامیلی سببی و نسبی کارکنان بنیاد مسکن داشته شند.
  • حقوقی که به سرزان امریه بنیاد مسکن داده میشود متناسب جه نظامی و مک تحصیلیشان میشد. بنابراین میزان یافتی هر فرد ممکن است دیگر افراد متفاوت شد.

علاوه بر شرایط ذکر شده لا ذکر این مورد خالی از لطف نیست که متقاضیان امریه نید غیبت کرده شند و اخذ امریه برای مشمولان غایب امکان پذیر نیست. البته این افراد غایب میتوانند ارائه دلایل قانع کننده غیبت خود را توجیه کنند.

شرایط امریه شدن بنیاد مسکن اسنها شامل چه مواردی است؟

شرایط امریه شدن بنیاد مسکن اسنها از دیگر مواردی است که مشمولان ید از آن اطلاع داشته شند. یکی از شرایطی که بنیاد مسکن هر اسن مطرح کرده این است که این بنیاد معمولا از بین افراد بومی همان منطقه سرز امریه میگیرد. این موضوع به دلیل محدود بودن سهمیه های این سازمان برای جذب امریه میشد. طبق این قانون، سرزان بومی افرادی هستند که محل زندگیشان محل خدمت کمتر از ۳۵ کیلومتر فاصله داشته شد، بر همین اساس آن دسته از مشمولانی که فاصله محل زندگی بنیاد مسکن محل خدمتشان بیش از ۳۵ کیلومتر شد، سرز غیر بومی به حساب میایند. بسیاری از حقوق و مزایا سرزان امریه بنیاد سمکن اسنها نیز بر اساس همین بومی بودن و غیر بومی بودن آنها مشخص میشود.

ثبت نام امریه سرزی بنیاد مسکن چگونه است؟

ثبت نام امریه بنیاد مسکن بعد از اعلام فراخوان این سازمان آغاز میشود. متقاضیان ید به سامانه اینترنتی ثبت نام مراجعه کنند و فرمهای موجود را تکمیل کنند. همچنین ید مدارکی همچون مک تحصیلی، برگه اعزام به خدمت، تصویر شناسنامه و کارت ملی، برگه تکمیل شده واکسیناسیون، تعهد نامه تکمیل شده عدم نسبت سببی و نسبی کارکنان بنیاد مسکن، تعهدنامه ۲۴ ماه خدمت و… را ارائه دهند. بخش کارگزینی بنیاد مسکن که مسئول جذب سرزن امریه است، این مدارک را مورد بررسی قرار میدهد. چنانچه شرایط لازم برای امریه شدن را داشته شید، به شما اطلاع میدهند که به شکل حضوری مراجعه کنید. بعد از یید مدارک برگه معرفی نامه مخصوص سرزان امریه به شما داده میشود و شما میتوانید زمان اعزام و بعد از دوره آموزشی به بنیاد مسکن محل خدمت خود مراجعه نمایید.

سوالات متداول

مسئله بومی بودن و غیر بومی بودن امریه اداره برای بنیاد مسکن به چه صورت است؟

اگر مسافت محل سکونت محل خدمت شما کمتر از ۳۵ کیلومتر شد شما یک امریه بومی هستید اما اگر این مسافت بیش از ۳۵ کیلومتر شد شما غیر بومی محسوب میشوید و ید محل خدمت خود اسکان یابید.

ماک لازم جهت امریه اداره بنیاد مسکن چه چیزهایی هستند؟

مدارکی که به شکل عمومی ارگان ها از شما خواسته میشود شامل فتوکپی شناس نامه و کارت ملی، یک قطعه عکس سه چهار، فرم اطلاعت شخصی و برگه خواست به اعزام میشد.

ثبت نام امریه ارگان بنیاد مسکن به چه صورت است؟

ثبت نام امریه ارگان بنیاد مسکن یا به صورت اینترنتی انجام میشود یا مراجعه حضوری. ابتدا ید از طریق مشاوره نظام وظیفه مطلع شوید که به چه طریقی میتوانید ثبت نام کنید.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره آویژه

هدف مرکز مشاوره آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات خدمت سرزی و افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را زمینه مشاوره امریه خدمت سرزی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

چه کسانی میتوانند برای یافت امریه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اقدام کنند؟

شما می توانید مطالعه مقالات ما این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و صورت نیاز تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران شماره .

چه کسانی میتوانند برای یافت امریه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اقدام کنند؟

مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۱۸:۴۸ توسط:avije موضوع: نظرات (0)

معرفی نرده بالکن، درب باغ، درب پارکینگ، درب آهنی، حفاظ درب ورودی آپارتمان

نرده بالکن چیست

نرده بالکن، محافظی برای مناطق مرتفع در دسترس افراد مانند بالکن ها یا تراس های سقفی می باشد. این مناطق نیاز به محافظت در برابر سقوط دارد. نرده بالکن می تواند یک دیوار، پاراپه، بالستیک یا هر مانع مشابه با حداقل ارتفاع 110 سانتی متر باشد. اگر می خواهید یک بالستیک را انتخاب کنید، می توانید تصمیم بگیرید که آیا یک بلوک ساختاری شیشه ای را یا یک نرده آهنی می خواهید. ما برای آشنایی بیش تر شما با نرده بالکن، انواعی از نرده بالکن را برای شما در ادامه ی مقاله شرح داده ایم.

 

C:UsersentezarDesktopگلنرده.jpg

نرده بالکن

 

معرفی انواع نرده بالکن:

نرده بالکن شیشه ای: نرده های بالکن شیشه ای، یکی از گزینه های محبوب در حال حاضر است. این سیستم های بالستیک همراه با کفش های پایه، آداپتورهای شیشه ای یا گیره های شیشه ای کف، در بالا یا در مقابل فاسیای کف بالکن نصب شده اند.  هم چنین می توانید یک فولاد ضد زنگ گرد یا یک نرده دستی چوبی به آن اضافه کنید. شما این ها را با براکت های دستی که بین 2 صفحه ی شیشه ای یا از طریق شیشه قرار دارد سوار می کنید. نرده بالکن شیشه ای به عنوان حصار بالکن فواید بسیاری دارد. دارای ساخت و ساز بسیار قوی و شفاف است، که نمای زیبایی را حفظ می کند.اگر حریم شخصی بیش تری می خواهید، از شیشه های رنگی، طرح دار یا مات استفاده کنید.

اگر تصمیم گرفته اید از نرده بالکن استفاده کنید ، می توانید به اطلاعات کافی در این زمینه دست پیدا کنید. به سادگی می توانید نرده های با کیفیت از جنس استنلس استیل یا آلومینیوم را ما خریداری نمایید. شما هم چنین می توانید نوع دیگری از انعطاف پذیری مانند میله، کابل یا شبکه استیل ضدزنگ را انتخاب کنید. این امر یک نگاه صنعتی مدرن ایجاد می کند و نتیجه آن بسیار قوی و ایمن است.

 

 

C:UsersentezarDesktop2-ojzm60iy32n8urjzn84ayg5q91qopkby890zlfi5ps.jpg

نرده بالکن

 

آشنایی با درب پارکینگ:

بعد از این که به معرفی نرده بالکن، پرداختیم می خواهیم با درب پارکینگ آشنا شویم. از ویژگی های یک درب پارکینگ خوب به شرح زیر است:

  • دارای خطوط و مواد مدرن و واضحی که با بسیاری از سبک های معماری هماهنگ باشد

  • دارای انواع رنگ های مطابق کلاسیک یا سفارشی RAL که به جذابیت بصری ساختار ها و ساختمان های منفرد کمک کند

  • متناسب با انواع برنامه های نصب از جمله زیر زمین، سطح خیابان و حتی سازه های ایستاده رایگان باشد.

  • عملکرد قابل اطمینان، روان ، کارآمد و با حجم بالا از ترافیک مداوم را تضمین کند

  • سرعت بالا ریسک خنجر زدن و پیگیری و یا ورود ترافیک غیرمجاز به داخل مرکز را کاهش دهد

  • ساخته شده با مواد بادوام برای مقاومت در برابر محیط های متغیر و سخت آب و هوایی از برف و نمک تا وزش باد طوفان باشد.

 

 

C:UsersentezarDesktopIMG_20171115_140946.jpg

درب پارکینگ

 

معرفی انواع درب پارکینگ:

باید بدانید که درب پارکینگ نیز همانند نرده بالکن  جهت حفظ امنیت و حریم خصوصی ساخته است. اما گستردگی درب پارکینگ از نرده بالکن  بیش تر است. درب های پارکینگ در چهار نوع اساسی قرار دارند که به شرح زیر می باشند:

دربی که از بیرون بپیچند

دربی که به هم بپیوندند

دربی که بالا بروند

دربی که به سمت پایین کشیده شود.

در صورت لزوم نگه داشتن سقف یا در صورت تمایل به ظاهر متمایز آن ها، درب های چرخ دار واگن های چرخان یا درب های انبار کشویی انتخاب مناسبی هستند. در غیر این صورت، محبوب ترین گزینه تا کنون درب رولینگ مقطعی به عنوان درب پارکینگ است.

 

C:UsersentezarDesktoppa81-ojzm5yn9peko7jmpy7b1tgmt29zya64hjzq0mvky28.jpg

نرده بالکن

 

نکات مهم در رابطه با خرید نرده بالکن و درب پارکینگ:

مهم است سیستمی را که انتخاب می کنید متناسب با سبک خانه ی شما باشد. به عنوان مثال اگر در یک خانه ی ییلاقی زندگی می کنید، ممکن است چیزی را بخواهید که بسیار متفاوت با انتظار شما در آپارتمان ها باشد. سیستم های نرده بالکن و درب پارکینگ  مدرن تولید شده توسط تولید کنندگان،  تقلید شده از روی سبک هایی هستند که مربوط به درب های نوسان قدیمی می باشند و با لولا تسمه ای در طرفین و یک جفت دستگیره که یک شیار عمیق در مرکز قرار دارند تکمیل می شود. بیش تر سبک ها، چه سنتی و چه معاصر، پانل های برجسته، تر و تمیز و جزئیات دیگر را با خود به همراه دارند.

 سیستم های ساخته شده با قالب واقعی محکم تر از آن هایی که دارای جزئیات تزئینی هستند، می باشند، که صرفاً چسبیده یا میخ دار هستند. بسیاری از سبک ها برای درب پارکینگ دارای صفحات شیشه ای در ردیف بالا هستند که به نظر می رسد برای طراحی خیابان جذاب باشد و نور روز را به داخل بیاورد. هم چنین برای داشتن ظاهری مدرن تر، می توانید در کلیه ی پنل ها، درب های رول با شیشه ضد آب یا پلاستیک مات را پیدا کنید.

 

C:UsersentezarDesktopدرب-پارکینگ-درب-لاکچری.jpg

درب پارکینگ

 

مواد اولیه های مورد استفاده برای نرده بالکن و درب پارکینگ:

چوب:  چوب جذابیت و اصالت دارد که سایر مواد صرفاً از آن تقلید می کنند. سیستم های چوبی را می توان در اندازه ی موردنیاز به صورت محلی درست کرد که حتی در مقابل ضربات بسکتبال به خوبی ایستاده باشد. نکته ی منفی این است که آن ها نیاز به اصلاح مجدد یا پالایش مجدد دارند، به خصوص اگر در آب و هوای مرطوب زندگی می کنید. سیستم های چوبی بسته به این که آیا آن ها از یک قاب چوبی سبک و پر از عایق یا از یک تخته ی سه لایی یا پوست تخته سنگی تشکیل شده باشند، دارای قیمت های متفاوت و مقاومت های متفاوتی هستند.

فولاد: اگر شما وقت نگه داری زیادی ندارید، فلز انتخاب بهتری از چوب است. فولاد نسبتاً ارزان و در عین حال سخت است. فولاد برهنه زنگ می زند، بنابراین اگر به صورت برهنه از آن در نرده بالکن و درب پارکینگ استفاده شود، در معرض هوا اکسیده شده و به رنگ قرمز متمایل می شود. راه حل جلوگیری از این اتفاق، استفاده از رنگ ها و پوشش های ضد زنگ است.

فایبرگلاس: سیستم هایی با روکش فایبرگلاس در برابر اکسیده شدن مقاومت می کنند و زنگ نمی زنند. با این وجود فایبرگلاس مجدداً از بین می رود زیرا رنگ با گذشت زمان محو می شود. سیستم های فلزی با کیفیت بالا ممکن است دارای ضمانت های طولانی در سخت افزار، ورقه بین فولاد و هر عایق و رنگ کارخانه ای باشند. ممکن است قیمت نرده بالکن فلزی و هم چنین قیمت درب های پارکینگ فلزی گران باشد.

آلومینیوم: سیستم های ارزان قیمت آلومینیومی با نسخه های محکم با قاب های اکسترود شده سنگین و پانل های روکش شده با مقاومت جایگزین شده اند. ناهموار و مقاوم در برابر زنگ زدگی، می باشد و یک انتخاب عالی است. سیستم های آلومینیومی با هزینه ی کم تری دارای قاب و مواد دیگر مانند پلی اتیلن با چگالی بالا هستند. آلومینیوم به دلیل وزن کم در صورت داشتن درب دو جداره فوق العاده گزینه مناسبی است.

 

C:UsersentezarDesktopIMG_20171115_140946.jpg

درب پارکینگ

 

درب باغ:

بهتر است که به غیر از نرده بالکن و درب پارکینگ به سایر سیستم های حفاظتی بپردازیم. درب باغ، می تواند بسیار مفید باشد. از مهم ترین مزیت های استفاده از درب باغ به شرح زیر است:

حفاظت از باغ در برابر افراد مزاحم

حفظ حریم خصوصی

پیشگیری از ورود حیوانات به باغ

زیبایی شناختی و دادن جلوه ای زیبا به باغ

و غیره.

درب باغ می تواند از جنس های مختلفی ساخته شود. معمولا رایج ترین جنس برای درب باغ، فلز رنگ شده و پوشیده شده است. زیرا هم می تواند مقاوم باشد و هم عمر طولانی داشته باشد.

 

C:UsersentezarDesktop450.jpg

درب باغ

 

حفاظ درب ورودی آپارتمان:

معمولا درب های ورودی آپارتمان، درب آهنی نیست و از بیش تر از جنس چوب ساخته شده است. به همین جهت از امنیت بالایی برخوردار نیست. ورود به آپارتمان هایی که در درب ورودی یا به عبارتی در لابی، نگهبان ندارند، بسیار راحت است. لذا این موضوع می تواند امنیت خانه های آپارتمانی را به خطر بیندازد. به همین منظور تولید کنندگان از حفاظ درب ورودی آپارتمان را تولید نموده اند. حفاظ درب ورودی آپارتمان، همانند نرده بالکن، جزء سیستم های حفاظتی محسوب می شود. از این رو ساختاری شبیه به نرده بالکن دارد اما از نظر ارتفاع بلند تر می باشد. حال می خواهیم بدانیم که حفاظ درب ورودی آپارتمان چگونه نصب می شود و در کدام قسمت قرار دارد. مسلما همه ی ما این حفاظ ها را دیده ایم. در واقع نرده های بلندی هستند که از بیرون پشت درب اصلی قرار می گیرند و به صورت کشویی باز و بسته می شوند. این محافظ ها را در زمانی که از منزل خارج می شوند، می بندند و آن را با یک قفل محکم بسته نگه می دارند. معمولا جنس محافظ درب ورودی آپارتمان از فلز است. این فلز را برای دوام بیش تر با رنگ های و مختلف از جمله رنگ های ضد زنگ می پوشانند. ارتفاع این سیستم برابر با ارتفاع درب ورودی و شاید کمی بیش تر است.

 

C:UsersentezarDesktopSliding-Glass-Doors.jpg

حفاظ درب ورودی آپارتمان

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۰۷:۰۵ توسط:avije موضوع: نظرات (0)

چه طور امریه نیروی انتظامی (ناجا) بگیرم؟

5 / 5 ( 1 امتیاز )

پذیرش امریه نیروی انتظامی چگونه امکان پذیر است؟

امریه نیروی انتظامی یکی از انواع امریه خدمت سرزی است که فرد میتواند متناسب رشته تحصیلی خود از آن استفاده کند. فرد برای استفاده از امریه ها ید مک تحصیلی داشته و دفترچه خدمتش بدون مهر غیبت شد تنها این صورت است که میتواند امریه بگیرد به شرطی که تمام شرایط امریه را نیز دارا شد .

امریه نیروی انتظامی هم دارای شرایط، مدارک، مراحل و ضوابطی است که طی این مقاله برای شما میاوریم اطلاعات شما برای گرفتن این امریه کامل شود؛ چرا که ممکن است اطلاع چندانی از آن نداشته شید، همچنین میتوانید برای کسب اطلاعات و راهنمایی های بیشتر از مشاوره نظام وظیفه کمک یافت کنید، راه گرفتن امریه برای شما هموار و آسان شود .

شرایط امریه نیروی انتظامی چیست؟

شرایط امریه نیروی انتظامی به دو بخش شرایط اختصاصی و عمومی تقسیم میشود . همانطور که هر یک از ارگان های امریه دهنده دارای شرایط و ضوابطی است که فرد تنها داشتن این شرایط میتواند امریه بگیرد، این ارگان هم شرایط خاص خود را داراست که ذیل به آنها اشاره میکنیم :

شرایط اختصاصی

  1. فرد ید مهل شد .
  2. معاف از رزم را دارا شد .
  3. عضو خانواده شهدا، جانزان و ایثارگران شد .
  4. تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی شد .
  5. عضو بسیج فعال شد .

شرایط عممومی

  1. بعیت جمهوری اسلامی ایران
  2. نداشتن سوء سابقه کیفری
  3. عدم وابستگی به انواع مواد مخ
  4. اعتقاد کامل به دین اسلام
  5. داشتن شرایط تحصیلی و تخصصی برای خدمت
  6. و نکته مهم اینجا این است که فرد مشمول ید ایرانی الاصل شد یعنی دارای شناسنامه ایرانی و پ و ما ایرانی الاصل شد .

این بود شرایط امریه نیروهای انتظامی که ما به طور مختصر و خلاصه برای شما مشمول عزیز ذکر کردیم ذره ای این امریه آشنا شوید امید واریم که اطلاعات کافی را اختیار شما این بخش قرار داده شیم ما همراه شید بخش بعدی مدارک این امریه آشنا شوید .

مدارک لازم برای امریه نیروی انتظامی چیست ؟

مدارک امریه نیروی انتظامی از مواردی است که مشمولان میتوانند جمع آوری آنها برای گرفتن امریه اقدام کنند. این مدارک برای همه یکسان است که این قسمت به شرح این مدارک پرداخته ایم .

مدارک لازم برای گرفتن امریه

  • کپی از صفحات اول و دوم شناسنامه
  • کپی از آخرین مک تحصلی
  • ۴ قطعه عکس تمام رخ ۳ * ۴
  • و غیره

شما مشولان جمع آوری مدارک امریه نیروی انتظامی میتوانید دیگر مراحل جذب امریه را پشت سر بگذارید . این را هم بگوییم که مدت خدمت امریه نیروهای انتظامی مانند دیگر امریه ها ۲۴ ماهه است یعنی ۳ ماه بیشتر از خدمت سرزان معمولی می شد. این مورد از جمله معایب امریه هاست البته مزایایی هم دارد که بخش های بعدی این مقاله برای شما ذکر میکنیم . حالا تصمیم خود شماست که فعالیت های سخت دوران خدمت پادگان را بپذیرید یا اینکه ۳ ماه خدمت بیشتر را انتخاب کنید و سرزی آسان را طی کنید .

مراحل پذیرش امریه سرزی نیروی انتظامی به چه صورت است ؟

مراحل پذیرش امریه سرزی نیروی انتظامی از دیگر موارد یافت امریه است که طی کردن این مراحل به گرفتن امریه نیروی انتظامی نزدیک میشوید . برای طی کردن مراحل پذیرش امریه سرزی نیروی انتظامی ید حداقل ۲ الی ۳ ماه قبل از اعزام به خدمت اقدام کنید . صورتی که برای امریه اقدام کرده اید حق هیچ گونه انصرافی را نخواهید داشت . پس از اینکه یکی از ارگان ها امریه شدید ارگان مورد نظر هیچ تعهدی برای استخدام شما آینده را ندارد ولی این میتواند برای شما جزو سوابق محسوب شود. برخی از ارگان ها هم استخدام شما را پس از پایان خدمت سرزی تعهد میکنند .

امریه فرصتی است که بتوانید از تحصیلات خود استفاده مفید کرده و بدانید که برای جامعه کاری میکنید و مانند دیگر کارمندان دولتی سر ساعت محل خدمت حاضر شوید و سر ساعت خارج شوید آن هم لس شخصی که اینها از مزایای خدمت صورت امریه است . راجع به حقوق امریه ها سوالاتی وجود دارد ید بدانید که حقوق امریه ها همانند دیگر سرزان است، ولی به عنوان مثال حقوق امریه وزارت بهداشت کمی متفاوت است و مشمولی که ساعات غیر اداری مشغول کار و فعالیت است به او اضافه حقوق تعلق میگیرد .

جذب سرز امریه نیروی انتظامی چگونه است ؟

جذب سرز امریه نیروی انتظامی برای مشمولان حائز اهمیت است . علاوه بر اینکه دو سال خدمت سرزی را طی میکنید عث میشود کاری هم متناسب رشته تحصیلی خود انجام دهید که مفید شد . فرد مشمول خدمت خود از امنیت کشورش دفاع میکند . پس شما سرزان جذب سرز امریه نیروی انتظامی محافظ جان و مال مردم کشورن هستید و اینکه دیگر ترسی برای خدمت سرزی به خود راه ندهید و صورت وجود شرایط و تحصیلات مناسب اقدام به گرفتن امریه کنید . میتوانید برای مشاوره این زمینه مرکز مشاوره آویژه که به صورت تلفنی و آنلاین پاسخگوی شماست این مسئله را میان بگذارید .

سهمیه امریه سرزی نیروی انتظامی به چه میزان است ؟

سهمیه امریه سرزی نیروی انتظامی توسط سد کل نیروهای مسلح مشخص می شود . به همین منظور این نهاد سعی دارد برخی از امریه ها را کاهش دهد که این موضوع بی ربط به سهمیه امریه سرزی نیروی انتظامی نیست چونکه اکثر مشمولان سعی دارند گرفتن مک تحصیلی لا از سهمیه امریه های مختلف استفاده کنند .

ارگان های گوناگونی وجود دارد که به مشمولان امریه میدهند و ما این قسمت به لیستی بلند از این ارگان ها میپردازیم :

  1. سازمان زرسی کل کشور
  2. سازمان حفاظت از محیط زیست
  3. وزارت نیرو
  4. وزارت نفت
  5. وزارت
  6. مسکن و شهرسازی
  7. سازمان تبلیغات
  8. سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور
  9. شهرک های صنعتی اسن
  10. بنیاد شهید انقلاب اسلامی
  11. شهرداری
  12. اسنداری
  13. فرمانداری
  14. دادگستری
  15. اداره اسندارد
  16. اداره صنایع
  17. اداره زرگانی
  18. اداره تعاون
  19. اداره اوقاف
  20. گمرک ها
  21. کمیته امداد
  22. و بسیاری دیگر از سازمانها و ارگانها که مشولان میتوانند صورت داشتن شرایط و ضوابط آنها ها، هر یک از امریه ها را یافت کنند .

سوالات متداول

از مزایای امریه نیروهای انتظامی به چه مواردی میتوان اشاره کرد؟

مشمول میتواند به جای رفتن به پادگان و انجام فعالیت هایی سخت، خدمت آسانی را بگذراند . همچنین به جای پوشیدن لس نظامی و پوتین از لس شخصی استفاده کند . او میتواند حقوقی بیشتر از یک سرز معمولی یافت کند و هم اینکه پس از پایان خدمت سرزی این امکان وجود دارد که این اداره استخدام شود و امریه خدمت سرزی برایش از سوابق به حساب بیاید .

آیا امریه نیروهای انتظامی هم دوره آموزشی را دارد؟

بله؛ این امریه هم مانند دیگر امریه هاست، فرد مشمول ناچار است ۲ ماه دوره آموزشی را بگذراند و پس از آن به ارگان نیروی انتظامی مراجعه کرده و قی خدمت را آنجا سپری میکند .

آیا امریه نیروهای انتظامی برای فرد جزو سوابق محسوب میشود؟

بله؛ همه ارگان ها مدت خدمت سرزی را جزو سوابق محسوب می کنند البته برخی هم تعهد میدهند که پس از پایان دوره امریه سرزان امریه را استخدام کنند .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره آویژه

هدف مرکز مشاوره آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات خدمت سرزی و افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را زمینه مشاوره امریه خدمت سرزی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

چه طور امریه نیروی انتظامی (ناجا) بگیرم؟

شما می توانید مطالعه مقالات ما این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و صورت نیاز تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران شماره .

چه طور امریه نیروی انتظامی (ناجا) بگیرم؟

مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۰۵:۰۹:۰۲ توسط:avije موضوع: نظرات (0)

رشته های پزشکی در دانشگاه علمی کاربردی وجود دارد؟

5 / 5 ( 1 امتیاز )

پذیرش رشته های پزشکی دانشگاه علمی کاربردی

تعداد زیادی از داوطلن کنکور سراسری رویای پذیرش رشته های پزشکی و پیراپزشکی را سر دارند اما به دلیل رقابت سنگینی که بر سر این رشته ها وجود دارد تنها تعداد محدودی میتوانند به این رویا دست یابند. اما سال های اخیر برخی دانشگاه ها اقدام به پذیرش دانشجو برخی رشته های پزشکی و پیرا پزشکی کرده اند، دانشگاه علمی کابردی نیز یکی از دانشگاه هایی است که این زمینه قدم هایی برداشته است و برخی از این رشته ها را ارائه داده است. علاقه مندان میتوانند بدون نیاز به شرکت کنکور سراسری و واقع بدون آزمون این رشته ها پذیرفته شوند. تنها لازمه ی قبولی این رشته ها داشتن دیپلم تجربی است البته افرادی که سوابق تحصیلی بهتر و معدل دوره دیپلم لاتری دارند، شانس قبولی بیشتری دارند.

لیست رشته های پزشکی دانشگاه علمی کاربردی

رشته های پزشکی دانشگاه علمی کاربردی تنها تعداد محدودی میشند این وجود، این رشته ها سالیان اخیر اقل زیاد داوطلن مواجه شده است. لیست این رشته ها به ترتیب زیر است:

تجهیزات فنی اق عمل، تجهیزات کنترل عفونی و استریلیزاسیون، تجهیزات آزمایشگاه پزشکی، تجهیزات فنی آزمایشگاه و… میشد. افرادی که این رشته ها تحصیل میکنند مهارت های عملی زیادی را کسب میکنند که میتواند زمینه ی اشتغال و کاریابی آن ها را فراهم آورد. رشته هایی همچون پزشکی، دندانپزشکی، دارو سازی و پرسری و… که از پرطرفدارترین رشته های گروه پزشکی میشد این لیست مشاهده نمیشود. لذا قبولی این رشته ها تنها از طریق قبولی کنکور سراسری امکان پذیر است.

ثبت نام رشته های پزشکی دانشگاه علمی کاربردی

سازمان سنجش و دانشگاه علمی کاربردی هر نیمسال لیست رشته های ارائه شده این دانشگاه را منتشر میکنند. اخیرا تعدادی از رشته های پزشکی نیز این لیست مشاهده شده اند که طرفداران خاص خود را دارد. طبق اطلاعیه های منتشر شده سازمان سنجش علاقه مندان به تحصیل دانشگاه علمی کاربردی و رشته های پزشکی ید مک دیپلم تجربی داشته شند. چرا که توجه به تعداد زیاد متقاضیان این دوره ها، پذیرش دانشجو این دوره ها تنها بر اساس سوابق تحصیلی میشد و افرادی که معدل لاتری داشته شند، شانس پذیرش لاتری دارند.

هر یک از واحدهای دانشگاهی کشور برای پذیرش دانشجو ضوابط و شرایطی دارد. دانشگاه علمی کاربردی نیز برای علاقه مندان به تحصیل رشته های تحصیلی این دانشگاه شرایط خاصی را نظر گرفته است. ایمان به دین اسلام و یا یکی دیگر از ادیان یید شده قانون اساسی، نداشتن سو سابقه کیفری، نداشتن دشمنی نظام جمهوری اسلامی ایران، نداشتن فساد اخلاقی از جمله شرایطی است که این دانشگاه برای دانشجویان خود نظر گرفته است. طبق اعلانات دانشگاه علمی کابردی تنها افرادی میتوانند رشته های مربوط به پزشکی این دانشگاه تحصیل کنند که مک دیپلم دوره متوسطه را رشته تجربی اخذ کرده شند. این دانشگاه هر سال دو نیمسال از بین علاقه مندان دانشجو میپذیرد.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست

برای اطلاع از آخرین اخر و ثبت نام و انتخاب رشته دانشگاه جامع علمی شما عزیزان میتوانید از طریق شماه زیر مشاورین مجرب تماس شید و پاسخ سوالات خود را یافت نمایید.

بدون گرفتن کد و پیش شماره ۹۰۹۹۰۷۲۰۶۸

مرکز مشاوره آویژه

اهدف رشته های دانشگاه علمی کاربردی

دانشگاه جامع علمی کاربردی دسته دانشگاه های نیمه دولتی قرار می گیرد. مراکز آموزشی علمی کاربردی وابسته به علوم، تحقیقات و فناوری می شند. هدف از راه اندازی این مراکز آموزشی ارتقاء سطح دانش و مهارت های شغلی افراد می شد. یکی از اهداف مهم دانشگاه علمی کاربردی مشارکت دادن سازمان ها و شرکت هایی است که افراد قرار گرفتن محیط کاری آنها بهتر می توانند، توانمندی شغلی خود را به دست آورند و جهت بهبود و ارتقاء آنها تلاش کنند. از طرفی خود این سازمان ها و نهادهای ذیربط که آموزش نیروهای متخصص نیز گیر می شوند، می توانند از این افراد سطوح مختلف جایگاه های شغلی بهره بگیرند. کل ماهیت شکل گیری دانشگاه علمی کاربردی فعال سازی بخش های خصوصی و دولتی زمینه دانش و کار می شد.

شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

ید توجه داشته شید که زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی توسط سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام می شود. به صورت کلی شروع ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی دو نوبت که اواسط مرداد و اوایل بهمن ماه هر سال می شد صورت می گیرد. پذیرش و ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی دو مقطع صورت می گیرد:

  • کاردانی
  • کاردانی به کارشناسی

شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی به صورت بدون کنکور است. ورود به مقطع کاردانی به کارشناسی بر اساس معدل دوره قبل صورت می پذیرد. برای ورود به دانشگاه علمی کاربردی می یست شرایط ذیل را داشته شید.

  • دارا بودن دیپلم نظام جدید یا نظام قدیم
  • برخورداری از حداقل قت فیزیکی برای رشته انتخابی توسط دانشجو
  • شرایط معافیت نظام وظیفه
  • داشتن شرایط اختصاصی هر یک از واحدهای آموزشی دانشگاه علمی کاربردی

ید توجه داشته شید که زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی داوطلن می یست گواهینامه پایان تحصیلات مقطع دیپلم خود را به مراکز آموزشی ارائه نمایند؛ غیر این صورت قبولی فرد مورد پذیرش قرار نمی گیرد.

سامانه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی (سایت هم آوا)

سامانه دانشگاه علمی کاربردی یا سایت هم آوا سامانه ای است که تمام فعالیت های دانشجویان این دانشگاه آن صورت می گیرد. به این لحاظ سایت هم آوا مرجع دانشگاه علمی کاربردی می شد. از جمله عملیات هایی که دانشجویان می توانند این سامانه انجام دهند می تواند شامل موارد زیر شد:

  • ثبت نام
  • انتخاب واحد
  • حذف و اضافه
  • یافت معرفی نامه

جالب است بدانید که حتی اگر متقاضی تیس دانشگاه علمی کاربردی شید می یست سایت هم آوا مراحل تقاضای خود دنل کنید. نام قبلی سایت هم آوا سامانه سجاد بود که بعد از بهینه سازی جایگزین سامانه سجاد گردید. برای ورود به سامانه هم آوا ید مراحل زیر را طی کنید:

  • کد کاربری
  • کلمه عبور

ید بدانید که کد کاربری شما همان کد ملی است و کلمه عبور شماره شناسنامه فرد که البته برای افرادی که شماره شناسنامه آنها کد ملی شان یکسان می شد یا شماره شناسنامه ندارند، می توانند از کد ملی استفاده کنند. صورتی که رمز عبور خود را تغییر بدهید و فراموش کرده شید می یست به واحد آموزش خود مراجعه کنید و کلمه عبور جدید را یافت نمایید.

رشته های پزشکی دانشگاه علمی کاربردی وجود دارد؟

شما می توانید مطالعه مقالات ما این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و صورت نیاز تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران شماره .

رشته های پزشکی دانشگاه علمی کاربردی وجود دارد؟

مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۱۰:۲۰ توسط:avije موضوع: نظرات (0)

شرایط دریافت معافیت پزشکی بیماری های گوارشی و جراحی عمومی چیست؟

5 / 5 ( 1 امتیاز )

معافیت بیماری های گوارشی و جراحی عمومی مشروط به چیست؟

معافیت پزشکی بیماری های گوارشی و جراحی عمومی یکی از چندین راهی است که سازمان وظیفه برای معافیت مشمولان نظر گرفته است. میدانید که معافیت پزشکی برای آن دسته از مشمولان است که به بیماری یا نقص عضو مبتلا هستند و به سبب همین بیماری از انجام کارهای سنگین و سخت منع شده اند؛ از طرفی سرزان دوره سرزی شرایطی قرار میگیرند که وظایف سختی را بر عهده دارند. بنابراین سازمان وظیفه عمومی برای پیشگیری از بروز مشکلات بیشتر سلامتی این افراد، لزومی اعزام آن ها به خدمت نمیبیند و بسته به شرایط مشمول یکی از معافیت های دائم، موقت و یا معافیت از رزم را برایش نظر میگیرند. طبق قوانین سازمان وظیفه عمومی بیماری هایی که منجر به معافیت مشمول میشود به هفده بخش تقسیم شده اند که بیماری های مربوط به دستگاه گوارش و جراحی های عمومی یکی از این موارد است.

این بیماری ها که بخش نهم از آیین نامه بیماری های معافیت پزشکی را تشکیل میدهند از بند هایی تشکیل شده که هر بند نیز بیماری های مختلفی را شرح داده است. بیماری های گوارشی و جراحی های عمومی از جمله بیماری هایی است که مشکلات عدیده ای را به همراه دارد و یکی از بخش های مربوط به دستگاه گوارش مثل معده، روده و… را گیر میکند. برخی از این بیماری ها شامل: ازوفاژیتها، آشالازی، زخم های دستگاه گوارش، جراحی های کبد، تومور ها و کیستها، جراحی کیسه صفرا و… میشد. نکته ای که ره اخذ این معافیت وجود دارد این است که بیماری فرد مراکز مانی معتبر و چند مرحله مورد بررسی قرار میگیرد. ید توجه کنید که معافیت های مربوط به بیماری های دستگاه گوارش تنها صورتی به مشمول تعلق میگیرد که علائم لینی و آزمایشگاهی منطبق قوانین معافیت پزشکی نظام وظیفه شد.

بیماری های گوارشی و جراحی عمومی چیست؟

معافیت بیماری های گوارشی و جراحی عمومی ممکن است بعد از مطالعه ی لیست بیماری های مربوط به معافیت پزشکی برای مشمولان مطرح شود. توجه به اهمیت این موضوع و همچنین ابهاماتی که ممکن است آن مواجه شوید، این قسمت اطلاعاتی ره این بیماری ها مطرح میکنیم. بیماری های دستگاه گوارش و جراحی عمومی همانطور که از نامشان پیداست از اختلال یکی از اعضای دستگاه گوارش و یا جراحی دستگاه گوارش ایجاد میشود. دستگاه گوارش از دهان شروع میشود به مری، معده و روده میرسد و رکتوم ادامه دارد. این اندام ها بخش هایی از بدن هستند که هضم و جذب و دفع مواد غذایی دخیلند. بنابراین اختلال هر یک از این اندام ها میتواند مشکلاتی را به همراه داشته شد. اختلالی که ایجاد شده میتواند ارثی شد و یا به شکل اکتسابی و به دلایل مختلف بروز کرده شد.

این بیماری ها جز شایع ترین و متنوع ترین بیماری هایی هستند که به حال مشمولان زیادی به سبب ابتلا به آنها از رفتن به خدمت سرزی معاف شده اند. حتی گاهی مشمولان اطلاعی از بیماری خود نداشته اند اما بعد از معاینات انجام گرفته توسط پزشکان تحت نظر سازمان وظیفه، بیماریشان مشخص شده و از خدمت دو ساله سرزی معاف شده اند. شایع ترین بیماری های گوارشی به معده و عملکرد آن برمیگردد که میتواند منجر به زخم معده، رفلاکس معده و… شود. همچنین بیماری های مربوط به مری شامل دیورتیکول ها، واریس مری و ازوفاژیت بخشی از این بیماری ها هستند. لازم به ذکر است جه بیماری تعیین کننده نوع معافیت است مثلا بیماری هایی همچون تومورها و کیست های گوارشی، آبسه های چرکی و آمیبی کبد، همانژیوم کبدی و… منجر به معافیت دائم مشمول میشوند. اما ره صد زیادی از بیماری های گوارشی شرایط فرق میکند.

معافیت پزشکی بیماری های گوارشی و جراحی عمومی کدامند؟

لیست معافیت پزشکی بیماری های گوارشی و جراحی عمومی از چهل بند تشکیل شده که همه ی بیماری های گوارشی و جراحی عمومی را که ابتلا به آن ها منجر به معافیت از خدمت میشود بر گرفته است که برخی از موارد مطرح شده این لیست به ترتیب زیر است:

نام بیمارینام بیمارینام بیماری
کولیت اولسروبی اختیاری مدفوعزخم دستگاه گوارش
آبسه آمیبی کبدآبسه چرکی کبدآسیت
آشالازیازوفاژیتاسپروی تروپیکال
اسپلنومگالیاسپلنکتومیبواسیر
بیماری کیسه صفرا و مجاری صفراویبیماریها و سنگهای کیسه صفراتنگی رکتوم
تنگی مقعدتنگی کولونتومور الفانتیازیس
تومور بدخیم دستگاه گوارشتومور بدخیم طحالتومور بدخیم پانکراس
تومور بدخیم کبدتومور خلف صفاقیتومور خوش خیم دستگاه گوارش
تومور خوش خیم طحالتومور خوش خیم پانکراستومور خوش خیم کبد
تومور عروق لنفاویتومور لنف آدنومتومور لنف ادم مزمن
دیور تیکولوزدیورتیکول اثنی عشردیورتیکول مری
دیورتیکول معدهروتورسلیاک
سنم پولیپوزیسسنگ پانکراسسیروز کبدی
سینوس نافیسینوس پیلونیدالعمل جراحی دستگاه گوارش
عمل جراحی طحالعمل جراحی مجاری صفراویعمل جراحی پانکراس
عمل جراحی کبدعمل جراحی کیسه صفرافتق خارجی جدار شکم
فتق خارجی نواحی اینگوئینالفتق خارجی نواحی فمورالفتق دیافراگماتیک
فقدان طحالفیبروز کبدیفیستول مقعدی
فیستول پانکراسلنف آنژکزی عروق رودههمانژیوم کبدی
هپاتومگالیهیرشپرونگواریس مری
واریسویپلپانکراتیت
پرولاپسپریتونیتپورل هایپرنسیون
ژیلبرتکرونکریگلر نجار
کلسز دوبین جانسون

همانطور که مشاهده کردید این بیماری ها گستره ی وسیعی از اختلالات را برمیگیرد اما تنها ادعای مشمول به بیماری برای معاف شدن کافی نیست؛ بلکه مبتلایان به این بیماری ها ید مراحل مختلف مورد معاینه قرار گیرند و آزمایشات متناسب اختلال مربوطه انجام شود و بعد تصمیمات لازم برای معافیت یا عدم معافیت مشمول اتخاذ شود.

قوانین معافیت پزشکی بیماری های گوارشی و جراحی عمومی کدامند؟

قوانین معافیت پزشکی بیماری های گوارشی و جراحی عمومی چند و چون اخذ معافیت را برای مشمولان مبتلا به این بیماری ها مطرح میکند. این قوانین واقع نوع معافیت هایی که برای هر بیماری لازم است را بیان میکند. عوامل مختلفی نوع معافیتی که برای هر فرد نظر گرفته میشود، دخالت دارد. مثلا برای معافیت پزشکی بعضی بیماری های دستگاه گوارش و جراحی عمومی، نوع مک تحصیلی مشمول اهمیت دارد و معافیت برای افراد مدارک تحصیلی مختلف، فرق میکند. مثلا رابطه معافیت پزشکی بیماری نبود مازادی طحال یا اسپلنکتومی ید نظر داشت که معافیت مشمولان دارای مک دیپلم و زیر دیپلم، از نوع دائم است. اما بیمارانی که مک کارشناسی و لاتر دارند تنها از خدمات رزمی دوره سرزی معاف میشوند. علاوه بر این شدت بیماری هایی که هر فرد به آن مبتلاست نیز از موارد اثر گذار بر نوع معافیت پزشکی است.

یکی از مثال هایی که میتوان تصدیق این موضوع ارائه کرد مربوط به معافیت پزشکی بیماری ازوفاژیت است. این بیماری چند مرحله قابل تشخیص است. ازوفاژیت های شدید که عوارض بسیار ناتوان کننده ای را به همراه دارد معمولا منجر به معافیت دائم مشمولان بیمار میشود. اما همین بیماری اگر مراحل ابتدایی شد توجه به عوارض و مشکلات کمتر آن، مشمول از خدمات رزمی معاف میشود. برخی از قوانین معافیت پزشکی بیماری های گوارشی به ترتیب زیر است:

  • واریس های مری: معافیت دائم
  • قانون معافیت برای دیورتیکولها معده و مری و… اگر عارضه شند معافیت دائم و صورتی که بدون عارضه شند معافیت از رزم است.
  • زخم های دستگاه گوارش اگر عوارض همراه شند معافیت دائم و غیر این صورت معافیت از رزم را پی دارند.

همانطور که ملاحظه کردید تشخیص جه بیماری صدور معافیت اهمیت زیادی دارد.

شرایط یافت معافیت پزشکی بیماری های گوارشی و جراحی عمومی چیست؟

شرایط یافت معافیت پزشکی بیماری های گوارشی و جراحی عمومی و اطلاع از این شرایط قدم مهمی است که متقاضیان اخذ معافیت ید به آن توجه داشته شند. میتوان گفت عوامل و شرایط زیادی ید فراهم شود که مشمول موفق به اخذ معافیت شود. یکی از این شرایط یافت ییدیه های مبنی بر بیماری فرد از پزشکان و شورای های پزشکی تحت نظارت سازمان وظیفه است یعنی ابتلای فرد به بیماری ید به شکل کاملا اصولی و تخصصی یید شود، به همین منظور سازمان وظیفه شرایطی را فراهم آورده است که این موضوع طی سه مرحله ی مختلف به دقت بررسی شود که هر مرحله گواهی و ییدیه ای به مشمول داده میشود. برخی از این مراحل به شرح زیر است:

  1. اولین مرحله اخذ گواهی از پزشک اولیه است این گواهی زمان یافت دفترچه اختیار مشمول قرار میگیرد که زمان مراجعه به پزشک ید مهر و امضا شود و وضعیت سلامت مشمول را مشخص کند.

  2. مرحله ی دوم آزمایشاتی است که به منظور تشخیص بیماری انجام میشود این آزمایشات زمان مراجعه به بیمارسن های تحت نظارت سازمان وظیفه و توسط متخصصان انجام میشود.

  3. اخذ ییدیه ی کمیسیون پزشکی وظیفه عمومی مبنی بر بیماری مشمول و ضرورت برخورداری از معافیت پزشکی سومین مرحله برای اثت بیماری مشمول است.

بعد از اینکه مشمول تمام این مراحل را پشت سر بگذارد و تمام گواهی های لازم را یافت کند نظر شورای پزشکی وظیفه عمومی و بر حسب شدت و سختی بیماری، یکی از انواع معافیت های پزشکی را یافت میکند. نکته ای که ید به آن اشاره کنیم این است که مشمولانی که به رای و نظر این پزشک اولیه اعتراض دارند میتوانند ارائه ی مدارک و اثت واجد شرایط بودن خود، اعتراض خود را اعلام کنند بررسی ها از سر گرفته شود.

مهمترین بیماری های گوارشی و جراحی عمومی برای معافیت پزشکی کدامند؟

مهمترین بیماری های گوارشی و جراحی عمومی برای معافیت پزشکی بیماری هایی است که عوارض زیادی دارد و قت بدنی بیمار رابه شدت کاهش میدهد. بیماری هایی که عث اختلال عملکرد کبد، طحال و معده میشوند توجه به اینکه این اندامها از اندام های حیاتی و مهم بدن هستند، هر گونه اختلال آن ها از مهم ترین این بیماری ها میشند که ادامه برخی از این بیماری ها را مورد بررسی قرار میدهیم:

  • عمل های جراحی که روی دستگاه گوارش انجام شده و منجر به آناستوموز شده است یا عث چسبندگی دستگاه گوارش شده شد، از مهم ترین اختلالات گوارشی است و برای مشمولان معافیت دائم پی خواهد داشت.

  • واریس یکی از بیماری های شایع دستگاه گوارش است که بر حسب شدت بیماری معافیت دائم یا معافیت موقت را به همراه دارد.

  • بواسیر نیز از دیگر بیماری های گوارشی است که تعداد زیادی از مشمولان به واسطه ی ابتلای به آن توانسته اند از خدمت معاف شوند. البته معمولا برای جراحی و مان این بیماری معافیت موقت نظر گرفته میشود.

  • فیستول های مقعدی که اغلب غیر قابل مان هستند و منجر به معافیت دائم مشمول میشوند.

  • بیماری های التهابی دستگاه گوارشی از دیگر بیماری های مهم هستند که شامل مواردی همچون کرون، کولیت اولسرو و… میشند.

  • پانکراتیت های حاد و مزمن که کبد را گیر میکنند.

  • اسپلنکتومی( برداشتن طحال) یا نداشتن مازادی طحال که عوارض زیادی همراه است و منجر به معافیت مشمولان مبتلا میشود.

  • هپاتومگالی شدید یا بزرگ شدن کبد یکی از بیماری هایی است که عوارض شدیدی را بروز میدهد و به دلایل مختلفی ایجاد میشود. این بیماری یستی توسط سونوگرافی تشخیص داده شود و چنانچه اندازه کبد بیش از ۱۵ سانتی متر، یا ۵ سانتی متر زیر دنده شد معافیت دائم به همراه دارد.

نوع معافیت پزشکی بیماری های گوارشی و جراحی عمومی چگونه است؟

نوع معافیت پزشکی بیماری های گوارشی و جراحی عمومی نیز مانند دیگر بیماری هایی است که مشمولان میتوانند از آن ها برای اخذ معافیت های پزشکی اقدام کنند. برای این دسته بیماری ها نیز سه نوع معافیت پزشکی مطرح است که به قرار زیر میشند:

  1. معافیت پزشکی دائم که این نوع معافیت مشمول برای همیشه از رفتن به خدمت سرزی معاف میشود و این موضوع به دلیل ضعف بدنی مشمول میشد. نمونه هایی از بیماری های دستگاه گوارش و جراحی عمومی که دسته ی این معافیت ها قرار میگیرند شامل: تومورهای خلف صفاقی بدخیم، تومورهای لنفاوی، لنف آدنوم و الفانتیازیس که یکی از اندام ها را گیر کرده شد؛ بواسیر های داخلی و خارجی جه بیش از ۳ و…

  2. نوع دوم از معافیت هایی که برای بیماری های گوارشی و جراحی عمومی مطرح است، معافیت موقت است. این معافیت برای افرادی است که زمان کمی بیماریشان بهبود پیدا میکند و بعد از گذر از این دوره مانی کوه میتوانند به خدمت سرزی بروند. بیماران مبتلا به آبسه های چرکی و آمیبی کبد حاد، برای انجام جراحی از معافیت موقت بهره مند میشوند. اگر بعد از انجام جراحی ز هم عوارض بیماری مشاهده شد، معافیت آن ها به معافیت دائم تغییر پیدا میکند.

  3. معافیت از رزم نیز از دیگر معافیت های پزشکی سازمان وظیفه است. طی این نوع معافیت مشمول تنها از انجام فعالیت های نظامی و رزمی معاف میشود اما ید به خدمت برود و معمولا بخش های ادار و به عنوان سرز امریه به کار گرفته میشود. بیماری های گوارشی خفیف و افراد بهبود یافته از جراحی های گوارشی عمد این گروه قرار میگیرند.

نظر داشته شید نوع معافیتی که برای هر فرد صا میشود نتیجه ایست از متغیر های مختلف، و تنها نوع بیماری تعیین کننده آن نمیشد.

مشمولین معافیت پزشکی بیماری های گوارشی و جراحی عمومی چه کسانی هستند؟

چه کسانی مشمولین معافیت پزشکی بیماری های گوارشی و جراحی عمومی هستند؟ این سوالی است که بسیاری از مشمولان متقاضی اخذ معافیت پزشکی مطرح میکنند به همین دلیل اینجا سعی میکنیم این موضوع را دقت مورد بررسی قرار بدهیم. شاید ابتدا تصور شود که همه ی کسانی که به بیماری های گوارشی و جراحی عمومی مبتلا هستند بتوانند از خدمت معاف شوند.

اما شرایط به این سادگی ها هم نیست. اولا ید بدانیم که تمام بیماری های گوارشی زمره بیماری های مربوط به معافیت پزشکی قرار ندارند و تنها بیماری هایی که لیست مربوطه عنوان شده است موجب معافیت دائم، موقت، یا معافیت از رزم مشمولان میشوند. دوما مشمول ید شرایط معافیت را بر اساس نوع و شدت بیماری داشته شد. یعنی اگر بیماری مشمول لیست بیماری های معافیت پزشکی شد ز هم برخی آزمایشات و معاینات تخصصی لازم است معافیت وی یید شود.

حال تصور کنید فردی به بیماری گوارشی مبتلا است و این بیماری لیست موارد مربوط به معافیت پزشکی قرار دارد، طبق قوانین نظام وظیفه مشمولان به سه دسته تقسیم بندی میشوند. دسته ی اول افرادی هستند که بیماریشان عث تحلیل قت بدنی و عوارض شدیدی شده که مانع اعزام مشمول به خدمت است. دسته ی دوم مورد گروهی از بیماران است که معافیت موقت میگیرند همانطور که قبلا هم اشاره کردیم این افراد ید دوره مان خود را طی کنند و بعد از آن دوره مورد آزمایش و معاینه قرار گیرند تصمیم نهایی اتخاذ شود. علاوه بر این بیماران مبتلا به مشکلات گوارشی و جراحی های عمومی که عوارض بسیار خفیفی دارند و مشکل زیادی انجام امور روزمره خود ندارند جز مشمولان معافیت پزشکی هستند اما معافیت آنها معمولا از نوع معافیت از رزم است. این دسته بندی توسط شورای وظیفه عمومی انجام میشود.

مدارک لازم برای معافیت پزشکی بیماری های گوارشی و جراحی عمومی کدامند؟

مدارک لازم برای معافیت پزشکی بیماری های گوارشی و جراحی عمومی و ارائه ی آن ها به سازمان وظیفه و دیگر مراجع زیربط یکی از موضوعات مهم نظام وظیفه است. این مدارک مراحل مختلفی گرد آوری میشود که این مراحل و مهم ترین مدارک لازم به شرح زیر است:

  1. یافت دفترچه راهنمای اعزام به خدمت و تکمیل فرم های مربوط به آن
  2. تکمیل برگه ی وضعیت مشمولان؛ این برگه یکی از مهمترین مدارکی است که دفترچه راهنمای خدمت قرار دارد و اطلاعات شناسایی مشمول را برمیگیرد.
  3. برگه ی واکسیناسیون: این برگه بعد از انجام واکسیناسیون های لازم مراکز مانی تکمیل میشود.
  4. برگه ی معاینه ی اولیه که توسط پزشک اولیه مهر و امضا شده شد.
  5. مدارک شناسایی فردی همچون اصل و کپی شناسنامه، اصل و کپی کارت ملی
  6. یک قطعه عکس پرسنلی زمینه سفید
  7. کپی و یا اصل آخرین مک تحصیلی مشمولان
  8. ارائه ی یک شماره حساب به نام مشمول که مربوط به نک سپه شد

طی مراحل مختلفی که مشمول برای یافت معافیت پزشکی بیماری های گوارشی انجام میدهد، مدارک دیگری نیز به پرونده اش اضافه میشود که ارائه ی این مدارک هم الزامی است. مثلا فردی که به بیمارسن مراجعه میکند ابتدا ید دعوتنامه را تحویل دهد. این دعوتنامه بعد از ثبت خواست معافیت پزشکی مشمول سازمان وظیفه برایش ارسال میشود که طی آن ید ریخ مشخصی به بیمارسن مراجعه کند. بیمارسن نیز معایناتی انجام میشود که نیج این معاینات انجام شده بیمارسن را ید زمان مراجعه به شورای وظیفه عمومی به همراه داشته شد. لازم به ذکر است که این مدارک رها بررسی میشوند و همچنین سازمان وظیفه استعلاماتی را این خصوص انجام میدهد. بنابراین زمان جمع آوری و ارائه ی مدارک خود نهایت دقت را داشته شید.

معایب معافیت پزشکی بیماری های گوارشی و جراحی عمومی چیست؟

معایب معافیت پزشکی بیماری های گوارشی و جراحی عمومی! وجود اینکه تعداد زیادی از مشمولان خدمت سرزی به دنل راهی برای فرار از خدمت و نرفتن به سرزی است اما معمولا استفاده از معافیت های پزشکی توصیه نمیشود. چرا که این نوع معافیت معایب و محدودیت هایی همراه است که میتواند روی زندگی اجتماعی مشمولان ثیر بگذارد. یکی از معایب مربوط به این دسته معافیت ها مربوط به استخدام افراد ادارات و سازمان های دولتی و غیر دولتی است چرا که ترجیح اغلب این ادارات استخدام افرادی است که معافیت پزشکی ندارند. همچنین این افراد برای اخذ گواهینامه رانندگی مشکلاتی مواجه هستند. سلامت و توانایی آنها برای اخذ گواهینامه ید توسط کمیسیون های پزشکی راهنمایی و رانندگی مورد بررسی قرار گیرد. بنابراین قبل از اینکه برای اخذ معافیت پزشکی اقدام کنید ابتدا این موارد را نظر بگیرید.

سوالات متداول

آیا چسبندگی روده عث معافیت پزشکی میشود؟

بله این دسته بیماری ها بعد از جراحی و وجود عوارض معمولا معافیت دائم همراه است.

معافیت پزشکی کبد چرب چگونه است؟

این بیماری جز بیماری های مبولیک کبدی نظر گرفته نمیشود و معافیت برای آن عنوان نشده است.

معافیت پزشکی نداشتن طحال چیست؟

این بیماری برای مشمولان دارای مک دیپلم و زیر دیپلم معافیت دائم دارد و برای افراد دارای مک کارشناسی و لاتر معافیت از رزم.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات خدمت سرزی و افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره آویژه خدمات متنوعی را زمینه مشاوره معافیت پزشکی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

شرایط یافت معافیت پزشکی بیماری های گوارشی و جراحی عمومی چیست؟

شما می توانید مطالعه مقالات ما این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و صورت نیاز تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران شماره .

شرایط یافت معافیت پزشکی بیماری های گوارشی و جراحی عمومی چیست؟

مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۳۹:۱۹ توسط:avije موضوع: نظرات (0)

معافیت پزشکی بیماری های دستگاه ادراری و تناسلی چه شرایطی دارد؟

1.7 / 5 ( 3 امتیاز )

آیا به بیماری های دستگاه تناسلی فقط معافیت دائم تعلق می گیرد؟

ید پاسخ بگوییم که معافیت های داده شده برای این نوع بیماری به صورت دائم، موقت و معافیت خدمات رزمی خواهد بود.

معافیت پزشکی بیماری های دستگاه ااری تناسلی که از شایع ترین بیماری ها بین مردان به ویژه جوانان می شد، به بسیاری از جوانان کارت معافیت دائم را هدیه می دهد. این نوع معافیت بیماری های دستگاه ااری و تناسلی زیر شاخه ای از معافیت پزشکی است. برای تعریف دقیق تر از معافیت نظام وظیفه یا معافیت های پزشکی اطلاعاتی این ره اختیار خوانندگان عزیز خواهیم گذاشت. می دانید که رفتن به خدمت سرزی یکی از مهم ترین قوانین اجری کشور ما است. این قانون برای پسرانی قابل اجراست که سن ۱۸ سالگی را پشت سر گذاشته و وارد سن ۱۹ سالگی و اصطلاح وارد سن مشمولیت می شوند. این دوره ی خدمت ضرورت، دوره ی آسانی نخواهد بود و مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت. برخی از این مشکلات عرتند از :

  • دوری از خانواده به مدت دو سال.
  • عقب ماندن از تحصیل و وقفه تحصیلی.
  • انجام خدمات سخت رزمی طول خدمت.
  • محروم ماندن از کار و شغل و گیر شدن مشکلات اقتصادی.

لیست معافیت پزشکی بیماری های دستگاه ااری و تناسلی

لیست معافیت پزشکی بیماری های دستگاه ااری و تناسلی دسته ای از بیماری ها را برگرفته که مشمولان مبتلا به آن اختلالات و بیماری ها امکان معافیت دائم، موقت و معافیت از رزم را دارند. البته بیماری فرد مشمول ید توسط پزشکان معتمد سازمان وظیفه یید شود فرد بتواند از معافیت های پزشکی استفاده کند. این لیست از ۳۸ بند تشکیل شده که انواع بیماری ها و معافیت ها و قوانین و مقررات تصویب شده مربوطه را ارائه میدهد. برخی از بیماری های موجود این لیست زیر آورده شده است:

نام بیماری نام بیماری نام بیماری
پیوند کلیه سنگ پروست سنگ کلیه
سنگ مثانه بیماری عفونی آنوریسم شریان کلیوی
آنوریسم شریانی وریدی اتساع لگنچه از بین رفتن قت انقضی گردن مثانه
انسداد ااری انفارکتوس کلیه اورتروسل
اپی دیدیمکتومی اپیدیدیمیت اپیسپادیاز
اکتوپی یک طرفه برگشت اار به بیضه برگشت اار به حالب
بیماریهای کلاژن کلیه ترومبوز ورید کلیوی تغییر مسیر ااری
تنگی شریان کلیوی تنگی مجرا تنگی گردن مثانه
تومور دستگاه ااری تناسلی دوبلیکاسیون حالب رتروپریتوان
سنوم نفروتیک سنگ حالب سیستکتومی تول
شب ااری فیبروزرتروپریتوان فیستول سیستم ااری
فیستول مجرا به اسکروتوم فیستول مجرا به تنه آلت فیستول مجرا به رکتوم
فیستول مجرا به پرینه مثانه نوروژنیک مگااورتر
نفروکلسینوز نفرکتومی نکروزکورتکس یک کلیه
هماچوری اسانسیل هیوسل بیضه هیوسل طناب منوی
هیونفروز هیپوسپادیاز تنه آلت هیپوپلازی
پارسیل کلیه پتوز کلیه پیلونفریت
کلیه اکتوپیک داخل لگن کلیه میان اسفنجی کلیه نعل اسبی
کلیه پلی کیستیک کیست رتروپریتوان کیست طناب منوی
گلومرولونفریت

تشخیص هر بیماری آزمایشات و معاینات تخصص و توسط شوراهای پزشکی سازمان وظیفه امکان پذیر است.

مدارک لازم جهت معافیت پزشکی بیماری های دستگاه ااری و تناسلی

معافیت پزشکی بیماری های دستگاه ااری و تناسلی سرزی به مدارک معتبر نیاز دارد. بنابراین مشمولین پس از وارد شدن به غیبت سرزی ید تمام مدارک خود را آماده ی ارائه داشته شند

مدارک لازم جهت استفاده از معافیت های پزشکی

  • شناسنامه
  • کپی همه صفحات شناسنامه
  • کارت ملی
  • کپی کارت ملی
  • عکس پرسنلی ۳*۴
  • مک تحصیلی
  • کپی یید شده مک تحصیلی
  • فرم وضعیت مشمولین
  • فرم معاینه پزشکی
  • فرم واکسیناسیون
  • مدارک و پرونده های پزشکی
  • و سایر مدارک دیگر

شرایط گرفتن معافیت پزشکی بیماری های دستگاه ااری تناسلی چیست؟

راه گرفتن معافیت پزشکی بیماری های دستگاه ااری و تناسلی تنها از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی پلیس + ۱۰ ممکن خواهد بود. اولین راه برای بهره مندی از معافیت های پزشکی و سایر معافیت ها مشمولین ید شرایط معافیت را نظر گرفته و مدارک مطابق آن را جمع آوری کنند. این کار کمک می کند مراحل معافیت هر چه سریع تر طی شده و زودتر به نتیجه برسید. به طور کلی مراحل استفاده از معافیت پزشکی به شرح زیر می شد:

  • ارائه مدارک پزشکی مشمول به پلیس + ۱۰
  • ثبت خواست اولیه معافیت های پزشکی
  • انجام معاینه پزشکی اولیه
  • مراجعه به بیمارسن های نظام وظیفه
  • حضور به موقع ریخ مشخص شده کمیسیون و شورای پزشکی
  • و آخر یافت یکی از معافیت های دائم، موقت و خدمات رزمی

انواع معافیت های ارائه شده برای بیماری های مشمولین نظام وظیفه :

  1. معافیت های دائمی
  2. معاف از خدمات رزمی
  3. معاف موقت و مدت دار

آن دسته از مشمولینی که شرایط معافیت بیماری های دستگاه ااری تناسلی را دارند می توانند از یکی از این معافیت ها استفاده کنند. انتخاب نوع معافیت بر عهده ی سازمان نظام وظیفه و شورای پزشکان این سازمان می شد. بنابراین از شرایط بیماری خود کامل اطلاع پیدا کرده و قبل از اقدام و ثبت خواست برای معافیت پزشکی مشاورین نظام وظیفه آویژه مشورت کنید.

معافیت پزشکی سنگ کلیه و مثانه

معافیت پزشکی سنگ کلیه و مثانه از جمله؛ بند های مربوط به بخش یازدهم بیماری های معافیت پزشکی است که توسط سازمان وظیفه اعلام شده است و مشمولان بیمار میتوانند از آن برای اخذ معافیت استفاده کنند. بند یازدهم لیست بیماری های معافیت پزشکی مربوط به بیماری های دستگاه ااری تناسلی است که انواع مختلفی از بیماری ها را برگرفته است.

یکی از شایع ترین بیماری های ااری تناسلی که این بخش آمده، سنگ های کلیه و مثانه است؛ واقع این بیماری رسوب مواد مختلف به شکل بلور ها و کریسل هایی اندام هایی مثل مثانه و کلیه است که توجه به نوع بلور و… اختلالاتی را ایجاد میکند. د های شدید و مداوم عث ضرورت اعطای معافیت پزشکی به مشمولان بیمار میشد. اما نوع بیماری و شدت آن انواع معافیت های پزشکی مورد نیاز را مطرح میکند که برخی از این موارد به شرح زیر است:

  • اگر سنگ های کلیه و مثانه هیو نفروز جه ۳ ایجاد کرده شند و این شرایط بعد از مان سنگ ها نیز پایدار شد عث معافیت دائم مشمول میشود.
  • سنگ های شاخ گوزنی که عمل نشده اند و عارضه هایی همراه هستند نیز موجب معافیت دائم میشوند.
  • افرادی که از سنگ های متعدد و علامتدار به همراه هیونفروز خفیف رنج میبرند، میتوانند معافیت از رزم بگیرند.
  • افرادی که از قبل سوابق سنگ کلیه یا مثانه ی عمل شده دارند و حال حاضر هیچ عارضه ای نشان نمیدهند، معافیت از رزم میگیرند.
  • از دیگر معافیت های مطرح این دسته، برای افرادی است که زمان مراجعه برای اعزام سنگ کلیه یا مثانه یا هیونفروز دارند اما قابل مان است. برای این افراد معافیت موقت شش ماه برای گذراندن دوره ی مان نظر گرفته میشودکه بعد از آن ید به خدمت بروند.

معافیت پزشکی تک کلیه چگونه است؟

معافیت پزشکی تک کلیه همانطور که از نامش پیداست به افرادی تعلق میگیرد که یکی از کلیه های خود را از دست داده اند حال این فقدان کلیه دوم به دلیل اهدا کلیه یا برداشتن آن اثر عفونت ها و بیماری شد. طبیعی است که فردی که تنها یک کلیه دارد برای بیماری های دستگاه تناسلی ااری آسیب پذیر تر است. لذا وجود قوانینی برای معاف شدن این افراد الزامی است. این نوع معافیت بند ۹ بیماری های ااری تناسلی است که انواع مختلفی دارد. قوانین مربوط به معافیت پزشکی تک کلیه و بیماری ها مطرح شده این قانون به تریتب زیر است:

  • نفرکتومی یک طرفه یا برداشت یکی از کلیه ها؛ عث معافیت دائم مشمول میشود.
  • پارسیل یا پیلوپلاستی دو طرفه که پارسیل به معنی برداشتن بخشی از کلیه و پیلو پلاستی که به معنی مسدود شدن حالب است معافیت های دائم پزشکی همراه است.
  • نوع معافیتی که برای مبتلایان به پارسیل یا پیلو پلاستی یک طرفه نظر گرفته شده به وضعیت کلیه دیگر بستگی دارد. اگر کلیه دیگر سالم شد تنها معافیت از رزم برای مشمول نظر گرفته میشود.

ارائه ی مدارکی مبنی بر برداشت کلیه و همچنین انجام معاینات و آزمایشات متعدد مراکز مانی تحت نظارت وظیفه عمومی؛ از ضروریات اخذ معافیت تک کلیه است.

معافیت پزشکی تکرر اار

معافیت پزشکی تکرر اار از دیگر معافیت هایی است که لیست بیماری های ااری تناسلی قرار میگیرد. تکرر ادارار واقع زمانی است که فرد روزانه بیش از ۸ ر دفع اار داشته شد. این موضوع میتواند برای یک سرز دسر ساز شد و سرز را از انجام وظایف و فعالیت های خود ز دارد. حتی ممکن است اثر دشواری های دوره سرزی این بیماری عود کند و آسیب های بیشتری به فرد وارد شود لذا اهدای معافیت به این افراد بهترین راه است. علت های مختلفی میتواند عث بروز این بیماری شود همچنین این بیماری میتواند از عوارض ثانویه برخی اختلالات دیگر مثل دیابت ، عفونت اار و… شد. این بیماری اغلب قابل مان است به همین دلیل اگر فرد مشمولی تشخیص داده شود معمولا معافیت موقت میگیرد. این معافیت موقت برای گذراندن دوره مانی و بهبود مشمول است.

اگر بعد از معافیت های موقت ز هم بیماری بهبود نیافت، آزمایشات تخصصی توسط شوراهای پزشکی مجددا انجام میشود و صورت نیاز حکم معافیت دائم یا معافیت از رزم برای مشمول صا میشود. ولی مشمولانی که سلامت خود را به دست آورده اند یستی به خدمت اعزام شوند. لازم به تذکر است که این بیماری شب ااری و بی اختیاری اار تفاوت دارد. اما گاها بی اختیاری دفع اار نیز همراه است.

قوانین معافیت پزشکی تک بیضه کدامند؟

معافیت پزشکی تک بیضه بخشی از بند ۳۱ از دسته بیماری های ااری تناسلی است. افراد مبتلا به این بیماری نظر گرفتن نوع و شدت بیماریشان مجاز به اخذ معافیت پزشکی هستند. معافیت های مربوط به بیماری های بیضه به طور کلی به ترتیب زیر است:

  • اکتوپی یا نبود بیضه و آتروفی شدید دو طرفه؛ به معنی فقدان یا تحلیل شدید بیضه ها، موجب معافیت دائم مشمول میشود.
  • نبود بیضه یا آتروفی و اکتوپی اگر به شکل یک طرفه شد و تنها یکی از بیضه ها را گیر کند معافیت از فعالیت ها و خدمات رزمی همراه است و فرد فعالیت های غیر رزمی به کار گرفته میشود.

نوع معافیت پزشکی بیماری های دستگاه ااری تناسلی

نوع معافیت پزشکی بیماری های دستگاه ااری تناسلی نیز مانند دیگر انواع بیماری ها به سه دسته کلی تقسیم بندی میشود که این سه دسته شامل:

  • معافیت دائم
  • معافیت موقت برای کسب بهبود و سلامت کامل
  • معافیت از انجام خدمات رزمی

همانطور که میدانید اختصاص هر یک از این معافیت ها به مشمولان به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از این عوامل نوع بیماری است.

انواع معافیت پزشکی بیماری های دستگاه ااری و تناسلی :

  • پیوند کلیه: معافیت دائم
  • معافیت دائم برای فیستول سیستم ااری به دستگاه گوارش یا پوست صورتی که قابل مان نشد.
  • کلیه نعل اسبی: معافیت دائم
  • اورتروسل دو طرفه معافیت دائم و اورتروسل یک طرفه معافیت از رزم
  • تنگ کردن مثانه بدون عارضه: معافیت از رزم

علاوه بر نوع بیماری که لا شرح داده شد جه و شدت هر بیماری نیز نوع معافیت های پزشکی مشمولان ثیر گذار است.

مثلا برای مبتلایان به هیوسل و کیست های طناب منوی اگر بیماری از نوع حجیم شد شش ماه معافیت موقت برای جراحی و مان نظر گرفته شده است. اما چنانچه بعد از جراحی بیماری شدت یابد و عود کند مشمول معاف دائم خواهد شد. همین شرایط برای بیماری واریکوسل گرید سه و بسیاری بیماری های دیگر صدق میکند.

گاهی نوع مک تحصیلی مشمولان نیز معافیت آنها ثیر دارد. مثلا معافیت پزشکی بیماری اپیسپادیاز برای مشمولان مک دیپلم و زیر دیپلم معافیت دائم است، صورتی که برای مشمولان مک کارشناسی و لاتر تنها معافیت از رزم است. بنابراین ممکن است نوع معافیت برای مبتلایان به یک بیماری متفاوت شد؛ به همین دلیل زمان اقدام برای معافیت این شرایط ید نظر گرفته شود.

مشمولین معافیت پزشکی بیماری های دستگاه تناسلی ااری چه کسانی هستند؟

مشمولین معافیت پزشکی بیماری های دستگاه ااری تناسلی ید به یکی از بیماری های موجود لیست معافیت پزشکی و دسته ی بیماری های ااری تناسلی مبتلا شند. اما قبل از معرفی مشمولان معافیت پزشکی مربوط به بیماری های ااری تناسلی ید نکاتی را ره مشمولان مطرح کنیم. همه ی مشمولان خدمت سرزی بر اساس وضعیت سلامتشان چند دسته قرار میگیرند.

  1. افرادی که بیماری ندارند و از سلامت کامل برخوردارند این افراد ید به سرزی بروند و دو سال را به عنوان سرز به کشور خود خدمت کنند.
  2. افرادی که بیمار هستند اما میتوانند برای انجام خدمات غیر رزمی به سرزی بروند و معافیت از رزم میگیرند.
  3. کسانی که به سبب بیماری به شکل موقت و کسب بهبودی نمیتوانند به خدمت بروند و معافیت موقت یافت میکنند.
  4. مشمولانی که به دلیل بیماری قا به رفتن به سرزی نیستند و به شکل دائم از خدمت سرزی معاف میشوند.

مشمولانی که بیماری تناسلی و ااری دارند نیز یکی از این چهار گروه قرار میگیرند و وضعیت معافیتشان مشخص میشود.

البته مشمولان برای اخذ معافیت بیماری های ااری تناسلی ید مراحل مختلفی را پشت سر بگذارند زیرا تنها ادعای مشمول مبنی بر بیماری موجب معافیت نمیشود. بلکه این موضوع پروسه ای نسب طولانی دارد که مشمولین ید آن را پشت سر بگذراند و ییدیه های لازم را از مراکز مانی و کمیسیون های پزشکی یافت کند.

این مراحل به ترتیب شامل یافت گواهی از پزشک اولیه، انجام آزمایشات بیمارسن های نیروهای مسلح و یافت ییدیه های شورا پزشکی بیمارسن و نهایت مراجعه به کمیسیون پزشکی وظیفه عمومی و تصمیم گیری ره وضعیت مشمول.

معافیت پزشکی بیماری های دستگاه ااری و تناسلی حین خدمت

معافیت پزشکی دستگاه تناسلی و ااری حین خدمت امکان پذیر است؟

این پرسشی است که ر ها آن مواجه شده ایم. بنابراین این قسمت به بررسی قوانین و مقررات مربوط به این موضوع میپردازیم. سازمان وظیفه امکان یافت معافیت پزشکی حین خدمت را برای سرزانی که به بیماری مبتلا میشوند و یا حین سرزی بیماریشان عود میکند، فراهم آورده است. سرزانی که میخواهند از این اماکن استفاده کنند اولین قدم ید به بهداری یگان خدمتی خود مراجعه کنند معاینات اولیه مربوط به بیماری های ااری تناسلی رویشان انجام شود. نظر شورای نیرو میتواند معافیت یا عدم معافیت سرزان حین خدمت را مشخص کند البته معافیت برای این افراد معمولا به شکل موقت و برای انجام معالجات میشد. برخی نکات ره معافیت پزشکی حین خدمت وجود دارد که بیان آن ها خالی از لطف نیست:

  • آن دسته از مشمولان که بعد از اعزامشان به خدمت سرزی به یکی از بیماریهای ااری تناسلی دچار شده اند؛ صورت یید شورای نیرو مبنی بر عدم توانایی انجام ادامه خدمت، از بقیه ی خدمت خود معاف میشوند.
  • افرادی که حال انجام دوره سرزی هستند اما به دلیل بیماری معافیت موقت میگیرند؛ زمان معافیت از طول دوره خدمتشان کم میشود. مثلا فردی که ده ماه از خدمتش قی مانده و معافیت موقت شش ماهه گرفته، بعد از زگشت به یگان خدمتی خود تنها چهار ماه خدمت میکند.

فهرست معافیت های خدمت وظیفه سرزی :

  • معافیت پزشکی برای بیماران
  • معافیت های کفالت
  • معافیت های تحصیلی
  • معافیت های ایثارگران
  • معافیت های بنیاد نخبگان
  • معافیت های مددجویان بهزیستی و معلولین
  • معافیت های بخشودگی سنی
  • معافیت غیبت سرزی
  • و سایر معافیت های دیگر.

اما بین این معافیت های ذکر شده معافیت پزشکی مهم ترین و پرمخاطب ترین معافیت محسوب می شود. زیرا موارد پزشکی بسیار زیاد بوده و سازمان نظام وظیفه قوانین زیادی را این ره تصویب کرده است. این مقاله ره ی مشاوره معافیت بیماری های دستگاه ااری تناسلی راه کارها و قوانینی اختیار متقاضیان قرار خواهد داد. که این مشمولین بتوانند از مزایای این معافیت استفاده ی لازم را ببرند. اما معافیت های پزشکی علاوه بر بیماری های دستگاه تناسلی،بیماری های زیاد دیگری را نیز برمی گیرد. این بیماری ها شامل فهرست زیر می شند.

لیست بیماری های معافیت پزشکی خدمت سرزی :

نام دسته بیماری نام دسته بیماری
بیماری های استخوان و اسکلت بیماری های عفونی
بیماری های روماتولوژی و فت همبند بیماری های دستگاه اداری تناسلی
بیماری های اعصاب و روان بیماری های عمومی
بیماری های گوش، حلق و بینی بیماری های پوست و فت های زیر پوست
بیماری های دستگاه گوارش و جراحی عمومی بیماری های چشم و عوارض بینایی
بیماری های خون و انکولوژی (بدخیمی ها) بیماری های ریه و قفسه صی
بیماری های غدد مترشحه داخلی بیماری های داخلی مغز و اعصاب
بیماری های جراحی مغز و اعصاب بیماری های فک و دهان و دندان
بیماری های قلب و عروق

این بیماری ها هر کدام به تنهایی بخش عظیمی از بیماری های دیگر را خود دارند. مشمولین ید برای اطلاع از نوع معافیت پزشکی خود مشاوره نظام وظیفه تماس شند. سریع تر بتوانند به کارهای معافیت خود رسیدگی کنند.

سوالات متداول

پرونده پزشکی از مدارک مهم برای معافیت پزشکی بیماری های دستگاه ااری و تناسلی تلقی می شود؟

پرونده پزشکی یکی از اصلی ترین مدارک برای یافت انواع معافیت های پزشکی است.

مشمولین غایب می توانند برای معافیت پزشکی بیماری های دستگاه ااری و تناسلی اقدام کنند؟

مشمولین ید قبل از وارد شدن به غیبت نسبت به گرفتن معافیت خود اقدام کرده دچار مشکل نشوند.

بی اختیاری اار و معافیت پزشکی چیست؟

این بیماری موجب از بین رفتن قت انقض گردن مثانه میشود و یید ان فرد بیمار به شکل دائم از خدمت معاف میشود.

زگیل تناسلی و معافیت پزشکی چیست؟

این بیماری یکی از اختلالات مربوط به دستگاه ااری تناسلی است که موراد حاد معافیت های پزشکی همراه است.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره آویژه

هدف مرکز مشاوره آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات خدمت سرزی و افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره آویژه خدمات متنوعی را زمینه مشاوره معافیت پزشکی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

معافیت پزشکی بیماری های دستگاه ااری و تناسلی چه شرایطی دارد؟

شما می توانید مطالعه مقالات ما این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و صورت نیاز تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران شماره .

معافیت پزشکی بیماری های دستگاه ااری و تناسلی چه شرایطی دارد؟

مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۱۱:۰۵ توسط:avije موضوع: نظرات (0)

استفاده از حفاظ فلزی و حفاظ پنجره، حفاظ شاخ گوزنی و حفاظ درب آکاردئونی و تامین امنیت

استفاده از حفاظ فلزی و حفاظ پنجره، حفاظ شاخ گوزنی و حفاظ درب آکاردئونی و تامین امنیت

شاید به هنگام شنیدن توصیه هایی از افراد مختلف برای استفاده از حفاظ پنجره یا حفاظ فلزی و یا انواع حفاظ ها این سوال در ذهنتان پیش آید که استفاده از حفاظ پنجره چه اهمیت وضرورتی دارد؟

 

اهمیت استفاده از حفاظ پنجره

اگر فرزند کم سن و سالی در خانه دارید یا اصلا فرزند کوچکی ندارید اما به هنگام آمدن افراد خردسال به منزل نگران بازیگوشی های آنها جلوی پنجره های در ارتفاع کم هستید استفاده از حفاظ پنجره می تواند خیال شما را از این بابت آسوده نماید.

 

حفاظ پنجره

 

اهمیت استفاده از حفاظ پنجره

حفاظ پنجره علاوه بر حفظ امنیت جانی افراد در برابر سقوط، از منزل شما در برابر سارقان نیز محافظ می کند، با وجود حفاظ پنجره، سارقان قادر به ورود به منزل از طریق پنجره ها نخواهند بود.

همچنین برخی افراد نیز حفاظ پنجره را برای شکل و ظاهر زیبایی که به ساختمان می دهد استفاده می کنند. حفاظ های شیک و مدرن ظاهر ساختمان را بسیار لوکس و زیباتر جلوه می کنند.

 

حفاظ پنجره بیرونی و داخلی

حفاظ پنجره بیرونی که گفته شد می تواند از یک ساختمان ساده و معمولی، یک ساختمان شکیل و زیبا بسازد، ممکن است مورد پسند و سلیقه برخی افراد نباشد و از نظر آنها، شکل و ظاهر ساختمان را تحت تاثیر سو قرار دهد. این افراد نیز نباید نگران سقوط کودکان از پنجره و یا ورود سارق به منزل شان باشند، آنها می توانند از حفاظ پنجره داخلی استفاده کنند این حفاظ ها از داخل نصب می شوند و نمای بیرونی ساختمان را دچار تغییر و تحول نمی کنند. حفاظ هایی که از داخل نصب می شوند اندازه گیری متفاوتی از حفاظ های خارجی دارند، حفاظ های داخلی را باید به هنگام ساخت به اندازه چارچوب داخلی پنجره تولید کرد.

سوالی که در مورد نصب حفاظ پنجره داخلی پیش می آید درمورد نحوه تمیز کردن پنجره است. دقت داشته باشید که حفاظ های داخلی ثابت نیستند و با توجه به اینکه از طریق لولا متصل می شوند می توان به راحتی آنها را باز و بسته کرد و به نظافت و تمیز کردن شیشه پنجره ها اقدام نمود.

چه در مورد حفاظ های داخلی چه حفاظ های بیرونی، بایستی نهایت دقت در طراحی صورت گیرد تا حفاظ مانع از عبور نور به داخل منزل نشود، حفاظ پنجره با تراکم بالا ممکن است باعث عدم رسیدن نور مناسب به داخل ساختمان شود.

 

ایمنی شیشه ها با استفاده از حفاظ پنجره

حفاظ پنجره ایمنی شیشه ها را نیز تضمین می کند. از قدیم الایام به یاد دارید که برخورد توپ بچه هایی که در کوچه ها مشغول بازی بودند همواره تهدیدی برای شیشه پنجره ها محسوب می شد. هرچند که امروزه دیگر این شیوه تفریح علاقمندان خود را از دست داده و بیشتر کودکان و نوجوانان اکثر اوقات خود را در منزل یا بدور از اجتماعات می گذرانند اما برخورد هر شی یا پرتابه دیگری می تواند سبب ایجاد خسارت در مورد شیشه های پنجره ها شود.

 

ایمنی شیشه ها با استفاده از حفاظ پنجره

حفاظ پنجره که حفاظ فلزی است عموما از جنس فلزاتی چون آلومینیوم و آهن ساخته می شود و قیمت آن علاوه بر جنس، تحت تاثیر عوامل مختلفی چون نوع طراحی، میزان فلز به کار رفته در حفاظ پنجره و غیره است.

 

امنیت بیشتر منزل با استفاده از حفاظ شاخ گوزنی

علاوه بر استفاده از حفاظ پنجره، حفاظ شاخ گوزنی ترفند دیگری برای محافظت از منزل در برابر سارقان است. همچنین حفاظ شاخ گوزنی نیز باعث ابهت بیشتر ساختمان و داشتن ظاهر و نمایی لوکس در آن می شود. نیروهای امنیتی و اجتماعی نیز استفاده از حفاظ های شاخ گوزنی، بوته ای و ... را برای حفظ امنیت در ساختمان تایید کرده و توصیه می کنند.

 

امنیت بیشتر منزل با استفاده از حفاظ شاخ گوزنی

همانطور که می دانید امروزه افراد از ابزار و وسایل زیادی برای محافظت از منزل در برابر متجاوزان به اموال استفاده می کنند. برخی بدین منظور منزل را مجهز به دزدگیر می کنند برخی دیگر از دوربین های مداربسته در داخل و اطراف منزل استفاده می کنند و ... بیشتر این شیوه ها هزینه بالایی را در پی دارند و شاید به همان اندازه نیز کارایی نداشته باشند و با قطع سیمی از کار بیفتند، نصب آنها نیز مشکل بوده و نیاز به سرویس و نگهداری مداوم دارند. در این بین استفاده از حفاظ پنجره و حفاظ شاخ گوزنی بر روی دیوارها روش مناسبی است که در حین حفظ امنیت منزل نیاز به مراقبت پس از نصب ندارد و وظیفه محافظت از ساختمان را به نحو احسنت انجام می دهد.

حفاظ شاخ گوزنی در حال حاضر یکی از حفاظ های بسیار مورد پسند و استقبال در جامعه است که همانطور که شاخ گوزن راهی برای ایمنی این حیوان مهیا می سازد استفاده از حفاظ شاخ گوزنی نیز راهکار مناسبی برای حفاظت از ساختمان و ایمنی بیشتر آن است.

 

حفاظ شاخ گوزنی

 

حفاظ شاخ گوزنی و حفاظ درب آکاردئونی

حال که در مورد حفاظ پنجره و حفاظ شاخ گوزنی و انواع حفاظ روی دیوار ی صحبت کردیم شاید با خود بگویید که راهکار پیشنهادی ما برای جلوگیری از ورود افراد ناخواسته و سارقان از طریق درب به داخل منازل چیست؟ حفاظ درب آکاردئونی بهترین گزینه برای این منظور می باشد. حفاظ درب آکاردئونی را شاید در بیشتر آپارتمانها دیده باشید. واحدهای آپارتمانی با استفاده از این حفاظ امنیت واحد خود را تامین می کنند.

 

حفاظ فلزی

نرده فلزی چیست؟ زمانی که می گوییم نرده فلزی در واقع منظور این است که این نوع حفاظ ها از جنس آهن هستند. به همین دلیل هم اغلب به آن ها نرده فلزی گفته می شود اما حفاظ دیوار و حفاظ پنجره نیز از جمله دیگر اسم هایی است که به نرده فلزی نسبت می دهند. شاید تصور شما از این نوع حفاظ ها این است که یک تکه آهن که به یک شکل خاصی طراحی شده است روی دیوار و یا پنجره خانه شما قرار خواهد گرفت اما اینطور نیست و در واقع زمانی که شما از این حفاظ ها استفاده می کنید می توانید آن ها را با اشکال مشخصی برای استفاده انتخاب کنید که زیبایی نمای ساختمان شما را نیز حفظ خواهند کرد.

 

حفاظ فلزی

 

حفاظ درب آکاردئونی

البته استفاده از حفاظ درب آکاردئونی محدود به استفاده در آپارتمان ها و درب های منازل نیست و از آن می توان برای محافظت در درب های انبارها، مغازه ها و غیره نیز استفاده کرد. حفاظ درب آکاردئونی فضای زیادی را نیز اشغال نمی کند و محوطه سالن و راه پله های شما را مخلل نمی نماید.

عوام، بیشتر حفاظ درب آکاردئونی را با نام هایی چون درب کشویی و درب کرکره ای می شناسند. این حفاظ تاشو حداقل مکان را اشغال کرده و حداکثر امنیت را برای منزل شما فراهم می آورد.

حفاظ های درب آکاردئونی (آکاردئونی اشاره به ساز آکاردئون دارد که برای ساختن و طراحی این حفاظ از آن الهام گرفته شده است) با اینکه یک حفاظ فلزی هستند اما وزن کمی دارند و به راحتی با دست باز و بسته می شوند. برای راحتی بیشتر افراد امکان اتصال ریموت به این حفاظ ها نیز فراهم شده و از این رو زحمت باز و بسته شدن آنها با دست را نیز از بین می برد. استفاده از حفاظ درب آکاردئونی در پارکینگ ها نیز مزایای زیادی می تواند داشته باشد چرا که سنگینی درب های متداول به عنوان درب پارکینگ را ندارد و امکان استفاده از ریموت برای آن نیز وجود دارد.

 

استفاده از حفاظ درب آکاردئونی در آپارتمانها

همانطور که می دانید زندگی شهری امروز و افزایش روزافزون جمعیت اینگونه طلبیده است که افراد در آپارتمان ها و برج های آسمان خراش زندگی کنند. برجهایی که شاید بیش از صدها خانوار در آن روزانه رفت و آمد می کنند و پس از عمری زندگی در یک ساختمان هنوز همدیگر را نمی شناسند. همچنین برای تامین مخارج زندگی و مسئله رواج استقلال مالی زنان، امروزه بیشتر منازل و واحدهای آپارتمانی در طول روز خالی هستند و این امر افزایش سرقت و دزدی را در بیشتر شهرها موجب شده است. برای این منظور است که گفته می شود به کارگیری حفاظ درب آکاردئونی می تواند خیال شما را از بابت امنیت منزل به هنگام ترک آن آسوده نماید.

آنچه که گفته شد بیشتر از جهت ارائه یک راهکار برای حفاظت از منزل، اموال و کالاها در برابر افراد متجاوز دارای اهمیت است و محصولات معرفی شده از حفاظ پنجره و حفاظ درب آکاردئونی گرفته تا حفاظ شاخ گوزنی روی دیوارها می توانند این امنیت را برای شما، خانواده و اموالتان تامین کنند.

 

منبع ahaniranian.com


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۳۱:۵۳ توسط:avije موضوع: نظرات (0)

کسب درآمد از اینترنت با همه امکانات

کسب درآمد با سیستم سئو آسیا

با کسب درآمد از نمایندگی فروش خدمات سئو آسیا به آرزوهایتان وعده تحقق بدهید با پیشرفت تکنولوژی و تمایل شرکت‌ها و برندها برای کسب درآمد از طریق فروش آنلاین و ایجاد فروشگاه‌های اینترنتی، رقابت جدید و تنگاتنگی در عرصه‌ی وسیع اینترنت در میان صاحبان کسب و کارهای وابسته به اینترنت ایجادشده‌ است.

در این میان رقابت جدی و اصلی برای ارتقا رتبه در گوگل توسط کاربران و مشتریان می‌باشد. سئوکاران به این کار سهولت بخشیده و صاحب درآمدهای کلان خواهند شد. باوجود بازار خوب و پردرآمدی که اکنون برای نمایندگی‌های فروش خدمات سئو وجود دارد، کسب درآمد از نمایندگی‌ فروش خدمات سئو آسیا با اقبال بلندی منتظر شماست.

 

 

کسب درآمد از فروش بک لینک
نمایندگی کسب درآمد از فروش بک لینک این روز ها از توجه بر انگیز ترین مراجعی است که خدمات ارائه شده در آن برای بهبود رتبه ی وب سایت ها می باشد. در واقع هدف اصلی یک وب سایت عمدتاً بهبود رتبه و تصاحب جایگاهی مطلوب در لیست معرفی های سیستم گوگل است، از این رو وب سایت دار ها همیشه به دنبال راهکار مناسبی در این راستا هستند.

بک لینک ها نیز از گذشته تاکنون گزینه ی اثر گذار و مناسبی در زمینه ارتقا سئو و رتبه کلمات کلیدی و صفحات سایت محسوب می شود، فلذا با تهیه ی یک بک لینک مناسب برای هر وب سایتی در هر حوزه ای می توان رتبه ی آن را در کوتاه ترین زمان ممکن به جایگاه مطلوبی در نتایج گوگل رساند. به همین جهت بهره مندی از نمایندگی کسب درآمد جهت ارائه بک لینک جزء عمده ترین برنامه های پرتقاضا صاحبان وب سایت ها به شمار می رود.

 

کسب درآمد از فروش ورودی گوگل ایرانی
کسب درآمد از فروش ورودی گوگل ایرانی با توجه به وجود انواع و اقسام وب سایت ها و بیشتر شدن مداوم تعداد آن ها، می تواند کسب و کار پر رونقی برای شما باشد .

افزایش ورودی گوگل برای وب سایت های اینترنتی همواره از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و برای وب مستر ها از جمله حیاتی ترین پارامتر ها محسوب می شود. چرا که فعالیت هر وب سایتی با آنالیز آمار ورودی توسط گوگل مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار می گیرد و در صورتی که این آمار رو به افزایش باشد، نشان دهنده ی کیفیت بالای وب سایت مربوطه است. به همین علت وب مستر ها و مدیران وب سایت ها در جست و جوی روش مناسبی به جهت افزایش این آمار هستند پس کافیست همین امروز با نمایندگی فروش ورودی گوگل سئو آسیا درآمد خود را افزایش دهید .

 

کسب درآمد از فروش رپورتاژ آگهی
با توجه به طیف گسترده کاربران اینترنتی هر بازدیدکننده وب سایت یک مشتری بالقوه محسوب شده که می تواند برای شما ارزش آفرینی کند. پس چه بهتر که با دریافت نمایندگی رپورتاژ وب سایت خود را به یک ماشین پولسازی تبدیل کرده و در کنار فعالیت های خود از این طریق نیز به کسب درآمد بپردازید.

امروزه رپورتاژ اگهی یکی از اصلی ترین راه های معرفی کسب و کار محسوب می شود و اغلب کسب و کارهای آنلاین از آن استفاده می کنند. یکی از راه های کسب درآمد از وب سایت نمایندگی رپورتاژ است. این روش درآمدی پایدار و مطمئن را برای شما به همراه خواهد داشت.

 

کسب درآمد از پکیج افزایش بازدید سایت
کسب درآمد با پکیج افزایش بازدید در پنل نمایندگی سئو آسیا از جمله پر متقاضی ترین نمایندگی ها و مراجعی است که با افزایش روز افزون وب سایت های اینترنتی پر متقاضی تر از قبل می شود.
زیرا در حقیقت عمده ترین هدفی که صاحبان وب سایت های اینترنتی به دنبال تحقق آن هستند، افزایش تعداد بازدید از سایت شان می باشد، چون در این صورت مخاطبان بیشتری جذب کرده و بالطبع محبوبیت و رتبه بالاتری کسب خواهند کرد که همه ی این ها منجر به کسب درآمد بالا تر و افزایش فروش آنها می شود.
گفتنیست این هدف خدماتی است که از طریق پنل نمایندگی سئو آسیا ارائه و محقق شده است .

 

کسب درآمد از سفارش تبلیغات متنی و بنری
این قابلیت در سایت نمایندگی وجود دارد و نمایندگان گرامی با واگذاری مکان های تبلیغاتی مشخص در سایت خود کسب درآمد می کنند .

نکته مثبتی که در تبلیغات متنی و بنری وجود دارد این است که مشتری به ازای رزرو جا هزینه پرداخت می کند و برای نشان دادن بنر خود برخلاف تبلیغات کلیکی که بیشتر وقت ها کلیک ها تقلبی می باشد هزینه ای پرداخت نخواهید کرد.

نکته مثبت خوب دیگری که در تبلیغات متنی و بنری وجود دارد این است که لینک غیر مستقیم و اختصاصی ویژه هر تبلیغ ایجاد میگردد و این لینک در گوگل ایندکس میشود .

 

آموزش کسب درآمد از سئو آسیا فقط در 4 گام
● گام اول : پرداخت حق عضویت نماینده و ثبت نام
● گام دوم : قرار دادن خدمات و پکیج های سئو آسیا در سایت خود و یا سفارش طراحی سایت اختصاصی با نام و برند و دامین دلخواه شما
● گام سوم : تبلیغات از سایت و خدمات و برند خود
● گام آخر : دریافت سفارش از مشتریان در سایت نماینده و ثبت سفارشات از طریق پنل و ارجاع به سئو آسیا جهت فعالسازی نهایی


به همین راحتی بدون داشتن هیچگونه دانش فنی و نگرانی یا فراهم کردن زیرساخت فنی و هرگونه مسائل و مشکلات مربوط به ارائه‌ی خدمات تحت وب به تجارت خود را در زمینه سئو آغاز کنید .

همین الان با کلیک بر روی لینک عضویت و ورود به صفحه ثبت نام هزینه اخذ نمایندگی را پراخت نموده و عضویت خود را تکمیل نمایید :

https://www.seoasia.ir/register.php

 منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۱۸:۱۷ توسط:avije موضوع: نظرات (0)

لیست بیماری های معافیت پزشکی سربازی ۹۹

4.7 / 5 ( 3 votes )

لیست بیمارهای معافیت پزشکی خدمت سرزی شامل شما میشود؟

لیست بیماری های معافیت پزشکی سرزی ” : استفاده از معافیت های پزشکی یکی از مواردی است که افراد مشمول خدمت سرزی به دنل آن هستند . یکی از انواع معافیت های سرزی، معافیت پزشکی می شد . برای استفاده از معافیت پزشکی ، شما ید ابتدا از آیین نامه های معافیت پزشکی اطلاع داشته شید . سپس مدارک مورد نیاز برای معافیت پزشکی را بدانید . ید استفاده از جزئیات معافیت پزشکی شرایط خود را برای استفاده از این نوع معافیت آماده نمایید . چیزی که دارای اهمیت است این می شد که ید از لیست بیماری های معافیت پزشکی خدمت سرزی آگاهی داشته شید .

سازمان نظام وظیفه عمومی، برای افراد مشمول خدمت آیین نامه معافیت پزشکی را ارائه می دهد . شما ید از این لیست بیماری های معافیت پزشکی اطلاع داشته شید . بتوانید شرایط خود را بسنجید و نوع بیماری خود را مشخص نمایید . اطمینان پیدا کنید که می توانید از معافیت های پزشکی خدمت سرزی استفاده نمایید .


بیشتر بخوانید:


لیست بیماری های معافیت پزشکی سرزی

برای استفاده از معافیت پزشکی ، افراد مشمول ید از لیست بیماری های معافیت پزشکی اطلاعات مناسب را داشته شند . متوجه شوند که آیا بیماری آن ها جزو لیست بیماری های معافیت پزشکی خدمت سرزی قرار دارد . زیر لیست بیماری های معافیت پزشکی ارائه می شود .

  • بیماری های عمومی
  • بیماری های غدد مترشحه داخلی
  • بیماری های پوست و فت های زیر پوست
  • بیماری های داخلی مغز و اعصاب (نورولوژی)
  • بیماری های اعصاب و روان
  • بیماری های جراحی مغز واعصاب
  • بیماری های ریه و قفسه صی
  • بیماری های استخوان (اسکلت)
  • بیماری های دستگاه گوارش و جراحی عمومی
  • بیماری های خون و انکولوژی (بدخیمی ها)
  • بیماری های دستگاه ااری تناسلی
  • بیماری های فک و دهان و دندان
  • بیماری های چشم و عوارض بینائی
  • بیماری های گوش، حلق و بینی
  • بیماری های قلب و عروق
  • بیماری های روماتولوژی و فت همبند
  • بیماری های عفونی

نظام وظیفه عمومی ناجا لیست بیماری ها را اعلام کرده است. این بیماری ها شاخه های متعددی دارند که فرد مشمول توجه به بیماری خود برای معافیت پزشکی اقدام می کند. تعدادی از این بیماری ها عث می شوند فرد مشمول معافیت موقت بگیرد و بعضی از بیماری ها عث می شوند فرد مشمول معافیت دائم بگیرد. این معافیت ها را شورای پزشکی ئید می کند. سال های گذشته گرفتن معافیت پزشکی راحت بود. سال های اخیر گرفتن معافیت پزشکی سخت شده است و یکی از دلایل آن، سخت گرفتن کمیسیون پزشکی می شد.


بیشتر بخوانید:


بیماری های معافیت پزشکی

بیماری های زیادی است که فرد مشمول می تواند از آنها استفاده کند معافیت پزشکی بتوانند کارت پایان خدمت خود را یافت کنند. ما همراه شید ادامه انواع بیماری های معافیت پزشکی را براین نام ببریم. داشتن بعضی از این بیماری ها برای افراد عث می شود فرد معافیت دائم و یا اینکه معافیت موقت یافت کند. گرفتن معافیت دائم فرد نمی خواهد دوره ی کامل خدمت را سپری کند. اما کسانی که معافیت موقت را توجه به بیماری که دارند یافت می کنند ید چند ماهی را پادگان ها بگذرانند .

لیست بیماری های معافیت پزشکی : بیماری های عمومی

مشمولین معافیت پزشکی خدمت سرزی ، طبق بیماری های عمومی که دارند از معافیت پزشکی استفاده می کنند . بیماری های عمومی شامل موارد زیر می شوند .

  • عدم رشد کافی مشمولین سرزی
  • عدم رشد جسمانی مشمولین سرزی
  • عدم رشد عضلانی مشمولین خدمت سرزی
  • و …

لیست بیماری های معافیت پزشکی : بیماری های غدد مترشحه داخلی

افرادی که مشمول خدمت سرزی هستند می توانند توجه به بیماری هایی که دارند از معافیت خدمت سرزی استفاده نمایند . برخی افراد مشمول خدمت سرزی دچار بیماری های غدد مترشحه داخلی می شند .

این بیماری ها شامل موارد زیر می شوند :

  • ژنیکوماستی شدید که حتی منجر به معافیت دائم می شود
  • سنوم کلاین فلتر که منجر به معافیت دائم نیز می شود
  • بیماریهای غدد دیگر
  • تومورهای هیپوفیز
  • هرمافرودیسم‌ها
  • بیماریهای تغذیه و مبولیک
  • دیابت قندی
  • هیپوانسولینیسم
  • بیماریهای ویلسون
  • و …

برای اطلاع بیشتر زمینه بیماری های غدد مترشحه داخلی می توانید مشاوران مرکز آویژه دانش تماس حاصل نمایید .

لیست بیماری های معافیت پزشکی : بیماری های پوست و فت های زیر پوست

گاهی افراد مشمول خدمت سرزی دچار بیماری های پوست و فت های زیر پوست می شوند . این افراد می توانند از طریق معافیت های پزشکی مربوط به این بیماری از معافیت خدمت استفاده نمایند . به خدمت سرزی اعزام نشوند . ذیل به تعدادی از این بیماری ها اشاره می کنیم .

  • انواع اگزماهای وسیع و شدید مشمولین خدمت سرزی
    عفونت های قارچی عمیق و وسیع پوستی مشمولین سرزی
  • کچلی
  • لیشمانیوز (سالک پوستی)
  • سارکوئیدوز پوستی مشمولین خدمت
  • بیماری ژنوماتوز
  • ایکتیوز گسترده ما زادی یا اکتسابی مشمولین خدمت سرزی

لیست بیماری های معافیت پزشکی : بیماری های داخلی مغز و اعصاب (نورولوژی)

برخی از افراد مشمولین خدمت سرزی دچار بیماری های داخلی مغز و اعصاب (نورولوژی) می شند . این افراد می توانند از معافیت های پزشکی مربوط به این بیماری که سازمان نظام وظیفه مشخص کرده است ، استفاده نمایند . ذیل به تعدادی از این نوع بیماری ها اشاره می کنیم .

  • اختلالات استحاله ای سلول های عصبی فرد مشمول خدمت سرزی
  • اختلالات تعادلی مخچه ای مربوط به فرد مشمول خدمت
  • انواع میلیتها و سکل آنها مشمولین خدمت
  • و …

مشمولین معافیت پزشکی چه افرادی می شند ؟

تمامی افرادی که ایران به سن قانونی سرزی می رسند و گاها قبل از رسیدن به سن سرزی خود ، به دنل راه هایی برای کاهش ، و یا به تعویق انداختن و یا معافیت کامل از آن هستند . بعضی از افراد مشمول خدمت سرزی می توانند جزء مشمولین معافیت پزشکی خدمت سرزی قرار گیرند . برای استفاده از معافیت پزشکی ید تمامی قوانین مربوط به آن را بدانید ببینید می توانید جزء مشمولین معافیت پزشکی قرار بگیرید یا نه . بعد از اطلاع از قوانین آن ید مشمولین معافیت پزشکی ، مدارک معافیت پزشکی را بشناسند . بتوانند استفاده از قوانین و مدارک مورد نیاز اقدام به ارسال مدارک خود کرده و از این معافیت استفاده کنند.

موارد مهم رابطه مشمولین معافیت پزشکی

  • مشمولین معافیت پزشکی که مشکلات پزشکی خود را به هنگام معاینه اولیه اعلام نکنند ، اگر دوره ی آموزشی یا خدمت به دلیل اعلام نکردن مشکل پزشکی ، دچار حادثه شوند مسئولیت آن بر عهده خود مشمولین می شد .

  • مشمولینی که زمان رسیدگی پزشکی قرار دارند حق انصراف از خواست پزشکی را ندارند و رای شورای پزشکی خصوص آنان ملاک می شد .

  • مشمولین معافیت پزشکی و دارندگان کارت معافیت پزشکی صورت بهبودی و سلامت کامل خود می‌ توانند اعلام شرایط ، خواست ابطال کارت معافیت نمایند ، پس از بررسی و اثت سلامتی کامل توسط شورای پزشکی نظام وظیفه عمومی به خدمت سرزی اعزام گردیده و از کارت پایان خدمت استفاده نمایند .

  • رسیدگی به تقاضای معافیت پزشکی مشمولینی که طبق قوانین معافیت پزشکی ، حین اشتغال به تحصیل شند و از معافیت تحصیلی استفاده می نمایند ، پس از اتمام تحصیل و یا ترک تحصیل یا اخراج شخص ، صورت می گیرد . شرایطی که شخص نقص عضو یا بیمارهایی که بر اساس قوانین معافیت پزشکی ، مقطع تحصیلی آن اثر نداشته شد ، را دارا شد .

شرایط معافیت پزشکی

شرایط اخذ معافیت پزشکی برای تمام کسانی که به سن مشمولیت می رسند وجود ندارد. فردی که به دنل معافیت است ید شرایط آن را داشته شد. شرایط معافیت پزشکی بیماران مختلف متفاوت است. بعضی از بیماری ها شرایط اخذ معافیت پزشکی بسته به مک تحصیلی فرد مشمول می شد. افرادی می توانند برای معافیت پزشکی اقدام کنند که به سن ۱۸ سالگی رسیده شند.

افرادی که شرایط معافیت پزشکی را دارند میتوانند چند ماه قبل از اعزام برای معافیت اقدام کنند. یکی از شروطی که جوانان ید داشته شند این است که غیبت نداشته شند. غیر اینصورت نمی توانند معافیت بگیرند. اگر کسی به هر دلیلی بخواهد مدت خواست معافیت را طولانی کند وارد غیبت می شود. افرادی که حال تحصیل می شند و بیماری خاصی دارند قبل از اتمام تحصیل می توانند برای معافیت اقدام کنند.

اگر کسی هنگامی که برای معاینه اولیه خدمت می رود اسمی از بیماری خود نبرد و طول خدمت بیماری خود را اعلام کند مسئولیت این کار خودش است. افرادی که وارد غیبت می شوند و برای معافیت اقدام کنند، صورتی که جلسه های پزشکی سرز بودن فرد مشخص شود، موظف است غیبت و به همراه اضافه خدمت دوره سرزی خود را بگذراند.

همانطور که از نام این نوع معافیت مشخص می شد مربوط به شرایط و وضعیت سلامتی مشمولین معافیت پزشکی می شود . یعنی برای معافیت پزشکی ید طبق شرایط و قوانین نظام وظیفه ، سلامت مشمولین خطر شد . ادامه می توانید دسته های مختلف مشمولین معافیت پزشکی آشنا شوید .

مشمولان خدمت وظیفه عمومی از نظر وضعیت جسمی و روانی به چهار دسته به شرح زیر تقسیم می‌شوند :

دسته اول

  • دسته اول افرادی هستند که از نظر جسمانی و همچنین روحی و روانی دارای وضعیت سالمی هستند و می توانند شرایط عادی و معمولی به خدمت سرزی بروند .

دسته دوم

  • دسته دوم افرادی هستند که دچار بیماری و نقص عضو و اختلال روانی جزئی هستند و همچنین به دلیل عدم دارا بودن سلامتی کامل ، توان انجام امور رزمی را ندارند ولی به دلیل نوع بیماری یا نقص عضو و توجه به میزان تحصیلات شان ، قا به انجام خدمت دوره ضرورت امور غیر رزمی هستند و به عنوان مشمولین معافیت پزشکی از نوع معاف از رزم شناخته می شوند .

دسته سوم

  • دسته سوم افرادی هستند که دچار عدم رشد یا بیماری های جسمی یا روانی مان پذیر هستند و به دلیل اینکه ید برای زیابی سلامت ، تحت مان و معالجات پزشکی قرار گیرند ، مدتی که براساس قوانین ، قا به انجام خدمت دوره ضرورت نیستند و مدت مذکور ، به عنوان مشمولین معافیت پزشکی موقت شناخته می شوند .

دسته چهارم

  • دسته چهارم کسانی که دچار بیماری و نقص عضو یا اختلال روانی غیر قابل مان هستند و به طور دائم ، قا به انجام خدمت دوره ضرورت امور رزمی یا غیر رزمی نیستند و آن دسته از مشمولین معافیت پزشکی موقت که رعایت قوانین مربوطه ، نیاز به معالجات طولانی مدت (بیش از دو سال ) دارند و به عنوان مشمولین معافیت پزشکی دائم شناخته می شوند .

آیین نامه معافیت پزشکی خدمت سرزی

” ضوابط و مقررات معافیت پزشکی ” آیا ضوابط و مقررات معافیت پزشکی آشنا هستید؟ بسیاری از افراد مشمول بدلیل نداشتن اطلاعات کافی زمینه ضوابط و مقررات معافیت پزشکی، نمی توانند فرصت معافیت پزشکی به نحو احسن استفاده کنند از این رو آشنایی ضوابط و مقررات معافیت پزشکی بسیار مهم می شد.

ضوابط و مقررات معافیت پزشکی زمینه شرایط احراز انواع بیماری ها

به منظور احراز انواع معافیت پزشکی چندین مرحله وجود دارد که ادامه آورده شده است:

  • بیماری توسط پزشک اولیه یید شود.
  • بیماری توسط شورای پزشکی بیمارسن یید شود.
  • بیماری توسط شورای پزشکی وظیفه عمومی یید شود.

ضوابط و مقررات معافیت پزشکی زمینه مدارک مورد نیاز معافیت پزشکی

به منظور یافت معافیت پزشکی مدارکی نظیر اصل و تصویر کارت ملی، اصل و تصویر شناسنامه و … یستی آماده شود از طرفی یک سری فرم نیز یستی پر شود. که لیست دقیق مدارک لازم و فرم های مورد نیاز و نیز نحوه پر کردن آنها را می توانید از طریق تماس تلفنی و نیز یافت راهنمایی و مشاوره یافت کنید.

ضوابط و مقررات معافیت پزشکی زمینه روند رسیدگی به معافیت پزشکی

ابتدا یستی دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی را یافت کنید. سپس به پزشک مراجعه کرده و سپس به بیمارسن رفته و پس از انجام کارهای لازم منتظر نظر شورای پزشکی شید.

برای آگاهی کامل از نحوه یافت معافیت پزشکی و نیز یافت کامل ضوابط و مقرات معافیت پزشکی این مراحل می توانید مرکز مشاوره آویژه دانش تماس تلفنی برقرار کنید.

نکات قابل توجه زمینه ضوابط و مقررات معافیت پزشکی

مشمولان عزیز توجه به مدت زمان معافیت پزشکی صورتی که مشکلات پزشکی خود را زمان معاینه اولیه بیماری مطرح نکنند، صورتی که دوران آموزش سرزی یا حین انجام خدمت سرزی به دلیل اعلام نکردن مشکلات پزشکی، دچار حادثه بشوند مسئولیت آن ها بر عهده خود افراد مشمول می شد.

مشمولین عزیز صورتی که شورای پزشکی از خدمت سرزی معاف تشخیص داده نشوند به خدمت سرزی اعزام خواهند شد و صورتی که به رای شورای پزشکی اعتراض کنند پرونده آنان شورای عالی مطرح شده و رای شورای عالی قطعی و لازم به اجرا خواهد بود و حق اعتراض نخواهد داشت.

افراد مشمولی که حین رسیدگی پزشکی قرار گرفته اند اجازه انصراف از خواست پزشکی را ندارند و نظر شورای پزشکی مورد آنان ملاک و معیار عمل خواهد بود.

مدارک مورد نیاز معافیت پزشکی

مدارک مورد نیاز معافیت پزشکی توجه به مک تحصیلی متفاوت است. فرد مشمول بعد از کامل کردن مدارک پزشکی خود می تواند به پلیس +۱۰ مراجعه نماید و منتظر ئید مدارک پزشکی خود از نظام وظیفه شد. زمانی که مشمول تمام شرایط و مدارک پزشکی را راسی معافیت داشته شد این امکان برایش مهیا می شود بتواند معافیت پزشکی را یافت کند.

ادامه مدارک مورد نیاز معافیت پزشکی را نام می بریم :

  • رو نوشت از مک پزشکی

  • رونوشت از واکسیناسیون

  • رو نوشت از ترک تحصیل ( اتمام تحصیل )

  • رو نوشت از معاینه های فرد مشمول

  • یک قطعه عکس

  • رونوشت از وضعیت مشمول

این مدارک برای معافیت پزشکی می شد که افراد دست داشتن این مدارک می توانند اقدامات لازم را برای معافیت انجام دهند. بعد از انجام اقدامات اولیه و جواب کمیسیون پزشکی فرد مشمول می تواند اقدامات دیگر را انجام دهد. افرادی که کارت معافیت خدمت را می گیرند ممکن است بعضی از فرصت های استخدام ارگان ها و سازمان ها را از دست بدهند.

راه های اخذ معافیت پزشکی خدمت سرزی

اراه های معافیت پزشکی یکی از آسان ترین روش ها و مراحل معافیت می شد که مشمولین می توانند از طریق آن ها کارت معافیت خود را بگیرند . اما اطلاعات مفید راه های معافیت پزشکی را از طریق مشاوره معافیت پزشکی می توان به آسانی بدست آورد . کافی است مشمولین برای گرفتن معافیت پزشکی سرزی مشاوره معافیت مشورت کنند . اما اول از هر چیز مشمولین ید بدانند که برای گرفتن انواع معافیت ها به ویژه گرفتن معافیت پزشکی سرزی داشتن اطلاعات کافی و مشاوره نظام وظیفه بسیار ضروری و مهم است .

اگر بخواهیم به طور کلی مورد راه های معافیت پزشکی صحبت کنیم . ید بگوییم معافیت پزشکی نیز مانند سایر معافیت ها به سه دسته ی زیر تقسیم می شود .

  1. معافیت موقت : معافیت موقت به معافیت هایی گفته می شود که مشمول به دلیل مشکل یا بیماری به طور موقت معاف می شود .

  2. معافیت دائم : معافیت دائم معافیتی است ک مشمول به طور کلی از رفتن به خدمت سرزی معاف شده و کارت معافیت خود را می گیرد .

  3. معافیت خدمات رزمی : به معافیتی گفته می شود که مشمول به دلیل مشکلات جسمی نمی تواند دوره خدمت خود خدمات رزمی و سنگین را انجام دهد . به همین دلیل این افراد می توانند از معافیت خدمات رزمی استفاده کرده و از انجام کارهای سنگین معاف خواهند شد .

مشمولینی که علاقه مند هستند از معافیت های پزشکی استفاده کنند بنا بر شرایط جسمی و روحی آن ها کمیسیون شورای پزشکی تصمیم نهایی مورد آن ها را خواهد گرفت . واقع بسته به شرایطشان یکی از این معافیت ها به آن ها تعلق می گیرد . توجه به انواع معافیت ها افراد می توانند داشتن شرایط لازم برای معافیت اقدام کنند.

راه های گرفتن معافیت پزشکی

راه های گرفتن معافیت پزشکی و گرفتن اطلاعات زمینه معافیت پزشکی برای رسیدن به یک هدف مشترک آن هم یعنی معافیت است . یکی از راه های گرفتن معافیت پزشکی همان طور که لا نیز اشاره کردیم گرفتن معافیت موقت می شد .

بر اساس ماده ۴۰ قانون معافیت پزشکی سازمان نظام وظیفه عمومی آن دسته از مشمولینی که مبتلا به بیماری هستند و به طور موقت نمی توانند خدمت سرزی را بگذرانند بر اساس نظر شورای پزشکی یک سال معافیت موقت می گیرند . اگر هم چنان شروع سال دوم نیز بیماری ادامه پیدا کند معافیت موقت به قوت خود قی خواهد ماند .اما اگر طول مان بیماری سال سوم نیز تمام نشود مشمول می تواند برای گرفتن معافیت دائم خود اقدام کند و معاف شود .

البته این نکته را نیز نظر داشته شید که معافیت های کفالت و پزشکی برای دوران صلح صا می شوند . یعنی مواقع جنگ یا بسیج همگانی ، مشمولین موظف هستند به خدمت سرزی بروند . یعنی به خدمت احضار خواهند شد . پس مهم ترین راه های گرفتن معافیت پزشکی این است که مشمولین ماده قانون هایی که از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا وضع شده و اجرا می شود را بشناسند و دقت مدارک پزشکی خود را آماده کرده و مراحل معافیت خود را طی کنند .

قوانین معافیت پزشکی

بر اساس ماده ۳۹ قوانین خدمت نظام وظیفه عمومی مشمولین از نظر سلامت روحی و جسمی چهار گروه طبقه بندی می شوند . یکی از راه های معافیت پزشکی این است که ببینیم کدام گروه قرار خواهید گرفت . ما این جا به این گروه ها اشاره کرده ایم :

  1. گروهی که از سلامت کامل بهره مند می شند و ید به خدمت سرزی بروند و ۲۱ ماه را خدمت کنند .

  2. گروهی که به دلیل بیماری و نقص عضو معاف از خدمات رزمی شده و کارهای سخت را انجام نخواند داد .

  3. گروهی که به دلیل عدم رشد و مشکلات سلامتی به طور موقت از سرزی معاف می شوند .

  4. گروهی که مشکلشان جدی است و بر اساس تصمیم و رای نهایی کمیسیون شورای پزشکی از معافیت کامل استفاده خواهند کرد و معافیت دائم می گیرند .

مشمولین عزیز ید این نکته را نظر داشته شند که شیوه طبقه بندی مشمولین گروه بیماری ها بر اساس راه معافیت پزشکی از طریق مقاطع تحصیلی صورت می گیرد . یعنی شیوه ی معاینه و ضوابط نوع معافیت بر اساس میزان تحصیلات و آخرین مکی است که مشمولین گرفته اند .

روند رسیدگی به معافیت پزشکی

روند رسیدگی به معافیت پزشکی دارای مراحلی می شد که فرد برای رسیدن به معافیت ید این مراحل را طی کند. برای طی کردن این مراحل فرد ید اطلاعات کافی ازقوانین و مقررات معافیت پزشکی داشته شد. برای رسیدن به معافیت ید مشمولان آگاهی داشته شند. مدارک را آماده کنند و بدانند آیا شرایط را دارند یا نه ؟

افراد ید مراحل را کامل طی کنند فرصت را ازدست ندهند. این روند برای کسانی امکان پذیراست که مدارک کامل داشته شند و مراحل گرفتن معافیت را ست و بدون اتلاف وقت انجام دهند. صورتی که فرد مشمول بتواند روند رسیدگی به معافیت پزشکی را بطور کامل طی کند موفق می شود که معافیت پزشکی را یافت کند.

کسانی که مشمول یافت معافیت پزشکی می شند، برای یافت آغاز روند رسیدگی به معافیت پزشکی ید به دفتر مرکز خدمات الکترونیک (پلیس+۱۰) مراجعه کنند. پس از ارائه مدارک لازم خواست آن ها ثبت می شود . مراحل بعدی نیاز به مراجعه به بیمارسن و انجام معاینات لازم می شد . معاینه مشمول ابتدا توسط پزشک معاینه اولیه و سپس توسط شورای پزشکی بیمارسن انجام می گیرد . زمان مراجه به بیمارسن طی نامه ای به مشمول ابلاغ می شود . برای اطلاع دقیق از مدارک لازم و همچنین قوانین مربوط به روند رسیدگی به معافیت پزشکی می توانید مرکز مشاوره آویژه دانش .

ادامه روند رسیدگی به معافیت پزشکی سرزی پس از یید بیمار بودن شما توسط پزشک به شورای پزشکی وظیفه عمومی شهر خود ید مراجعه کنید . صورتی که مراحل معاینه پزشکی و مراجعه به شورای پزشکی وظیفه موفقیت سپری شود، معافیت پزشکی مشمول قطعی می شود . مشمولانی که قبل از موعد اعزام، به بیماری مبتلا شوند لازم است برای ثبت بیماری جدید خود به وظیفه عمومی مراجعه کنند.

سوالات متداول

آیا همه ی افراد می توانند از معافیت پزشکی استفاده کنند؟

خیر، افرادی می توانند از معافیت پزشکی استفاده کنند که شرایط و مدارک مورد ئید نظام وظیفه را داشته شند. این مدارک ید زیر نظر کمیسیون پزشکی نظام وظیفه مورد ئید قرار گیرد.

آیا برای معافیت پزشکی مک تحصیلی هم مورد ارزیابی قرار می گیرد؟

بله، بعضی از معافیت های پزشکی توجه به بیماری که فرد مشمول دارد مک تحصیلی نیز گرفتن معافیت پزشکی ثیر می گذارد.

آیا همه ی بیماری ها عث می شود فرد معافیت دائم بگیرد؟

خیر، همه ی بیماری ها عث نمی شوند فرد معافیت دائم بگیرد بعضی از بیماری ها عث می شوند فرد تنها رزم معاف شود و چند ماهی از دوره خدمت خود را از معافیت موقت استفاده کند.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات خدمت سرزی و افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را زمینه مشاوره معافیت پزشکی خدمت سرزی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

لیست بیماری های معافیت پزشکی سرزی ۹۹

شما می توانید مطالعه مقالات ما این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و صورت نیاز تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران شماره .

لیست بیماری های معافیت پزشکی سرزی ۹۹

مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ فروردین ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۴۴:۵۴ توسط:avije موضوع: نظرات (0)