مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

رشته های فنی مهندسی دکتری پیام نور کدامند؟

۵٫۰
۰۱

رشته های فنی مهندسی دکتری پیام نور از آن دسته رشته هایی است که طرفداران بسیاری دارد. این دانشگاه سالانه تعداد زیادی دانشجو مقاطع مختلف و رشته های مختلف فنی مهندسی میپذیرد. اگر شما نیز قصد ادامه تحصیل مقطع دکتری دانشگاه پیام نور رشته های فنی مهندسی را دارید، قطعا سوال مهمی مواجه میشوید، اینکه ارزش و اعتر مک تحصیلی دانشگاه پیام نور چگونه است؟ پاسخ این سوال ید گفت که این دانشگاه یکی از معتبر ترین دانشگاه های کشور است و داوطلن از این بت نید هیچگونه نگرانی داشته شند. علاوه بر این دانشگاه های پیام نور یکی از متنوع ترین دانشگاه ها از نظر واحد های دانشگاهی هستند، ادامه خواهید دید که این دانشگاه ارائه ی تعدادی از رشته های فنی مهندسی دکتری پیام نور به هدف بسیاری از داوطلن مقطع دکتری بدل شده است.

رشته های فنی مهندسی دکتری پیام نور

از دیگر نکاتی که ید ره دانشگاه پیام نور بدانید مربوط به شرایط تحصیل و نحوه ی برگزاری کلاس های س میشد. بر این اساس حضور کلاس های س این دانشگاه اختیاری است. موضوع دیگری که عث محبوبیت رشته های فنی مهندسی مقطع دکتری دانشگاه های پیام نور شده است مربوط به شهریه ی این دانشگاه است که به نسبت دیگر دانشگاه ها کمتر است. ممکن است شما به عنوان داوطلب مقطع دکتری رشته های مهندسی پیام نور اطلاعی از این رشته ها و واحد های دانشگاهی ارائه دهنده این رشته ها نداشته شید. لذا استفاده از مشاوره تحصیلی میتواند برای شما بسیار مفید شد. برای این منظور تماس مرکز مشاوره تحصیلی میتوانید تمام ابهامات و سوالات خود را برطرف کنید، ادامه ی این مقاله سعی کرده ایم به موضوعات مهمی همچون لیست رشته های فنی و دانشگاه پیام نور ارائه دهنده آن ها بپردازیم.

دانشگاه های رشته های فنی مهندسی دکتری پیام نور

دانشگاه های رشته های فنی مهندسی دکتری پیام نور و اطلاع از لیست این دانشگاه ها یکی از دغدغه هایی است که داوطلن آن مواجه هستند. دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه هایی است که تقری تمام اسن ها و شهرسن ها واحد هایی را دایر کرده است. لذا امکان دسترسی به این دانشگاه برای اکثر داوطلن وجود دارد. اما ذکر این نکته ی مهم الزامی است که ممکن است یک واحد دانشگاهی پیام نور همه ی رشته های فنی و مهندسی مربوط به مقطع دکتری را ارائه ندهد.

برخی از این دانشگاه های رشته های فنی مهندسی دکتری پیام نور شامل دانشگاه پیام نور تهران واحد تهران شمال، دانشگاه پیام نور اصفهان، دانشگاه پیام نور شیراز و… است. البته همانطور که گفته شد هر کدام از این دانشگاه ها توجه به نیاز سالانه خود و اسن ها به نیروی متخصص تنها برخی رشته ها دانشجو میگیرند.

شهرهای رشته های فنی مهندسی دکتری پیام نور

شهر های رشته های فنی مهندسی دکتری پیام نور یکی از مهم ترین مواردی است که داوطلن دکتری فنی مهندسی نظر میگیرند. وجود تعداد زیادی از واحد های دانشگاهی پیام نور حال فعالیت سطح کشور اما به طور کلی تنها بعضی از این واحد های دانشگاه پیام نور دانشجویان را مقطع دکتری پذیرش میکنند. لذا داوطلن اغلب مجبور میشوند دانشگاه هایی به غیر از دانشگاه شهر محل سکونت خود تحصیل کنند. البته توجه به اختیاری بودن حضور کلاس های س این دانشگاه این موضوع حدودی حل شده است. یکی از شهر های رشته های فنی مهندسی دکتری پیام نور دانشگاه پیام نور واحد تهران میشد.

این دانشگاه برخی از رشته ها همچون مهندسی عمران و مهندسی صنایع را برای داوطلن ارائه میدهد. افرادی که بتوانند نمره قبولی را آزمون و مصاحبه کسب کنند میتوانند این دانشگاه مشغول به تحصیل شوند.

ثبت نام رشته های فنی مهندسی دکتری پیام نور

ثبت نام رشته های فنی مهندسی دکتری پیام نور ثبت نام آزمون دکتری امکان پذیر است. البته داوطلن میتوانند دوره های فراگیر یا بدون کنکور مقطع دکتری دانشگاه پیام نور نیز شرکت کنند. ادامه به شرح و بررسی این دو مورد میپردازیم. داوطلن دکتری پیام نور رشته های مهندسی ید آزمون دکتری که توسط سازمان سنجش برگزار میشود شرکت کنند. برای این منظور مراجعه به سایت سازمان سنجش و وارد کردن اطلاعات شناسایی و تحصیلی الزامی است. بعد از بر گزاری آزمون نیج اولیه مربوط به کنکور دکتری منتشر میشود که طی آن افرادی که مجاز به انتخاب رشته شده شند، ید دوره به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و کد رشته های مورد نظر خود را وارد کنند. بعد از انجام بررسیهای نهایی پذیرفته شدگان اعلام میشوند که این افراد ید مدارک مورد نیاز را برای ثبت نام حضوری به دانشگاه ها ارائه دهند.

ثبت نام رشته های فنی مهندسی دکتری پیام نور بدون شرکت کنکور نیز امکان پذیر است. گاهی دانشگاه پیام نور برای تکمیل ظرفیت دانشجویان دکتری، اقدام به پذیرش دانشجو به شکل فراگیر یا بدون کنکور میکند. اولین قدم برای شرکت این دوره ها یافت دفترچه مربوطه و مطالعه دقیق آن و ثبت نام از طریق سایت سازمان سنجش میشد. طی این مرحله داوطلن اطلاعات شناسایی و تحصیلی خود و همچنین رشته امتحانی مورد نظرشان را مشخص میکنند. بعد از این مراحل آزمونی تحت عنوان آزمون فراگیر برگزار میشود، افرادی که موفق به اخذ نمره قبولی این آزمون شوند میتوانند دانشگاه های پیام نور ادامه تحصیل دهند. لازم به ذکر است که دانشگاه پیام نور تنها تعداد کمی از رشته های مهندسی مقطع دکتری پذیرش دانشجو به شکل بدون کنکور دارد.

ظرفیت رشته های فنی مهندسی دکتری پیام نور

ظرفیت رشته های فنی مهندسی دکتری پیام نور مقوله ی مهمی است که داوطلن ید به آن توجه داشته شند. میدانیم که هر دانشگاهی برای پذیرش رشته های تحصیلی مختلف، ظرفیت هایی را نظر میگیرد که این ظرفیت ها بر اساس پارامتر های مختلفی مشخص میشوند. این موضوع ره ی رشته های فنی و مهندسی دکتری مربوط به دانشگاه پیام نور نیز صدق میکند. هر دانشگاهی بر اساس امکاناتی که اختیار دارد، نیاز سالانه هر اسن و شهرسن و… تعداد ظرفیت های خود را به سازمان سنجش و آموزش کشور ارائه میدهد. ید توجه داشت که ظرفیت رشته های فنی مهندسی دکتری پیام نور برای هر رشته رشته های دیگر فرق میکند. به طور مثال ظرفیت پذیرش دانشگاه پیام نور تهران برای دکتری رشته ی مهندسی صنایع ۵ نفر میشد.

همچنین ظرفیت پذیرش دانشجو مقطع دکتری برای رشته ی مهندسی عمران دانشگاه پیام نور واحد تهران شمال نیز ۵ نفر است. همانطور که مشاهده میکنید ظرفیت های دانشگاه ها برای مقطع دکتری و رشته های ارائه شده این مقطع محدود هستند. این موضوع شانس قبولی داوطلن را تحت ثیر قرار میدهد. چرا که هر چه ظرفیت پذیرش یک رشته بیشتر شد شانس قبولی داوطلن نیز افزایش پیدا میکند.


بیشتر بخوانید: مشاوره تحصیلی


لیست رشته های فنی مهندسی دکتری پیام نور

لیست رشته های فنی مهندسی دکتری پیام نور یکی از متداول ترین سوالاتی است که داوطلن کنکور دکتری آن مواجه هستند. همانطور که قبلا هم اشاره کردیم تعداد رشته هایی که دانشگاه پیام نور برای مقطع دکتری گروه فنی و مهندسی ارائه میدهد محدود است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. اگر بخواهیم به برخی از لیست رشته های فنی مهندسی دکتری پیام نور اشاره کنیم ید مواردی همچون، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، مهندسی مواد و ملوژی، مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق و … را نام ببریم. البته همه ی این رشته ها یک دانشگاه و یا یک سال تحصیلی ارائه نمیشود. به طور مثال سال جاری رشته ی مهندسی عمران گرایش راه و ترابری تنها دانشگاه پیام نور واحد تهران ارائه میشود. لذا آگاهی از این لیست برای داوطلن تحصیل مقطع دکتری این دانشگاه بسیار ضروری میشد.

سوالات متداول

۱٫ لیست رشته های فنی مهندسی پیام نور مقطع دکتری کدامند؟

مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، مهندسی مواد و ملوژی، مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق و … از جمله این رشته ها میشند.

۲٫ ظرفیت پذیرش رشته های فنی مهندسی دکتری پیام نور چگونه است؟

هر دانشگاهی بر اساس امکاناتی که اختیار دارد، نیاز سالانه و… تعداد ظرفیتها را مشخص میکند. ظرفیت پذیرش دانشگاه پیام نور تهران رشته ی مهندسی صنایع ۵ نفر، ظرفیت پذیرش مهندسی عمران دانشگاه پیام نور واحد تهران شمال نیز ۵ نفر است.

۳٫ دانشگاه های رشته های فنی مهندسی دکتری پیام نور کدامند؟

دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه هایی است که تقری تمام اسن ها و شهرسن ها واحد هایی را دایر کرده است. لذا امکان دسترسی به این دانشگاه برای اکثر داوطلن وجود دارد.

رشته های فنی مهندسی دکتری پیام نور کدامند؟

شما می توانید مطالعه مقالات ما این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و صورت نیاز تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران شماره .

رشته های فنی مهندسی دکتری پیام نور کدامند؟

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۱۷:۳۷ توسط:avije موضوع: نظرات (0)

چه شرایطی برای پذیرش بدون کنکور پیام نور کارشناسی نیاز است؟

۴٫۰
۰۱

پذیرش بدون کنکور پیام نور کارشناسی یکی از موضوعاتی است که میتواند به متقاضیان ورود به دانشگاه کمک کند راحت تر رشته های دانشگاهی مشغول به تحصیل شوند. سال های گذشته شاهد تغییرات وسیعی سیستم آموزشی کشور بوده ایم که امکان تحصیل رشته های بدون کنکور یکی از مهم ترین این تغییرات بوده است. دانشگاه پیام نور یکی از اصلی ترین دانشگاه هایی است که رشته های بدون کنکور را ارائه داده است. ید به این نکته اشاره کنیم که این دانشگاه نسبت به دانشگاه های دیگر مزیت هایی دارد که همین امر موجب شده است علاقه مندان و طرفداران خود را داشته شد. برخی از مزیت های دانشگاه پیام نور به شرح زیر میشد:

  • میزان شهریه کمتر نسبت به سایر دانشگاه ها
  • اختیاری بودن حضور کلاس های س برای دانشجویان
  • معتبر بودن مک این دانشگاه و…

پذیرش بدون کنکور پیام نور کارشناسی

توجه به مطالب گفته شده میتوان استنط کرد که تحصیل دانشگاه پیام نور برای بسیاری از افراد از جمله افراد شاغل بسیار مطلوب میشد. همچنین نکته ی دیگر این است که تحصیل هر دانشگاه و موسسه آموزش عالی نیازمند داشتن شرایط و رعایت قوانین خاصی میشد. این موضوع ره ی پذیرش بدون کنکور پیام نور کارشناسی نیز صدق میکند. لذا داوطلن ید از این قوانین و مقررات اطلاع کامل داشته شند بتوانند راحت تر برای پذیرش و ثبت نام اقدام کنند. یکی از راه هایی که میتواند به متقاضیان کمک کند استفاده از مشاوره تحصیلی میشد. داوطلن میتوانند مراجعه به مرکز مشاوره تحصیلی آویژه به پاسخ ست تمام سوالات خود حیطه ی پذیرش بدون کنکور دانشگاه پیام نور، دست یابند. ادامه ی این مقاله نیز سعی شده است اطلاعات مفیدی ره پذیرش بدون کنکور ارائه شود.

شرایط پذیرش بدون کنکور پیام نور کارشناسی

شرایط پذیرش بدون کنکور پیام نور کارشناسی یکی از موضوعات مهمی است که داوطلن سوالات مهمی ره این موضوع مواجه هستند. همانطور که میدانید لازمه ی ورود به هر دانشگاه داشتن یکسری شرایط عمومی و یکسری شرایط اختصاصی مربوط به آن دانشگاه میشد. شرایط عمومی لازم برای تحصیل رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور شامل عدم فساد اخلاقی، عدم اعتیاد به مواد مخ، اعتقاد داشتن به دین اسلام و یا یکی از ادیان پذیرفته شده قانون اساسی، نداشتن هیچگونه دشمنی نظام جمهوری اسلامی ایران و… میشد. متقاضیان تحصیل دانشگاه ها ید واجد تمام این شرایط شند. علاوه بر این موارد از دیگر شرایط پذیرش بدون کنکور پیام نور کارشناسی میتوان به داشتن مک تحصیلی مورد یید دانشگاه و سازمان سنجش اشاره کرد. این مک میتواند مک دیپلم نظام قدیم، دیپلم نظام جدید، مک پیش دانشگاهی و یا مک کاردانی شد.

ره ی افرادی که رشته های فنی و حرفه ای تحصیل کرده اند داشتن یکی از مدارک فوق برای تحصیل رشته های بدون کنکور پیام نور الزامی میشد. یکی دیگر از سوالاتی که برای داوطلن مطرح است این است که آیا میتوانند رشته های نامرتبط مک تحصیلی دیپلمشان تحصیل کنند یا خیر؟ پاسخ ید گفت بله، امکان تحصیل رشته های نامرتبط مک دیپلم برای داوطلن فراهم شده است. یکی از شرایط مهمی که ید به آن اشاره کنیم مربوط به وضعیت نظام وظیفه داوطلن مرد میشد. برای تحصیل دانشگاه پیام نور و تمام دانشگاه های کشور ارائه ی مک پایان خدمت و یا گواهی معافیت موقت و یا کارت معافیت دائم الزامی میشد.

ثبت نام پذیرش بدون کنکور پیام نور کارشناسی

ثبت نام پذیرش بدون کنکور پیام نور کارشناسی و چگونگی انجام مراحل ثبت نام از مهم ترین مراحلی است که داوطلن آن مواجه هستند. همانند سایر رشته های دانشگاهی برای قبولی رشته های بدون کنکور ید ثبت نام های اولیه صورت گیرد. اولین قدم برای ثبت نام، همزمان ثبت نام اولیه کنکور سراسری سایت سازمان سنجش میشد که طی آن داوطلب یستی تمایل خود را برای تحصیل دانشگاه پیام نور اعلام کند و نسبت به خرید کارت اعتری اقدام کند. بعد از اعلام نیج کنکور دفترچه مربوط به رشته های بدون کنکور انتشار میابد که داوطلن مطالعه دقیق آن میتوانند رشته های مورد نظر خود را انتخاب کنند. مرحله ی دیگر برای ثبت نام پذیرش بدون کنکور پیام نور کارشناسی مراجعه به سایت سازمان سنجش و تکمیل فرم های مربوطه میشد.

این فرم ها شامل اطلاعات تحصیلی داوطلب، اطلاعات شناسایی و نظام وظیفه و… میشد. بعد از تکمیل این موارد امکان انتخاب رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور برای داوطلن فراهم میاید. متقاضیان میتوانند صد رشته را انتخاب کنند. پایان مراحل کد رهگیری اختیار داوطلن قرار میگیرد که ید این کد را برای مراحل بعدی نگه دارند.


بیشتر بخوانید: مشاوره تحصیلی


رشته های پذیرش بدون کنکور پیام نور کارشناسی

رشته های پذیرش بدون کنکور پیام نور کارشناسی و اطلاع یافتن از لیست این رشته برای افرادی که میخواهند رشته های بدون کنکور ادامه تحصیل دهند، امر بسیار مهمی میشد. به طور کلی رشته های بدون کنکور دوره ی کارشناسی پیام نور برای پنج گروه آزمایشی علوم تجربی، علوم انسانی، ریاضی، هنر و زن های خارجه مطرح شده است. رشته هایی که گروه علوم تجربی ارائه شده اند شامل رشته های شیمی محض و کاربردی، زیست شناسی گیاهی، زیست شناسی سلولی و مولکولی، آمار و کاربردها، ترویج و آموزش کشاورزی پایدار و… میشند. رشته هایی همچون مهندسی کامپیوتر، مهندسی صنایع، مهندسی عمران، مهندسی راه آهن، مهندسی پزشکی، مهندسی برق، مهندسی معماری، مهندسی نفت، مهندسی مواد و بسیاری رشته های پرطرفدار دیگر از جمله رشته های مربوط به گروه آزمایشی علوم ریاضی میشند.

اگر بخواهیم برخی رشته های پذیرش بدون کنکور پیام نور کارشناسی مربوط به گروه آزمایشی علوم انسانی را نام ببریم ید به مواردی همچون جغرافیا، جامعه شناسی، ریخ، روابط عمومی، حسابداری، ادیان و عرفان، زن و ادبیات فارسی، حقوق، زن و ادبیات عربی، مشاوره و… اشاره کنیم. رشته هایی که برای گروه آزمایشی هنر و زن های خارجی ارائه شده است به ترتیب شامل: عکاسی، هنر اسلامی، ارتط تصویری، صنایع دستی، طراحی پارچه و رشته های زن و ادبیات انگلیسی، مترجمی زن انگلیسی و… میشد.

اعلام پذیرش بدون کنکور پیام نور کارشناسی

اعلام پذیرش بدون کنکور پیام نور کارشناسی موضوع دیگری است که سعی میکنیم به طرح و بررسی آن بپردازیم. پس از اتمام مراحل مربوط به ثبت نام رشته های بدون کنکور پیام نور نوبت به بررسی اطلاعات داوطلن میرسد. این بررسی از سوی سازمان سنجش و همچنین دانشگاه ها صورت میگیرد. همانطور که میدانید دوره های بدون کنکور پذیرش دانشجویان تنها بر اساس سوابق تحصیلی میشد. لذا افرادی که سوابق تحصیلی بهتری داشته شند شانس بیشتری برای قبولی دارند. بعد از اتمام بررسی ها، اعلام پذیرش بدون کنکور پیام نور کارشناسی از سوی سازمان سنجش انجام میشود. داوطلن میتوانند دست داشتن مدارک و اطلاعات ثبت نامی خود از جمله کد رهگیری، از پذیرش و یا عدم پذیرش خود دانشگاه پیام نور اطلاع یابند.

مشاوره پذیرش بدون کنکور پیام نور کارشناسی

مشاوره پذیرش بدون کنکور پیام نور کارشناسی راهی است که میتواند مسیر قبولی رشته های بدون کنکور کارشناسی پیام نور را برای داوطلن هموار تر کند. اگر شما نیز داوطلب رشته های بدون کنکور شید حتما سوالات بسیاری مواجه شده اید. چه کسانی میتوانند رشته های بدون کنکور پیام نور ادامه تحصیل دهند؟ آیا مک تحصیلی رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور معتبر است؟ چگونه میتوان بدون کنکور دانشگاه پیام نور تحصیل کرد؟ مراحل ثبت نام این رشته ها چیست؟ این موارد تعداد کمی از سوالاتی است که ذهن داوطلن را به خود مشغول کرده است. به همین خاطر استفاده از مشاوره پذیرش بدون کنکور پیام نور کارشناسی به داوطلن توصیه میشود. چرا که این مشاوره پاسخ تمام این سوالات را بر میگیرد و میتواند ابهامات داوطلن را برطرف کند.

سوالات متداول

۱٫ شرایط لازم برای تحصیل رشته های بدون کنکور پیام نور کدامند؟

داشتن مک تحصیلی دیپلم نظام جدید و یا قدیم، مک پیش دانشگاهی و یا مک کاردانی از شرایط لازم برای پذیرش رشته های بدون کنکور این دانشگاه است.

۲٫ لیست رشته های کارشناسی بدون کنکور پیام نور انسانی کدامند؟

رشته های بدون کنکور پیام نور مربوط به گروه آزمایشی علوم انسانی را نام ببریم ید به مواردی همچون جغرافیا، جامعه شناسی، ریخ، روابط عمومی، حسابداری، ادیان و عرفان، زن و ادبیات فارسی، حقوق و… اشاره کنیم.

۳٫ آیا برای داوطلن امکان تحصیل رشته های بدون کنکور نا مرتبط مک دیپلم وجود دارد؟

پاسخ ید گفت بله، امکان تحصیل رشته های نامرتبط مک دیپلم برای داوطلن فراهم شده است.

چه شرایطی برای پذیرش بدون کنکور پیام نور کارشناسی نیاز است؟

شما می توانید مطالعه مقالات ما این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و صورت نیاز تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران شماره .

چه شرایطی برای پذیرش بدون کنکور پیام نور کارشناسی نیاز است؟

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۰۴:۱۳ توسط:avije موضوع: نظرات (0)

نحوه ثبت نام دانشگاه پیام نور چگونه است؟

۵٫۰
۰۱

ثبت نام دانشگاه پیام نور یکی از موضوعاتی است که برای بسیاری از متقاضیان این دانشگاه سوال برانگیز میشد. به طور کلی دانشگاه پیام نور به دو طریق از بین متقاضیان تحصیل این دانشگاه، دانشجو میپذیرد. این دو روش شامل پذیرش آزمون و پذیرش بدون آزمون میشد. برای قبولی رشته های آزمون شرکت کنکور و کسب رتبه ی قبولی الزامی میشد. اما گاهی برخی داوطلن موفق به قبولی کنکور سراسری نمیشوند. برای این دسته از افراد نیز راه حلی وجود دارد که ثبت نام رشته های بدون کنکور میشد. افرادی که این رشته ها پذیرفته میشوند مراحل بعد ید برای ثبت نام دانشگاه پیام نور اقدام کنند. از آن جایی که حضور کلاس های س این دانشگاه اجری نمیشد تحصیل این دانشگاه طرفداران زیادی دارد. علاوه بر این شهریه یافتی این دانشگاه به نسبت دانشگاه های دیگر کمتر میشد.

ثبت نام دانشگاه پیام نور

ادامه تحصیل دانشگاه پیام نور به مانند دانشگاه های دیگر قوانین و مقررات خاص خود را دارد. افرادی که تمایل دارند این دانشگاه تحصیل کنند ضمن آگاهی از این قوانین ید واجد تمامی شرایط هم شند. اگر بخواهیم برخی از این شرایط مربوط به ثبت نام پیام نور را مطرح کنیم ید به ارائه ی مک تحصیلی معتبر اشاره کنیم. این مدارک شامل موارد زیر میشد:

  • مک دیپلم نظام جدید
  • مک دیپلم نظام قدیم
  • مک کاردانی
  • مک پیش دانشگاهی

افراد دارای این مدارک، میتوانند برای ثبت نام این دانشگاه اقدام کنند. البته شرایط و ضوابط متعدد دیگری برای ثبت نام وجود دارد که داوطلن عزیز میتوانند بهره گیری از مشاوره تحصیلی از آنها اطلاع یابند. مرکز مشاوره تلفنی تحصیلی آویژه میتواند شما عزیزان را این مسیر همراهی کند. ادامه این مقاله نیز به بررسی روند ثبت نام این دانشگاه میپردازیم.

ریخ ثبت نام دانشگاه پیام نور

ریخ ثبت نام دانشگاه پیام نور یکی از موضوعات مهمی است که داوطلن آن مواجه هستند. فردی که میخواهد دانشگاه پیام نور تحصیل کند ید چند مرحله ثبت نام انجام دهد. مرحله ی اول ثبت نام اولیه صورت میگیرد که این مرحله همزمان ثبت نام کنکور سراسری و از طریق سایت سازمان سنجش کشور انجام میگیرد. واقع داوطلن خرید کارت اعتری مربوط به دانشگاه پیام نور، تمایل خود را برای تحصیل این دانشگاه اعلام میکنند. مراحل بعد برگزاری کنکور و اعلام نیج اولیه، مرحله ی بعدی ثبت نام که همان انتخاب رشته است آغاز میشود. این مورد نیز ریخ ثبت نام دانشگاه پیام نور تقری همزمان ثبت نام دیگر دانشگاه ها میشد.

افرادی که کنکور سراسری پذیرفته شده اند و میخواهند رشته های آزمون این دانشگاه تحصیل کنند و یا میخواهند رشته های بدون کنکور این دانشگاه پذیرش بگیرند، یستی به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و اطلاعات مورد نیاز و همچنین کد رشته های مورد نظر خود را وارد کنند. چنانچه داوطلب یکی از رشته های دانشگاه پیام نور پذیرفته شود ید برای ثبت نام حضوری اقدام کند.

مدارک ثبت نام دانشگاه پیام نور

مدارک ثبت نام دانشگاه پیام نور از مهم ترین نکاتی است که داوطلن زمان ثبت نام ید نظر داشته شند. داوطلبی که مراحل مختلف را رسیدن به مرحله ی ثبت نام پشت سر میگذارد حال این سوال مواجه میشود که برای ثبت نام ید چه مدارکی را آماده کنم؟ این مدارک معمولا شامل مدارک شناسایی و مدارک تحصیلی داوطلن میشد. لازم به ذکر است که ره رشته های بدون آزمون پذیرش داوطلن بر اساس سوابق تحصیلی میشد، لذا رعایت دقت و صداقت ارائه ی این مدارک الزامی میشد. اصل و یا گواهی مک تحصیلی دیپلم نظام جدید و یا نظام قدیم، مک کاردانی، مک پیش دانشگاهی از جمله ی این مدارک میشند. سایر مدارک ثبت نام دانشگاه پیام نور شامل گواهی معافیت موقت یا دائم سرزی یا کارت پایان خدمت سرزی برای آقایان، اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه، چند قطعه عکس و… میشد.

نحوه ثبت نام دانشگاه پیام نور

نحوه ثبت نام دانشگاه پیام نور و مراحل اقدام برای ثبت نام این دانشگاه کدام است؟ این سوالی است که متقاضیان ادامه تحصیل دانشگاه پیام نور حداقل یک ر آن مواجه شده اند. به همین دلیل اینجا مختصرا به شرح این موضوع میپردازیم. همزمان آغاز ثبت نام برای کنکور سراسری ثبت نام برای رشته های بدون کنکور و کنکور دانشگاه پیام نور نیز آغاز میشود. داوطلن میتوانند خواست خود برای تحصیل این دانشگاه را زمان ثبت نام سایت سازمان سنجش به ثبت برسانند. که لازمه ی این کار خرید کارت اعتری میشد. مرحله ی بعدی ثبت نام اعلام نیج اولیه کنکور و آغاز انتخاب رشته شروع میشود. طی این مرحله داوطلن ید دفترچه انتخاب رشته را یافت کنند و مطالعه ی دقیق آن لیست رشته های مورد نظر خود را استخراج کنند.

داوطلن نهایت مراجعه به سایت سازمان سنجش اطلاعات شناسایی و تحصیلی و کد رشته های مورد نظر خود را این سامانه به ثبت میرسانند. آخرین نکته ره ی نحوه ثبت نام دانشگاه پیام نور مربوط به زمان اعلام نیج نهایی کنکور میشد که داوطلن صورت قبولی ید برای ثبت نام حضوری و ارائه ی مدارک به دانشگاه اقدام کنند.


بیشتر بخوانید: مشاوره تحصیلی


شهریه ثبت نام دانشگاه پیام نور

شهریه ثبت نام دانشگاه پیام نور یکی از مهم ترین دغدغه های متقاضیان این دانشگاه میشد. افرادی که میخواهند برای ادامه ی تحصیل دانشگاه پیام نور اقدام کنند ید تمام شرایط خود را مورد بررسی قرار دهند. توانایی مالی برای پرداخت شهریه یکی از پارامترهایی است که هر داوطلب ید نظر بگیرد. اما نکته ی امیدوار کننده این مورد این است که شهریه این دانشگاه به نسبت سایر دانشگاه ها کمتر است. نکته ی دیگری که ره ی شهریه ثبت نام دانشگاه پیام نور وجود دارد این است که شهریه ای که برای رشته های بدون کنکور و رشته های کنکور نظر گرفته شده است یکسان است. شهریه یافتی این دانشگاه به دو بخش شهریه ی ثابت و شهریه ی متغیر تقسیم شده است.

مقدار شهریه ثابت برای تمام رشته ها یکسان است و مبلغی حدود ۱۷۳۰۰۰تومان میشد. حالیکه میزان شهریه برای هر یک از گروه های علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی و… متفاوت میشد. این دانشگاه برای هر یک واحد از وس تخصصی و عملی و… نیز شهریه ای را قرار داده است. مثلا شهریه هر واحد وس نظری سال جاری ۱۹۰۰۰ تومان است. به طور کلی میزان شهریه ی یک ترم این دانشگاه حدودا مبلغی بین ۸۰۰ هزار تومان یک میلیون پانصد هزار تومان میشد که مقایسه هزینه های سایر دانشگاه ها برای داوطلن متناسب تر میشد. همانطور که گفته شد این مبلغ به عوامل مختلفی همچون تعداد واحد سی، نوع واحد های سی و رشته ی تحصیلی افراد بستگی دارد.


بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه


مشاوره ثبت نام دانشگاه پیام نور

مشاوره ثبت نام دانشگاه پیام نور یکی از گزینه هایی است که میتواند به داوطلن ورود به دانشگاه های پیام نور کشور کمک کند. داوطلنی که اطلاعات دقیق از ضوابط و شرایط این دانشگاه ندارند، میتوانند استفاده از مشاوره بسیاری از ابهامات و سوالات خود را این زمینه برطرف کنند. مدارک تحصیلی مورد نیاز برای ادامه تحصیل دانشگاه پیام نور کدام است؟ راه و روش ثبت نام رشته های آزمون و بدون آزمون دانشگاه پیام نور چیست؟ شرایط و قوانین دانشگاه پیام نور برای پذیرش دانشجو کدام است؟ این ها همه از جمله سوالاتی است که داوطلن و علاقه مندان به تحصیل این دانشگاه آنها روبه رو هستند. مراکز مشاوره تحصیلی بسیاری آماده ی ارائه ی خدماتی به داوطلن عزیز میشند که میتواند تمام این موارد را برگیرد و پاسخگوی تمام این سوالات و ابهامات شد.

سوالات متداول

۱٫ ثبت نام دانشگاه پیام نور چگونه صورت میگیرد؟

داوطلن میتوانند خرید کارت اعتری تمایل خود را برای تحصیل این دانشگاه ثبت کنند و بعد اعلام نیج اولیه کنکور رشته مورد نظر خود را انتخاب کنند. صورت پذیرش داوطلب ید برای ثبت نام حضوری به دانشگاه مراجعه کند.

۲٫ مدارک مورد نیاز برای ثبت نام دانشگاه پیام نور کدامند؟

اصل و یا گواهی مک تحصیلی دیپلم نظام جدید و یا نظام قدیم، مک کاردانی، مک پیش دانشگاهی، گواهی معافیت موقت یا دائم سرزی یا کارت پایان خدمت سرزی برای آقایان، اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه و… از جمله این مدارک میشد.

۳٫ شهریه دانشگاه پیام نور تقری چق میشد؟

به طور کلی میزان شهریه ی یک ترم این دانشگاه حدودا مبلغی بین ۸۰۰ هزار تومان یک میلیون پانصد هزار تومان میشد که مقایسه هزینه های سایر دانشگاه ها برای داوطلن متناسب تر میشد.

نحوه ثبت نام دانشگاه پیام نور چگونه است؟

شما می توانید مطالعه مقالات ما این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و صورت نیاز تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران شماره .

نحوه ثبت نام دانشگاه پیام نور چگونه است؟

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۴۴:۰۰ توسط:avije موضوع: نظرات (0)

آشنایی با رشته های فنی مهندسی کارشناسی ارشد پیام نور

۵٫۰
۰۱

رشته های فنی مهندسی کارشناسی ارشد پیام نور از جمله رشته هایی است که طرفداران خاص خود را دارد. از آن جایی که پذیرش دانشگاه پیام نور نسبت به قبولی دانشگاه های دولتی راحت تر است یکی از هدف های بسیاری از داوطلن کنکور کارشناسی ارشد میشد. چرا که این دانشگاه مزیت های بسیاری دارد که عث شده از محبوبیت لایی بین داوطلن برخوردار شود. برخی از این مزایا به شرح زیر میشد:

  • معتبر بودن مک تحصیلی این دانشگاه
  • هزینه تحصیل و شهریه کمتر نسبت به سایر دانشگاه ها
  • امکان تحصیل غیر حضوری و…

علاوه بر نکات ارائه شده لا امکان تحصیل رشته های فنی و مهندسی کارشناسی ارشد پیام نور بدون شرکت کنکور کارشناسی ارشد فراهم شده است. به این ترتیب این دانشگاه مقطع کارشناسی ارشد نیز مانند مقطع کارشناسی دو دسته رشته ی آزمون و بدون آزمون ارائه میدهد. ممکن است که داوطلن سوالات متعددی ره ی لیست این رشته، چگونگی ثبت نام دانشگاه های پیام نور و… مواجه شند. همچنین این دانشگاه به مانند سایر دانشگاه ها شرایط و ضوابطی را برای پذیرش دانشجو دارد که داوطلن ید از این موارد اطلاع یابند.

رشته های فنی مهندسی کارشناسی ارشد پیام نور

یکی از راه هایی که داوطلن میتوانند به پاسخ سوالات و ابهامات خود این ره دست یابند، استفاده از مشاوره تحصیلی است. خوشبخنه حال حاضر دستیابی به مشاوره های تحصیلی کار راحتی است به شکلی که حتی امکان مشاوره تلفنی تحصیلی نیز وجود دارد. ما نیز اینجا سعی داریم به بررسی موضوعات مهم و کاربردی مربوط به رشته ها ی مهندسی و دانشگاه های پیام نور ارائه دهنده ی این رشته ها بپردازیم.


بیشتر بخوانید: مشاوره تحصیلی


دانشگاه های رشته های فنی مهندسی کارشناسی ارشد پیام نور

دانشگاه های رشته های فنی مهندسی کارشناسی ارشد پیام نور به دو طریق از بین متقاضیان این رشته ها ثبت نام به عمل میاورد. این دو روش شامل پذیرش رشته های فنی و مهندسی به شکل فراگیر یا بدون آزمون و یا پذیرش رشته های آزمون میشند. همانطور که میدانید دانشگاه پیام نور از جمله دانشگاه هایی است که و اسن ها و شهرسن های مختلف واحد هایی را دایر کرده است. به همین دلیل امکان تحصیل نزدیکی محل زندگی برای اکثر داوطلن فراهم شده است. اما نکته ی قابل توجه این مورد این است که همه ی دانشگاه ها رشته های فنی مهندسی را مقطع کارشناسی ارشد ارائه نمیدهند و این موضوع کمی کار را برای داوطلن سخت تر کرده است.

مثلا ممکن است واحد دانشگاهی محل زندگی شما رشته ی مورد علاقه شما را نداشته شد و مجبور به تحصیل دانشگاه ها ی دورتر شوید. اما مزیت دانشگاه های پیام نور که عدم اجر به حضور دانشجویان کلاس است، میتواند اینجا بسیار کمک کننده شد. برخی از دانشگاه های رشته های فنی مهندسی کارشناسی ارشد پیام نور به شرح زیر است: دانشگاه پیام نور واحد تهران، دانشگاه پیام نور مرکز شیراز، دانشگاه مرکز اصفهان، دانشگاه مرکز هرمزگان، دانشگاه مرکز مشهد، دانشگاه مرکز کرج، دانشگاه واحد ری و بسیاری موارد دیگر که بر اساس نیاز سالانه شهر و اسن محل خود از بین داوطلن و علاقه مندان دانشجو میپذیرند.

شهرهای رشته های فنی مهندسی کارشناسی ارشد پیام نور

شهرهای رشته های فنی مهندسی کارشناسی ارشد پیام نور از مهم ترین موضوعات پیش روی داوطلن این رشته ها میشد. همانطور که میدانید تحصیل دانشگاه های پیام نور رایگان نیست و دانشجویان ید شهریه ی تحصیل این دانشگاه را بپردازند. نکته ای که ره ی شهرهای رشته های فنی مهندسی کارشناسی ارشد پیام نور وجود دارد این است که هر دانشگاه تنها تعدادی از رشته ها را ارائه میدهد. حال تصور کنید فردی یکی از رشته های مهندسی دانشگاه پیام نور دور از محل زندگی خود پذیرفته شده است این صورت هزینه های تحصیل دانشجویان چند برابر خواهد شد و به همین دلیل داوطلن ید زمان ثبت نام و انتخاب شهر نهایت دقت را داشته شند. برخی از دانشگاه های پیام نور شهرهایی همچون تهران، اصفهان، خوزسن، همدان و… مواردی هستند که رشته های فنی مهندسی را ارائه میدهند.

ثبت نام رشته های فنی مهندسی کارشناسی ارشد پیام نور

ثبت نام رشته های فنی مهندسی کارشناسی ارشد پیام نور همزمان آغاز ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت علوم آغاز میشود. البته این ثبت نام برای رشته های آزمون این دوره ها میشد. برای این منظور داوطلن ید دفترچه ثبت نام را مطالعه کنند و مدارک مورد نیاز را آماده کنند. پس از این مرحله داوطلب ید برای ثبت نام اینترنتی به سایت سازمان سنجش مراجعه کند. این سایت ثبت مدارک و اطلاعات شناسایی و تحصیلی یک کد رهگیری اختیار داوطلب قرار میگیرد که مراحل بعدی مورد نیاز است. بعد از برگزاری کنکور و اعلام نیج نهایی افراد پذیرفته شده میتوانند برای ثبت نام حضوری به دانشگاه مراجعه کنند.

علاوه بر این دانشگاه پیام نور مقطع ارشد رشته هایی را تحت عنوان رشته های بدون کنکور و یا فراگیر معرفی میکند که این رشته ها کار را برای داوطلن این دانشگاه راحت تر کرده است.

ثبت نام این رشته ها نیز ضوابط خاص خود را دارد. داوطلن میتوانند برای ثبت نام این رشته ها ی فراگیر نیز به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند. نکته ای که این مورد وجود دارد این است که لازمه ی پذیرش رشته های فنی مهندسی بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور شرکت آزمون فراگیر و کسب نمره ی قبولی میشد. به این ترتیب داوطلن میتوانند ثبت نام رشته های فنی مهندسی کارشناسی ارشد پیام نور شانس خود را برای پذیرش این دانشگاه بسنجند.


بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه


ظرفیت رشته های فنی مهندسی کارشناسی ارشد پیام نور

ظرفیت رشته های فنی مهندسی کارشناسی ارشد پیام نور به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این موراد میتوان به نیاز سالانه شهر ها و اسن های کشور به نیروی متخصص زمینه های فنی و مهندسی اشاره کرد. دانشگاه ها نیز بررسی این موارد تعداد ظرفیت های خود را برای هر رشته به سازمان سنجش ارائه میدهند. سازمان سنجش نیز این ظرفیت ها را اختیار داوطلن قرار میدهد. داوطلن رشته های فنی پیام نور ید زمان انتخاب رشته ی خود ظرفیت رشته های فنی مهندسی کارشناسی ارشد پیام نور را نظر بگیرند. چرا که صد لایی از احتمال قبولی داوطلن به این ظرفیت ها بستگی دارد. لازم به ذکر است که ظرفیت هر رشته نیز رشته های دیگر متفاوت است. بنابراین نظر گرفتن همه ی این موراد زمان انتخاب رشته الزامی است.


بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه


لیست رشته های فنی مهندسی کارشناسی ارشد پیام نور

لیست رشته های فنی مهندسی کارشناسی ارشد پیام نور و چگونگی اطلاع از این لیست یکی از سوالات پر تکراری است که داوطلن این رشته ها آن مواجه هستند که ما اینجا به شرح و بررسی این مورد میپردازیم. سازمان سنجش هر ساله لیستی از رشته های بدون کنکور و کنکور ارشد پیام نور منتشر میکند. بعضی از رشته هایی که لیست رشته های فنی آزمون کارشناسی ارشد قرار دارند شامل رشته هایی همچون:

  • مهندسی برق
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی معماری
  • مهندسی صنایع
  • مهندسی پزشکی
  • مهندسی مواد و ملوژِی
  • مهندسی عمران
  • مهندسی شیمی
  • مهندسی نفت
  • مهندسی کامپیوتر و…

علاوه بر این موارد داوطلن میتوانند شرکت آزمون فراگیر شانس خود را برای پذیرش رشته های بدون کنکور فنی و مهندسی کارشناسی ارشد امتحان کنند. برخی از مواردی که لیست رشته های فنی مهندسی کارشناسی ارشد پیام نور مربوط به آزمون فراگیر قرار میگیرند شامل مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع گرایش بهینه سازی سیستم ها، مهندسی صنایع گرایش سیستم های کلان، مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افراز، مهندسی فناوری اطلاعات، مهندسی مکانیک و… میشند.

سوالات متداول

۱٫ لیست رشته های فنی مهندسی کارشناسی ارشد پیام نور کدامند؟

این لیست شامل رشته هایی همچون: مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی معماری، مهندسی صنایع، مهندسی مواد و ملوژِی، مهندسی عمران، مهندسی شیمی، مهندسی نفت، مهندسی کامپیوتر و… میشد.

۲٫ ظرفیت رشته های فنی مهندسی دانشگاه پیام نور مقطع ارشد چگونه ایست؟

ظرفیت رشته های فنی مهندسی کارشناسی ارشد پیام نور به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این موراد میتوان به نیاز سالانه شهر ها و اسن های کشور به نیروی متخصص زمینه های فنی و مهندسی اشاره کرد.

۳٫ ثبت نام رشته های فنی مهندسی کارشناسی ارشد پیام نور چگونه است؟

ثبت نام داوطلن این رشته ها به دو شکل فراگیر و از طریق کنکور ارشد انجام میشود.

آشنایی رشته های فنی مهندسی کارشناسی ارشد پیام نور

شما می توانید مطالعه مقالات ما این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و صورت نیاز تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران شماره .

آشنایی رشته های فنی مهندسی کارشناسی ارشد پیام نور

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۴۳:۳۶ توسط:avije موضوع: نظرات (0)

با رشته های فنی مهندسی دانشگاه پیام نور آشنا شوید

۵٫۰
۰۱

رشته های فنی مهندسی پیام نور از پر طرفدارترین رشته های ارائه شده این دانشگاه هستند. تعداد زیادی از داوطلن کنکور به دنل قبولی رشته های مهندسی هستند. صورتیکه داوطلن موفق به پذیرش کنکور و دانشگاه های دولتی نشوند، دانشگاه پیام نور گزینه ی مناسبی است زیرا پذیرش دانشجو این دانشگاه راحت تر است. به طور کلی این دانشگاه دو دسته رشته را ارائه میدهد. شامل رشته هایی که پذیرش آن ها از طریق کنکور سراسری انجام میشود و رشته هایی که قبولی آن ها نیازی به شرکت کنکور ندارد و اصطلاحا رشته های بدون آزمون تلقی میشوند. این موضوع ره ی رشته های فنی و مهندسی نیز صدق میکند. توجه به اینکه تنوع رشته ها به خصوص رشته های فنی و مهندسی این دانشگاه زیاد است لذا افراد میتوانند به راحتی رشته های مورد علاقه خود پذیرش شوند.

رشته های فنی مهندسی پیام نور

سوالی که اینجا برای اغلب داوطلن مطرح است مربوط به اعتر مک تحصیلی این دانشگاه است. پاسخ به چنین سوالاتی ید گفت که این دانشگاه یکی از معتبر ترین دانشگاه های کشور میشد و هیچ نگرانی این مورد وجود ندارد. یکی از مزیت هایی که دانشگاه پیام نور به نسبت دیگر دانشگاه ها دارد مربوط به میزان شهریه یافتی این دانشگاه است که نسبت به سایر دانشگاه ها بسیار کمتر و معقول تر است. برخی سوالاتی که برای داوطلن مطرح میشود اغلب ره ی لیست مربوط به رشته های فنی مهندسی پیام نور، شهر ها و دانشگاه های ارائه دهنده ی این رشته ها میشد که داوطلن میتوانند بهره گیری از مشاوره تحصیلی به پاسخ مناسب و ست برای این سوالات دست یابند. همچنین ما ادامه ی این مقاله سعی میکنیم به دقت این موضوعات را مورد بررسی قرار دهیم.


بیشتر بخوانید: مشاوره تحصیلی


دانشگاه های رشته های فنی مهندسی پیام نور

دانشگاه های رشته های فنی مهندسی پیام نور برای متقاضیان تحصیل این دانشگاه موضوع بسیار مهمی است. چرا که محل تحصیل یکی از پارامتر هایی است که داوطلن همواره نظر میگیرند. لذا زمانی که داوطلب رشته ی مورد نظر خود را مشخص کند بهتر است به دنل بهترین و نزدیک ترین دانشگاه پیام نور به محل زندگیش بگردد. این صورت از هزینه های اضافی مانند هزینه خوابگاه و رفت و آمد و… جلوگیری میشود. توجه به اینکه واحد های دانشگاهی پیام نور هر شهر و حتی شهرسنی حال فعالیت میشند این موضوع برای داوطلن راحت تر شده است و داوطلب میتواند از بین تعداد زیادی از دانشگاه های رشته های فنی مهندسی پیام نور بهترین و متناسب ترین گزینه را انتخاب کند.

به طور کلی هر اسنی یک واحد دانشگاهی پیام نور وجود دارد. همچنین اغلب شهرسن ها نیز دانشگاه پیام نور دایر است. این دانشگاه ها متناسب رشته هایی که ارائه میدهند دانشجو میپذیرند. اگر بخواهیم برخی از این دانشگاه ها را که رشته های فنی و مهندسی را ارائه میدهند، نام ببریم ید به مواردی همچون دانشگاه پیام نور واحد یزد، دانشگاه پیام نور واحد همدان، دانشگاه پیام نور اردبیل واحد پارس آد، دانشگاه پیام نور اصفهان واحد اصفهان، پیام نور اصفهان واحد زرین شهر، پیام نور اصفهان واحد سمیرم، دانشگاه پیام نور اسن خوزسن مرکز اهواز و بسیاری موارد دیگر اشاره کنیم.

شهرهای رشته های فنی مهندسی پیام نور

شهرهای رشته های فنی مهندسی پیام نور موضوعی است که مورد توجه داوطلن میشد. چرا که اغلب داوطلن سعی میکنند شهر محل زندگی خود را برای تحصیل انتخاب کنند. نکته ی قابل توجه ره ی شهرهای رشته های فنی مهندسی پیام نور این است که این دانشگاه اکثر شهر ها و شهرسن های کشور واحد هایی را دایر کرده است که هر ساله تعداد زیادی از داوطلن این مراکز تحصیل میکنند. برخی از شهرهایی که رشته های فنی مهندسی را ارائه میدهند شامل دانشگاه پیام نور اسن بوشهر واحد های بن گناوه، جم، بند دیلم و… دانشگاه پیام نور تهران واحد ورامین، دماوند، پرند و بسیاری شهر های دیگر میشند.


بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه


ثبت نام رشته های فنی مهندسی پیام نور

ثبت نام رشته های فنی مهندسی پیام نور مرحله ی مهمی است که داوطلن این رشته ها آن مواجه هستند. به طور کلی ثبت نام رشته های پیام نور از چند مرحله ی مختلف تشکیل شده است که به شرح و بررسی این مراحل میپردازیم. مرحله ی اول که همزمان آغاز ثبت نام کنکور سایت سازمان سنجش میشد داوطلن ید خواست خود را برای تحصیل دانشگاه های پیام نور به ثبت برسانند. این مرحله خرید کارت اعتری انجام میشود. بعد از پایان این مرحله و برگزاری و اعلام نیج کنکور، نیج مربوط به افراد مجاز به انتخاب رشته دانشگاه های پیام نور نیز اعلام میگردد. البته جای هیچ نگرانی نیست چرا که افرادی که مجاز به انتخاب رشته نشوند میتوانند از بین رشته های بدون کنکور این دانشگاه انتخاب رشته کنند. برای این کار نیز مراجعه به سایت سازمان سنجش الزامی است.

داوطلن رشته های فنی مهندسی

داوطلن رشته های فنی مهندسی ید مراجعه به سایت سازمان سنجش اطلاعاتی مثل شماره شناسنامه، آس، معدل دوره متوسطه و یا دوره ی کاردانی و… را ارائه دهند. علاوه بر این داوطلب ید کد مربوط به رشته و دانشگاه پیام نور مورد نظر خود را که از دفترچه انتخاب رشته استخراج کرده است سایت سازمان سنجش به ثبت برسانند. سازمان سنجش و آموزش کشور و دانشگاه های مربوطه بررسی مدارک و سوابق تحصیلی افراد نتیجه گیری نهایی را برای پذیرش و یا عدم پذیرش داوطلب انجام میدهند. مرحله ی دیگر مربوط به ثبت نام رشته های فنی مهندسی پیام نور زمانی آغاز میشود که نیج نهایی اعلام شده شد. این مرحله داوطلن ید مدارک خواستی دانشگاه را که عمد شامل مک تحصیلی دوره متوسطه، مک معافیت و یا پایان خدمت سرزی و… میشد به دانشگاه ارائه دهند و ثبت نام نهایی خود را انجام دهند.


بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه


ظرفیت رشته های فنی مهندسی پیام نور

ظرفیت رشته های فنی مهندسی پیام نور از موضوعاتی است که داوطلن ید نظر داشته شند. چرا که یکی از مهم ترین پارامتر هایی که بر روی قبولی داوطلن رشته های فنی و مهندسی پیام نور اثر میگذارد همین ظرفیت ها میشد. هر دانشگاهی توجه به نیاز سالانه خود و همچنین امکانات و تجهیزات خود از بین داوطلن، دانشجو میپذیرد. ره ی ظرفیت رشته های فنی مهندسی پیام نور نیز محدودیت هایی وجود دارد. دانشگاه ها توجه به امکاناتی که اختیار دارند این ظرفیت ها را مشخص میکنند. لذا وقتی فردی اقدام به انتخاب رشته و دانشگاه میکند ید ظرفیت هر رشته را نیز نظر بگیرد. به طور کلی احتمال قبولی داوطلن رشته های ظرفیت های لاتر، بیشتر است. پس میتوان چنین نتیجه گرفت که ظرفیت پذیرش برای هر رشته و واحد دانشگاهی رشته های دیگر فنی و مهندسی فرق میکند.


بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه


لیست رشته های فنی مهندسی پیام نور

لیست رشته های فنی مهندسی پیام نور توسط هر دانشگاه به سازمان سنجش اعلام میگردد و این دانشگاه نیز این لیست را قالب دفترچه انتخاب رشته اختیار داوطلن قرار میدهد. این لیست برای رشته های بدون کنکور و کنکور کمی متفاوت است. داوطلن میتوانند توجه به علایق و نکات مورد نظر خود از بین این لیست انتخاب رشته کنند. به دلیل اهمیت این موضوع ادامه به بررسی رشته هایی که این لیست قرار دارند، میپردازیم. از مهم ترین رشته هایی که لیست رشته های فنی مهندسی پیام نور مربوط به رشته های بدون آزمون به چشم میخورد میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • علوم کامپیوتر
  • مهندسی برق
  • مهندسی صنایع
  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی معماری
  • مهندسی عمران
  • فیزیک
  • علوم و مهندسی آب
  • ریاضیات و کاربردها
  • مهندسی مکانیک
  • آمار
  • مهندسی شیمی
  • مهندسی شهرسازی
  • مهندسی مواد و ملوژِی
  • مهندسی مدیریت پروژه و…

لازم به تذکر است که این رشته ها همه ی دانشگاه های پیام نور ارائه نمیشوند و هر دانشگاه تنها برخی از این رشته ها را لیست رشته های خود دارد. داوطلن ید به فراخور وضعیت خود و رشته ی مورد علاقه ی خود بهترین دانشگاه را انتخاب کنند. علاوه بر این موارد رشته هایی که لیست رشته های آزمون قرار دارند شامل، مهندسی پزشکی، مهندسی اپتیک و لیزر، مهندسی نقشه کشی، مهندسی نفت، مهندسی پلیمر و… میشد.

داوطلن میتوانند بهره گیری از خدمات مراکز مشاوره تحصیلی ابهامات خود ره ی لیست رشته ها را رفع کنند. مرکز مشاوره تحصیلی آویژه نیز میتواند شما را این راهی همراهی کند و خدمات متنوعی حیطه ی رشته های فنی و مهندسی پیام نور به شما عزیزان ارائه دهد.

سوالات متداول

۱٫ پذیرش رشته های فنی مهندسی پیام نور چگونه است؟

پذیرش این رشته ها به دو شکل است. شامل رشته هایی که پذیرش آن ها از طریق کنکور انجام میشود و رشته هایی که قبولی آن ها نیازی به شرکت کنکور ندارد و اصطلاحا رشته های بدون آزمون تلقی میشوند.

۲٫ لیست رشته های فنی مهندسی پیام نور کدام است؟

علوم کامپیوتر، مهندسی برق، مهندسی صنایع، مهندسی کامپیوتر، مهندسی معماری، مهندسی عمران، فیزیک، علوم و مهندسی آب، ریاضیات و کاربردها، مهندسی مکانیک، آمار، مهندسی شیمی از جمله این رشته ها هستند.

۳٫ دانشگاه های رشته های فنی مهندسی پیام نور کدامند؟

به طور کلی هر اسنی یک واحد دانشگاهی پیام نور وجود دارد. همچنین اغلب شهرسن ها نیز دانشگاه پیام نور دایر است. این دانشگاه ها متناسب رشته هایی که ارائه میدهند دانشجو میپذیرند.

رشته های فنی مهندسی دانشگاه پیام نور آشنا شوید

شما می توانید مطالعه مقالات ما این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و صورت نیاز تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران شماره .

رشته های فنی مهندسی دانشگاه پیام نور آشنا شوید

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۲۳:۴۰ توسط:avije موضوع: نظرات (0)

تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری

۵٫۰
۰۱

تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری راه جبرانی است برای افرادی که انتخاب رشته دانشگاه سراسری موفق به پذیرش هیچ رشته محلی نشده اند و یا از رشته و دانشگاهی که آن قبول شده اند رضایت ندارند که البته این حالت برای افرادی که مشاوره تحصیلی داشته اند کمتر پیش خواهد آمد.

به طور کل هر سال پس از پایان مهلت ثبت نام دانشگاه سراسری تعدادی صندلی خالی برخی از رشته ها قی میماند که میتواند دلایل مختلفی داشته شد برای مثال هنگامی که یک داوطلب هم کنکور سراسری و هم کنکور آزاد شرکت میکند و نهایت دانشگاه آزاد ثبت نام میکند یک صندلی دانشگاه سراسری خالی خواهد ماند. هم چنین مواردی مانند عدم ثبت نام دانشجو پذیرش شده، انصراف دانشجوها و… عث میشود که تعداد دانشجویان برخی از رشته ها نسبت به ظرفیت موجود کمتر شد که این امر منجر به ارائه خواست تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری به سازمان سنجش خواهد شد. میتوانید برای کسب اطلاعات جامع تر و دقیق تر خصوص تکمیل ظرفیت مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید.

مشاوره تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری

مشاوره تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری مسئله ای میشد که اهمیت آن از متقاضیان ورود به دانشگاه های سراسری چه مقطع کارشناسی و چه کارشناسی ارشد پوشیده نیست چراکه تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری آخرین فرصت برای متقاضیان است بتوانند رشته ای که به آن علاقه دارند یا رشته بهتری نسبت به آنچه که پذیرش شده اند تحصیل کنند. از آنجایی که ظرفیت رشته های ارائه شده تکمیل ظرفیت کمتر از کنکور اولیه میشد و حداکثر حق انتخاب رشته ها نیز کمتر از انتخاب رشته کنکور اصلی میشد از این رو نیاز است که کمک مشاوره تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری شانس خود را برای پذیرش رشته مورد نظر افزایش دهیم.

مشاوره نظر گرفتن تراز و رتبه شما و شرایط رشته ها و دانشگاه های موجود کمک خواهد کرد به گونه ای انتخاب رشته خود را اولویت بندی کنیم که حتی اگر رشته مورد نظر خود پذیرش نشدیم بتوانیم بهترین رشته ممکن پذیرش شویم. نکته مهمی که این ره وجود دارد این است که اگر انتخاب رشته تکمیل ظرفیت موفق عمل نکنید و رشته ای پایین تر از رشته ای که کنکور اولیه پذیرش شده قبول شوید دیگر حق زگشت به رشته اولیه خود را ندارید.


بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه


مشاوره تلفنی تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری

مشاوره تلفنی تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری خدمتی از طرف برخی از مراکز مشاوره تحصیلی میشد امکان انتخاب رشته بهتر و اصولی تر برای تمامی متقاضیان وجود داشته شد. از آنجایی که ممکن است مشاوره تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری به صورت حضوری برای برخی از داوطلن مقدور نشد از این رو مشاوره تلفنی تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری کمک خواهد کرد که داوطلن صرف حداقل وقت، انرژی و هزینه بتوانند آگاهی بیشتری مسیر انتخاب رشته خود قدم بردارند.

قابل انکار نیست که حساسیت آزمون تکمیل ظرفیت نسبت به مرحله اولیه بیشتر میشد و کسانی که ثبت نام تکمیل ظرفیت شرکت کرده‌اند به عنوان آخرین فرصت برای آنها بسیار مهمتر از انتخاب رشته اولیه است. پس لازم است متقاضیان حداقل بهره مندی از مشاوره تلفنی تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری انتخاب رشته اصولی تری را انجام دهند شانس خود را برای پذیرش رشته مورد نظر افزایش دهند. داوطلن میتوانند شماره پاسخگویی مشاوره تحصیلی را از طریق مراجعه به سایت مرکز مورد نظر به دست آورند.


بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه


ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری

ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری برای افرادی امکان پذیر است که کنکور اصلی دانشگاه سراسری مجاز به انتخاب رشته شده شند. صورت برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری ثبت نام آن کاملاً اینترنتی میشد به این صورت که داوطلن می توانند مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org و رفتن به قسمت ثبت نام تکمیل ظرفیت، مراحل ثبت نام خود را سپری کنند. داوطلن ید ابتدا لیست رشته های معرفی شده را مشاهده کنند و از میان آنها رشته های مورد علاقه خود را فهرست ثبت نام ج کنند. ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری بر خلاف ثبت نام اولیه، هزینه ای برای متقاضیان بر ندارد و کلیه افراد مجاز به انتخاب رشته می توانند به صورت رایگان و از طریق سایت مربوطه ثبت نام خود را انجام دهند.

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری را نمیتوان به طور دقیق اعلام کرد چراکه هر ساله دچار نوسان است. از آنجایی که وزارت علوم مصوبه سال قبل، تکمیل ظرفیت را برای تمام دانشگاه های سراسری و آزاد لغو کرد و کنون نیز مصوبه جدیدی را مورد برقراری مجدد طرح تکمیل ظرفیت ارائه نداده است از این رو نمیتوان زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری را به صورت یک ریخ مشخص عنوان کرد. اما به طور معمول ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری دو الی سه هفته پس از اعلام نیج نهایی کنکور سراسری و پایان مهلت ثبت نام دانشگاه ها میشد. چراکه ابتدا ید مشخص شود که بعد از ثبت نام دانشجویان چه تعداد صندلی خالی دانشگاه ها وجود دارد و پس از معرفی رشته های دارای ظرفیت از طرف واحدهای دانشگاهی، سازمان سنجش و پذیرش دفترچه تکمیل ظرفیت را ارائه میدهد.

قبولی تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری

قبولی تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری این امکان را ایجاد میکند افرادی که نتوانسته اند رشته و دانشگاه مناسبی پذیرش شوند شانس خود را دوره امتحان کنند. گاه رشته هایی تکمیل ظرفیت وجود دارند که بسیار از رشته پذیرش شده دانشجو بهتر هستند و فرد به راحتی میتواند این رشته ها پذیرش شود. چرا که ثبت نام تکمیل ظرفیت همزمان اوایل شروع ترم مهر ماه میشد و بسیاری از افراد هیجان آغاز دانشگاه به آزمون تکمیل ظرفیت فکر نمیکنند.

قبولی تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری برای افرادی که حال تحصیل میشند به این صورت است که برای ثبت نام حتما ید از دانشگاه حال تحصیل انصراف داده شند. به طور کلی زمینه تحصیلی مشاوره و برنامه ریزی دو اصل احتمال موفقیت هستند که مسئله تکمیل ظرفیت نیز از این قضیه مستثنا نمیشد. یک مشاوره تحصیلی داشتن سال ها تجربه به ستی میتواند پیش بینی کند که احتمال پذیرش شما چه رشته و دانشگاهی بیشتر است. پس این راس استفاده از مشاوره تکمیل ظرفیت چه به صورت حضوری چه به صورت تلفنی بسیار موثر خواهد بود.

اعلام نیج تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری

اعلام نیج تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری همانند زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری همیشه نوساناتی همراه بوده است. از این رو صورت برگزاری مجدد طرح تکمیل ظرفیت، داوطلن میتوانند از طریق مراکز مشاوره تحصیلی یا مراجعه به سایت سازمان سنجش آخرین اخر را مورد زمان ثبت نام، دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری و زمان اعلام نیج کسب کنند. به طور میانگین ده روز پس از پایان یافتن ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری نیج آن اعلام میشود.

داوطلن میتوانند پس از اعلام نیج تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری از طرف سازمان، به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند سپس منو بر روی گزینه تکمیل ظرفیت کلیک کنند و قسمت اعلام نیج وارد کردن کد پیگیری خود قسمت مربوطه به اطلاعت مربوط به ثبت نام دسترسی پیدا کنند. معمولا اکثر داوطلنی که آزمون تکمیل ظرفیت پذیرش شده اند ورودی بهمن ماه میشند اما این حال برخی از دانشگاه ها نیز ممکن است آمادگی پذیرش این دانشجوها را نیمه مهر ماه داشته شند.

سوالات متداول

۱٫ نیج تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری چگونه منتشر میشود؟

اگر این نیج برای رشته های دارای کنکور شد توسط سایت سازمان سنجش و اگر برای رشته های بدون کنکور شد معمولا از طریق سایت مرکز آموزشی مربوطه اعلام میشود.

۲٫ ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری چه زمانی است؟

تقری چند روز پس از اتمام کامل مهلت ثبت نام دانشجویان دانشگاه های سراسری میشد.

۳٫ شرط ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری چیست؟

مجاز به انتخاب رشته شدن مرحله اول کنکور برای رشته های دارای کنکور و سوابق تحصیلی برای رشته های بدون کنکور میشد.

تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری

شما می توانید مطالعه مقالات ما این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و صورت نیاز تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران شماره .

تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۲۷:۲۱ توسط:avije موضوع: نظرات (0)

لیست رشته های بدون کنکور هنر

۵٫۰
۰۱

رشته های بدون کنکور هنر حال حاضر تعداد زیادی از رشته های گروه آزمایشی هنر را تشکیل میدهند . سال های اخیر سازمان سنجش برای حذف کنکور سراسری گام هایی برداشته است . از جمله آنها میتوان به حذف کنکور برای برخی رشته ها اشاره کرد . رشته های بدون کنکور هنر نیز از آن دسته رشته ها هستند . واقع داوطلن میتوانند بدون نیاز به شرکت آزمون سراسری رشته های بدون کنکور هنر پذیرفته شوند . رشته های بدون کنکور هنر طرفداران خاص خود را دارد که میتوانند به راحتی رشته مورد نظر خود را انتخاب کنند . از جمله رشته های بدون کنکور هنر میتوان به رشته های صنایع دستی ، هنر های اسلامی ، هنرهای صناعی و … اشاره کرد .

رشته های بدون کنکور هنر

دانشگاه های مختلف اعم از دانشگاه آزاد ، علمی کاربردی ، پیام نور و دانشگاه های دولتی از بین متقاضیان این رشته ها دانشجو میپذیرند . این امر عث شده است که داوطلن خیالی آسوده تر انتخاب رشته کنند ، چرا که انتخاب های بیشتری خواهند داشت .

لیست رشته های بدون کنکور هنر

لیست رشته های بدون کنکور هنر بر اساس نیاز دانشگاه ها به پذیرش دانشجو هر رشته ، توسط همان دانشگاه به سازمان سنجش منتقل میشود و از طریق این سازمان اختیار داوطلن علاقه مند به رشته های هنر قرار میگیرد . واقع ممکن است لیست رشته های بدون کنکور هنر هر دانشگاه متفاوت از دانشگاه های دیگر شد . پس از اعلام مهلت انتخاب رشته از سوی سازمان سنجش لیست رشته های بدون کنکور هنر دفترچه ی انتخاب رشته مربوط به رشته های بدون کنکور هنر و سایرگروه های آزمایشی کاملا قید شده است .

برای اینکه داوطلن از شرح این رشته های بدون کنکور هنر اطلاع یابند برخی از این رشته ها و دانشگاه های پذیرنده دانشجو این رشته این متن آورده شده است . برخی از رشته ها منج لیست رشته های بدون کنکور هنر دفترچه انتخاب رشته سال جاری به شرح زیر میشد : فرش ، صنایع دستی ، هنر اسلامی ، مرمت آثار ریخی ، هنرهای صناعی ، مرمت بناهای ریخی ، سن شناسی ، طراحی لس ، طراحی صنعتی و … لازم به ذکر است که پذیرفته شدگان بر اساس دوره تحصیلی که ان ادامه تحصیل دهند ، مک کاردانی و یا کارشناسی یافت میکنند .

رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه آزاد

رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه آزاد مقاطع مختلف کاردانی و کارشناسی و حتی کارشناسی ارشد دانشجو میپذیرد . دانشگاه آزاد چندین سال است که بدون کنکور از بین داوطلنی که تمایل دارند دوره های تحصیلی لاتر خود را این دانشگاه بگذرانند دانشجو میپذیرد . برای علاقه مندان به کسب مهارت ها و دانش آکادمیک حوزه هنر رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه آزاد راه مناسبی میشد چرا که صد احتمال قبولی لا میشد . همانطور که میدانید دانشگاه آزاد از بین فارغ التحصیلان دیپلم دو مقطع کاردانی و کارشناسی دانشجو میپذیرد . رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه آزاد مقطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته شامل رشته های گرافیک ، هنرهای تجسمی – نقاشی ، فیلمسازی – کمک کارگردانی ، طراحی لس ، تئاتر – ادبیات نمایشی ، طراحی و دوخت ،فیلمسازی – عکاسی و فیلمبرداری ، و… میشد .

مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه آزاد نیز لیست رشته های بدون کنکور هنر به این شرح میشد : کارشناسی حرفه ای گرافیک – تصویر سازی ، هنرهای تجسمی – نقاشی ، ارتط تصویری ، کارشناسی حرفه ای طراحی و تکنولوژی دوخت ، کارشناس حرفه ای مرمت و زسازی بناهای ریخی .

رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه سراسری

رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه سراسری برای داوطلنی که از پس هزینه های دانشگاه های غیر دولتی بر نمیایند ، گزینه ی مناسبی میشد . لذا اعلام پذیرش دانشجو رشته های بدون کنکور و دانشگاه سراسری از سوی سازمان سنجش امکان تقسیم عادلانه تر تسهیلات و امکانات دانشگاه ها را فراهم آورده است . از آنجا یی که پذیرش رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه سراسری براساس معدل دوره متوسطه صورت میگیرد تلاشهای هر فرد دوره متوسطه زمینه پذیرش راحت تر دانشگاه را فراهم میکند . البته پذیرش دانشجو به شرایط متعدد دیگری نیز بستگی دارد ؛ از جمله آنها میتوان به ظرفیت پذیرش هر دانشگاه اشاره کرد . نکته ی دیگری که داوطلن ید بدانند این است که رقابت بر سر رشته ها و همچنین دانشگاه های برتر کشور هنوز به قوت خود و از طریق کنکور سراسری پابرجا میشد .

رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه سراسری این دوره از کنکور شامل رشته های ؛ فرش ، هنرهای صناعی ، صنایع دستی ، طراحی صنعتی ، فرش ، نقاشی ، هنرهای اسلامی ، زیگری ، تلویزیون و هنرهای دیجیل ، طراحی لس ، ارتط تصویری ، زیگری ، سینما ، نوازندگی موسیقی ایرانی ، مرمت بناهای ریخی ، صنایع دستی ، طراحی و ساخت طلا و جواهر و عکاسی میشند . داوطلن ید توجه نمایند که این بین لیست رشته های مربوط به دانشگاه های غیر انتفاعی و پیام نور و علمی کاربردی نیز مطرح شده است . لذا ید به نام دانشگاه ، کد رشته و نوع دوره ی تحصیلی توجه داشته شند .

شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه سراسری

شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه سراسری توجه به تغییرات جدید کنکور پس از اطلاعیه سازمان سنجش مبنی بر آغاز انتخاب رشته ، دفترچه جداگانه منتشر شده است . از جمله شرایط لازم مطرح شده میتوان به شرایط اختصاصی و شرایط عمومی اشاره کرد که اینجا به طرح این شرایط میپردازیم : داوطلن ید به یکی از ادیان مصرح قانون اساسی کشور ایمان داشته شند ، عدم عناد نظام جمهوری اسلامی ایران ، عدم اعتیاد و عدم فساد اخلاقی . همچنین داوطلن مرد ید مک پایان خدمت سرزی و یا معافیت به شکل دائم یا موقت داشته شند ، و به طور کلی منعی از نظر مقررات نظام وظیفه عمومی وجود نداشته شد .

اما یکی از مهمترین واصلی ترین شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه سراسری که بسیار ره آن بحث شده است ، معدل و مک دیپلم میشد . داوطلن برای پذیرش رشته های بدون کنکور هنر ملزم به داشتن یکی از مدارک زیر میشند : دیپلم نظام آموزشی جدید ، دیپلم متوسطه برای داوطلن نظام قدیم ، مک پیش دانشگاهی برای داوطلن دوره سالی واحدی ، مک کاردانی به جای مک پیش دانشگاهی برای داوطلن دوره های فنی حرفه ای و یا کاردانش . داوطلن ید واجد تمام شرایط ذکر شده شند .

مشاوره تحصیلی ، کارشناسی بدون کنکور ، موفقیت کنکور و …

سال های گذشته کنکور برای ورود به دانشگاه سد بزرگ و گاه غیر قابل عبور بود . به همین خاطر داوطلن بسیاری برای موفقیت این ماراتن بزرگ و سخت از مشاوره تحصیلی بهره میبردند . اما وجود افزایش پذیرش دانشجو دوره ی کارشناسی بدون کنکور ورود به دانشگاه برای داوطلن تسهیل شده است . این امر نه تنها از اهمیت مشاوره تحصیلی نمیکاهد بلکه آن را دوچندان میکند . توصیه ی ما به داوطلنی که جستجوی مرکز مشاوره ای مطمئن و کار آمد هستند مرکز مشاوره ی آویژه میشد . این مرکز یکی از موفق ترین مراکز مشاوره کشور میشد که مشاوران برجسته از گرد هم آمده اند بهترین مشاوره ها را به متقاضیان ارائه دهند . برای برقراری ارتط این مرکز کافیست به سایت مرکز مشاوره آویژه مراجعه نمایید یا شماره تلفن های این مرکز تماس حاصل نمایید .

سوالات متداول

۱)شرایط پذیرش رشته های بدون کنکور هنر چیست ؟

اخذ مک دیپلم نظام جدید و یا قدیم ، داشتن مک پیش دانشگاهی داوطلن نظام ترمی واحدی ، برای دارندگان مک کاردانی ملاک پذیرش اخذ مک فوق دیپلم میشد .

۲)زمان ثبت نام رشته های بدون کنکور هنر ؟

داوطلن از آغاز بهمن ماه سال گذشته ششم شهریور سال جاری برای ثبت نام رشته های بدون کنکور هنر فرصت دارند .

۳)نحوه ی ثبت نام رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه سراسری چگونه است ؟

مراحل ثبت نام به این ترتیب است : مراجعه به سایت سازمان سنجش و ثبت اطلاعات و رشته های مورد علاقه ، صورت قبولی تماس دانشگاه داوطلب و تقاضای مراجعه و ثبت نام حضوری .

۴)نحوه ی ثبت نام رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه آزاد چگونه است ؟

مراحل ثبت نام دانشگاه آزاد نیز به این شرح است : مراجعه به سایت سازمان سنجش و پذیرش ثبت اطلاعات خواست شده و خرید کارت اعتری و انتخاب حداکثر بیست کد رشته فرم تقاضانامه .

لیست رشته های بدون کنکور هنر

شما می توانید مطالعه مقالات ما این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و صورت نیاز تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران شماره .

لیست رشته های بدون کنکور هنر

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۲۴:۱۲ توسط:avije موضوع: نظرات (0)

ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور

۵٫۰
۰۱

لیست رشته های بدون کنکور بعد از اعلام نیج اولیه کنکور و از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور دسترس همگان قرار گرفته است . این لیست یک دفترچه جداگانه از رشته های آزمون تحت عنوان رشته های بدون کنکور منتشر شده است . لیست رشته های بدون کنکور رشته هایی از تمام گروه های آزمایشی علوم تجربی ، علوم انسانی ، ریاضی و فیزیک ، هنر و زنهای خارجه را برمیگیرد . به طور مثال داوطلن گروه آزمایشی ریاضی میتوانند لیست رشته های بدون کنکور تعدادی رشته ها علوم پایه و گروه فنی مهندسی مشاهده نمایند .

لیست رشته های بدون کنکور

مورد لیست رشته های بدون کنکور مربوط به گروه علوم تجربی توجه به غلاقهی صد بسیاری از داوطلن به رشته های پزشکی و پیرا پزشکی ید این نکته را ذکر کرد که رشته های پزشکی و پیراپزشکی این لیست وجود ندارند و اکثر رشته های بدون کنکور ، رشته های علوم پایه وکشاورزی میشند . این امر برای کلیه رشته ها و همچنین دانشگاه های پرطرفدار همه ی پنج گروه آزمایشی ، صدق میکند . یعنی رقابت بر سر رشته ها و دانشگاه ها ی برتر کشور کماکان برای داوطلن وجود دارد . ادامه ی این مطلب به بررسی تمام رشته های موجود لیست رشته های بدون کنکور ، شرایط ثبت نام آنها و … میپردازیم .

ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور

ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور اعلام سایت سازمان سنجش و رسانه های عمومی برای داوطلن امکان پذیر میشد . ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور تفاوتهایی ثبت نام و پذیرش رشته های آزمون دارد . داوطلن به منظور ثبت نام ید ابتدا لیست رشته های بدون کنکور مربوط به رشته ی خود را به دقت تمام مطالعه نمایند . سپس مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور اطلاعات شناسنامه ای و همچنین سوابق تحصیلی خود را دقت و صداقت تمام وارد نمایند . همچنین این مرحله داوطلب ید رشته های مورد نظر خود را از طریق سایت سازمان سنجش اعلام نماید . بررسی های لازم انجام شود .

یک فاصله ی چند روزه این اطلاعات توسط دانشگاه ها بررسی خواهد شد و داوطلن بر اساس سوابق تحصیلی رتبه بندی میشوند . چنانچه داوطلب رشته و دانشگاهی پذیرفته شود از سوی دانشگاه ها داوطلب تماس گرفته میشود . داوطلب بررسی نهایی رشته هایی که آنها پذیرفته شده است ، تصمیم نهایی را اخذ میکند و به دانشگاه مربوطه به منظور انجام ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور به شکل حضوری مراجعه میکند .

شرایط ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور

شرایط ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور ممکن است برای بسیاری سوال برانگیز شد برای پاسخ به این سوالات به شرح این شرایط میپردازیم . واقع شرایط ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور از دو بخش اساسی تشکیل شده است که شامل شرایط عمومی و اختصاصی میشد . هر داوطلبی که قصد ادامه ی تحصیل لیست رشته های بدون کنکور را دارد ، ید واجد تمام این شرایط شد . مهم ترین شرط ورود به دانشگاه این دوره ها داشتن مک دیپلم دوره های نظام اموزشی جدید و یا قدیم ، یا داشتن مک پیش دانشگاهی برای دوره های سالی واحدی و یا داشتن مک کاردانی برای داوطلنی که مک دیپلم خود را رشته های فنی و حرفه ای و یا کار و دانش کسب کرده اند .

از دیگر شرایط نداشتن دشمنی نظام جمهوری اسلامی ، نداشتن فساد اخلاقی ، عدم اعتیاد به مواد مخ میشد . همچنین برای داوطلن مرد نیز محدودیت هایی از نظر قوانین نظام وظیفه وجود دارد . داوطلن مرد متقاضی تحصیل رشته های بدون کنکور ید دارای گواهی پایان خدمت سرزی و یا معافیت از سرزی به شکل دائم یا موقت شند .

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد قالب دفترچه های جداگانه برای کلیه مقاطع کاردانی پیوسته ، کاردانی ناپیوسته ، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته منتشر شده است . لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد مقابل نام هر واحد دانشگاه آزاد ، رشته های مربوط به آن دانشگاه ذکر شده است . حال به ذکر لیست رشته های بدون کنکور هر یک از مقاطع تحصیلی دانشگاهی میپردازیم .

دانشگاه آزاد برای گروه های آزمایشی ریاضی و تجربی رشته هایی ازقبیل :

مهندسی عمران ، مهندسی مکانیک ، مهندسی کامپیوتر ، مهندسی برق ، مهندسی معدن ، مهندسی صنایع غذایی ، مهندسی شیمی ، ریاضیات و کاربردها و زیست شناسی سلولی مولکولی ، شیمی کاربردی ، میکروبیولوژی ، گیاه پزشکی و برای گروه علوم انسانی رشته های : حسابداری ، علوم تربیتی ، مدیریت زرگانی ، مدیریت صنعتی ، علوم قرآن و حدیث و روانشناسی را ارائه میدهد .

همچنین گروه هنر و زن های خارجه نیز میتوان به رشته های آموزش زن انگلیسی ، مترجمی زن انگلیسی ، نقاشی ، سن شناسی ، مترجمی زن فرانسه ،مرمت بناهای ریخی و … اشاره کرد . مقطع کارشناسی ناپیوسته نیز رشته هایی همچون مهندسی تکنولوژی برق ، مهندسی اجرایی عمران ، مهندسی ترم افزار کامپیوتر ، مهندسی کشاورزی ، علوم آزمایشگاهی دامپزشکی ، آموزش و پرورش ابتدایی ، حسابداری ، آموزش علوم تجربی ، تربیت دبیر تربیت بدنی ، آموزش ریاضی ، آموزش دینی و عربی و بسیلری رشته ها دیگر اشاره نمود . مقاطع کاردانی ناپیوسته و کاردانی پیوسته رشته هایی از جمله کاردانی امور نکی ، کاردانی فنی عمران ، نرم افزار کامپیوتر ، تکنولوژی شیلات ، معماری ، معماری سنتی ، کاردانی فنی برق ، تربیت بدنی ، مربی بهداشت مدارس ، الکترونیک ، سیسات ، نقشه کشی ، ساختمان و … پذیرش دانشجو دارند .

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری برای تمام گروه های آزمایشی به شرح زیر میشد . رشته ها ی دانشگاهی گروه آزمایشی علوم تجربی شامل : زمین شناسی ، علوم دامی ، علوم و مهندسی خاک ، زیست شناسی جانوری ، زیست شناسی یا ، زیست شناسی گیاهی ، مهندسی طبیعت ، شیمی محض ، مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی ، علوم دامی ، علوم و مهندسی غنی ، علوم و مهندسی کشاورزی ، شیمی کاربردی ، علوم و مهندسی صنایع غذایی میشند . از جمله رشته های مربوط به گروه آزمایشی انسانی ؛ زن شناسی ، سن شناسی ، زن و ادبیات فارسی ، زن و ادبیات عربی ، مشاوره ، روانشناسی ، علوم قرآن و حدیث ، فقه و حقوق اسلامی ، اقتصاد ، حسابداری ، زن شناسی ، علوم ورزشی ، فلسفه و کلام اسلامی ، حقوق و علوم تربیتی را میتوان نام برد .

گروه ریاضی و فنی رشته های دانشگاهی بدون کنکور شامل فیزیک ، آمار ، مهندسی اپتیک و لیزر ، علوم کامپیوتر ، مهندسی صنایع ، مهندسی شیمی ، مهندسی برق ، مهندسی عمران ، علوم و مهندسی آب ، فیزیک مهندسی و چندین رشته ی دیگر میشود . اما رشته های مربوط به گروه هنر و زن ها ی خارجه که داوطلن میتوانند بدون کنکور آنها ادامه تحصیل دهند شامل موارد زیر میشد : زن و ادبیات انگلیسی ، زن و ادبیات فرانسه ، آموزش زن انگلیسی ، زن روسی ، مرمت آثار ریخی ، سن شناسی ، طراحی لس ، فرش ، هنرها صناعی ، صنایع دستی ، نقاشی ، هنر اسلامی .

مشاوره تحصیلی و قبولی دانشگاه

یکی از راه هایی که داوطلن عزیز میتوانند برای موفقیت کنکور سراسری و انتخاب ست رشته ها و دانشگاه ها ی مورد نظرشان اقدام کنند بهره بردن از مشاوره ی تحصیلی میشد . مخصوصا وجود تغییرات جدید کنکور و ابهامات و سوالاتی که برای داوطلن به وجود آمده است ، اهمیت مشاوره ی تحصیلی ست دوچندان میشود . یکی از مراکز تجربه و کارآمد که میتواند شما عزیزان را امر کنکور یاری دهد مرکز مشاوره آویژه میشد . مشاوران خبره این مرکز به صورت اینترنتی سایت مرکز مشاوره آویژه و یا از طریق مشاوره تلفنی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما عزیزان میشند . شما داوطلن گرامی میتوانید از تجربیات و تخصص مشاوران این مرکز برای انتخاب رشته تمام مقاطع تحصیلی از جمله کارشناسی بدون کنکور و یا کارشناسی آزمون و حتی برای قبولی مقطع کاردانی بهره برید .

سوالات متداول

۱٫ لیست رشته های بدون کنکور ریاضی چیست ؟

رشته های فنی و مهندسی و رشته های علوم پایه شامل مهندسی برق ، مهندسی معماری ، مهندسی عمران ف مهندسی شیمی و ریاضیات و کاربردها ، فیزیک و … میشد که قبولی آنها نیازی به شرکت کنکور ندارند .

۲٫ لیست رشته های بدون کنکور تجربی چیست ؟

شامل رشته هایی همچون علوم دامی ، علوم کشاورزی ف شیمی محض و کاربردی ف تمام گرایش ها ی زیست شناسی میشد که داوطلن برای پذیرش انها نیازی به شرکت کنکور ندارند .

۳٫ لیست رشته های بدون کنکور چه شرایطی دارد ؟

داشتن مک دیپلم هریک از نظام های قدیم و یا جدید و یا داشتن مک پیش دانشگاهی و یا داشتن مک کاردانی از مهمترین شرایط لیست رشته های بدون کنکور میشد .

۴٫ زمان ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور ؟

زمان ثبت نام از سوی سازمان سنجش و آموزش بهمن ماه سال گذشته ششم شهریور ماه سال جاری اعلام شده است .

ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور

شما می توانید مطالعه مقالات ما این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و صورت نیاز تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران شماره .

ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۴۲:۲۵ توسط:avije موضوع: نظرات (0)

ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور هنر

۵٫۰
۰۱

لیست رشته های بدون کنکور هنر از طریق سازمان سنجش و آموزش کشور و قالب دفترچه انتخاب رشته ی مربوط به رشته های بدون کنکور به متقاضیان عرضه میگردد . این لیست بر مبنای تصمیمات اخیر که توسط سازمان سنجش و وزارت علوم اخذ شده ، تنظیم گردیده است . که طی آن تحصیل هشد و پنج صد از رشته های دانشگاهی صرفا براساس سوابق تحصیلی داوطلن دوره متوسطه امکان پذیر میشد . احتساب معدل برای لیست رشته های بدون کنکور هنر برای داوطلن تمام رشته های دیپلم به شکل صد صد میشد این موضوع میتواند عث پذیرش عادلانه تر داوطلن شود . انتشار لیست رشته های بدون کنکور هنر از سوی سازمان سنجش و آموزش علاقه مندان به کسی مهارت های آکادمیک میتوانند بسیاری از رشته های گروه آزمایشی هنر و بدون نیاز به شرکت کنکور سراسری تحصیل کنند .

لیست رشته های بدون کنکور هنر

لیست رشته های بدون کنکور هنر رشته های ؛ فرش ، نقاشی ، عکاسی ، طراحی صنعتی ، هنرها ی صناعی ، ارتط تصویری ، صنایع دستی ، مرمت بناهای ریخی ، هنر اسلامی ، طراحی پارچه ، زیگری ، سینما ، ارتط تصویری ، تلویزیون و هنرهای دیجیلی ، کاردانی حفاظت و مرمت آثار ریخی ، کاردانی گرافیک ، چاپ ، کبت و نگارگری ، سینما ، ادبیات نمایشی ، طراحی و ساخت طلا و جواهر و نوازندگی موسیقی ایرانی اعلام شده اند .مقابل لیست رشته های بدون کنکور هنر نام دانشگاه پذیرنده ، نوع پذیرش بر اساس جنسیت و کد هر رشته قید شده است . داوطلن زمان انتخاب رشته ید به این نکات توجه نمایند .


بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه


لیست رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه آزاد

لیست رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه آزاد هر سال برای دو نیمسال بهمن و مهر از سوی این دانشگاه اعلام میگردد . واقع لیست رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه آزاد چهار مقطع تحصیلی کاردانی ناپیوسته ، کاردانی پیوسته ، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته و دفترچه های مجزا منتشر میشود . داوطلن برای دانلود دفترچه مربوط به لیست رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه آزاد ید به سایت سازمان سنجش و پذیرش آزاد مراجعه نمایند و پس از مطالعه و آگاهی از رشته ها بدون کنکور هنر این رشته ها ثبت نام اولیه انجام دهند . رشته هایی که لیست رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه آزاد ذکر شده برای مقطع کاردانی شامل رشته های هنرها تجسمی – گرافیک ، کاردانی حرفه ای صنایع دستی – فرش فی ،مردم شناسی ، موزه ها و بنا ها ریخی ، هنر ها ی نمایشی و … میشد .

مقطع کارشناسی ناپیوسته رشته های طراحی و تکنولوژی دوخت ، کارشناسی حرفه ای گرافیک – تصویر سازی ، کارشناسی حرفه ای مرمت و زسازی بناهای ریخی ، هنر های تجسمی – نقاشی ، ارتط تصویری و چندین رشته ی دیگر لیست رشته های بدون کنکور هنر مطرح شده است . مقطع کارشناسی پیوسته نیز رشته های طراحی صنعتی ، سن شناسی ، مرمت بناهای ریخی ، ارتط تصویری ، طراحی پارچه ، نقاشی ، فرش ، معماری داخلی ، کارگردانی ، زیگری و … برای علاقه مندان به هنر ارائه شده است . لازم به ذکر است نام هر رشته مقابل دانشگاه مربوطه بیان شده است . واقع هر دانشگاه تعداد معدودی از رشته های بدون کنکور هنر دانشجو میپذیرد . به این خاطر داوطلن ید زمان انتخاب رشته و دانشگاه دقت کافی داشته شند و براساس رشته ی مورد نظر خود دانشگاه ها را برگزینند .


بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه


لیست رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه سراسری

لیست رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه سراسری شامل رشته هایی همچون ؛ فرش ، مرمت آثار ریخی ، هنر اسلامی ، سن شناسی ، صنایع دستی ، مرمت بناهای ریخی ، هنرهای صناعی و طراحی صنعتی میشد . اعلام پذیرش دانشجو لیست رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه سراسری برای داوطلنی که توان پرداخت هزینه های تحصیل دانشگاه های غیر دولتی را ندارند فرصتی را ایجاد کرده است. البته دفترچه ی انتخاب رشته ی مربوط به لیست رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه سراسری نام تعدادی از دانشگاه های غیرانتفاعی ، پیام نور و مراکز علمی کاربردی نیز ذکر شده است . از جمله رشته های بدون کنکور هنر این دانشگاه ها میتوان رشته های ، نقاشی ، فرش ، هنر اسلامی ، ارتط تصویری ، زیگری ، طراحی صنعتی ، تلویزیون و هنرهای دیجیل و صنایع دستی را نام برد .


بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه


ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور هنر

ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور هنر از طریق سایت سازمان سنجش انجام میگیرد . داوطلن برای ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور هنر ید بر اساس رشته و دانشگاه های انتخابی خود اقدام به پر کردن فرم مربوطه نمایند . این فرم اطلاعاتی همچون اطلاعات شناسنامه ای و سوابق تحصیلی و رشته های مورد علاقه از داوطلب خواسته میشود که ید کاملا ست وارد شود . پس از پایان انتخاب رشته ، دانشگاه ها سوابق داوطلن را بررسی میکنند و داوطلن را بر اساس معدل کتبی و معدل دوره ی متوسطه رتبه بندی میکنند . داوطلنی که معدل لاتر داشته شند شانس قبولی بیشتری دارند . دانشگاه ها داوطلن پذیرفته شده تماس میگیرند و هر داوطلب ید توجه به لیست رشته هایی که آنها پذیرفته شده انتخاب نهایی را انجام دهد . و نهایت برای ثبت نام حضوری به دانشگاه مراجعه کند .


بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه


شرایط ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور هنر

شرایط ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور هنر به منظور رفع ابهامات پیش آمده برای متقاضیان ادامه تحصیل لیست رشته های بدون کنکور هنر دفترچه انتخاب رشته منتشر میشود . سال گذشته تصمیماتی از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور برای تعیین نحوه قبولی داوطلن برخی رشته های دانشگاهی به شکل بدون کنکور اخذ شد و قالب شرایط قبولی رشته های بدون کنکور منتشر شد ، که بدین شرح میشد : داوطلن برای قبولی رشته های بدون کنکور دانشگاه ها ید به یکی از ادیان مصرح کشور اعتقاد داشته شند ، همچنین نید به مواد مخ اعتیاد داشته شند ، نداشتن فساد اخلاقی و عدم دشمنی نظام جمهوری اسلامی نیز از جمله ی این شرایط میشد .

از جمله مهم ترین و اصلی ترینشرایط ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور هنر همان قانون مربوط به داشتن مک دیپلم نظام جدید یا قدیم و یا داشتن مک پیش دانشگاهی میشد . همچنین برای داوطلنی که مک کاردانی دارند ملاک پذیرش دانشجو معدل دوره کاردانی میشد . از دیگر شرایط میتوان به وضعیت نظام وظیفه آقایان اشاره کرد که نید منعی از این نظر داشته شند . داوطلن مشمول ید دارای مک معافیت از خدمت سرزی و یا مک پایان خدمت شند .


بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه


مشاوره تحصیلی ، کارشناسی بدون کنکور و موفقیت کنکور …

مدتی است که توجه به تغییرات جدید و تصمیمات سازمان سنجش کارشناسی بدون کنکور برسر زن ها افده و طرفداران بسیاری پیدا کرده است . اما هنوز ابهاماتی این ره برای داوطلن وجود دارد که ید سعی کنند به بهترین نحو ابهامات و سوالات به وجود آمده را برطرف نمایند . یکی از بهترین روش ها برای کسب اطلاعات دقیق و ست استفاده از مشاوره تحصیلی میشد . چرا که مشاوران آگاهی از ضوابط پذیرش دانشجو این دوره ها و استفاده از تجربیات خود میتوانند پاسخگوی سوالات داوطلن شند . یکی از مراکز مطرح و صاحب نام این حوزه مرکز مشاوره آویژه میشد . داوطلن میتوانند پاسخ سوالات خود را از طریق راه ها ارتطی این مرکز که شامل تماس تلفنی مشاوران و مراجعه به سایت مرکز مشاوره آویژه میشد پیدا کنند .

سوالات متداول

۱)لیست رشته های بدون کنکور هنر مربوط به کدام گرایش ها است ؟

این لیست تعدادی از رشته های دانشگاهی هنر از جمله رشته های فرش ، هنر اسلامی ، نقاشی ، عکاسی و … را شامل میشود که داوطلن همه ی گرو هها ی آزمایشی میتوانند آنها شرکت کنند .

۲)لیست رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه آزاد چیست ؟

لیستی که از طرف دانشگاه آزاد منتشر شده و شامل رشته های گرافیک ، تصویر سازی ، مردم شناسی ، صنایع دستی و … میشد که داوطلن بدون شرکت کنکور میتوانند انها پذیرش شوند .

۳)لیست رشته های بدون کنکور هنر چه شرایطی دارد ؟

داشتن یکی از مدارک پیش دانشگاهی ، دیپلم نظام جدید و یا نظام قدیم و یا داشتن مک کاردانی شرط لازم برای قبولی این رشته ها میشد .

۴)زمان ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور هنر ؟

زه ی زمانی بهمن ماه سال گذشته شهریور ماه سال جاری داوطلن میتوانند نسبت به ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور اقدام نمایند .

ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور هنر

شما می توانید مطالعه مقالات ما این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و صورت نیاز تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران شماره .

ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور هنر

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۲۱:۱۸ توسط:avije موضوع: نظرات (0)

ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور زبان

۵٫۰
۰۱

لیست رشته های بدون کنکور زن برای آن گروه از داوطلنی که موفق به قبولی کنکور سراسری نشده اند راه مناسبی برای ورود به دانشگاه میشد . لیست رشته های بدون کنکور زن نیز به مانند لیست سایر رشته ها ی بدون کنکوراز سوی دانشگاه ها و سازمان سنجش اعلام میشود . به این ترتیب که هر دانشگاه بر اساس مصوت و نیاز سالانه کشور مقاطع مختلف تحصیلی اعم از کاردانی ، کارشناسی و حتی کارشناسی ارشد ، لیست رشته های بدون کنکور زن را به سازمان سنجش و از آن طریق به داوطلن اعلام میکند .

لیست رشته های بدون کنکور زن

هر داوطلب بر حسب علاقه میتواند رشته ی مورد نظر خود را از بین لیست رشته های بدون کنکور زن انتخاب کند . رشته هایی همچون زن و ادبیات انگلیسی ، مترجمی زن انگلیسی ، آموزش زن انگلیسی ، زن و ادبیات ارمنی ، زن و ادبیات اردو و چندین رشته دیگر لیست رشته های بدون کنکور زن قرار دارند . ذکر این نکته خارج از لطف نیست که وجود حذف کنکور برای این رشته ها ، رقابت برای کسب صندلی ها دانشگاه های برتر کشور مانند گذشته وجود دارد و داوطلن برای تحصیل دانشگاه ها سطح علمی لا ترملزم به شرکت کنکور سراسری میشند .


بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه


لیست رشته های بدون کنکور زن دانشگاه آزاد

لیست رشته های بدون کنکور زن دانشگاه آزاد به شکل مجزا از لیست رشته های بدون کنکور زن دانشگاه های پیام نور ، سراسری و علمی کاربردی و دفترچه ای جداگانه منتشر میشود . برای مقاطع تحصیلی مختلف اعم از کاردانی پیوسته و ناپیوسته و همچنین کارشناسی پیوسته و ناپیوسته لیست رشته های بدون کنکور زن دانشگاه آزاد متفاوت میشد و بر اساس نیتز هر واحد دانشگاهی میشد . مقطع تحصیلی کاردانی لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد شامل رشته های ؛ کاردانی مترجمی زن انگلیسی و کاردانی آموزش زن انگلیسی میشد . مقطع کارشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد رشته های آموزش زن انگلیسی ، زن و ادبیات انگلیسی ، مترجمی زن انگلیسی ، زن فرانسه – ادبی ، زن فرانسه – مترجمی ، زن و ادبیات آلمانی ، مترجمی زن آلمانی لیست رشته های بدون کنکور زن دانشگاه آزاد جای گرفته اند .


بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه


لیست رشته های بدون کنکور زن دانشگاه سراسری

لیست رشته های بدون کنکور زن دانشگاه سراسری توجه به تغییرات اعمال شده روند کنکور و پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی و دانشگاه های سراسری ، دسترس داوطلن رشته های بدون کنکور زن قرار گرفته است . لیست رشته های بدون کنکور زن دانشگاه سراسری برخی رشته های این گروه از جمله آموزش زن انگلیسی ، مترجمی زن انگلیسی ، زن و ادبیات انگلیسی ، زن و ادبیات اردو ، زن روسی ارائه شده است . البته دفترچه مربوط به لیست رشته ها بدون کنکور زن دانشگاه سراسری ، دانشگاه های غیرانتفاعی و پیام نور که پذیرنده دانشجو برای رشته های دانشگاهی زن خارجه هستند نیز به چشم میخورد . این دانشگاه ها نیز پذیرش دانشجو رشته های مترجمی زن انگلیسی ، زن و ادبیات انگلیسی ، زن آلمانی ، زن روسی و … بر اساس معدل کتبی دیپلم میشد .


بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه


ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور زن

ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور زن تنها براساس سوابق تحصیلی داوطلن صورت میپذیرد . این سوابق زمان ثبت نام ید به سازمان های مربوطه ارائه شود . توجه به اینکه پذیرش دانشجو تنها ۱۵ صد از رشته های دانشگاهی آزمون میشد و ۸۵ صد دیگر از رشته ها پذیرش تنها براساس سوابق تحصیلی داوطلن دوره متوسطه خواهد بود ، ورود به دانشگاه برای بسیاری از داوطلن تسهیل شده است . داوطلن ید زمان ثبت نام لیست رشته ها بدون کنکور زن شرایط اعلام شده از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور را مطالعه نمایند و سپس بر اساس دستورالعمل ها مربوطه برای انتخاب رشته و دانشگاه مورد نظرشان اقدام کنند . مراحل ثبت نام سوالی است که برای بسیاری از داوطلن پیش میاید به همین دلیل به شرح مراحل ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور زن میپردازیم .

ابتدا داوطلب ید دفترچه انتخاب رشته را دانلود و مطالعه کند . سپس توجه به رشته هایی که مدنظر گرفته و کسب اطلاعات جامع تر ره ی آینده شغلی و تحصیلی رشته ها نسبت به پر کردن فرم انتخاب رشته به شکل اینترنتی اقدام میکند . پس از اینکه ثبت نام انجام شد ، اطلاعات و سوابق داوطلن از سوی دانشگاه ها و مراکز علمی مربوطه مورد بررسی قرار میگیرد و نهایت یک زه زمانی خاص نتیجه به داوطلن اعلام میگردد . زمانیکه داوطلب از لیست رشته هایی که موفق به قبولی آنها شده است آگاه شود ، براساس معیارهای خود گرفتن تصمیم نهایی برای ثبت نام حضوری به دانشگاه مراجعه مینماید . زمان ثبت نام حضوری کلیه ی اطلاعات شناسنامه ای و سوابق تحصیلی داوطلب بررسی میشود . به همین دلیل زمان ثبت نام اینترنتی ید نهایت دقت و صداقت رعایت شود .


بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه


شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور زن

شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور زن یکی از سوالات رایجی است که برای داوطلن مطرح شده است . چرا که ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری برای اولین دوره امکان پذیر شده است . شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور زن به طور کلی دو دسته ی شرایط عمومی و اختصاصی قرار میگیرد . از مهمترین شرایط عمومی میتوان به این مورد اشاره کرد که داوطلن مرد نید منعی از نظر شرایط وظیفه عمومی داشته شند . همچنین ایمان به یکی از ادیان مصرح قانون اساسی کشور ، نداشتن فساد اخلاقی ، عدم دشمنی و عناد نظام جمهوری اسلامی ایران ، نداشتن اعتیاد از دیگر شرایط عمومی ثبت نام این رشته ها میشند .

اما به طور کلی اصلی ترین و مهم ترین شرط پذیرش دانشجو لیست رشته های بدون کنکور زن به دلیل پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دارا بودن مک تحصیلی دیپلم نظام آموزشی جدید و یا قدیم ، یا داشتن مک دیپلم متوسطه قدیم ویا اخذ مک پیش دانشگاهی برای داوطلن نظام ترمی واحدی یا نظام سالی واحدی میشد . همچنین داشتن مک کاردانی برای داوطلنی که دوره متوسطه را رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش گذرانده اند از جمله شرایط اختصاصی میشد . لازم به ذکر است برای داوطلنی که مک کاردانی اخذ کرده اند معدل دوره کاردانی ملاک قرار میگیرد .


بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه


مشاوره تحصیلی ، کارشناسی بدون کنکور و موفقیت کنکور

سال های اخیر و سعی سازمان سنجش بر حذف کنکور از سر راه داوطلن ورود به دانشگاه ، این دوره از کنکور دانشگاه ها تعدادی از دانشجویان خود را بدون کنکور و تحت عنوان کارشناسی بدون کنکور و یا کاردانی بدون کنکور پذیرش میکنند . توجه به تغییرات پی پی روند پذیرش دانشجو ، اطلاع از شرایط پذیرش هر رشته و دانشگاه و همچنین آگاهی از آینده شغلی هر رشته و سطح علمی هر دانشگاه لازمه ی موفقیت انتخاب رشته میشد . این راس استفاده از تجربیات مشاوران و بهره بردن از مشاوره تحصیلی بسیار کمک کننده میشد . چرا که یک داوطلب نمیتواند همزمان اطلاعات موثق و دقیقی ره ی تمام این مسائل داشته شد .

مرکز مشاوره آویژه که یک مرکز مشاوره تحصیلی سابقه خشان میشد میتواند گزینه بسیار مناسبی برای افزایش احتمال موفقیت شد . این مرکز ، مشاوران طی تماس ها تلفنی و یا به شکل آنلاین وبگاه اینترنتی این مرکز توجه به تجربیات و دانش خود و همچنین بررسی دقیق تمام سوابق و اطلاعات داوطلب سعی میکنند بهترین راه ممکن را پیش روی آنها قرار دهند .

سوالات متداول

۱٫ لیست رشته های بدون کنکور زن مربوط به کدام گرایش هاست ؟

داوطلن همه ی گروه های آزمایشی میتوانند این رشته ها ثبت نام کنند که شامل رشته های زن و ادبیات انگلیسی ، زن و ادبیات اردو ، مترجمی زن انگلیسی و … میشد .

۲٫ لیست رشته های بدون کنکور زن دانشگاه آزاد چیست ؟

لیستی که از سوی دانشگاه آزاد منتشر میشود و شامل رشته های زن و ادبیات انگلیسی ، مترجمی زن انگلیسی ، زن فرانسه – مترجمی ، زن آلمانی و … میشد .

۳٫ لیست رشته های بدون کنکور زن چه شرایطی دارد ؟

داشتن یکی از مدارک دوره ی دیپلم و یا مک کاردانی و یا مک دوره ی پیش دانشگاهی مهمترین شرط قبولی این رشته ها میشد .

۴٫ زمان ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور زن ؟

زمان ثبت نام دو نیمسال تحصیلی بهمن و مهر میشد که از بهمن ماه سال گذشته شروع شده و شهریور ادامه دارد .

ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور زن

شما می توانید مطالعه مقالات ما این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و صورت نیاز تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران شماره .

ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور زن

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۷:۵۹:۳۷ توسط:avije موضوع: نظرات (0)