مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

دانلود دفترچه انتخاب رشته سراسری ۹۹

دفترچه انتخاب رشته ۹۹ شامل ۳ بخش اصلی راهنمای عملی انتخاب رشته ، شرایط و ضوابط انتخاب رشته و توضیحات و جداول کشته محل هاست. بخش راهنمای انتخاب رشته به صورت کامل مقاله مشاوره انتخاب رشته توضیح داده شده است (لینک پایین). شما مطالعه این مقاله که برای نوشتن آن زحمت زیادی کشیده شده است، به صورت کامل از صفر ۱۰۰ انتخاب رشته را متوجه شده و میتوانید انتخاب رشته خود را انجام دهید. هرچند که استفاده از یک مشاور انتخاب رشته خوب و دلسوز حتی به صورت مشاوره تلفنی انتخاب رشته توصیه می شود.

به دو بخش دیگر دفترچه انتخاب رشته ۹۹ این مقاله به طور ساده و روان و حد امکان کامل پرداخته می شود. البته توصیه ما به شما این است که حتما خودن دفترچه انتخاب رشته را به طور دقیق مطالعه کنید.

<< برای دانلود دفترچه انتخاب رشته به انتهای پست مراجعه کنید >>


بیشتر بخوانید: مشاوره انتخاب رشته


شرایط و ضوابط دفترچه انتخاب رشته ۹۹

پذیرش دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی از طریق کنکور سراسری به دو روش انجام می شود :

۱- رشته های آزمون: رشته هایی که ملاک پذیرش آنها، نتیجه کنکور و تأثیر سوابق تحصیلی است.

۲- رشته های صرفا براساس سوابق تحصیلی ( رشته های بدون کنکور سراسری ): ملاک پذیرش این رشته معدل کتبی نهایی دیپلم است. دقت داشته شید که ثبت نام و انتخاب رشته برای رشته های صرفا براساس سوابق تحصیلی به صورت مجزا انجام می شود. همچنین دفترچه انتخاب رشته این رشته ها به صورت مجزا توسط سازمان سنجش منتشر می شود.


بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی انتخاب رشته کنکور


قوانین مهم و موثر انتخاب رشته ۹۹

– بــا توجــه به عدم وجود محدودیت نوع دیپلم برای شــرکت کنکور سراسری، دانش آموزان دیپلم فنی و حرفه ای و کارو دانش که کنکور شرکت کرده اند صورت تمایل به اعمال سوابق تحصیلی ید امتحان نهایی وس شاخه نظری گروه آزمایشی مربوطه شرکت کنند، غیر اینصورت مشمول اعمال سوابق تحصیلی نیستند.

– پذیرش رشته محل های صرفا براساس سوابق تحصیلی، به صورت جدا از رشته محل های آزمون و مســتقل از این مرحله ملاک معدل کتبی دیپلم داوطلب و رشــته انتخابی او انجام می شود. همانطور که قبلا گفتیم دفترچه انتخاب رشته این رشته ها نیز به صورت مجزا منتشر می شود.

– دانشجویان روزانه اگر کنکور شرکت کرده و قصد انتخاب رشته دارند، ید قبل از ریخ ۲۵ اسفند ۹۸ از تحصیل انصراف داده شند. اما دانشجویان سایر دوره ها (شنه، پیام نور و …) قبل از ثبت نام رشته جدید فرصت دارند انصراف خود را به سازمان سنجش اعلام کنند.

– داوطلن برای قبولی دانشگاه ید یکی از مدارک تحصیلی زیر را پایان شهریور ۱۳۹۹ اخذ نمایند:

  • دیپلم متوسطه نظام جدید آموزشی ۶-۳-۳
  • دیپلم متوسطه نظام قدیم
  • مک پیش دانشگاهی ( نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی )
  • مک کاردانی ( برای داوطلن دیپلم فنی و حرفه ای یا کاردانش )

توجه : صورت پذیرش نیمسال دوم این فرصت ریخ ۱۳۹۹/۱۱/۳۰ تمدید می شود.


بیشتر بخوانید: انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد


گزینش بومی دفترچه انتخاب رشته ۹۹

مهم ترین نکته کاربردی گزینش بومی، انتخاب رشته، این است که انتخاب رشته های بومی احتمال قبولی شما دانشگاه های بومی را افزایش می دهد. هر رشــته محل، ظرفیتی دارد که میان سهمیه های مختلف تقسیم می شود. گزینش بومی، بخشی از ظرفیت هر رشته محل مخصوص داوطلن بومی است. بنابراین احتمال قبولی داوطلن بومی دانشگاه های اسن بومی یا نزدیک به آن بیشتر از دیگران است.

نحوه گزینش رشته های تحصیلی دوره های مختلف

نقشه ناحیه ها و قطب های بومی

نگاهی به این نقشه و توجه به منطقه بومی خود، می توانید بفهمید احتمال قبولی شما دانشگاه های چه مناطقی بیشتر است.


بیشتر بخوانید: مشاوره انتخاب رشته تجربی کنکور سراسری


تعیین اسن بومی داوطلب

  • ملاک تعیین اسن بومی سه سال آخر تحصیلات دبیرسن یا هنرسن است.
  • صورتی که سه سال آخر تحصیلات فرد یک اسن نشد یا خارج از کشور شد، اسن محل تولد، اسن بومی او خواهد بود.
  • صورتی که محل تولد و سه سال آخر تحصیلات خارج از کشور شد، اسن بومی فرد تهران خواهد بود.

ظرفیت رشته های کشوری پس از کسر سهمیه ایثارگران بین مابقی داوطلن تقسیم می شود.

ظرفیت رشته های بومی پس از کسر سهمیه ایثارگران ، برای رشته های پرمتقاضی ۴۰ صد و برای سایر رشته ها ۲۰ صد سهمیه به داوطلن آزاد تعلق می گیرد، و مابقی به داوطلن بومی اختصاص می یابد.

رشته های پر متقاضی


بیشتر بخوانید: مشاوره انتخاب رشته ریاضی کنکور سراسری


میزان ثیر سوابق تحصیلی دفترچه انتخاب رشته ۹۹

اعمال ثیر مثبت سوابق تحصیلی، ثیر قطعی سوابق تحصیلی متفاوت است و بدان معناست که اگر سوابق تحصیلی عث افزایش نمره کل آزمون هر زیرگروه شود آن زیر گروه اعمال خواهد شد و اگر عث کاهش نمره کل آزمون هر زیرگروه شود یعنی اثر منفی داشته شد آن زیرگروه اعمال نمی شـود. و نمره کل آزمون آن زیرگروه به عنوان نمره کل نهایی زیرگروه فوق نظر گرفته می شود. بنابراین داوطلن از این نظر نگران نشند.

داوطلنی که دیپلم خود را نظام آموزشی جدید ( ۶-۳-۳ ) گرفته اند و امتحانات وس پایه دوازدهم آن ها به صورت نهایی، سراســری و کشــوری برگزار شده است، به میزان حداکثر ۳۰ صد و داوطلنی که دیپلم خود را از سال ۱۳۸۴ به بعد نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی گرفته اند به میزان حداکثر ۲۵ صد به نســبت سوابق تحصیلی داوطلب و به صورت تأثیر مثبت نمره کل نهایی آنان لحاظ می شود.

همچنین داوطلن دارای مک پیش دانشــگاهی ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انســانی، علوم و معارف اسلامی و هنر که مک دوره پیش دانشگاهی خود را از سال تحصیلی ۹۰-۹۱ به بعد گرفته اند به میزان حداکثر ۵ صد به نسبت سوابق تحصیلی داوطلب و به صورت تأثیر مثبت نمره کل نهایی آنان لحاظ می شود.

برای اطلاع از جزئیات بیشتر و مشاهده جدول این سهمیه ها به دفترچه انتخاب رشته ۹۹ مراجعه کنید.

شیوه های گزینش رشته های تحصیلی دفترچه انتخاب رشته کنکور

الف) روش متمرکز

روش گزینش متمرکز، روشی است که فقط نمرات آزمون و حسب ضوابط سوابق تحصیلی داوطلن واجد شرایط ملاک و مبنای پذیرش قرار می گیرد و اسامی پذیرفته شدگان یک مرحله و به طور یکجا اعلام می گردد.

ب) روش متمرکز شــرایط خاص

رشــته های دارای شــرایط خاص رشــته هایی هستند که پذیرش آنها شرایط خاصی از قبیل مصاحبه، معاینه، آزمون عملی یا علمی جداگانه و … ، اعمال می شــود و اسامی پذیرفته شدگان نهایی این رشته ها اعمال نیج مراحل فوق، مطابق ظرفیت هر کشــته مشخص می شــود. نیج پذیرفته شــدگان این رشــته ها به همراه سایر رشته های متمرکز اعلام می شود.


بیشتر بخوانید: مشاوره انتخاب رشته انسانی کنکور سراسری


شرایط کلی منج دفترچه انتخاب رشته برای پذیرش دانشجو

– تغییر رشته و دانشگاه پس از مشغول شدن به تحصیل طبق آیین نامه آموزشــی مربوطه و موافقت دانشــگاه مبداء و مقصد و البته به سختی انجام می شود. بنابراین توصیه می شود انتخاب رشته و دانشگاه دقت نمایید. مواردی انتقال از دوره ای به دوره دیگر مانند انتقال از نوبت دوم (شنه) به روزانه ممنوع است.

– هیچ دانشــجویی مجاز نیست هم زمان دو رشته و یا دو محل (مؤسسات دولتی یا غیردولتی) تحصیل نماید. دانشجویان استعداد خشان شامل این ممنوعیت نمی شوند.

– مدت تحصیل مقاطع مختلف برای همه دوره ها (به جز دوره های دانشگاه پیام نور) یکسان و طبق جدول زیر است:

– برای اطلاع از وضعیت خوابگاه و امکانات رفاهی هر دانشگاه به بخش پیوست های دفترچه انتخاب رشته ۹۹ مراجعه کنید.


بیشتر بخوانید: مشاوره انتخاب رشته زن کنکور سراسری


آشنایی دوره های تحصیلی منج دفترچه انتخاب رشته

الف) رشته های تحصیلی دوره روزانه

تحصیــل رشــته های تحصیلــی دوره روزانه رایگان بــوده و دانشــجویان دوره روزانه از تسهیلات، امتیازات و امکاناتی که توسط وزارت خانه های علوم تحقیقات و فناوری و بهداشت مان و آموزش پزشکی و سایر نهادها بر اساس ضوابط به افراد واجد شرایط ارائه می شود، برخوردار خواهند شد.

ب) رشته های دوره نوبت دوم ( شنه )

از دانشجویان این دوره بر اساس مقررات شهریه گرفته می شود. تعیین شهریه به عهده هیئت امنای دانشگاه است. دانشگاه های ارائه دهنده این دوره نسبت به ارائه خوابگاه، وام تحصیلی، سرویس ایاب و ذهاب و تسهیلات رفاهی به دانشجویان دوره نوبت دوم ( شنه ) تعهدی ندارند. برنامه های آموزشی دوره نوبت دوم (شنه) همان برنامه های آموزشی دوره روزانه است و کلاسهای آنها نیز یکسان است.

ج) دانشگاه پیام نور

دانشجویان دانشگاه پیام نور ملزم به پرداخت شهریه هستند. میزان شهریه توسط هیئت امنای دانشگاه تعیین می شود. بنابراین برای اطلاع دقیق از میزان شهریه پرداختی ید به سایت دانشگاه پیام نور مورد نظر مراجعه کنید. حضور دانشجو کلاس های س نظری اختیاری است. یعنی می توانید همزمان تحصیل، کار کنید. برای افرادی که وجود داشتن کار ، علاقه به تحصیل دارند و یا برای پیشرفت کار به مک نیاز دارند، دانشگاه پیام نور گزینه بسیار مناسبی است.

امتحانات این دانشگاه عمد به صورت کشوری و متمرکز است. معمولا امتحانات به صورت تستی گرفته می شود و نیج توسط دستگاه های قرائت نوری بررسی می شود. برای دانشجویانی که از معافیت تحصیلی استفاده می کنند، طول مجاز دوره کارشناسی ۵ سال و برای سایر دانشجویان ۱۰ سال است. طبیع این دانشگاه فاقد خوابگاه و سلف غذاخوری برای دانشجویان است.

کلاس های وس نظری معمولا به صورت رفع اشکال و گروهی برگزار شده و بیشتر مواقع به صورت مجازی برگزار می شود. کلاس های عملی نیز به صورت یک دوره حضوری و فشرده تعدادی از روزهای هفته برگزار می شود. حضور کلاس های وس عملی اجری است. گاهی اوقات هم وس آزمایشگاهی و کارگاهی دیگر دانشگاه های مجاور برگزار می شود. همانطور که گفته شد، پذیرش دانشگاه پیام نور به صورت بومی – ناحیه ای انجام می شود.


بیشتر بخوانید: چگونگی چینش رشته محل ها انتخاب رشته کنکور سراسری


د) دانشگاه فرهنگیان ( مراکز تربیت معلم سابق ) و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران

پذیرش دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی به صورت بومی انجام می شود. کشته محل های این رشته ها به صورت جداول مجزا برای هر اسن دفترچه انتخاب رشته ۹۹ آورده شده است. برای برخی از کشته محل های اسنی، اولویت شهر و یا بخش نیز وجود دارد. صورت انتخاب این کشته محل ها دقت کنید که اولویت داوطلن شهر یا بخش مشخص شده دفترچه انتخاب رشته است. صورت قی ماندن ظرفیت، دیگر داوطلن آن اسن پذیرش خواهند شد. ملاک بومی بودن نیز تطابق حداقل دو مورد از ۴ مورد (۳ سال آخر تحصیل و محل تولد) کشته محل انتخابی است.

داوطلن دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی صورت پذیرش نهایی دارای تعهد خدمت دو برابر طول دوره تحصیل هستند. این دانشجویان زمان تحصیل نیز حقوق می گیرند و زمان تحصیل جزو سوابق خدمت ایشان محسوب می شود. پذیرش اولیه دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی دو برابر ظرفیت پذیرش خواهد بود. داوطلن پس از پذیرش اولیه به اداره آموزش و پرورش محل انتخابی برای انجام مصاحبه و احراز صلاحیت های عمومی و تخصصی ارجاع داده می شوند.

توجه : کسب حداقل نمره کل نهایی ۶۵۰۰ کنکور و داشتن حداقل معدل کل ۱۴ دوره متوسطه دوم از شروط اولیه قبولی است.

جابجایی و انتقال دانشجو ، تغییر رشته و گرایش، تغییر اولویت و … برای داوطلن قبول شده ممنون می شد.

چ) دانشگاه غیر انتفاعی ( موسسات آموزش عالی غیردولتی – غیرانتفاعی )

مطابق قوانین منج دفترچه انتخاب رشته ۹۹ ، تحصیل دانشگاه غیر انتفاعی ملزم به پرداخت شهریه است. این شهریه توسط هیئت امنای دانشگاه تعیین می گردد. برای اطلاع از جداول شهریه به سایت دانشگاه مربوطه مراجعه نمایید. دانشگاه های غیر انتفاعی تعهدی نســبت به تأمین مسکن ، خوابگاه و غذای دانشجویان ندارند. وام دانشجویی نیز صورت تخصیص بودجه مطابق قوانین اداره رفاه به دانشجویان تعلق خواهد گرفت. کلاس های وس دانشگاه غیر انتفاعی به صورت حضوری برگزار می شود.


بیشتر بخوانید: مشاوره انتخاب رشته هنر


ح) دوره های پردیس خودگردان

پذیرش دانشجو دوره های پردیس به صورت متمرکز و بدون انجام مصاحبه است. یعنی تنها ملاک امتیاز، کنکور سراسری و سوابق تحصیلی داوطلن است. دانشجویان صورت پذیرش نهایی ملزم به پرداخت شهریه هستند. بین دانشگاه هایی که برای تحصیل آنها ید شهریه پرداخت کرد، معمولا دوره های پردیس خودگردان بیشترین شهریه را دارند. یعنی شهریه این پردیس خودگردان معمولا از دانشگاه آزاد نیز لاتر است. دلیل این امر اینست که شما دانشگاه های دولتی و اساتید این دانشگاه ها و کلاس های این دانشگاه ها تحصیل می کنید. یعنی همان تحصیل دوره روزانه که تمام هزینه های آن را خود پرداخت می کنید. شهریه دوره پردیس خودگردان توسط هیئت امنای هر دانشگاه تعیین می شود. برای اطلاع دقیق از میزان شهریه به سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه کنید.

خ) دوره های ظرفیت مازاد

براساس منجات دفترچه انتخاب رشته ۹۹ دوره های ظرفیت مازاد مختص دانشگاه ها و دانشکده های پزشکی فاقد دوره پردیس خودگردان است. روشن است که تحصیل دوره ظرفیت مازاد نیازمند پرداخت هزینه شهریه و خدمات رفاهی تعیین شده از طرف هیئت امنای دانشگاه است. محل تشکیل کلاس ها نیز اختیار دانشگاه پذیرنده خواهد بود. انتقال دائمی و یا مهمان برای دوره های ظرفیت مازاد مشروط به موافقت دانشگاه های مبدا و مقصد است. پذیرش دوره ظرفیت مازاد نیز همانند دوره پردیس خودگردان به صورت متمرکز و بدون مصاحبه خواهد بود.

پیش از آشنایی سهمیه های مختلف کنکور دفترچه انخب رشته ۹۹ و برای چند دقیقه استراحت توصیه میکنیم کلیپ جالب زیر را که مربوط به سایت TED است حتما ببینید.

آشنایی سهمیه های مختلف کنکور کارشناسی

براساس قوانین، پذیرش کشته محل های دفترچه انتخاب رشته کارشناسی بین سهمیه های مختلف پخش می شود. برای انتخاب رشته ست اطلاع از جزئیات این سهمیه ها الزامیست.

سهمیه مناطق

این سهمیه شامل ۳ منطقه ۱، ۲ و ۳ است. منطقه ۱ مربوط به شهر تهران و کلانشهرهای کشور، منطقه ۲ مربوط به مراکز سایر اسن ها و شهرهای بزرگ و منطقه ۳ مربوط به شهرسن ها و شهرهای کوچک و مناطق محروم است. ملاک تعیین سهمیه مناطق، محل گرفتن مک ۳ سال آخر تحصیل داوطلن کنکور خواهد بود. چنانچه محل اخذ مک ۳ سال آخر تحصیل مناطق مختلف شد، منطقه مرفه تر (حتی به مدت ۱ سال) به عنوان سهمیه مناطق داوطلب نظر گرفته می شود. داوطلنی که حداقل دو سال از سه سال آخر تحصیل دوره متوسطه و یا سال آخر دوره متوســطه خود را خارج از کشــور گذرانده اند، جزو سهمیه منطقه ۳ محسوب می شوند. کلیه داوطلن معلول (نابینا، ناشنوا، نیمه بینا، نیمه شنوا و معلولین جسمی حرکتی) جزو سهمیه منطقه ۳ محسوب می شوند.

سهمیه داوطلن مناطق گیر بلایای طبیعی

این سهمیه به میزان حداکثر ۵ صــد مجموع ظرفیت دوره روزانه دانشــگاه های واقع این اســن ها و به صورت مازاد بر ظرفیت رشته های موردنیاز و پیشنهادی اسنداری ها به داوطلن اختصاص می یابد. داوطلن ید ۱ سال محل اقامت یا محل اخذ مک تحصیلی از ۳ سال آخر تحصیل خود را این مناطق گذرانده شند. داوطلن ید قبل از انتخاب رشــته کنکور کارشناسی گواهی مربوط (انتهای دفترچه انتخاب رشته کنکور) را از فرمانداری محل رخداد حادثه یافت و زمان انتخاب رشته، گزینه مربوط به استفاده از این سهمیه را انتخاب کنند، و صورت قبولی، گواهی مذکور را به دانشگاه مورد پذیرش تحویل نمایند. این ظرفیت دانشــگاه های واقع مناطق آســیب دیده همان اسن اختصاص می یابد و صورت نبود رشــته آن اسن، دانشگاه های واقع اسنهای هم جوار اختصاص داده می شود.

توجه: پذیرش این کشته محل ها مستلزم کسب حدنصاب ۸۰ صد گزینش آزاد و رشته های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی کسب حدنصاب ۸۵ صد گزینش آزاد خواهد بود. میزان تعهد خدمت پذیرفته شــدگان استفاده از این سهمیه، دو برابر مدت تحصیل است. همچنین هرگونه تغییر رشته یا انتقال برای پذیرفته شدگان استفاده از این سهمیه ممنوع است.

۱- سـهمیه داوطلن مناطق سـیل زده اسـن های خراسان شمالی، خوزسن، گلسن و لرسن

مناطق آســیب دیده جانی و مالی ناشــی از ســیل براساس دفترچه انتخاب رشته ۹۹ به شرح زیر است:

۲- سهمیه داوطلن مناطق زلزله زده کرمانشاه

داوطلن کلیه بخش های شهرسن های اسلام آد غرب، پاوه، ثلاث جانی، جوانرود، دالاهو، روانســر، سرپل ذهاب، قصر شیرین و گیلانغرب و همچنین بخش های کوزران و ماهیدشت از شهرسن کرمانشاه که طبق اعلام وزارت کشور جزو بخش های آسیب دیده جانی و مالی ناشی از زلزله کرمانشــاه می شــند، صورت دارا بودن شرایط و ضوابط منج قسمت سهمیه داوطلن آزمون سراسری مناطق گیر بلایای طبیعی می توانند کشته محل های مخصوص ســهمیه داوطلن مناطق زلزله زده اســن کرمانشاه را قســمت مربوطه از دفترچه انتخاب رشته ۹۹ ، انتخاب کنند. ضمنا مدت تخصیص این سهمیه از ابتدای اعمال سهمیه، به مدت سه سال و حداکثر آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ قابل اجرا می شد.

سهمیه مناطق محروم

براساس منجات دفترچه انتخاب رشته ۹۹ کنکور کارشناسی حداقــل ۴۰ صد از ظرفیت کد رشــته محل های ناحیه ای، قطبی و کشــوری دوره روزانه دانشگاه های واقع اسن های ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، سیسن و بلوچسن، کردسن، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرسن و هرمزگان به داوطلن بومی این اسن ها اختصاص می یابد. این سهمیه برای رشته های پزشکی، دندانپزشکی و سایر رشته های وابسته به وزارت بهداشت ۳۰ صد است. تغییر رشته و یا انتقال پذیرفته شدگان این سهمیه ممنوع می شد. برای اطلاع از کشته محل های سهمیه مناطق محروم به جدول مربوط به این رشته ها دفترچه انتخاب رشته مراجعه کنید.

سهمیه شهرسن های جنوب اسن کرمان (جیرفت، عنبرآد، کهنوج، رودر جنوب، قلعه گنج و منوجان) و شهرسن بشاگرد اسن هرمزگان

داوطلنی که ۲ مورد از ۴ مورد (محل تولد و ۳ سال آخر تحصیل) شهرسن های مذکور این سهمیه شد میتوانند کشته محل های مخصوص این سهمیه را که دفترچه انتخاب رشته اورده شده انتخاب نمایند. داوطلن صورت قبول شــدن این کد رشته ها، ید گواهی مربوطه را زمان ثبت نام به موسسه قبولی خود ارائه نمایند، غیر اینصورت قبولی آنها لغو می گردد.

سهمیه داوطلن شهرسن ابوموسی اسن هرمزگان

۴۰ صد از ظرفیت پذیرش دانشگاه های اسن هرمزگان، به این دسته از داوطلن اختصاص دارد. توجه کنید که کسب حدنصاب ۷۵ صد گزینش آزاد الزامی اســت. ملاک بومی بودن جهت اســتفاده از این سهمیه، سکونت مستمر به مدت ۳ سال شهرسن ابوموسی است. چنانچه داوطلن حدنصاب لازم را رشته های دانشگاه های اسن هرمزگان کسب ننمایند، بصورت ۱۰۰ صد دانشــگاه پیام نور ابوموســی جایابی و معرفی می شوند. صورت پذیرش این کشــته ها داوطلب ید مدارک لازم را زمان ثبت نام به موسسه محل قبولی ارائه دهد، غیر این صورت قبولی او لغو خواهد شــد. همچنین داوطلن ید خواست، مدارک و تأییدیه فرمانداری مبنی بر ۳ سال سکونت مستمر شهرسن ابوموسی را به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال نمایند.

سهمیه بهیاران

سهمیه ویژه بهیاران از سال تحصیل ۹۶-۹۷ به مدت سه سال به میزان ۵ صد ظرفیت پذیرش مقطع کارشناسی پیوسته رشته پرسری دوره روزانه، برحسب تعداد متقاضی هر اسن تمدید گردیده است. ســهمیه بهیاران رشــته پرسری تنها منطقه تحت پوشش دانشــگاه علوم پزشکی محل اشتغال متقاضیان معتبر می شد.

شرایط اختصاصی سهمیه بهیاران:

  • دارا بودن گواهینامه اشتغال به خدمت
  • دارا بودن حداقل ســه ســال سابقه خدمت به عنوان بهیار اسن محل خدمت پس از اخذ مک دیپلم
  • دارا بودن دیپلم بهیاری نظام قدیم (۴ ساله) و یا دیپلم بهیاری نظام جدید (۳ ساله) به اضافه مک پیش دانشگاهی
  • اسن بومی، اسن محل خدمت (محل اشتغال) بهیار می شد
  • پذیرفته شدگان این سهمیه مجاز به انتقال و جابجایی نمی شند

سهمیه رزمندگان، ایثارگران و خانواده شهدا

۱- ۲۵ صد ظرفیت هر کشته محل به همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر، آزادگان و همسـر و فرزنـدان آنـان، جانبـازان %۲۵ و بـالاتر و همسر و فرزندان آنان اختصاص دارد. (سهمیه ایثارگران %۲۵ظرفیت)

۲- ۵ صد ظرفیت هر کشته محل نیز به جانزان زیر %۲۵ و همسر و فرزندان آنان و همسر و فرزندان رزمندگان حداقل شش ماه حضور داوطلنـه جبهه اختصاص دارد. (سهمیه ایثارگران %۵ظرفیت)

تذکرات

  1. ایثارگران برای قبولی هر رشته محل، ید حداقل ۷۰ صد نمره گزینش آزاد آن رشته محل را کسب کنند.
  2. حد نصاب نمره برای داوطلن سهمیه رزمندگان ۷۵ صد نمره گزینش آزاد رشته محل مورد نظر است.
  3. سهمیه خانواده شهدا مربوط به اعضای جه یک خانواده شامل: پ، ما، خواهر و برا شهید است.

داوطلن زیر فقط یکر می توانند استفاده از سهمیه ایثارگران رشته های دوره روزانه و دو ر دوره های دیگر پذیرفته شوند:

  • داوطلن سهمیه رزمندگان بسیجی، وزارت جهاد کشاورزی و سد کل نیروهای مسلح از سال ۱۳۶۹ به بعد.
  • داوطلن سهمیه های رزمندگان و ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران از سال ۱۳۷۷ به بعد.

تذکر مهم : داوطلن متقاضی استفاده از کلیه سهمیه ها به تعهدات سهمیه های مختلف صورت پذیرش دقت نمایند.

دانلود دفترچه انتخاب رشته ۹۹ دانشگاه سراسری

<< دانلود دفترچه انتخاب رشته تجربی ۹۹ >>

<< دانلود دفترچه انتخاب رشته ریاضی ۹۹ >>

<< دانلود دفترچه انتخاب رشته انسانی ۹۹ >>

<< دانلود دفترچه انتخاب رشته هنر و زن ۹۹ >>

<< دانلود دفترچه انتخاب رشته صرفا بر اساس سوابق تحصیلی ۹۹ >>

<< دانلود پیوست های دفترچه انتخاب رشته ۹۹ >>

دانلود دفترچه انتخاب رشته سراسری ۹۹

شما می توانید مطالعه مقالات ما این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و صورت نیاز تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران شماره .

دانلود دفترچه انتخاب رشته سراسری ۹۹

مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ تیر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۳۳:۴۶ توسط:avije موضوع: نظرات (0)