مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

شرایط تاسیس مطب روانشناسی چگونه است؟

۵٫۰
۰۱

سیس مطب روانشناسی

سیس مطب روانشناسی یکی از انگیزه های داوطلن کنکور سراسری برای انتخاب این رشته میشد . سالانه بسیاری از داوطلن مقاطع تحصیلی مختلف کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا رشته ی روانشناسی پذیرش میشوند . که هدف اکثریت این داوطلن سیس مطب روانشناسی میشد . اما توجه به اهمیت لای امر مشاوره و روانشناسی جامعه و همچنین افزایش نیاز این زمینه برای فعالیت این حوزه قوانین سخت گیرانه ای تصویب شده است . لذا وجود اینکه داشتن مک تحصیلی یکی از شرایط لازم برای سیس مطب روانشناسی میشد ، اما ید توجه نمود که داشتن این مک شرط کافی برای این امر نیست . بلکه فردی که متقاضی سیس مطب روانشناسی است ید واجد تمام شرایط تعیین شده از سوی نظام روانشناسی نیز شد . که اخذ ییدیه و یا همان پروانه ی اشتغال از این سازمان مراحل و ضوابط خود را دارد .

علاقه مندان و متقاضیان سیس مطب روانشناسی ممکن است ره ی شرایط لازم و قوانین تصویب شده و همچنین مراحل اداری اخذ پروانه فعالیت سوالات مختلفی مواجه شند . به همین خاطر ادامه ی این متن سعی میکنیم به پاسخ سوالاتی همچون مک تحصیلی مورد یید برای اخذ پروانه ی فعالیت برای مطب روانشناسی ، چگونگی یافت پروانه فعالیت مراکز مشاوره و روانشناسی ، مراحل صدور آن و بسیاری مطالب دیگر که متقاضیان این مسیر ید بدانند ، خواهیم پرداخت . لذا به شما توصیه میکنیم برای اطلاع از این موارد و رفع ابهامات و سوالات خود به موارد ذکر شده این مطلب دقت نمایید .

شرایط سیس مطب روانشناسی

شرایط سیس مطب روانشناسی سازمان روانشناسی و مشاوره به تصویب رسیده است . که تنها افراد دارای این شرایط میتوانند برای سیس مطب روانشناسی اقدام نمایند . اگر بخواهیم به برخی از شرایط سیس مطب روانشناسی بپردازیم ید به مواردی همچون داشتن مک تحصیلی مرتبط اشاره کرد . که حداقل مک تحصیلی مورد نظر شامل مک کارشناسی ارشد روانشناسی و مشاوره میشند و دیگر رشته های مرتبط این حوزه ، اجازه فعالیت ندارند . این حالی است که داوطلن رشته های نامرتبط مقطع کارشناسی که مک کارشناسی ارشد و یا دکترا مرتبط یافت میکردند ، قبل سال نود و سه میتوانستند مجوز فعالیت مرکز مشاوره و روانشناسی یافت کنند . اما پس از این ریخ داشتن مک کارشناسی مرتبط نیز یکی از شرایط لازم برای یافت مجوز است . از دیگر شرایط سیس مطب روانشناسی ید به عضویت نظام مشاوره و روانشناسی کشور اشاره کرد .

همچنین برای یافت اجازه فعالیت زمینه ی مشاوره روانشناسی و ارائه خدمات مطب روانشناسی حداقل ید یک سال از زمان فارغ التحصیلی متقاضی گذشته شد . از دیگر شرایط سیس مطب روانشناسی مربوط به شرایط نظام وظیفه ی آقایان میشد . که بر این اساس متقاضیان مرد ید دارای کارت پایان خدمت سرزی شند و هیچگونه محدودیتی این مورد نداشته شند . یکی از مواردی که گذشته برای یافت مجوز فعالیت الزامی بود داشتن مک کارورزی بود . این مک مبنی بر داشتن سابقه فعالیت حرفه ای است . که حال حاضر جز شرایط لازم برای اخذ مجوز مطب روانشناسی نمیشد . اما این به این معنا نیست که داشتن مهارت ها و سابقه عملی برای این کار لازم نمیشد . بلکه یکی از ضروریات فعالیت هر زمینه ای اخذ تجربه و مهارت کافی آن مورد میشد .

مراحل سیس مطب روانشناسی

مراحل سیس مطب روانشناسی شامل تمام مواردی میشد که از سوی سازمان های زیربط اعلام شده و متقاضی سیس مرکز مشاوره و روانشناسی ملزم به گذراندن تمام این مراحل میشد . یکی از اولین مراحل سیس مطب روانشناسی عضویت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور میشد . که برای این کار ید فرم های مربوطه را پر کند و مدارک خواسته شده را برای این سازمان ارسال نماید . پس از ارسال این مدارک و بررسی آنها کمیسیون های مربوطه ، نتیجه پذیرش و یا عدم پذیرش متقاضی به شکل کتبی اعلام میگردد . انجام مصاحبه حضوری از دیگر مراحل سیس مطب روانشناسی میشد . این مصاحبه تعیین میگردد که فرد متقاضی برای فعالیت حوزه مشاوره و روانشناسی فرد مناسبی میشد یا خیر . که صورت عدم قبولی دلیل آن به اطلاع متقاضیان میرسد .

همچنین صورت قبولی این مصاحبه ، مراجعه برای یافت پروانه فعالیت و یا مجوز مطب روانشناسی میشد . افراد دارای این مک میتوانند برای راه اندازی مطب روانشناسی اقدام نمایند . این افراد پس از سیس مطب موظف میشند ضمن نصب بلو بر اساس مصوت و تعرفه های سازمان مربوطه هزینه ی مربوط به خدمات خود را یافت نمایند .

چگونگی اخذ مجوز سیس مطب روانشناسی

چگونگی اخذ مجوز سیس مطب روانشناسی همانطور که پاراگراف قبل گفته شد ، شامل چند مرحله و پله میشد . که متقاضی ید بر اساس این مراحل برای راه اندازی مطب روانشناسی گام بردارد . حال حاضر نیاز به خدمات مشاوره بین اقشار مختلف جامعه افزایش یافته است ، لذا نظارت بر سیس مراکز مشاوره و یافت پروانه ی فعالیت این زمینه افزایش یافته است . و صرفا داشتن مک تحصیلی نمیتواند یید کننده صلاحیت فرد برای فعالیت این حوزه شد . به همین دلیل سازمان نظام مشاوره و روانشناسی کشور برای نظارت بر این موضوع راه اندازی شده است . لذا متقاضیان برای کسب اطلاعات کامل ره چگونگی اخذ مجوز سیس مطب روانشناسی ید به سایت اینترنتی این سازمان مراجعه نمایند و نهایت این سازمان عضو شوند طی مراحلی صلاحیت و یا عدم صلاحیت آنها برای یافت مجوز راه اندازی مطب روانشناسی یید شود .

متقاضیان مییست بعد از یافت پروانه فعالیت از این سازمان ، نسبت به سیس مرکز مشاوره و روانشناسی اقدام کنند . این مورد نیز ید پس از تکمیل فرم های مربوطه ، مدارک خواسته شده ارائه شوند . که این مدارک شامل شرحی از فعالیت ها و سوابق حرفه ای متقاضی و همچنین کپی پروانه فعالیت میشد . پس از یافت مجوز نیز فعالیت مراکز مشاوره تحت نظر سازمان روانشناسی و مشاوره کشور میشد . که تعرفه ها و هزینه های یافتی از مراجعین ید منطبق بر مصوت و قوانین این سازمان شد .

مدارک لازم برای سیس مطب روانشناسی

مدارک لازم برای سیس مطب روانشناسی یکی از چندین سوالی است که پیش روی متقاضیان سیس مراکز روانشناسی و مشاوره میشد . این مدارک از سوی سازمان ناظر بر صدور مجوز فعالیت مراکز مشاوره و روانشناسی اعلام میگردد . لذا متقاضیان یافت مجوز مرکز مشاوره و روانشناسی برای اطلاع از این مدارک ید به اطلاعیه های این سازمان توجه نمایند . اما برای راحتی کار شما عزیزان ما اینجا به شرح این مدارک میپردازیم . از جمله مدارک لازم برای سیس مطب روانشناسی میتوان به مواردی همچون ؛ کپی برابر اصل تمام مدارک تحصیلی مربوط به رشته های مشاوره و روانشناسی ، عضویت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور و داشتن ییدیه از این سازمان ، گواهی سلامت روانی ، کپی تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی ، گواهی عدم سابقه کیفری ، دوقطعه عکس پرسنلی و … اشاره نمود .

سوالات متداول

شرایط گرفتن مجوز دفتر مشاوره چیست ؟

داشتن مک تحصیلی مشاوره و یا روانشناسی مقطع کارشناسی ارشد و لاتر ، عضویت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور از جمله شرایط گرفتن مجوز مرکز مشاوره میشد .

صدور مجوز دفتر مشاوره خانواده چیست ؟

صدور مجوز شامل یافت اجازه فعالیت حوزه مشاوره و روانشناسی و راه اندازی مطب روانشناسی میشد که تحت نظر سازمان نظام روانشناسی کشور صورت میپذیرد .

چگونگی سیس مطب روانشناسی ؟

علاقه مندان ید ضمن داشتن مک تحصیلی و همچنین مهارت های مورد یید سازمان روانشناسی کشور و همچنین عضویت این سازمان برای راه اندازی مطب روانشناسی اقدام نمایند .

شرایط سیس مطب روانشناسی چگونه است؟

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۷:۵۰:۰۵ توسط:avije موضوع: نظرات (0)

بازار کار رشته روانشناسی چگونه است؟

۵٫۰
۰۱

زار کار رشته روانشناسی

زار کار رشته روانشناسی یکی از مهم ترین دغدغه های داوطلن و علاقه مندان به این رشته میشد . توجه به اینکه این رشته جز یکی از پرطرفدار ترین رشته های گروه انشانی میشد به طبع پذیرش آن نیز سخت تر از سایر رشته ها میشد . اما گاهی داوطلن این سوال را میپرسند که آیا وجود سختی هایی که برای قبولی این رشته وجود دارد ، آینده ی شغلی و زار کار رشته روانشناسی امیدوار کننده هست یا خیر ؟ برای پاسخ به این پرسش ید گفت داوطلن این رشته ها مک کارشناسی میتوانند بسیاری از مراکز از جمله بهزیستی و مراکز مشاوره مشغول به کار شوند . اما نکته ی مهم که اکثر داوطلن این رشته ید نظر داشته شند چگونگی سیس مطب روانشناسی میشد . ید توجه کرد که سیس مطب زیر نظر نظام روانشناسی کشور میشد .

آن دسته از داوطلنی که علاقه مند به سیس مطب و مرکز مشاوره میشد ید به دستورالعمل های این نظام توجه نمایند . البته ذکر این نکته الزامی است که زار کار رشته روانشناسی وجود امکان سیس مخطب برای مقاطع کارشناسی ارشد و لاتر بهتر از مقاطع تحصیلی پایین تر میشد . چرا اجازه فعالیت و مجوز مطب روانشناسی تنها به افراد دارای مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد و لاتر اهدا میگردد . بنابراین فرصت های شغلی رشته ی روانشناسی هر مقطع تحصیلی متفاوت از دیگر مقاطع میشد . ادامه ی متن سعی میکنیم به بررسی زارکار رشته روانشناسی مقاطع مختلف تحصیلی بپردازیم .

زار کار رشته روانشناسی مقطع دکتری

زار کار رشته روانشناسی مقطع دکتری زار کار این رشته سایر مقاطع متفاوت میشد . چرا که داوطلن مقاطع پایین تر شانس کمتری برای سیس مراکز روانشناسی دارند . ولی یکی از گزینه های مثبت که برای زار کار رشته روانشناسی مقطع دکتری همین اجازه سیس مطب و فعالیت به عنوان مشاور و روانشناس میشد . همچنین فعالیت دانشگاه ها به عنوان عضو هیئت علمی یکی دیگر از فرصت های مربوط به زار کار رشته روانشناسی مقطع دکتری میشد . علاوه بر این استخدام سازمان های دولتی نیز از فرصت های شغلی مربوط به این رشته میشد . از جمله این سازمان ها که به عنوان زار کار رشته روانشناسی مقطع دکتری تلقی میشوند میتوان به مراکزی همچون بهزیستی ، نیروی انتظامی ، کلینیک های ترک اعتیاد به مواد مخ ،شهرداری و بسیاری سازمان های دیگر اشاره کرد .

زار کار رشته روانشناسی مقطع کارشناسی ارشد

زار کار رشته روانشناسی مقطع کارشناسی ارشد نیز از دغدغه های فارغ التحصیلان و یا داوطلن رشته ی روانشناسی این مقطع تحصیلی میشد . داوطلنی که پس از اخذ مک کارشناسی اقدام به ادامه ی تحصیل این رشته میکنند ، این فرصت را خواهند داشت که همانند افراد دارای مک تحصیلی دکتری شانس خود را برای اخذ مجوز مطب روانشناسی امتحان کنند . که برای این کار علاوه بر داشتن مک تحصیلی ید یید سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کل کشور را نیز داشته شند و صرفا داشتن مک به معنای اجازه فعالیت و ارائه ی خدمات مشاوره نمیشد . اما توجه به این موضوع میتوان گفت که زار کار رشته روانشناسی مقطع کارشناسی ارشد کمی وسیعتر از مقاطع پایین تر میشد .

همانند انچه که ره زار کار رشته ی روانشناسی مقاطع لاتر تحصیلی از جمله دکتری گفته شد میتوان به این مورد نیز اشاره کرد . که سالانه مراکز دولتی مختلف از بین فارغ التحصیلان دوره های مختلف روانشناسی استخدام به عمل میاورند . که از جمله مهم ترین این مراکز که به عنوان زار کار رشته روانشناسی مقطع کارشناسی ارشد مطرح میشوند ، میتوان به نیروی انتظامی کشور ، آموزش و پرورش ، کانون اصلاح و تربیت ، مراکز ترک اعتیاد و حتی شگاه های ورزشی و … اشاره کرد .

زار کار رشته روانشناسی مقطع کارشناسی

زار کار رشته روانشناسی مقطع کارشناسی برای داوطلن کنکور سراسری و متقاضیان ادامه تحصیل این رشته ها یکی از بزرگترین سوالات و دغدغه ها میشد . همچنین همانطور که میدانید این رشته یکی از پرطرفدار ترین رشته های دانشگاهی بین داوطلن کنکور سراسری میشد . بنابراین رقابت برای پذیرش آن نیز تنگاتنگ میشد . طی سالیان اخیر کشور ما افزایش آگاهی مردم توجه به حوزه روانشناسی و مشاوره افزایش پیدا کرده است . مخصوصا نیاز به مشاوره های پیش از ازدواج و مشاوره کودکان و … این موضوع به خودی خود عث افزایش نیاز به نیروی متخصص و حرفه ای این حوزه میشود . بنابراین میتوان آینده ی امیدوارکننده ای برای زار کار رشته روانشناسی مقطع کارشناسی متصور شد .

البته نید از این موضوع مهم غافل شد ، که بخش عمده ای از شانس استخدام و یا ایجاد فرصت های شغلی به مهارت های فردی و نیز تخصص و سطح سواد افراد نیز بستگی دارد . چرا هر مرکز و اداره ای نیازمند نیروی جوان و حرفه ای میشد . از جمله مراکزی که میتوان به عنوان زار کار رشته روانشناسی معرفی کرد ، مراکزی همچون مراکز مشاوره تحصیلی ، مراکز ترک اعتیاد ، مدارس ، نیروی انتظامی و … را میتوان نام برد . اما به طور کلی زار کار رشته روانشناسی این مقطع نسبت به مقاطع لاتر از تنوع و گستردگی کمتری برخوردار است .

زار کار رشته روانشناسی ایران

زار کار رشته روانشناسی ایران به عوامل مختلفی بستگی دارد که این متن به برخی از این موارد پرداختیم . از جمله ی این عوامل میتوان به مهارت فردی افراد ، و یا میزان نیاز سالانه ی کشور به کارشناسان و متخصصان مشاوره اشاره کرد . همانطور که به اینجای متن نیز گفته شد ، زار کار رشته روانشناسی ایران و همچنین فرصت های شغلی هر مقطع تحصیلی متفاوت میشد . به شکلی که رونق زار کار این رشته برای متقاضیان مک تحصیلی کارشناسی و پایین تر بسیار کمتر از سایر مقاطع میشد . و چنانچه رویای داشتن مطب روانشناسی و یا مرکز مشاوره به این رشته وارد شوید ، ید مقطع کارشناسی ارشد را نیز پشت سر بگذارید . بجز سیس مرکز مشاوره و مراکز مانگری بسیاری از ادارات دولتی و غیر دولتی نیز نیازمند متخصصین روانشناسی و مشاوره میشند .

به طور مثال افراد دارای مک روانشناسی هر مقطع تحصیلی میتوانند مهد های کودک کشور مشغول به فعالیت شوند . و یا نسبت به سیس مهد کودک اقدام نمایند . مراکز ترک اعتیاد به مواد مخ ، آموزش و پروش و نیروی انتظامی کشور نیز از مراکز هدف برای استخدام کارشناسان روانشناسی میشند . از دیگر فرصت های شغلی برای روانشناسان میتوان به عضویت هیئت علمی دانشگاه ها اشاره کرد . لذا افرادی که علاقه مند به کار تیس و فضای دانشگاهی شند میتوانند ، داشتن مک کارشناسی ارشد و لاتر ، به تربیت نیروی کار و متخصص روانشناسی دانشگاه ها بپردازند .

سوالات متداول

زار کار رشته روانشناسی خارج چگونه است ؟

توجه به اهمیت بسیار لای این رشته خارج از کشور ، زار کار مربوط به رشته ی روانشناسی خارج از کشور رونق و گسترش بسیاری یافته است .

آینده شغلی رشته روانشناسی ؟

آینده شغلی هر رشته ای به پارامترهای مختلف بستگی دارد . رشته ی روانشناسی نیز توجه به میزان مهارت متقاضی ، نیاز سالانه و … متفاوت میشد . اما به طور کلی آینده ی شغلی این رشته امیدوار کننده است .

آینده شغلی رشته روانشناسی لینی چگونه است ؟

دز این رشته فرصت های شغلی بیشتری برای داوطلن وجود دارد . از جمله استخدام مراکز مشاوره ، بیمارسن ها ، اموزش و پرورش ، دانشگاه ها و …

زار کار رشته روانشناسی چگونه است؟

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۶:۳۴:۱۹ توسط:avije موضوع: نظرات (0)

شرایط معافیت کفالت پدر بیمار ۹۸

۵٫۰
۰۱

شرایط معافیت کفالت پ بیمار

کفالت پ بیمار یکی از انواع معافیت کفالت می شد که مشمول می توانند از طریق آن معافیت سرزی خود را بگیرند . اما این سوال پیش می آید که چگونه مشمولین می توانند برای گرفتن کفالت پ بیمار خود اقدام کنند ؟ شرایط معافیت کفالت به چه صورت می شد ؟ مشمولین داشتن چه شرایطی می توانند از معافیت سرزی کفالت استفاده کنند ؟ مشمولین می توانند گرفتن کفالت پ بیمار خود از معافیت کفالت پ بهره مند شوند ؟ آیا معافیت کفالت پ بیمار مانند معافیت پزشکی به طور موقت نیز داده می شود ؟

برای گرفتن انواع معافیت های کفالت مانند معافیت کفالت ما ، کفالت پ بیمار و … مشمولین ید چه مراحلی را طی کنند ؟تمام این سوالات برای کسانی که می خواهند از انواع معافیت های کفالت به ویژه کفالت پ بیمار خود استفاده کنند پیش می آید . برای رسیدن به پاسخ این سوالات میتوانید به مشاوره نظام وظیفه مراجعه کنید . ما این مقاله سعی کردیم به تمام سوالات مرتبط معافیت سرزی کفالت به ویژه کفالت پ بیمار پاسخ دهیم .

برای گرفتن انواع معافیت های کفالت مشمولین ید از سه شرط اصلی زیر بهره مند شند . بتوانند برای این نوع معافیت اقدام کنند :

  1. مشمول ید تنها فرزند پسر ۱۹ ساله ی خانواده یا سایر بستگانش شد .
  2. مشمول نید به هیچ عنوان وارد غیبت غیر موجه شده شد . یعنی ید سن مشمولیت کارهای معافیت خود را به موقع انجام دهد .
  3. افراد ید برای خواست معافیت کفالت به سن مشمولیت رسیده شند . غیر این صورت خواست آن ها پذیرفته نخواهد شد .

شرایط معافیت کفالت پ بیمار

شرایط معافیت کفالت پ بیمار مطابق آخرین قوانین صا شده از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا به شرح زیر می شد .

همانطور که لا نیز اشاره شده معافیت کفالت انواع مختلفی دارد که ما این مقاله به طور اختصاصی مورد شرایط معافیت کفالت پ بیمار یا لای سن ۷۰ سال صحبت خواهیم کرد . بر اساس آخرین قوانین مشمولین می توانند دو صورت از کفالت پ بهره مند شوند . این به سن پ و وصعیت جسمانی و سلامت روحی آن بر می گردد .

  • پ مشمول ید به سن ۷۰ سالگی رسیده شد مشمولین بتوانند از معافیت کفالت استفاده کنند . البته ناگفته نماند که سال های گذشته سن پ برای یافت معافیت کفالت ۶۵ سال بود . اما سال های اخیر این قانون تغییرات چشمگیری داشته است .
  • مشمولینی که پ آن ها به سن ۷۰ سالگی نرسیده ولی از نظر سلامت جسمی و روحی دچار مشکل شند و نیازمند مراقبت و نگهداری شند می توانند به عنوان سرپرست و نگهدارنده ی پ ناتوان ، کفالت آن ها را به عهده بگیرند . البته تشخیص ناتوانی و بیماری پ مشموولین بر عهده ی کمیسیون شورای پزشکی سازمان نیروی انتظامی ناجا می شد .

شرایط معافیت کفالت پ بیمار قلبی

شرایط معافیت کفالت پ بیمار قلبی برای مشمولین مانند سایر بیماری ها می شد . این شرایط برای آن دسته از افرادی قابل قبول می شد که پشان دارای بیماری ها و مشکلات قلبی زیر شند . البته ناگفته نماند که شرایط معافیت کفالت پ بیمار ید مرحله آخر توسط شورای پزشکی یید شده و سپس به مشمولین معافیت قطعی داده خواهد شد . اینجا شرایط معافیت کفالت پ بیمار قلبی و انواع بیماری های مرتبط قلب و عروق را به طور مفصل توضبح خواهیم داد :

_بیماری های مازادی و اکتسابی روماتیسمال قلبی .

_نارسایی های پیشرفته قلبی علائم لینی واضح .

_بیماری عروق کرونر که وجود مان نیزز موجب نارسایی قلبی بوده و عملکرد روزمره انسان را مختل می کند .

_عمل پیوند عروق کرونر یا تعویض یچه های قلب .

_گذاشتن پیس میکرهای دائمی به دلیل وجود نارسایی های قلبی .

_انواع آریتمی ها و بلوک های قلبی که عث ایجاد اختلال فعالیت روزانه فرد می گردد .

قوانین معافیت کفالت پ بیمار

قوانین معافیت کفالت پ بیمار همانطور که لا اشاره شد برای افرادی قابل اجرا خواهد بود که تنها فرزند لای ۱۸ سال خانواده شند . این افراد بر اساس قوانین معافیت کفالت پ بیمار خود می توانند از معافیت کفالت بهره مند شوند . اینجا اشاره ای خواهیم داشت به مدارکی که مشمولین برای گرفتن کفالت پ بیمار خود به آن ها نیاز دارند .

مدارک لازم برای گرفتن معافیت کفالت پ بیمار :

  • برگه شماره ۲ دفترچه یا همان برگه تکمیل وضعیت مشمولین .
  • اصل کارت ملی شناسایی مشمولین به همراه کپی از آن .
  • اصل شناسنامه مشمولین به همراه کپی از تمام صفحات آن .
  • عکس پرسنلی ۳*۴ مشمولین به صورت رنگی پس زمینه سفید .
  • تکمیل برگه شماره ۴ واکسیناسیون مشمولین .
  • اصل گواهی آخرین مک تحصیلی مشمولین و کپی یید شده ی آن توسط سازمان مربوطه .
  • کپی شناسنامه اعضای خانواده مشمول ( پ ، ما ، خواهران و براان )
  • تکمیل برگه شماره یک استعلام آخرین وضعیت مشمولین .
  • تکمیل برگه شماره ۵ یا همان برگه معاینه اولیه مشمولین .

شرایط گرفتن معافیت کفالت پ بیمار

شرایط گرفتن معافیت کفالت پ بیمار لا به طور مفصل توضیح داده شد . اما برای گرفتن معافیت کفالت مشمولین نیاز است که مراحلی را طی کنند . نبراین هر مشمولی که شرایط معافیت کفالت پ بیمار را داشته شد گذراندن مراحل زیر کارت معافیت خود را هرچه زودتر خواهد گرفت .

مراحل و روند رسیدگی به انواع معافیت های کفالت :

  • مشمولین ید دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی را از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی یا همان پلیس +۱۰ یافت کرده و مدارک مورد نیاز خود را تکمیل کنند .
  • این مرحله مشمولین ید مدارک تکمیل شده خود را به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی یا همان پلیس +۱۰ تحویل دهند . خواست معافیت کفالت مشمولین این مرحله سامانه ثبت خواهد شد .
  • پس از ثبت خواست ، این مرحله اطلاعات توسط سازمان نظام وظیفه عمومی بررسی خواهد شد .
  • این مرحله سازمان نظام وظیفه عمومی از ثیبت اخوال محل تولد پ و ما مشمول استعلام خواهد کرد .
  • مشمولین پس از گذشت ۵ روز از ثبت خواست خود می توانند جهت یاففت نامه استعلام از ثبت احوال اقدام کنند .
  • اگر مشمولین شرایط معافیت را داشته شند . برایشان دعوتنامه ای جهت شرکت هیئت رسیدگی به پرونده شان فرسده خواهد شد .
  • پس از برگزاری جلسه و رای صا شده از سوی شورای رسیدگی ،، مشمولین می توانند برای گرفتن کارت معافیت خود اقدام کنند .

مشمولین می توانند برای اطلاع از انواع معافیت ها ، کسری خدمت سرزی ، معافیت های موقت ، کسر خدمت ایثارگران و نخبگان و تمام مسائل مرتبط خدمت سرزی مشاورین ما مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه تماس شند . مشاورین ما اطلاعات لازم تمام زمینه های معافیت و خدمت سرزی را ر اختیار مشمولین خواهند گذاشت .

انواع معافیت های کفالت سازمان نظام وظیفه عمومی

انواع معافیت های کفالت که حال حاضر مشمولین می توانند بر اساس آن ها کارت معافیت خود را بگیرند :

  • تنها فرزند ذکور پ لای سن ۷۰ سال می تواند از معافیت کفالت استفاده کند .
  • تنها فرزند ذکور پی که بیمار است و نیازمند سرپرستی و مراقبت می شد .
  • تنها فرزند ذکور مای که همسرش فوت شده شد . فرزندش می تواند برای کفالت آن اقدام کند .
  • تنها فرزند ذکور مای که از همسر خود جدا شده شد و دیگر ازدواج نکند .
  • تنها برا ذکور لای ۱۸ سال خواهری که پ و ما و همسر و فرزند ندارد نیز می تواند از معافیت کفالت استفاده کند .
  • مشمول هم چنین می تواند برای گرفتن معافیت کفالت تنها برا ذکور لای ۱۸ سال برا کبیر بیمار خود شد بتواند از آن مراقبت و نگهداری کند .
  • مشمول می تواند کفالت برا صغیر خود را نیز به عهده بگیرد .
  • مشمول اگر تنها نوه ی ذکور لای ۱۸ سال جده پی یا مای خود شد .
  • مشمول اگر تنها نوه ی ذکور لای ۱۸ سال جد پی یا مای خود شد .
  • مشمولینی که همسرشان فوت کرده است .

خدمات کلان مرکز مشاوره آویژه زمینه نظام وظیفه

شرایط معافیت کفالت پ بیمار ۹۸

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۱۸:۱۴ توسط:avije موضوع: نظرات (0)

شرایط معافیت نظام وظیفه ۹۸ چگونه است؟

۵٫۰
۰۱

شرایط معافیت نظام وظیفه چگونه است؟

شرایط معافیت نظام وظیفه از شرایطی است که امروزه صد زیادی از مشمولین می خواهند از آن بهره مند شند . این شرایط معافیت نظام وظیفه برای آن دسته از مشمولین قابل قبول خواهد بود که گزوهی از انواع معافیت ها قرار دارند . همانطور که می دانید جوانان کشور ما پایان سن ۱۸ سالگی مجبورند به خدمت سرزی بروند . گذراندن ۲۱ ماه دوره خدمت ضرورت کار آسانی نخواهد بود . به همین دلیل صد زیادی از آنان تصمیم می گیرند از انواع معافیت ها استفاده کنند و برای این کار به دنل اطلاعات مفید هستند بتوانند از مشاوره معافیت کمک گرفته و از شرایط معافیت نظام وظیفه و مدارک معافیت خدمت را به طور کامل جویا شوند . مراجعه به مشاوره نظام وظیفه میتوانید از انواع شرایط معافیت ها و … بهره مند شوید .

برای گرفتن و بهره مندی از انواع معافیت های سرزی مانند : معافیت تحصیلی ، معافیت کفالت ، معافیت پزشکی خدمت سرزی ، معافیت مددجویان ، معافیت ایثارگران و سایر معافیت ها مشمولین ید شرایط معافیت نظام وظیفه را به طور کامل مطالعه نمایند . یعنی اطلاعات کافی زمینه انواع معافیت ها داشته شند . بتوانند بهترین راه را انتخاب کرده و معافیت خود را بگیرند .

به طور مثال گرفتن معافیت پزشکی سرزی دارای شزایط و ضوابط خاصی است است که از شرایط معافیت نظام وظیفه به شمار می آید . اینکه مدت زمان معافیت پزشکی سرزی چق است یا مدارک مورد نیاز معافیت پزشکی خدمت سرزی چیست مشمولین ید دقت آن ها را مطالعه کرده و اطلاعات کافی زمینه معافیت پزشکی خدمت سرزی بدست آورند .

شرایط معافیت نظام وظیفه کفالت

شرایط معافیت نظام وظیفه کفالت بسیار گسترده است . زیرا معافیت کفالت انواع مختلفی دارد که بسیاری از مشمولین ممکن است از این شرایط معافیت نظام وظیفه کفالت بهره مند شند . از اصلی ترین شرایط معافیت نظام وظیفه کفالت می توان به سه شرط زیر اشاره کرد :

  1. مشمولین نید وارد غیبت غیر موجه شده شند . یعنی ورود به سن مشمولیت ید برای انجام کارهای اداری معافیت خود اقدامات لازم را انجام دهند .
  2. مشمول ید وارد سن مشمولیت بشود . پس از آن می تواند پیگیر کارهای معافیت کفالت خود شد .
  3. مشمولین ید تنها فرزند ذکور لای سن مشمولیت پ ، ما یا سایر بستگان خود شند بتوانند کفالت آن ها را به عهده بگیرند .

مشمولین متقاضی معافیت های کفالت ید این سه شرط را داشته شند بتوانند مراحل اولیه معافیت کفالت را پشت سر بگذارند . واقع این ها اصلی ترین و مهم ترین شرایط معافیت نظام وظیفه کفالت می شد .

مدارک مورد نیاز برای اقدام معافیت های کفالت :

  • تکمیل برگه شماره یک وضعبت مشمولان .
  • تکمیل برگه شماره ۲ معاینه اولیه مشمولان .
  • تکمیل برگه شماره ۴ وضعیت مشمولان .
  • اصل شناسنامه مشمول به همراه کپی از تمام صفحات آن .
  • اصل کارت شناسایی ملی مشمول به همراه کپی از آن .
  • یک عدد عکس ۳*۴ رنگی زمینه ی سفید .
  • گواهی اشتغال به خدمت برای آن دسته از افرادی که حین خدمت برای معافیت کفالت اقدام می کنند .
  • کپی از تمام صفحات شناسنامه اعضای خانواده مانند ( پر ، ما ، خواهر ، برا )
  • اصل آخرین مک تحصیلی به همراه کپی یید شده ی آن توسط دفتر اسناد رسمی .

شرایط معافیت نظام وظیفه عمومی

شرایط معافیت نظام وظیفه عمومی برای انواع معافیت ها متغیر خواهد بود . قبل از اینکه شرایط معافیت نظام وظیفه عمومی را مورد بررسی قرار دهیم انواع معافیت ها آشنا خواهید شد . شناخت انواع معافیت ها به مشمولین کمک می کند بتوانند شرایط معافیت نظام وظیفه خود را بررسی کرده و بهترین راه را انتخاب کنند .

انواع معافیت ها

انواع معافیت هایی که مشمولین می توانند از آن ها استفاده کنند این مقاله آورده شده است آن ها را مطالعه کنید :

  • معافیت های پزشکی : به معافیت هایی اطلاق می شود که مشمولین به دلیل جود بیماری جسمی و روحی قا به انجام خدمت دوره ضرورت خود نشند . ( که این نوع معافیت خود به سه نوع معافیت تقسیم می شود : معافیت دائم ، معافیت موقت ، معافیت از انجام خدمات رزمی )
  • معافیت ایثارگران : این معافیت مخصوص فرزندان شاهد و ایثارگر می شد .که بر اساس صد جانزی ، مدت اسارت و مدت جبهه ی پ مشمولین آن ها می توانند از معافیت یا کسری خدمت سرزی استفاده کنند .
  • معافیت های کفالت : انواع معافیت هایی که مشمولین به عنوان مراقب و نگهدارنده ی فردی از خانواده یشان از این نوع معافیت بهره مند خواهند بود .
  • معافیت مددجویان : معافیتی که به اعضای سازمان های بهزیستی ، کمیته امداد و سازمان های مرتبط دیگر داده می شود . این افراد می توانند از معافیت مددجویان استفاده کنند .
  • معافیت بخشودگی سنی : این معافیت برای آن دسته از افرادی است که از رفتن به خدمت سرزی سر ز زده و وارد غیبت شدند . پس از گذشت چندین سال عفو رهبری خورده و معافیت خود را می توانند یافت کنند .
  • معافیت تحصیلی : مورد این نوع معافیت مشمولین ید نظر داشته شند که این معافیت به صورت موقت بوده و مشمول بعد از پایان تحصیلات خود ید برای تعیین تکلیف وضعیت خدمت خود به سازمان نظام وظیفه مراجعه کند .

شرایط معافیت نظام وظیفه برای فرزندان نظامیان

شرایط معافیت نظام وظیفه برای فرزندان نظامیان و هم چنین کسری خدمت برای آن ها بر اساس آخرین بیانیه ی اعلام شده توسط سردار ابراهیم کریمی قابل اجرا خواهد بود . یکی از این شرایط معافیت نظام وظیفه برای فرزندان نظامیان بر اساس بند د ماده ۸۸ قانون معافیت سازمان نظام وظیفه به این صورت می شد که به ازای هر ماه سابقه جبهه یک ماه کسری خدمت به مشمولین اعطا خواهد شد . هم چنین به ازای هر ماه اسارت پ یا یک صد جانزی همان یک ماه از خدمت فرزندان نظامیان و آزادگان کسر می شود . هر ساله بر اساس این قانونن تصویب شده خدود ۲۰ هزار نفر امکان استفاده از این تسهیلات را خواهند داشت و از این شراییط بهره مند می شوند .

شرایط معافیت نظام وظیفه برای معافیت تحصیلی

شرایط معافیت نظام وظیفه برای معافیت تحصیلی به این صورت خواهد بود که برای هر مقطع تحصیلی سنوات خاصی مقرر شده است . یعنی مشمولین پس از رسیدن به سن مشمولیت به جای اینکه مراحل اعزام به خدمت را انجام دهند می توانند ازشرایط معافیت نظام وظیفه برای معافیت تحصیلی استفاده کرده و ادامه تحصیل دهند . زمانی که مشمولین مشغول به تحصیل هستند معافیت تحصیلی به سر می برند و غیبتی برای آن ها رد نخواهد شد . اما بعد از اتمام سنوات مجاز مشمولین ید نسبت به انجام مراحل اعزام به خدمت خود اقدام کنند . مشمولین ید توجه به سقف مجاز این سنوات مک تحصیلی هر مقطع را یافت کنند .

سنوات مجاز برای استفاده از شرایط معافیت نظام وظیفه برای معافیت تحصیلی :

  • دوره ی کاردانی : ۲ سال و ۶ ماه .
  • دوره کارشناسی ناپیوسته : ۳ سال .
  • دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته : ۳ سال .
  • دوره کارشناسی پیوسته : ۵ سال .
  • دوره کارشناسی ارشد پیوسته : ۶ سال .
  • دوره ی دکتری پزشکی پیوسته : ۸ سال .
  • دوره دکتری تخصصی ناپیوسته : ۶ سال .

مشمولین می توانند اطلاعات بیشتر را از طریق مرکز مشاوره نظام وظیفه آویزه و سایت این مرکز به دست آورند . زیرا بسیاری از عزیزان سعی دارند از رفتن به خدمت سرزی امتناع کنند . برای استفاده از انواع معافیت ها مشمولین ید اطلاعات کافی بدست آورند . برای کسب اطلاعات مشاورین ما تماس شید . هم چنین عزیزان می توانند برای مشاوره معافیت پزشکی نیز مرکز مشاوره معافیت پزشکی و مشاورین متخصص این زمینه ارتط برقرار کنند . این مرکز تمام زمینه های نظام وظیفه به خصوص معافیت خدمت سرزی مشمولین را راهنمایی می کند .

شرایط معافیت نظام وظیفه ۹۸ چگونه است؟

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۰۱:۲۰ توسط:avije موضوع: نظرات (0)

قانون های معافیت های خدمت سربازی ۹۸ را بدانیم

۵٫۰
۰۱

قانون های معافیت های خدمت سرزی را بدانیم

قانون های معافیت های سرزی بسیار گسترده است که برای دانستن آن ها ید اطلاعات جامعی را بدست آورد . اما قبل از هر چیز جوانان ید نظر داشته شند که برای گرفتن معافیت قوانین خاصی وجود دارد که مشمولین ید برای کسب اطلاعات از مشاوره معافیت کمک بگیرند . بر اساس این قوانین موجود است که مشمولین می توانند برای گرفتن معافیت سرزی اقدام کنند . اول از همه سوالات زیادی رابطه انواع معافیت ها روبرو خواهید شد . اول ید بدانید که مشمول به چه کسی گفته می شود ؟ چه کسانی می توانند از معافیت استفاده کنند ؟ انواع معافیت ها کدامند ؟

معافیت تحصیلی برای چه مقطعی به مشمولین داده می شود ؟ برای گرفتن معافیت پزشکی سرزی مشمولین ید چه مراحلی را طی کنند ؟ مدت زمان معافیت پزشکی سرزی و مدارک مورد نیاز معافیت پزشکی خدمت سرزی کدام اند ؟ قوانین مرتبط معافیت کفالت چیست ؟ معافیت پزشکی خدمت سرزی برای مشمولین چه سنی مقدور می شد ؟ تمام این سوالات بخشی از قانون های معافیت های سرزی می شد . برای دانستن این قانون های معافیت های سرزی و اطلاعات مرتبط مدارک معافیت خدمت مشمولین می توانند مرکز مشاوره نظام وظیفه تماس شند .

همانطور که می دانید جوانان بعد از رسیدن به سن ۱۹ سالگی مشمول خدمت سرزی شده و ید به خدمت مقدس سرزی بروند . برخی پس از رسیدن به سن مشمولیت ید مراحل اعزام به خدمت را طی کرده و برای رفتن به خدمت سرزی آماده شوند .برخی دیگر نیز داشتن شرایط معافیت به دنل کسب اطلاعات مورد قانون های معافیت های سرزی و گرفتن معافیت از خدمت هستند . اما رفتن به خدمت سرزی برای همه ی جوانان کار آسانی نخواهد بود . صد زیادی از جوانان امروزه علاقه ای به رفتن به خدمت سرزی ندارند .

قانون های معافیت خدمت سرزی

قانون های معافیت خدمت سرزی همانطور که لا نیز راجع به آن ها صحبت کردیم بسیار مفصل و گسترده است . برای هر کدام از انواع معافیت های ذکر شده لا قوانینی وجود دارد که سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا بر اساس آن ها مشمولین را از رفتن به خدمت سرزی معاف می کنند . این مقاله ما قصد داریم راجع به قانون های معافیت خدمت سرزی ارتط معافیت پزشکی صحبت کنیم . معافیت پزشکی یکی از بخش های مهم انواع معافیت ها می شد . از آن جهت که مشمولین زیادی آن گیر هستند .

اولین قانون های معافیت خدمت سرزی که مرتبط معافیت پزشکی است بر اساس ماده ۳۹ از قوانین این نوع معافیت مشمولین برای گرفتن معافیت پزشکی به ۴ گروه زیر تقسیم می شوند :

  • آن دسته از افرادی که از نظر جسمی و روحی سشلامت کامل به سر می برند . این افراد ید ۲۱ مماه خدمت ضرورت خود را به طور کامل بگذرانند .
  • افرادی که از سلامت کامل برخوردار نبوده و توانایی انجام خدمات رزمی را ندارند .
  • مشمولینی که به دلیل عدم رشد و بیماری به طور موقت نمی توانند خدمت خود را انجام دهند .
  • افرادی که دارای بیماری جسمی و روحی بوده و یا اینکه از معلولیت برخوردارند و نمی توانند به هیچ عنوان به خدمت سرزی بروند .

قانون های معافیت سرزی فرزندان ایثارگران

قانون های معافیت سرزی فرزندان ایثارگران مانند سایر معافیت ها برای فرزندان شهدا ، جانزان ، ایثارگران مورد قبول واقع می شود . این قانون های معافیت سرزی فرزندان ایثارگران بر اساس قوانین سازمان نظام وظیفه برای افراد زیر می شد .

  • فرزندان شهدا و جاویدالاثران می توانند از معافیت ایثارگران استفاده کنند .
  • فرزند جانزان ۲۵ صد به لا نیز می توانند از این نوع معافیت استفاده کنند .
  • مشمولانی که همسرشان جانز هستند نیز می توانند از معافیت ایثارگران استفاده کنند .
  • فرزندان آزادگان نیز بر اساس سال های اسارت پ خود می توانند از معافیت ایثارگری استفاده کنند .

آیین نامه ها و قانون های معافیت های سرزی

آیین نامه ها و قانون های معافیت های سرزی که مرتبط معافیت کفالت است اینجا به طور کامل برای خوانندگان توضیح داده شده است . واقع بر اساس آیین نامه های معافیت های سرزی برای گرفتن این نوع معافیت مشمولین ید دارای شرایط خاصی شند . اگر هر کدام از مشمولین این شرایط را دارا شند می توانند برای گرفتن معافیت کفالت اقدام کنند .

شرایط خاص موجود برای بهره مندی از معافیت کفالت :

  • نداشتن غیبت یکی از مهم ترین شرایط بهره مندی مشمولین از معافیت کفالت می شد .
  • رسیدن به سن مشمولیت از دیگر شرایط مهم برای استفاده از معافیت کفالت می شد .
  • آخرین شرط اصلی برای بهره مندی از معافیت کفالت این است که مشمولین ید تنها فرزند ذکور لای هجده سال پ ، ما یا سایر بستگان خود شد .

اگر مشمولین شرایط خاص لا را داشته شند می توانند برای معافیت کفالت اقدام کنند .

ساده ترین قانون های معافیت های سرزی

ساده ترین قانون های معافیت های سرزی برای معافیت تحصیلی مشمولین می شد . این نوع معافیت برای افرادی که قصد دارند وارد دانشگاه شوند تصویب شده است . البته این مشمولین ید بدانند که معافیت تحصیلی نوعی معافیت موقت محسوب می شود . این مشمولین می توانند برای رفتن به دانشگاه از این نوع معافیت بهره مند شوند . مشمولین ید نظر داشته شند که برای وارد نشدن به غیبت ، قبل از اینکه جواب دانشگاه و کنکور آن ها بیاید . ید برای خدمت رفتن اقدام کرده و مراحل اعزام را انجام دهند . بعضی مواقع مشمولین حتی ید به خدمت نیز بروند . پس از اعلام جواب دانشگاه ها ، مشمولین می توانند از محل خدمت خود مرخص شده و برای ثبت نام به دانشگاه ها بروند .

فهرست بیماری های معافیت پزشکی

مشمولین بر اساس گروه بندی گفته شده لا هر گروه قرار می گیرند و میتوانند از معافیت پزشکی استفاده کنند . بر اساس قانون های معافیت خدمت سرزی برخی از بیماری هایی که مشمولین می توانند از طریق آن ها معافیت پزشکی خود را بگیرند لیست زیر آمده است :

  • بیماری های جراحی مغز و اعصاب
  • بیماری های خون و آنکولوژی
  • بیماری ها چشم و بینایی
  • بیماری های گوش و حلق و بینی
  • بیماری های اعصاب و روان
  • بیماری های عمومی
  • بیماری های اسکلت و استخوان
  • بیماری های پوست و فت های زیر پوستی

مشمولین می توانند برای استفاده از مشاوره معافیت مرکز مشاوره معافیت پزشکی تماس شند . مشاورین متخصص ما می توانند راهنمایی های لازم مورد قانون های معافیت های سرزی را ما بخواهند .

انواع معافیت های خدمت سرزی
  • معافیت های کفالت : بر اساس قانون های معافیت های سرزی معافیت کفالت به کسانی تعلق می گیرد که قصد دارند کفالت یکی از افراد خانواده و بستگان خود مانند پ ، ما ، همسر ، فرزند و …. را به عهده بگیرند . این افراد داشتن شرایط خاصی می توانند از این نوع معافیت استفاده کنند .
  • معافیت های پزشکی : معافیت های پزشکی نیز بر اساس قانون های معافیت های سرزی از نوع معافیت های شایعی است که بسیاری از مشمولین می توانند از آن ها استفاده کرده بتوانند معافیت خود را بگیرند .
  • معافیت ایثارگری : معافیت ایثارگری نیز مانند معافیت پزشکی معافیت پرخواستی است که فرزندان شهدا ، جانزان ، ایثارگران و آزادگان می توانند از آن بهره مند شوند .
  • معافیت مددجویان : معافیت مددجویان برای افرادی است که خود یا خانواده یشان عضو سازمان هایی مثل کمیته امداد یا بهزیستی هستند . این افراد داشتن شرایطی خاص می توانند از معافیت مددجویان استفاده کنند .
  • معافیت بخشودگی سنی : معافیت بخشودگی سنی برای افرادی است که سن آن ها لا رفته و دارای غیبت طولانی مدت هستند . این افراد از طرف رهبر عفو شده و می توانند کارت معافیت خود را بگیرند .
  • معافیت تحصیلی : این نوع معافیت تحصیلی به آن دسته از مشمولینی تعلق می گیرد که می خواهند دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی مشغول به تحصیل شوند . این افراد می توانند به راحتی به تحصیل خود ادامه داده و از معافیت تحصیلی استفاده کنند .

خدمات کلان مرکز مشاوره آویژه زمینه نظام وظیفه

قانون های معافیت های خدمت سرزی ۹۸ را بدانیم

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۵۵:۴۷ توسط:avije موضوع: نظرات (0)

شرایط معافیت دندان سربازی ۹۸

۵٫۰
۰۱

شرایط معافیت دندان سرزی۹۸

معافیت دندان چیست ؟ آیا چنین معافیتی وجود دارد ؟ شاید بسیار ساده به نظر یرسد . اینکه آیا بین معافیت هایی که سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا قرار داده است و قوانین بسیاری برای آن وضع کرده است معافیت دندان وجود داشته شد . زیرا بیماری های مرتبط فک و دهان و دندان ، بیماری های ساده و پیش پا افده به نظر می آیند . همانطور که می دانید بیشترین نوع معافیت ها مرتبط مشکلات و بیماری ها می شد . وضع جسمی و روحی فرد می تواند دلیل معافیت پزشکی او شد . معافیت پزشکی یکی از پرطرفدارترین و متداول ترین نوع معافیت های موجود می شد که مشمولین از آن استفاده می کنند .

جوانان جامعه ما امروزه سعی دارند به طریقی از رفتن به سرزی امتناع کنند . زیرا رسیدن به سن مشمولیت دقیقا همان سنی است که مشمولین ید برای آینده ی خود تصمیمی مهم بگیرند . دانشگاه و رشته ی مورد علاقه ی خود را انتخاب کرده و ادامه تحصیل دهند . یا اینکه پس از اتمام تحصیل مقطع متوسطه برای اتنخاب حرفه ی ا شغلی مناسب پیگیر شند . به همین دلیل رفتن به خدمت سرزی را کاری بس دشوار و سخت می دانند . مشمولین فکر می کنند گذراندن ۲۱ ماه خدمت دوره ی ضرورت عث می شود آن ها از بخش مهمی از زندگی خود دور شده و آسب جدی به زندگی و تحصیلشان وارد شود .

گفته های لا همه عث شده که جوانان ما از رفتن به خدمت دوره ی ضرورت فراری شند . این جوانان همه به نحوی دنل شیوه ی مناسبی هستند بتوانند از رفتن به سرزی منصرف شوند . همه ی مشمولین این روزها به دنل راه آسان و همواری می گردند از خدمت سرزی منصرف شوند . اما بهترین راه کدام است ؟ انتخاب شما خواننده ی عزیز این ره چیست ؟ آیا معافیت های خدمت سرزی می تواند بهترین گزینه برای جوانان مشمول شد ؟ آیا همه می توانند از معافیت سرزی استفاده کنند ؟ آیا می دانید به جز معافیت خدمت سرزی چه راه هایی پیش روی جوانان خواهد بود ؟برای کسب اطلاعات زمینه معافیت های سرزی و … به مشاوره نظام وظیفه مراجعه فرمایید .

ما قصد داریم این مقاله راه های رهایی از خدمت سرزی و آسان شدن این مرحله سخت زندگی جوانان را به آن ها یادآوری و آموزش دهیم . اینکه چگونه جوانان می توانند این مسیر سخت خدمت ۲۱ ماهه ی سرزی را به راحتی پشت سر گذاشته و به اهداف مهم زندگی خود دست پیدا کنند . برای این کار اول راه های آسان شدن خدمت دوره ی ضرورت را هم مرور می کنیم . راه های بسیاری برای کم شدن دوره ی خدمت ضرورت وجود دارد که سازمان نظام وظیفه آن را اختیار مشمولین قرار داده است . این راه کارها را هم مرور میکینیم .

راه های اعلام شده از سوی سازمان نظام وظیفه برای کم شدن یا حذف دوره خدمت سرزی برای مشمولین :

  • استفاده از انواع معافیت های دائم .
  • بهره مندی از کسری خدمت نظام وظیفه .
  • استفاده از امریه سرزی .
  • استفاده از معافیت های خدمات رزمی .
  • استفاده از معافیت های موقت .
  • استفاده از معافیت های مرتبط معافیت های تحصیلی .

معافیت دندان سرزی

معافیت دندان سرزی می تواند آیا راهی برای جوانان شد بتوانند از معافیت پزشکی بهره مند شوند ؟ سوال اینجاست که معافیت دندان نیز جزو معافیت های پزشکی به حساب می آید یا خیر ؟ اما آیا همین بیماری های به نظر ساده می توانند معافیت دندان را پی داشته شند ؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال ید اول از هر چیز اطلاعات خود را افزایش داده و مطالعات و قوانین مرتبط معافیت دندان را مطالعه کنید .

شاید غیر قابل ور شد . همین مشکلات مرتبط دهان و دندان که بسیار پیش پا افده به نظر می آیند بسیاری از افراد عث ایجاد اختلال خوردن غذا ، اختلال صحبت کردن و سایر اعمال روزانه ی هر شخص خواهد شد . اول از همه لیست بیماری های معافیت پزشکی را اختیار مشمولین خواهیم گذاشت . معافیت دندان سرزی نیز جزو بیماری های این فهرست می شند .

فهرست بیماری های سازمان نظام وظیفه مرتبط معافیت های پزشکی

  1. بیماری های عفونی
  2. بیماری های قلبی
  3. بیماری های اعصاب و روان
  4. بیماری های خون و آنکولوژی
  5. بیماری های فک و دهان و دندان
  6. بیماری های حلق و بینی
  7. بیماری های جراحی مغز
  8. بیماری های استخوان
  9. بیماری های عمومی
  10. بیماری های پوستی
  11. بیماری های غدد مترشحه
  12. بیماری های داخلی مغز و اعصاب
  13. بیماری های روماتولوؤی
  14. بیماری های دستگاه گوارش
  15. بیماری های ریوی
  16. بیماری های چشم
  17. بیماری های دستگاه تناسلی

معافیت دندان مصنوعی

معافیت دندان مصنوعی شاید به نظر خنده دار بیاید . اما سال های گذشته قوانینی از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی تصویب شد . که بسیاری از افراد از طریق همین قانون توانستند از معافیت دندان مصنوعی استفاده کرده و کارت معافیت بگیرند . این مشمولین داشتن مدارک معافیت خدمت مناسب توانستند از معافیت دندان مصنوعی استفاده کنند . این قانون به اسن صورت است که مشمولینی که ۱۴ عدد از دندان های اصلی خود را دهان نداشته شند . می توانند از معافیت دندان مصنوعی استفاده کنند . جالب اینجاست که بسیاری جوانان همان سال برخی اسن ها به دلیل فرار از خدمت سرزی و گرفتن معافیت دندان های خود را کشیدند .

همانطور که لا اشاره کردیم این معافیت نوع شایعی از معافیت پزشکی است . اگرچه ساده به نظر می رسد اما سال های اخیر مشمولین زیادی از همین معافیت دندان سرزی استفاده کرده اند و کارت معافیت پزشکی خود را یافت کرده اند . جالب است بدانید که اهمیت معافیت دندان اینق زیاد است که این بیماری فهرست بیماری های معافیت پزشکی نیز قرار دارد . همانطور که لیست لا آورده شد به جز بیماری های مرتبط فک و دهان و دندان ، بیماری های زیاد دیگری نیز وجود دارند که مشمولین می توانند از طریق آن ها معافیت سرزی پزشکی بگیرند .

مشاوره معافیت پزشکی این جا مشمولین را برای گرفتن معافیت پزشکی سرزی و هم چنین معافیت دندان سرزی راهنمایی خواهد کرد . زیرا قوانین زیادی ارتط مدت زمان معافیت پزشکی سرزی و مدارک مورد نیاز معافیت پزشکی خدمت سرزی وجود دارد که شما عزیزان ید از آن ها مطلع شوید . ما همراه شید ادامه به تمام مسائل مربوط به معافیت دندان سرزی خواهیم پرداخت .


بیشتر بخوانید: جزئیات معافیت پزشکی خدمت سرزی ۹۸


شرایط معافیت دندان

شرایط معافیت دندان بسیار گسترده است . هرساله نیز این شرایط تغییرات بسیاری همراه بوده است . زیرا معافیت پزشکی خدمت سرزی آسان ترین راهی است که جوانان سال های گذشته به آن روی آورده است . این شرایط شامل قوانین بسیاری است که اینجا به برخی از آن ها اشاره کرده ایم .

  1. اختلالات شدید جویدن یا کاهش دادن قت تکلم .
  2. تومورهای خوش خیم که عث اختلال جویدن می شوند .
  3. ناهنجاری های زنی مانند آنکیلوگلوسی .
  4. لب شکری همراه عارضه های تنفسی .
  5. تومورهای بدخیم موجود فک و دهان و دندان .
  6. ناهنجاری های اسکلتی فک و صورت .
  7. و سایر بیماری ها و ناهنجاری های مرتبط بیماری های دندان و دهان .

معافیت دندانپزشکی

معافیت دندانپزشکی می تواند به مشمولین کمک کند کارت معافیت خود را بگیرند . اما این کار نیازمند مشاوره معافیت ست می شد . مرکز مشاوره نظام وظیفه به همراه مرکز مشاوره معافیت پزشکی مشمولین را تمام امور مشاوره معافیت راهنمایی و همراهی خواهند کرد . برای کسب اطلاعات بیشتر زمینه های مختلف معافیت پزشکی مشاورین متخصص ما تماس شید .

خدمات کلان مرکز مشاوره آویژه زمینه نظام وظیفه

شرایط معافیت دندان سرزی ۹۸

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۳۵:۲۰ توسط:avije موضوع: نظرات (0)

سوالات کمیسیون معافیت کفالت ۹۸ چیست؟

۰٫۰
۰۰

سوالات کمیسیون معافیت کفالت ۹۸ چیست؟

کمیسیون معافیت کفالت یکی از مهم ترین مراحل برای اخذ یافت معافیت کفالت می شد . به همین دلیل مشمولین ید کمیسیون معافیت کفالت را جدی بگیرند . قبل از توضیحات ره مراحل و ضوابط کمیسیون معافیت کفالت ، مشمولین ید شرایط این معافیت کفالت آشنا شوند . برای آشنایی شرایط معافیت کفالیت و … میتوانید به مشاوره نظام وظیفه مراجعه فرمائید . زیرا معافیت سرزی کفالت انواع بسیاری دارد که برای هرکدام جداگانه کمیسیون معافیت کفالت خاصی برگزار می شود . همانطور که می دانید جوانان برای رسیدن به سن مشمولیت و گذراندن مراحل سخت سرزی دغدغه ی بسیاری دارند . زیرا ۲۱ ماه دوره ی خدمت ضرورت و دور بودن از محیط خانه و خانواده بعد از ۱۸ سال برای هر کسی سخت خواهد بود .

انواع معافیت های کفالت

  • معافیت کفالت پ مسن
  • معافیت کفالت ما بدون همسر
  • معافیت کفالت ما طلاق گرفته
  • معافیت کفالت پ بیمار
  • معافیت کفالت برا صغیر
  • معافیت کفالت خواهر
  • معافیت کفالت جد یا پبزرگ
  • معافیت کفالت جده یا مابزرگ
  • معافیت کفالت فرزند
  • معافیت کفالت تک پسری
  • معافیت کفالت همسر
  • معافیت کفالت برا کبیر بیمار

برای استفاده از معافیت های کفالت و شرکت کمیسیون معافیت کفالت ، مشمولین ید قبل از هر چیز از سه شرط اصلی برخوردار شند . داشتن این شرایط و شرایط اختصاصی هر نوع معافیت کفالت ، آن ها می توانند از معافیت سرزی کفالت بهره مند شوند .

  1. فرد متقاضی معافیت سرزی کفالت ید برای ثبت خواست خود به سن مشمولیت رسیده شد . زودتر از سن قانونی پسران قا نخواهند بود برای این نوع معافیت اقدام کنند .
  2. مشمول ید تنها پسری شد که خانواده ی خود لای ۱۸ سال سن دارد . خواست او سازمان نظام وظیفه مورد بررسی قرار بگیرد .
  3. فرد ید سریعا پس از ورود به سن مشمولیت برای معافیت کفالت اقدام کند . زیرا پس از ورود به غیبت غیر موجه ، امکان گرفتن معافیت کفالت را نخواهد داشت .

سوالات کمیسیون معافیت کفالت

سوالات کمیسیون معافیت کفالت از بخش های مهم این معافیت می شد . زیرا شرایط مشمول و فردی که می خواهد کفالتش را به عهده بگیرد برای سازمان نظام وظیفه حائز اهمیت خواهد بود . سوالات کمیسیون معافیت کفالت به سوالات متداولی گفته می شود که مشمولین ید به پاسخ های آن واقف شند . این سوالات مجموعه سوالاتی است که بر اساس نوع معافیت کفالت متغیر خواهد بود . برخی سوالات کمیسیون معافیت کفالت سرزی را می توانید ادامه بخوانید و پاسخ های آن ها را به خاطر بسپارید .

شناخته شده ترین سوالات کمیسیون معافیت کفالت

_آیا داشتن برای که زیر سن ۱۸ سال است می تواند برای مشمول خواسر معافیت کفالت مشکلی ایجاد کند ؟

خیر . برا زیر سن ۱۸ سالگی هیچ مانعی برای معافیت سرزی کفالت نخواهد بود .

_آیا منظور از تنها مراقب و نگهداره این است که مشمول هیچ خواهر و برای نداشته شد ؟

خیر . نیاز است که مشمول تنها پسر لای ۱۸ سال خانواده ی خود شد . داشتن خواهر بزرگ تر مانعی برای این موضوع نخواهد بود .

_مشمول غایب می تواند از انواع معافیت کفالت بهره مند شود ؟

خیر . مشمول متقاضی معافیت کفالت ید به موقع و پس از ورود به سن ۱۹ سالگی برای معافیت اقدام کند .

سوالات کمیسیون معافیت کفالت ما

سوالات کمیسیون معافیت کفالت ما مخصوص این نوع معافیت می شد . همانطور که می دانید برای استفاده از معافیت سرزی کفالت ما ، مشمول ید شرایط زیر را نظر بگیرد . طبق آخرین سوالات کمیسیون معافیت کفالت ما ، ما مشمول ید دارای یکی از شرایط زیر شد .

  • ما مشمول ید از همسرش طلاق گرفته شد . ازدواج مجدد نیز برای ما مشمول غیر مجاز خواهد بود . پس از طلاق ید ۳۰ ماه از آن گذشته شد به مشمول معافیت دائم داده شود . یعنی قبل از ۳۰ ماه مشمول می تواند معافیت موقت بگیرد .
  • ما مشمول بر اثر فوت همسر تنها شده و نیازمند مراقبت و نگهداری شد . مشمولینی که ما جوان داشته و حتی کارمند بودن ماشان هیچ ثیری روند رسیدگی به معافیت کفالت آن ها نخواهد داشت .

سوالات کمیسیون معافیت کفالت پ

سوالات کمیسیون معافیت کفالت پ مانند دیگر معافیت ها نیازمند جواب های دقیق و صحیح است . مشمولین ید بدانند برای معافیت سرزی کفالت پ ید شرایط زیر را نظر بگیرند . هم چنین پاسخ سوالات مهم زیر را به خاطر بسپارند .

_آیا تنها سن پ ملاک و معیار استفاده ی مشمولین از معافیت کفالت پ می شد ؟

خیر . برای استفاده از معافیت کفالت پ بیماری و ناتوانی پ مشمول نیز می تواند مورد بررسی قرار گرفته و معافیت کفالت به فرد تعلق خواهد گرفت

_سن پ مشمول ید چق شد فرزند پسر بتواند از کفالت سن پ استفاده کرده و معاف شود ؟

سال های گذشته پ سن ۶ سال می توانست برای فرزند خود معافیت کفالت بگیرد . اما سال های اخیر این قانون تغییراتی داشته و سن پ از ۶۵ سال به سن ۷۰ سال تغییر کرد .

زیرا مشمول دو صورت می تواند از معافیت کفالت سن پ استفاده کند :

  1. به خاطر سن ۷۰ سال پ .
  2. به خاطر بیماری و ناتوانی پ .

سوالات کمیسیون معافیت کفالت پ بیمار

سوالات کمیسیون معافیت کفالت پ بیمار که یکی از شناخته شده ترین معافیت ها است . زیرا این کمیسیون مدارک پزشکی پ می تواند نقش اصلی را ایفا کند . این کمیسیون علاوه بر مشمولین ، پ ناتوان نیز می تواند حضور پیدا کنند . رای اصلی این شورا هیئت رسیدگی می تواند قطعی شد . بر اساس نوع بیماری و شرایط جسمی و روحی پ مشمول می تواند از معافیت کفالت پ بیمار خود بهره مند شود .


بیشتر بخوانید: مدارک لازم برای معافیت کفالت پ و ما


کسری خدمت

جوانان پس از ورود به سن ۱۹ سالگی مشمول خدمت وظیفه سرزی شده و ید برای اعزام به خدمت مراحل مشخصی را طی کنند . اما صد زیادی از مشمولین این کار را نخواهند کرد . شاید بپرسید چرا ؟ ما جواب این سوال دلایل زیادی خواهیم داشت . سال های اخیر سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا شرایط مناسبی را برای مشمولین محیا کرده است . بتوانند از تسهیلات ویژه ای استفاده کرده و خدمت مقدس سرزی برایشان آسان شود . راه های زیادی وجود دارد که جوانان ما بتوانند رفتن به خدمت سرزی را به تعویق بیندازند . یا اینکه به کلی از خدمت سرزی معاف شوند . همه ی مشمولین می دانند که معافیت سرزی بهترین و مطمئن ترین راهی است که آن ها می توانند از خدمت کردن پرهیز کرده و سختی دوره ی خدمت ضرورت را نگذرانند و به راحتی کارت یایان خدمت بگیرند .

برای استفاده از معافیت سرزی ، مشمولین نیازمند شرایط ویژه ای هستند . شاید صد زیادی از مشمولین این شرایط را نداشته شند . این افراد چه کاری می توانند انجام دهند ر سنگین خدمت سرزی بر دوششان سبک تر شود ؟ آیا راهی به ذهنن می رسد ؟ برای پاسخ به این سوال ید به مشمولین عزیز بگوییم خوشبخنه راه هایی وجود دارند که بیشتر جوانان می توانند از آن ها به طریقی بهره بگیرند . فقط کافی است شناخت خود را نسبت به مسائل نظام وظیفه بیشتر کرده و سطح اطلاعات خود را لا ببرند . این راه های موثر و مفید شامل کسری خدمت سرزی ، معافیت تحصیلی ، امریه سرزی ، سازمان های امریه بگیر ، شرایط کسر خدمت و بسیاری راه های دیگر می شند .


بیشتر بخوانید: مراحل معافیت کفالت سرزی نظام وظیفه


انواع دیگر معافیت ها

برای استفاده از معافیت های خدمت سرزی ید انواع آن ها را بشناسیم . زیرا سال های جاری معافیت های جدیدی معرفی شده اند که برخی مشمولین از آن ها بی اطلاع هستند . ما اینجا معافیت های مختلف را برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد . شما می توانید برای راهنمایی های بیشتر مرکز مشاوره آویژه و شماره تماس های موجود این صفحه .

  1. معافیت های کفالت
  2. انواع معافیت پزشکی
  3. معافیت های تحصیلی
  4. معافیت ایثارگری و جانزی
  5. معافیت مددجویی
  6. معافیت سنی
  7. معافیت بنیاد نخبگان
  8. و سایر معافیت های دیگر

خوانندگان عزیز می توانند سوالات بیشتر خود را مشاورین ما مرکز مشاوره آویژه مطرح کنند .

خدمات کلان مرکز مشاوره آویژه زمینه نظام وظیفه

سوالات کمیسیون معافیت کفالت ۹۸ چیست؟

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۱۱:۵۷ توسط:avije موضوع: نظرات (0)

مدارک لازم برای معافیت کفالت ۹۸ چیست؟

۰٫۰
۰۰

مدارک لازم برای معافیت کفالت ۹۸ چیست؟

مدارک لازم برای معافیت کفالت چیست و پس از تکمبل کردن ، آن ها ید به چه سازمانی ارسال شوند ؟ ید قبل از هرچیز بگوییم که معافیت کفالت انواع مختلفی دارد که مشمولین می توانند داشتن شرایط معافیت کفالت از آن ها استفاده کنند . معافیت کفالت ما ، معافیت کفالت پ و معافیت کفالت سایر بستگان از انواع معافیت های کفالت به حساب می آیند . اما مدارک لازم برای معافیت کفالت چیست ؟ چه کسانی می توانند از معافیت سرزی کفالت بهره مند شوند ؟ برای گرفتن کارت معافیت سرزی کفالت مشمولین ید اطلاعات لازم مورد مدارک لازم برای معافیت کفالت را داشته شند . برای اطلاعات بیشتر زمینه خدمت سرزیئ انواع معافیت ها به مشاوره نظام وظیفه مراجعه فرمائید .

جوانان ید بدانند پس از تمام شدن سن ۱۸ سالگی به سن مشمولیت خواهند رسید و ید تکلیف سرزی خود را روشن کنند . اینکه آن ها می خواهند مراحل اعزام به خدمت خود را انجام دهند یا اینکه می خواهند مورد انواع معافیت ها اطلاعات کسب کرده و به دنل گرفتن معافیت سرزی بروند . افرادی که می خواهند برای اعزام به خدمت اقدام کنند ید پس از وارد شدن به سن ۱۹ سالگی از طریق دفاتر الکترونیک انتظامی یا همان پلیس + ۱۰ خواست خود را ثبت کرده و مدارک لازم برای اعزام به خدمت را آماده کنند .

این افراد پس از مشخص شدن محل اعزام حود و گذراندن ۲ ماه آموزشی به خدمت سرزی می روند . این افراد به مدت ۲۱ ماه ید خدمت کنند . اما این مدت اگرچه به ظاهر طولانی نمی رسد اما تفکر برخی از مشمولین این است که این ۲۱ ماه دوره ی خدمت ضرورت بسیار طولانی است و به هر طریق ممکن تلاش خواهند کرد بتوانند از معافیت های مختلف استفاده کرده و کارت معافیت خود را بگیرند .


بیشتر بخوانید: سوالات کمیسیون معافیت کفالت ۹۸ چیست؟


مدارک لازم برای معافیت کفالت ما

مدارک لازم برای معافیت کفالت ما مرحله ی اول همان مدارکی اس که لا اشاره کردیم . اما برای گرفتن معافیت کفالت ما مشمولین ید شرایط زیر را دارا شند .

  • شرط اول این است که مشمول ید تنها فرزند پسر مای شد که می خواهد از آن نگهداری و مراقبت بکند . اگر مشمول برا بزرگتر از خود داشته شد نمی تواند از این نوع معافیت کفالت استفاده کند .
  • شرط دوم این است که مشمول ید به سن ۱۹ سالگی برسد بتواند خواست خود را سامانه ی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا ثبت کند .
  • شرط سوم این است که ما مشمول ید بدون همسر شد . یا همسرش قید حیات نشد . یا اینکه از همسر خود جدا شده شد . مشمول صورتتی می تواند مدارک لازم برای معافیت کفالت ما را به سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا تحویل دهد و خواست معافیت کفالت ما را داشته شد که ماش ازدواج مجدد نکرده شد و مجرد شد .
  • شرط چهارم این است که مشمول برای گرفتن معافیت کفالت نید وارد غیبت غیر مجاز شده شد . مشمولین ید نظر داشته شند که ید پس از وزود به سن مشمولیت نسبت به تعیین و تکلیف وضعیت نظام وظیفه ی خود ید اقدام کنند از غیبت کردن جلوگیری شود .

مدارک لازم برای معافیت کفالت ما طلاق گرفته

مدارک لازم برای معافیت کفالت ما طلاق گرفته مرحله اول مدارکی است که لا نیز اشاره کردیم . اما این مدارک مرجله اول فقط برای ثبت خواست معافیت کفالت بوده است . مرحله ی دوم نیز مشمولین ید مدارک لازم برای معافیت کفالت ما طلاق گرفته را آاده کنند . چون این مدارک برای گرفتن معافیت کفالت مورد نیاز است .

مدارک لازم برای معافیت کفالت ما طلاق گرفته مرجله دوم :

  • اصل شناسناهه مشمول به همراه کپی از تمام صفحات آن ( توجه داشته شید که شناسنامه مشمول ید عکس دار شد .)
  • اصل شناسنامه پ و ما و کپی از تمام صفحات آن ها .
  • کپی از صفحه اول شناسنامه براان و خخواهران مشمول .
  • اصل گواهی فوت پ مشمول صورت فوت یا اصل و کپی از طلاق نامه ی ما .
  • کپی از شناسنامه سا خلاصه فوت همسران دیگر ما ( صورتی که ما ازدواج مجدد کرده شد .)
  • دو قطعه عکس تمام رخ ۳*۴ رنگی پس زمینه ی سفید از ما مشمول .
  • یک قطعه عکس تمام رخ ۳*۴ رنگی پشت زمینه ی سفید از خود مشمول .
  • اصل و کپی گواهی آخرین مک تحصیلی مشمول .
  • تکمیل برگه شماره یک یا فرم آخرین وضعیت مشمولین .
  • تکمیل ببرگه شماره ۸ یا ییدیه وضعیت مشمولین .
  • تهیه فیش نکی .

معافیت کفالت ما طلاق گرفته به صورت موقت خواهد بود . یعنی ۳۰ ماه معافیت موقت به مشمول داده خواهد شد . اگر ۳۰ ماه پس از ریخ ثبت طلاق یا فوت همسر ، ما مشمول ازدواج مجدد نکرده شد . هم چنین برا دیگر مشمول به سن ۱۸ سالگی نرسیده شد مشمول می تواند معافیت موقت خود را به معافیت دائم تبدیل کند .

مدارک لازم برای معافیت کفالت ما مطلقه

مدارک لازم برای معافیت کفالت ما مطلقه لا به طور مفصل آورده شده است . مشمولین ید به این نکته توجه داشته شند که حین استفاده از معافیت تحصیلی نیز می توانند از معافیت کفالت بهره مند شوند . هم چنین داشتن برا دیگر لای ۱۸ سال مانع رسیدگی به معافیت کفالت ما خواهد شد . حتی اگر برا ازدواج کرده شد یا به کشوری دیگر مهاجرت کند نیطز نمی تواند دلیل قانع کننده ای برای سازمان نظام وظیفه ی عمومی ناجا شد . مشمولین هم چنین پس از آماده سازی مدارک لازم برای معافیت کفالت ما مطلقه و تقاضای معافیت کفالت ید ظرف یک ماه برای رسیدگی به خواست خود اقدام کنند . غیر این صورت خواست آن ها ملقی خواهد شد . ید پس از آن مراحل اعزام به خدمت خود را انجام داده و به خدمت سرزی بروند .


بیشتر بخوانید: چگونه معافیت سرزی کفالت والدین را بگیریم؟


مدارک لازم برای معافیت کفالت ما برای فرزند دوم

مدارک لازم برای معافیت کفالت ما برای فرزند دوم به این صورت است که فرزند اول بر اساس تشخیص شورای پزشکی نتواند مراقب و نگهدارنده ی ما بوده شد . یا اینکه فرزند اول پس از گرفتن معافیت کفالت فوت شده شد . غیر این صورت ما نمی تواند معافیت کفالت را برای فرزند دوم خود بگیرد مگر موارد خاصی که ذکر خواهیم کرد .

مدارک لازم برای معافیت کفالت ما برای فرزند دوم این است که فرزند اول حال استفاده از معافیت تحصیلی شد . بنابراین این قضیه مانع از معافیت موقت برا دیگر نخواهد بود . مشمول می تواند مدارک لازم برای معافیت کفالت ما برای فرزند دوم خود را آماده کرده و از معافیت موقت استفاده کند .اما این معافیت فقط طول تحصیل برا دیگر معتبر خواهد بود . یععنی پس از اتمام تحصیل برا دیگر ، مشمول ید برای رفتن به خدمت ضرورت مراحل اعزام خود را انجام دهد . هم چنین اگر برا یا براان مشمول به دلیل بیماری معلولیت نتوانند کفالت ما را به عهده بگیرند بر اساس تشخیص شورای پزشکی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا مشمول می تواند به عنوان فزند دوم کفالت ما خود را به عهده بگیرد .

خوانندگان عزیز می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر زمینه معافیت پزشکی ، معافیت تحصیلی ، معافیت ایثارگری و انواع کسری خدمت سرزی ، کسر خدمت جانزی و کسر خدمت نحبگان مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه تماس بگیرند . مشاورین متخصص ما پاسخگوی شما خواهند بود .


بیشتر بخوانید: شرایط معافیت کفالت ما برای سرزی


مدارک مورد نیاز معافیت

برای گذراندن مراحل معافیت مشمولین به مدارک مشخصی نیاز دارند . مدارک لازم برای معافیت کفالت مرحله ی اول به شرح زیر ممی شد :

  1. تکمیل فرم وضعیت مشمولان .
  2. تکیمل فرم معاینه اولیه مشمولان .
  3. تکیمل فرم واکسیناسیون .
  4. تکمیل فرم آخرین وضعیت مشمولان .
  5. عکس پرسنلی ۳*۴ رنگی از مشمولین پس زمینه سفید .
  6. کارت ملی مشمول و کپی از آن .
  7. شناسنامه ی مشمول و کپی از تمام صفحات آن .
  8. کپی شناسنامه پ و ما مشمول و خواهر و برا .
  9. گواهی مک تحصیلی و کپی از آن .
  10. گواهی اشتغال به خدمت ( برای افرادی که دوران خدمت سرزی می شند و قصد دارند برای معافیت حین خدمت اقدام کنند ) .

این مدارک مرحله اول مورد نیاز خواهد بود . مشمولین ید برای اقدام و آماده سازی مدارک لازم برای معافیت کفالت اول خواست معافیت خود را از طریق دفاتر الکترونیک انتظامی یا همان پلیس + ۱۰ ثبت کرده و مدارک لازم را به سازمان نظام وظیفه بفرستند . مشمولین برای تشکیل کمیسیون دعوت شده و هیئت رسیدگی برای معافیت کفالت تصمیم نهایی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا گرفته خواهد شد . یعنی مشمولین بر اساس رای نهایی شورای رسیدگی می توانند کارت معافیت خود ر ا یافت کنند .

خدمات کلان مرکز مشاوره آویژه زمینه نظام وظیفه

مدارک لازم برای معافیت کفالت ۹۸ چیست؟

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۵۸:۵۸ توسط:avije موضوع: نظرات (0)

شرایط معافیت دندان سربازی ۹۸

۵٫۰
۰۱

شرایط معافیت دندان سرزی۹۸

معافیت دندان چیست ؟ آیا چنین معافیتی وجود دارد ؟ شاید بسیار ساده به نظر یرسد . اینکه آیا بین معافیت هایی که سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا قرار داده است و قوانین بسیاری برای آن وضع کرده است معافیت دندان وجود داشته شد . زیرا بیماری های مرتبط فک و دهان و دندان ، بیماری های ساده و پیش پا افده به نظر می آیند . همانطور که می دانید بیشترین نوع معافیت ها مرتبط مشکلات و بیماری ها می شد . وضع جسمی و روحی فرد می تواند دلیل معافیت پزشکی او شد . معافیت پزشکی یکی از پرطرفدارترین و متداول ترین نوع معافیت های موجود می شد که مشمولین از آن استفاده می کنند .

جوانان جامعه ما امروزه سعی دارند به طریقی از رفتن به سرزی امتناع کنند . زیرا رسیدن به سن مشمولیت دقیقا همان سنی است که مشمولین ید برای آینده ی خود تصمیمی مهم بگیرند . دانشگاه و رشته ی مورد علاقه ی خود را انتخاب کرده و ادامه تحصیل دهند . یا اینکه پس از اتمام تحصیل مقطع متوسطه برای اتنخاب حرفه ی ا شغلی مناسب پیگیر شند . به همین دلیل رفتن به خدمت سرزی را کاری بس دشوار و سخت می دانند . مشمولین فکر می کنند گذراندن ۲۱ ماه خدمت دوره ی ضرورت عث می شود آن ها از بخش مهمی از زندگی خود دور شده و آسب جدی به زندگی و تحصیلشان وارد شود .

گفته های لا همه عث شده که جوانان ما از رفتن به خدمت دوره ی ضرورت فراری شند . این جوانان همه به نحوی دنل شیوه ی مناسبی هستند بتوانند از رفتن به سرزی منصرف شوند . همه ی مشمولین این روزها به دنل راه آسان و همواری می گردند از خدمت سرزی منصرف شوند . اما بهترین راه کدام است ؟ انتخاب شما خواننده ی عزیز این ره چیست ؟ آیا معافیت های خدمت سرزی می تواند بهترین گزینه برای جوانان مشمول شد ؟ آیا همه می توانند از معافیت سرزی استفاده کنند ؟ آیا می دانید به جز معافیت خدمت سرزی چه راه هایی پیش روی جوانان خواهد بود ؟برای کسب اطلاعات زمینه معافیت های سرزی و … به مشاوره نظام وظیفه مراجعه فرمایید .

ما قصد داریم این مقاله راه های رهایی از خدمت سرزی و آسان شدن این مرحله سخت زندگی جوانان را به آن ها یادآوری و آموزش دهیم . اینکه چگونه جوانان می توانند این مسیر سخت خدمت ۲۱ ماهه ی سرزی را به راحتی پشت سر گذاشته و به اهداف مهم زندگی خود دست پیدا کنند . برای این کار اول راه های آسان شدن خدمت دوره ی ضرورت را هم مرور می کنیم . راه های بسیاری برای کم شدن دوره ی خدمت ضرورت وجود دارد که سازمان نظام وظیفه آن را اختیار مشمولین قرار داده است . این راه کارها را هم مرور میکینیم .

راه های اعلام شده از سوی سازمان نظام وظیفه برای کم شدن یا حذف دوره خدمت سرزی برای مشمولین :

  • استفاده از انواع معافیت های دائم .
  • بهره مندی از کسری خدمت نظام وظیفه .
  • استفاده از امریه سرزی .
  • استفاده از معافیت های خدمات رزمی .
  • استفاده از معافیت های موقت .
  • استفاده از معافیت های مرتبط معافیت های تحصیلی .

معافیت دندان سرزی

معافیت دندان سرزی می تواند آیا راهی برای جوانان شد بتوانند از معافیت پزشکی بهره مند شوند ؟ سوال اینجاست که معافیت دندان نیز جزو معافیت های پزشکی به حساب می آید یا خیر ؟ اما آیا همین بیماری های به نظر ساده می توانند معافیت دندان را پی داشته شند ؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال ید اول از هر چیز اطلاعات خود را افزایش داده و مطالعات و قوانین مرتبط معافیت دندان را مطالعه کنید .

شاید غیر قابل ور شد . همین مشکلات مرتبط دهان و دندان که بسیار پیش پا افده به نظر می آیند بسیاری از افراد عث ایجاد اختلال خوردن غذا ، اختلال صحبت کردن و سایر اعمال روزانه ی هر شخص خواهد شد . اول از همه لیست بیماری های معافیت پزشکی را اختیار مشمولین خواهیم گذاشت . معافیت دندان سرزی نیز جزو بیماری های این فهرست می شند .

فهرست بیماری های سازمان نظام وظیفه مرتبط معافیت های پزشکی

  1. بیماری های عفونی
  2. بیماری های قلبی
  3. بیماری های اعصاب و روان
  4. بیماری های خون و آنکولوژی
  5. بیماری های فک و دهان و دندان
  6. بیماری های حلق و بینی
  7. بیماری های جراحی مغز
  8. بیماری های استخوان
  9. بیماری های عمومی
  10. بیماری های پوستی
  11. بیماری های غدد مترشحه
  12. بیماری های داخلی مغز و اعصاب
  13. بیماری های روماتولوؤی
  14. بیماری های دستگاه گوارش
  15. بیماری های ریوی
  16. بیماری های چشم
  17. بیماری های دستگاه تناسلی

معافیت دندان مصنوعی

معافیت دندان مصنوعی شاید به نظر خنده دار بیاید . اما سال های گذشته قوانینی از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی تصویب شد . که بسیاری از افراد از طریق همین قانون توانستند از معافیت دندان مصنوعی استفاده کرده و کارت معافیت بگیرند . این مشمولین داشتن مدارک معافیت خدمت مناسب توانستند از معافیت دندان مصنوعی استفاده کنند . این قانون به اسن صورت است که مشمولینی که ۱۴ عدد از دندان های اصلی خود را دهان نداشته شند . می توانند از معافیت دندان مصنوعی استفاده کنند . جالب اینجاست که بسیاری جوانان همان سال برخی اسن ها به دلیل فرار از خدمت سرزی و گرفتن معافیت دندان های خود را کشیدند .

همانطور که لا اشاره کردیم این معافیت نوع شایعی از معافیت پزشکی است . اگرچه ساده به نظر می رسد اما سال های اخیر مشمولین زیادی از همین معافیت دندان سرزی استفاده کرده اند و کارت معافیت پزشکی خود را یافت کرده اند . جالب است بدانید که اهمیت معافیت دندان اینق زیاد است که این بیماری فهرست بیماری های معافیت پزشکی نیز قرار دارد . همانطور که لیست لا آورده شد به جز بیماری های مرتبط فک و دهان و دندان ، بیماری های زیاد دیگری نیز وجود دارند که مشمولین می توانند از طریق آن ها معافیت سرزی پزشکی بگیرند .

مشاوره معافیت پزشکی این جا مشمولین را برای گرفتن معافیت پزشکی سرزی و هم چنین معافیت دندان سرزی راهنمایی خواهد کرد . زیرا قوانین زیادی ارتط مدت زمان معافیت پزشکی سرزی و مدارک مورد نیاز معافیت پزشکی خدمت سرزی وجود دارد که شما عزیزان ید از آن ها مطلع شوید . ما همراه شید ادامه به تمام مسائل مربوط به معافیت دندان سرزی خواهیم پرداخت .

شرایط معافیت دندان

شرایط معافیت دندان بسیار گسترده است . هرساله نیز این شرایط تغییرات بسیاری همراه بوده است . زیرا معافیت پزشکی خدمت سرزی آسان ترین راهی است که جوانان سال های گذشته به آن روی آورده است . این شرایط شامل قوانین بسیاری است که اینجا به برخی از آن ها اشاره کرده ایم .

  1. اختلالات شدید جویدن یا کاهش دادن قت تکلم .
  2. تومورهای خوش خیم که عث اختلال جویدن می شوند .
  3. ناهنجاری های زنی مانند آنکیلوگلوسی .
  4. لب شکری همراه عارضه های تنفسی .
  5. تومورهای بدخیم موجود فک و دهان و دندان .
  6. ناهنجاری های اسکلتی فک و صورت .
  7. و سایر بیماری ها و ناهنجاری های مرتبط بیماری های دندان و دهان .

معافیت دندانپزشکی

معافیت دندانپزشکی می تواند به مشمولین کمک کند کارت معافیت خود را بگیرند . اما این کار نیازمند مشاوره معافیت ست می شد . مرکز مشاوره نظام وظیفه به همراه مرکز مشاوره معافیت پزشکی مشمولین را تمام امور مشاوره معافیت راهنمایی و همراهی خواهند کرد . برای کسب اطلاعات بیشتر زمینه های مختلف معافیت پزشکی مشاورین متخصص ما تماس شید .

خدمات کلان مرکز مشاوره آویژه زمینه نظام وظیفه

شرایط معافیت دندان سرزی ۹۸

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۳۰:۲۰ توسط:avije موضوع: نظرات (0)

مدارک لازم برای معافیت کفالت ۹۸ چیست؟

۰٫۰
۰۰

مدارک لازم برای معافیت کفالت ۹۸ چیست؟

مدارک لازم برای معافیت کفالت چیست و پس از تکمبل کردن ، آن ها ید به چه سازمانی ارسال شوند ؟ ید قبل از هرچیز بگوییم که معافیت کفالت انواع مختلفی دارد که مشمولین می توانند داشتن شرایط معافیت کفالت از آن ها استفاده کنند . معافیت کفالت ما ، معافیت کفالت پ و معافیت کفالت سایر بستگان از انواع معافیت های کفالت به حساب می آیند . اما مدارک لازم برای معافیت کفالت چیست ؟ چه کسانی می توانند از معافیت سرزی کفالت بهره مند شوند ؟ برای گرفتن کارت معافیت سرزی کفالت مشمولین ید اطلاعات لازم مورد مدارک لازم برای معافیت کفالت را داشته شند . برای اطلاعات بیشتر زمینه خدمت سرزیئ انواع معافیت ها به مشاوره نظام وظیفه مراجعه فرمائید .

جوانان ید بدانند پس از تمام شدن سن ۱۸ سالگی به سن مشمولیت خواهند رسید و ید تکلیف سرزی خود را روشن کنند . اینکه آن ها می خواهند مراحل اعزام به خدمت خود را انجام دهند یا اینکه می خواهند مورد انواع معافیت ها اطلاعات کسب کرده و به دنل گرفتن معافیت سرزی بروند . افرادی که می خواهند برای اعزام به خدمت اقدام کنند ید پس از وارد شدن به سن ۱۹ سالگی از طریق دفاتر الکترونیک انتظامی یا همان پلیس + ۱۰ خواست خود را ثبت کرده و مدارک لازم برای اعزام به خدمت را آماده کنند .

این افراد پس از مشخص شدن محل اعزام حود و گذراندن ۲ ماه آموزشی به خدمت سرزی می روند . این افراد به مدت ۲۱ ماه ید خدمت کنند . اما این مدت اگرچه به ظاهر طولانی نمی رسد اما تفکر برخی از مشمولین این است که این ۲۱ ماه دوره ی خدمت ضرورت بسیار طولانی است و به هر طریق ممکن تلاش خواهند کرد بتوانند از معافیت های مختلف استفاده کرده و کارت معافیت خود را بگیرند .

مدارک لازم برای معافیت کفالت ما

مدارک لازم برای معافیت کفالت ما مرحله ی اول همان مدارکی اس که لا اشاره کردیم . اما برای گرفتن معافیت کفالت ما مشمولین ید شرایط زیر را دارا شند .

  • شرط اول این است که مشمول ید تنها فرزند پسر مای شد که می خواهد از آن نگهداری و مراقبت بکند . اگر مشمول برا بزرگتر از خود داشته شد نمی تواند از این نوع معافیت کفالت استفاده کند .
  • شرط دوم این است که مشمول ید به سن ۱۹ سالگی برسد بتواند خواست خود را سامانه ی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا ثبت کند .
  • شرط سوم این است که ما مشمول ید بدون همسر شد . یا همسرش قید حیات نشد . یا اینکه از همسر خود جدا شده شد . مشمول صورتتی می تواند مدارک لازم برای معافیت کفالت ما را به سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا تحویل دهد و خواست معافیت کفالت ما را داشته شد که ماش ازدواج مجدد نکرده شد و مجرد شد .
  • شرط چهارم این است که مشمول برای گرفتن معافیت کفالت نید وارد غیبت غیر مجاز شده شد . مشمولین ید نظر داشته شند که ید پس از وزود به سن مشمولیت نسبت به تعیین و تکلیف وضعیت نظام وظیفه ی خود ید اقدام کنند از غیبت کردن جلوگیری شود .

مدارک لازم برای معافیت کفالت ما طلاق گرفته

مدارک لازم برای معافیت کفالت ما طلاق گرفته مرحله اول مدارکی است که لا نیز اشاره کردیم . اما این مدارک مرجله اول فقط برای ثبت خواست معافیت کفالت بوده است . مرحله ی دوم نیز مشمولین ید مدارک لازم برای معافیت کفالت ما طلاق گرفته را آاده کنند . چون این مدارک برای گرفتن معافیت کفالت مورد نیاز است .

مدارک لازم برای معافیت کفالت ما طلاق گرفته مرجله دوم :

  • اصل شناسناهه مشمول به همراه کپی از تمام صفحات آن ( توجه داشته شید که شناسنامه مشمول ید عکس دار شد .)
  • اصل شناسنامه پ و ما و کپی از تمام صفحات آن ها .
  • کپی از صفحه اول شناسنامه براان و خخواهران مشمول .
  • اصل گواهی فوت پ مشمول صورت فوت یا اصل و کپی از طلاق نامه ی ما .
  • کپی از شناسنامه سا خلاصه فوت همسران دیگر ما ( صورتی که ما ازدواج مجدد کرده شد .)
  • دو قطعه عکس تمام رخ ۳*۴ رنگی پس زمینه ی سفید از ما مشمول .
  • یک قطعه عکس تمام رخ ۳*۴ رنگی پشت زمینه ی سفید از خود مشمول .
  • اصل و کپی گواهی آخرین مک تحصیلی مشمول .
  • تکمیل برگه شماره یک یا فرم آخرین وضعیت مشمولین .
  • تکمیل ببرگه شماره ۸ یا ییدیه وضعیت مشمولین .
  • تهیه فیش نکی .

معافیت کفالت ما طلاق گرفته به صورت موقت خواهد بود . یعنی ۳۰ ماه معافیت موقت به مشمول داده خواهد شد . اگر ۳۰ ماه پس از ریخ ثبت طلاق یا فوت همسر ، ما مشمول ازدواج مجدد نکرده شد . هم چنین برا دیگر مشمول به سن ۱۸ سالگی نرسیده شد مشمول می تواند معافیت موقت خود را به معافیت دائم تبدیل کند .

مدارک لازم برای معافیت کفالت ما مطلقه

مدارک لازم برای معافیت کفالت ما مطلقه لا به طور مفصل آورده شده است . مشمولین ید به این نکته توجه داشته شند که حین استفاده از معافیت تحصیلی نیز می توانند از معافیت کفالت بهره مند شوند . هم چنین داشتن برا دیگر لای ۱۸ سال مانع رسیدگی به معافیت کفالت ما خواهد شد . حتی اگر برا ازدواج کرده شد یا به کشوری دیگر مهاجرت کند نیطز نمی تواند دلیل قانع کننده ای برای سازمان نظام وظیفه ی عمومی ناجا شد . مشمولین هم چنین پس از آماده سازی مدارک لازم برای معافیت کفالت ما مطلقه و تقاضای معافیت کفالت ید ظرف یک ماه برای رسیدگی به خواست خود اقدام کنند . غیر این صورت خواست آن ها ملقی خواهد شد . ید پس از آن مراحل اعزام به خدمت خود را انجام داده و به خدمت سرزی بروند .

مدارک لازم برای معافیت کفالت ما برای فرزند دوم

مدارک لازم برای معافیت کفالت ما برای فرزند دوم به این صورت است که فرزند اول بر اساس تشخیص شورای پزشکی نتواند مراقب و نگهدارنده ی ما بوده شد . یا اینکه فرزند اول پس از گرفتن معافیت کفالت فوت شده شد . غیر این صورت ما نمی تواند معافیت کفالت را برای فرزند دوم خود بگیرد مگر موارد خاصی که ذکر خواهیم کرد .

مدارک لازم برای معافیت کفالت ما برای فرزند دوم این است که فرزند اول حال استفاده از معافیت تحصیلی شد . بنابراین این قضیه مانع از معافیت موقت برا دیگر نخواهد بود . مشمول می تواند مدارک لازم برای معافیت کفالت ما برای فرزند دوم خود را آماده کرده و از معافیت موقت استفاده کند .اما این معافیت فقط طول تحصیل برا دیگر معتبر خواهد بود . یععنی پس از اتمام تحصیل برا دیگر ، مشمول ید برای رفتن به خدمت ضرورت مراحل اعزام خود را انجام دهد . هم چنین اگر برا یا براان مشمول به دلیل بیماری معلولیت نتوانند کفالت ما را به عهده بگیرند بر اساس تشخیص شورای پزشکی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا مشمول می تواند به عنوان فزند دوم کفالت ما خود را به عهده بگیرد .

خوانندگان عزیز می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر زمینه معافیت پزشکی ، معافیت تحصیلی ، معافیت ایثارگری و انواع کسری خدمت سرزی ، کسر خدمت جانزی و کسر خدمت نحبگان مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه تماس بگیرند . مشاورین متخصص ما پاسخگوی شما خواهند بود .

مدارک مورد نیاز معافیت

برای گذراندن مراحل معافیت مشمولین به مدارک مشخصی نیاز دارند . مدارک لازم برای معافیت کفالت مرحله ی اول به شرح زیر ممی شد :

  1. تکمیل فرم وضعیت مشمولان .
  2. تکیمل فرم معاینه اولیه مشمولان .
  3. تکیمل فرم واکسیناسیون .
  4. تکمیل فرم آخرین وضعیت مشمولان .
  5. عکس پرسنلی ۳*۴ رنگی از مشمولین پس زمینه سفید .
  6. کارت ملی مشمول و کپی از آن .
  7. شناسنامه ی مشمول و کپی از تمام صفحات آن .
  8. کپی شناسنامه پ و ما مشمول و خواهر و برا .
  9. گواهی مک تحصیلی و کپی از آن .
  10. گواهی اشتغال به خدمت ( برای افرادی که دوران خدمت سرزی می شند و قصد دارند برای معافیت حین خدمت اقدام کنند ) .

این مدارک مرحله اول مورد نیاز خواهد بود . مشمولین ید برای اقدام و آماده سازی مدارک لازم برای معافیت کفالت اول خواست معافیت خود را از طریق دفاتر الکترونیک انتظامی یا همان پلیس + ۱۰ ثبت کرده و مدارک لازم را به سازمان نظام وظیفه بفرستند . مشمولین برای تشکیل کمیسیون دعوت شده و هیئت رسیدگی برای معافیت کفالت تصمیم نهایی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا گرفته خواهد شد . یعنی مشمولین بر اساس رای نهایی شورای رسیدگی می توانند کارت معافیت خود ر ا یافت کنند .

خدمات کلان مرکز مشاوره آویژه زمینه نظام وظیفه

مدارک لازم برای معافیت کفالت ۹۸ چیست؟

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۱۲:۱۲ توسط:avije موضوع: نظرات (0)