مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

خدمت سربازی در سپاه چگونه است؟

5 / 5 ( 1 امتیاز )

چرا ید به سرزی سپاه فکر کنید؟ خدمت سرزی دوره ای است که تمامی مردان ایرانی دغدغه آن را زندگی تجربه خواهند کرد و هرکس به نحوی سعی می کند سختی های این دوره را برای خود کمتر کند. یکی از مهم ترین فاکتور هایی که هر شخص به موقع خدمت به آن توجه می کند محل خدمت سرزی و ارگان آن می شد. طبیعی است که هر شخص بخواهد نزدیکی محل زندگی خود خدمت سرزی را سپری کند ولی گاهی اوقات ارگان خدمتی بسیار مهم تر می شود.

ارگان خدمتی است که میزان سختی و آسانی خدمت را برای شما تعیین می کند. شاید بتوان گفت یکی از بهترین ارگان ها برای گذراندن خدمت سرزی سپاه پاسداران شد. گذراندن خدمت سرزی این ارگان خواهان بسیاری دارد ولی خب مسفانه ظرفیت پذیرش این ارگان بین سایر ارگان ها( نیرو انتظامی و ارتش) کمتر است. اما این بدان معنا نیست که شما از گذراندن دوره خدمت سرزی خود سپاه پاسداران ناامید شوید.

ادامه پس از توضیح مختصری ره ی این ارگان به شرایط پذیرش و مزایای آن می پردازیم.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چگونه ارگانی است؟

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سازمانی نظامی است که به دستور بنیان گذار انقلاب اسلامی( امام خمینی) دوم اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۸ سیس شد.

این نهاد ابتدا زیر نظر شورای انقلاب اسلامی فعالیت می کرد ولی پس از گذشت مدتی و تشکیل سد فرماندهی کل، فعالیت خود را به صورت مستقل آغاز کرد. این سازمان از ۵ قسمت مختلف که هر کدام وظایف مخصوص به خود را دنل می کنند تشکیل شده است. این بخش ها عرتند از:

  1. نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  2. نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  3. نیروی یایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  4. نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  5. سازمان بسیج مستضعفین

خوب است بدانید که پذیرش مشمولین خدمت سرزی قسمت های عملیاتی نیروی قدس انجام نمی شود و سرزان فقط بخش های اداری و مکان هایی تنش کمتر به کارگیری می شوند.

هم چنین سازمان بسیج مستضعفین قسمت مردم نهاد سپاه پاسداران می شد که بیشتر جذبی مشمولین خدمت سرزی از همین سازمان انجام می شود.

این قوای ۵ گانه زیر نظر سد مشترک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اداره می شود و تمامی فعالیت های این نهاد ها زیر نظر این سد هماهنگ می شود. علاوه بر این موارد سپاه شامل ۲ حوزه نمایندگی ولی فقیه و سازمان حفاظت اطلاعات می شود که ولی فقیه به طور مستقیم زیر نظر رهبری فعالیت می کند و فاقد ساخر نظامی است. سازمان حفاظت اطلاعات نیز ارتط امنیت کشور فعالیت می کند.

این دو بخش از بخش های حساس سپاه پاسداران می شند و مشمولین خدمت سرزی این بخش پذیرش نمی شوند.

شرایط پذیرش سپاه برای خدمت سرزی

سپاه نیز همانند سایر ارگان ها شرایط خاص خود را برای پذیرش مشمولین خدمت سرزی دارد البته شرایط آن کمی سختگیرانه تر از سایر ارگان ها می شد. شرایط پذیرش سپاه برای خدمت سرزی عرتند از:

  1. داشتن اعتقاد به نظام مقدس جمهوری اسلامی و رعایت اصول دینی
  2. داشتن سابقه بسیجی( چه به عنوان بسیج عادی یا فعال)

علاوه بر شرایط ذکر شده پذیرش سپاه دارای شرایط مختلفی است که حد زیادی به سازمان پذیرش کننده شما و محل زندگی شما مربوط است. از جمله سایر شرایط پذیرش سپاه پاسداران می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن مک پایان دوره تکمیلی که توسط بسیج برگزار می شود
  • داشتن تخصص های مورد نیاز متناسب محل به کارگیری شما( امریه اشته نگیرید، امریه نیازمند مک تحصیلی دانشگاهی می شد)

به طور مثال برخی از سازمان های سپاه گذراندن دوره تکمیلی بسیج را جزو شرایط الزامی جذب خود کرده اند اما خب این موضوع مورد اکثر اسن ها صادق نیست و داشتن مک پایان دوره تکمیلی بسیج به صورت امتیاز محسوب می شود و شخص گذراندن این دوره نسبت به بقیه اولویت قرار می گیرد.

اگر متقاضی خدمت سپاه مناطقی هستید که خواهان زیادی دارند مانند مراکز اسن ها ید بدانید که سپاه برای پذیرش این مناطق اولویت بندی خاصی را مشخص کرده است. افراد بر اساس موارد زیر اولویت بندی می شوند:

  • دارندگان کارت بسیج فعال
  • افرادی که گواهینامه پایان دوره تکمیلی بسیج را دارند.
  • افرادی که مشکل پزشکی خاصی ندارند و از رزم معاف نیستند
  • افرادی که مک تحصیلی مرتبط فعالیت محل پذیرش خود دارند

مزایای خدمت سرزی سپاه پاسداران چیست؟

حال که شرایط پذیرش سپاه پاسداران را توضیح دادیم به سراغ مزایای گذراندن خدمت سرزی این ارگان می رویم.

  • اولین و شاید یکی از مهم ترین مزایای خدمت سرزی سپاه اختیاری بودن محل خدمت است. یعنی شما می توانید محل دلخواه را برای خدمت خود انتخاب کنید. بسیاری از مشمولین خدمت سرزی به خاطر همین موضوع خواهان گذراندن دوره خدمت سرزی خود این ارگان هستند.
  • علاوه بر این، برخلاف اخذ امریه این ارگان گذراندن خدمت سرزی نیاز به داشتن مک تحصیلی خاصی نیست
  • الزام به عضویت کمیته امداد و سازمان بهزیستی و هم چنین جزو خانواده ایثارگران بودن وجود ندارد.
  • اگر دوره تکمیلی بسیج را پشت سر گذاشته شید نیاز به گذراندن دوره آموزش نظامی که سخت ترین دوره خدمت است نخواهید داشت و مک آن برای شما معادل سازی خواهد شد.
  • مشکلی برای استفاده از کسری های خدمت خود نخواهید داشت و صورتی که قبل از اعزام خود غیبت نکرده شید می توانید از تمامی مزایای کسری خود استفاده کنید.
  • و نهایت می توان گفت که سپاه راحت ترین ارگان برای گذراندن خدمت سرزی می شد و سخت گیری های مرسوم سایر ارگان ها سپاه دیده نمی شود.

این جا از مزایای خدمت سپاه گفتیم، نمی توان گفت خدمت سپاه معایبی دارد و شاید تنها ایرادی که بتوان به آن گرفت، داشتن شرایط خاص برای پذیرش است.

پذیرش سپاه به چه صورت انجام می شود؟

بر خلاف سایر ارگان ها که پذیرش سرز را فقط از طریق سازمان نظام وظیفه انجام می دهند سپاه از دو روش برای پذیرش مشمولین خدمت سرزی استفاده می کند. پذیرش سپاه به دو صورت زیر انجام می شود:

پذیرش سرزی سپاه از طریق سازمان نظام وظیفه

اولین روش پذیرش سرز سپاه همانند سایر ارگان ها به کمک سازمان نظام وظیفه است. یعنی این که مسئولین جذب سرمایه انسانی این ارگان نیروی انسانی لازم سال پیش رو را تخمین می زنند و از سازمان نظام وظیفه آن تعداد نیرو را خواست می کنند. بعد از آن سازمان نظام وظیفه به صورت کاملا تصادفی و رندوم از میان مشمولین خدمت سرزی که دفترچه اعزام به خدمت دارند، افرادی را برای گذراندن دوره خدمت خود سپاه نظر می گیرد. همانطور که گفته شد این کار کاملا به صورت رندوم و بدون دخالت نظر شخصی افراد صورت می گیرد.

پذیرش سرزی سپاه از طریق مراجعه به دفاتر سپاه

دومین راه گذراندن خدمت سرزی سپاه از طریق مراجعه شخص مشمول صورت می گیرد. این روش شخصی که خواهان گذراندن خدمت سپاه است ید به یکی از مراکز سپاه مراجعه کند و اقدامات لازم را انجام دهد. به همین منظور ابتدا ید دفترچه اعزام به خدمت خود را پر کرده و پس از تعیین ریخ اعزام دو ماه قبل از آن به همراه داشتن مدارک به دفاتر منابع انسانی یکی از نیروهای زمینی سپاه، قرارگاه خاتم الانبیا، سپاه های اسنی، نواحی بسیج مراجعه کرده و پس از پر کردن فرم های مورد نیاز ید منتظر ییدیه فرمانده شید. صورت یید شدن شرایط شما می توانید خدمت سرزی خود را آن مرکز سپری کنید.

چه مدارکی ید به هنگام مراجعه به مراکز سپاه همراه داشته شیم؟

قبل از این که به مراکز ذکر شده قسمت قبل مراجعه کنید یک سری از مدارک را ید آماده کنید. مدارک مورد نیاز برای مراجعه به مراکز سپاه عرتند از:

  • فرم پذیرش سپاه که خود مرکز به شما داده می شود.
  • داشتن پایان دوره گواهی تکمیلی بسیج( الزامی نیست)
  • داشتن گواهی بسیج فعال( حداقل به مدت ۶ ماه)
  • برگ سبز یا برگ اعزام به خدمت مهر بدون غیبت
  • مدارک شخصی شامل شناسنامه، کارت ملی، عکس پرسنلی

دقت داشته شید از تمامی موارد لا کپی تهیه کنید.

میزان حقوق سپاه په میزان است؟

این جا تمامی مواردی را که نیاز است مورد خدمت سپاه بدانید را برای شما توضیح دادیم. این قسمت به عنوان بخش پایانی به یکی از رایج ترین سوالات پاسخ می دهیم و آن میزان حقوق سرزان سپاه می شد. شاید فکر کنید که به دلیل خاص تر بودن شرایط خدمت سپاه میزان حقوق آن بیش تر از سایر ارگان ها شد ولی اینطور نیست و میزان حقوق این ارگان برابر سایر ارگان ها و مطابق قوانین سازمان نظام وظیفه می شد.

خدمات مشاوره نظام وظیفه آویژه

یکی از بزرگترین مراحل زندگی هر ‍‍‍پسر ایرانی خدمت سرزی است و صورتی که مشکلی وضعیت نظام وظیفه شما وجود داشته شد از بسیاری از خدمات اجتماعی همانند استخدام به هر صورت، اجازه خروج از کشور، یافت هر گونه وام، یافت مک تحصیلی و … محروم خواهید شد. بنابراین بسیار اهمیت دارد اطلاع دقیقی از تمامی موارد مربوط به نظام وظیفه داشته شید.

مرکز مشاوره آویژه توسط کای مجرب می توایند به شما بدون نیاز به مراجعه حضوری خدمات مشاوره نظام وظیفه ارائه دهد. مشاورین ما نیاز شما را موارد نظام وظیفه برطرف می کنند.

خدمت سرزی سپاه چگونه است؟

شما می توانید مطالعه مقالات ما این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و صورت نیاز تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران شماره .

خدمت سرزی سپاه چگونه است؟

مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ تیر ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۰۳:۵۹ توسط:avije موضوع: نظرات (0)