مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

تفاوت معافیت موقت پزشکی با معافیت دائم چیست؟۹۸

5 / 5 ( 2 votes )

شرایط معافیت موقت و دائم نظام وطیفه چیست؟

معافیت موقت پزشکی : از جمله راه های دوری از خدمت معافیت های نظام وضیفه هستند. سال های اخیر بر اساس قوانین نظام وظیفه فرد ید شرایط خاص و متفاوت دیگران داشته شد . شرایط و موارد خاص مشمولین خدمت سرزی می‌توانند از سرزی معاف شوند . افرادی که دچار مصدومیت یا نارسایی‌ های بدنی یا برخی شرایط اجتماعی هستند از خدمت معاف می‌شوند. معافیت پزشکی خدمت وظیفه عمومی به دو دسته تقسیم می شوند .

  • معافیت موقت پزشکی
  • معافیت دائم پزشکی

معافیت خدمت سرزی نظام وظیفه

معافیت موقت پزشکی نظام وظیفه ” : جوانان وقتی به سن ۱۸ سالگی می رسند ، اعزام به خدمت سرزی برایشان سخت است . آنان همیشه از اعزام به خدمت سرزی وحشت دارند . بیشتر اوقات جوانان به فکر راهی هستند از اعزام به خدمت سرزی معاف شوند . برای یافت معافیت سرزی شما ید از شرایط معافیت خدمت سرزی اطلاع داشته شید . همچنین ید نحوه یافت معافیت سرزی هم آشنایی داشته شید . بتوانید از معافیت خدمت سرزی استفاده کنید . برای یافت معافیت خدمت سرزی ، سازمان نظام وظیفه یک سری قوانین معافیت را برای سرزی وضع می کند . که شما ید طبق اخر معافیت سرزی از این موارد اطلاعات لازم را کسب نمایید .

معافیت خدمت سرزی ، انواع گوناگونی دارند . فقط کافی است شما شرایط خود را نظر بگیرید . همچنین از شرایط انواع معافیت ها نیز اطلاع داشته شید . یکی از انواع معافیت های سرزی ، معافیت پزشکی می شد . شرایط معافیت پزشکی خدمت سرزی نیز برای افراد شرایط مختلف ، متفاوت می شد .


معافیت موقت و دائم پزشکی

می توانید از استفاده از تلفن ثابت ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش :

تهران ۹۰۹۹۰۷۲۰۶۸ و سایراسنها ۹۰۹۹۰۷۲۰۶۸


معافیت موقت پزشکی چیست ؟

همان طور که گفتیم ، یکی از انواع معافیت پزشکی ، معافیت موقت پزشکی نظام وظیفه می شد . معافیت موقت نظام وظیفه ، همان طور که از نام آن پیداست ، به صورت موقت و دوره ای می شد . یعنی جوانانی که می خواهند به خدمت سرزی اعزام شوند ، شرایط رفتن به سرزی را به طور موقت ندارند . این افراد می توانند از معافیت موقت پزشکی نظام وظیفه استفاده نمایند . وقتی فردی توانایی لازم برای اعزام به خدمت را شرایط فعلی نداشته شد ، می تواند از معافیت موقت نظام وظیفه استفاده نماید .

معافیت موقت پزشکی نظام وظیفه برای افرادی که دنل فرار از سرزی هستند ، مورد استفاده قرار می گیرد . این افراد صورتی می توانند از معافیت موقت پزشکی نظام استفاده نمایند که از شرایط آن آگاه شند . نکات قابل توجه معافیت پزشکی را بدانند . به موقع از این نوع معافیت استفاده نمایند . اگر به دنل یافت معافیت موقت پزشکی خدمت سرزی هستید ، می توانید مشاوران مرکز آویژه دانش تماس حاصل نمایید . مشاوران ما می توانند کوه ترین زمان ، اطلاعات ضروری را زمینه معافیت موقت پزشکی اختیار شما قرار دهند.


بیشتر بخوانید: لغو کارت معافیت پزشکی


شرایط استفاده از معافیت موقت پزشکی نظام وظیفه

افرادی که می خواهند از معافیت موقت پزشکی نظام وظیفه استفاده نمایند . ید حتما از شرایط و قوانین معافیت موقت خدمت سرزی اطلاع داشته شند . به راحتی بتوانند به یافت معافیت موقت پزشکی نظام وظیفه بپردازند . افرادی که مشمول معافیت موقت نظام پزشکی می شوند ید دارای شرایط زیر شند .

  • این افراد ید توانایی اعزام به خدمت سرزی را نداشته شند .
  • شورای نظام پزشکی ید ناتوانی و مشکل این افراد را یید نماید .
  • دچار بیماری ای شند که فعلا قا به انجام خدمت سرزی نشند .
  • بیماری افراد برای معالجه احتیاج به زمان داشته شد .
  • و …

چه کسانی مشمول معافیت موقت پزشکی می شوند ؟

معافیت موقت پزشکی دارای شرایطی است . بنابراین همه افراد مشمول خدمت سرزی نمی توانند از این نوع معافیت استفاده نمایند . تنها افرادی می توانند از معافیت موقت پزشکی استفاده نمایند که بنا به هر دلیلی حال حاضر قا به اعزام به خدمت سرزی نیستند . افراد برای استفاده از این نوع معافیت ید شرایط معافیت پزشکی را بدانند . از قوانین معافیت پزشکی اطلاع داشته شند . بتوانند از این نوع معافیت استفاده نمایند . دسته ای از افراد که می توانند از معافیت موقت پزشکی نظام وظیفه استفاده نمایند شامل افراد زیر می شوند .

  • افرادی که از نظر جسمی حال حاضر و به طور موقت قا به اعزام به خدمت نشند .
  • افرادی که از نظر روحی و روانی حال حاضر و به طور موقت قا به اعزام به خدمت نشند .
  • افرادی که به دلیل داشتن نقص عضو حال حاضر و به طور موقت قا به اعزام به خدمت نشند .
  • افرادی که به دلیل داشتن بیماری حال حاضر و به طور موقت قا به اعزام به خدمت نشند .
  • افرادی که حین سرزی دچار بیماری می شوند و به طور موقت قا به ادامه خدمت سرزی نیستند.

معافیت دائم پزشکی چیست؟

چگونه میتوان از این معافیت دائم پزشکی استفاده کرد؟

کدام دسته از مشمولان زمره افرادی هستند که از این معافیت برخوردار شوند؟

مزایا و معایب این معافیت کدامند؟

همه این سوالات مطرح شده حداقل یک ر به ذهن مشمولان خدمت سرزی خطور کرده است. زیرا اغلب مشمولان رفتن به خدمت را تلف کردن وقت و عمر میدانند پس به دنل راهی میگردند که از رفتن به خدمت معاف شوند و یا حتی از مدت زمان آن کم کنند. معافیت پزشکی یکی از مواردی که اغلب افراد سعی میکنند از آن استفاده کنند. اما به مشمولان توصیه میشود قبل از انجام اقدامات عجولانه اطلاعات خود را این زمینه لا ببرند بعدا دچار سرگمی و مشکلات دیگر نشوند.

اگر بخواهیم تعریف کوهی از معافیت دائم پزشکی داشته شیم ید بگوییم که افراد مشمولی که بیماریهای خاصی دارند و این بیماری قابل مان نیست، به دلیل عدم توانایی انجام فعالیتهای دوره سرزی از رفتن به خدمت معاف میشوند. چرا که این دوره متشکل از مجموعه ای از فعالیت های سخت بدنی است که لازمه ی انجام آنها داشتن جسم و روانی است.

البته یافت معافیت دائم برای بیماران تحت ثیر عوامل مختلفی است لذا فردی که میخواهد از این معافیت و یا هر قانون دیگری از قوانین سازمان وظیفه استفاده کند ید آگاهی و دانش اقدام کند. حال سوال اینجاست مشمولی که کنون هیچ تخصص و اطلاعی از قوانین گسترده ی نظام وظیفه نداشته چگونه میتواند این مسیر ست عمل کند؟ خوشبخنه حال حاضر راه های زیادی برای رفع این مشکل وجود دارد. مشاوره نظام وظیفه یکی از همین موارد میشد. این مشاوره ها به طرح و بررسی بسیاری قوانین میپردازد. برخی موارد همچون انواع بیماریها برای اخذ این معافیت، شرایط مورد نیاز و اقدامات لازم برای یافت معافیت از آن جمله میشند.

قوانین معافیت دائم پزشکی چیست؟

قوانین معافیت دائم پزشکی و اطلاع دقیق از بندهای این قانون برای متقاضیان یافت این نوع معافیت الزامی است. این قوانین موضوعات مختلفی را برمیگیرد که ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

  • طبق قوانین نظام وظیفه تنها افرادی میتوانند از معافیت های دائم پزشکی استفاده کنند که وضعیت سلامت جسمی و یا روحیشان اجازه رفتن به خدمت را به طور دائم به آنها نمیدهد.
  • افرادی که پزشک هستند و به عنوان مشمول خدمت وظیفه نظر گرفته میشوند، صورتی میتوانند معافیت دائم اخذ کنند که نتوانند شغل خود را ادامه دهند.
  • مشمولانی که متقاضی یافت معافیت پزشکی هستند ید بیماری خود را به یید سازمان وظیفه برسانند. این امر مراحل مختلفی انجام میشود.
  • یکی از مراحل برای یید بیماری مشمول مراجعه به پزشک اولیه است. البته تمام مشولان ید به این پزشک مراجعه کنند. پزشک اولیه تحت نظر نیروهای مسلح است و فرد مشمول را مورد معاینه قرار میدهد و نیج را برگه مربوطه ثبت میکند.
  • بر اساس قوانین معافیت دائم پزشکی مشمولان اجازه ی اعتراض به نتیجه ی آزمایشات و معاینات پزشک اولیه را دارند و پی آن پرونده به شورای شهرسن تحویل داده میشود.
  • یافت ییدیه ی بیمارسن نیز از دیگر قوانین مقرر برای یافت معافیت است. طی آن مشمول مراجعه به بیمارسن معاینات بیشتری انجام میدهد.
  • گرفتن تصمیم نهایی برای یافت یا عدم یافت معافیت برعهده ی شورای پزشکی نظام وظیفه است که صورت یید کارت معافیت مشمول صا میشود و غیر این صورت برگه ی آماده به خدمت مشمول صا میشود و فرد ید اقدامات بعدی را برای اعزام انجام دهد.
  • فردی که زمان انجام خدمت به بیماری سخت و لاعلاجی مبتلا شود میتواند از معافیت دائم برخوردار شود.

مشمولین معافیت دائم پزشکی چه کسانی هستند؟

مشمولین معافیت دائم پزشکی کدام گروه هستند؟ بسیاری از مشمولان سعی دارند به این موضوع پی برند که آیا میتوانند از معافیت دائم بیماری های نظام وظیفه استفاده کنند یا خیر؟ پاسخ ید گفت که مشمولیت این افراد برای این نوع معافیت بستگی به موضوعات مختلفی دارد. نوع و جه سختی بیماری و یید آن توسط سازمان وظیفه، طول دوره مان و البته نوع مک تحصیلی مشمولان از مواردی است که این موضوع اثر دارد. طبق قوانین نظام وظیفه افرادی که به عنوان مشمولین معافیت دائم پزشکی نظر گرفته میشوند یستی دارای بیماری روانی و یا جسمی شند که به سبب این بیماری توانایی های لازم برای انجام فعالیت های سنگین سرزی را از دست داده شند. همچنین افرادی که بیماریشان قابل مان نیست مثلا افاد دارای نقص عضو این گروه قرار دارند.

البته افرادی که دوره مانیشان بیشتر از دو سال طول بکشد نیز میتوانند از معافیت دائم مربوط به بیماری های مطرح شده توسط نظام وظیفه استفاده کنند.

معافیت موقت پزشکی و معافیت دائم پزشکی:

افرادی که دارای معافیت پزشکی شند از آموزش ، رزم مقدماتی و یا به‌ طور کامل معاف هستند .

ایرانیان خارج از ایران می‌توانند حضور نمایندگی‌ های ایران خارج از کشور خواست معافیت پزشکی بدهند .

قانون نظام وظیفه ، مشمولان خدمت را از لحاظ وضع مزاجی ، جسمی و روانی به چهار دسته تقسیم می کند .

  • افرادی که از نظر جسمی و روانی سالم و قا به انجام خدمت نظام وظیفه هستند .
  • کسانی که به علت نقص عضو یا ابتلا به بیماری از سلامتی کامل برخوردار نبوده اند . ولی قا به انجام خدمت امور غیر رزمی هستند .
  • افرادی که به علت عدم رشد یا ابتلا به بیماری موق قا به انجام خدمت سرزی نیستند .
  • افرادی که به علت نقص عضو یا بیماری جسمی یا روانی به‌ طور دائم قا به خدمت نیستند .

تفاوت معافیت موقت پزشکی نظام وظیفه معافیت دائم

همان طور که گفته شد افراد شرایط خاص می توانند از معافیت پزشکی استفاده نمایند . معافیت موقت پزشکی نیز یکی از انواع معافیت پزشکی خدمت سرزی می شد . معافیت پزشکی خود شامل ۲ نوع می شد . معافیت موقت و معافیت دائم . معافیت موقت و دائم پزشکی هر یک دارای شرایط خاص خود می شند . ادامه به تفاوت معافیت موقت و دائم می پردازیم .

  • معافیت موقت پزشکی : معافیت موقت همان طور که از اسم آن پیداست . فرد مشمول به مدت موقت از اعزام به خدمت سرزی معاف می شد . یعنی فرد به طور موقت از خدمت معاف است ولی بعد از مدت تعیین شده مجدد ید به خدمت سرزی برود . معافیت موقت مثلا برای معالجه بیماری یا مشکلات خاص تعلق می گیرد .
  • معافیت دائم پزشکی : معافیت دائم نیز همان طور که از نام آن پیداست . فرد مشمول خدمت سرزی به طور دائم از خدمت سرزی معاف می شود . یعنی فرد بعد از اینکه از خدمت معاف شد دیگر نیاز نیست به خدمت سرزی اعزام شود . به طور کامل و دائم از اعزام به خدمت سرزی معاف شده است .

معافیت دائم پزشکی سرزی

معافیت دائم افراد داشتن شرایط کفالت ، ایثارگری یا پزشکی از خدمت معاف می شود . تغییر شرایط وضعیت فرد مانند بهبود بیماری ، ازدواج خواهر و … استفاده او از معافیت ثیری ندارد . معافیت موقت پزشکی اهداف مختلفی دارد که ارتط مستقیم وضعیت فرد است . اگر فرد بیمار شد ، این معافیت برای اقدامات مانی و بهبود جسمانی فرد نظر گرفته می شود . وضعیت بیماری فرد یک دوره زمانی معین مورد بررسی قرار می گیرد .

معافیت موقت پزشکی افراد دچار نوعی بیماری هستند . به منظور فراهم نمودن شرایط مناسب برای اشتغال یا ادامه تحصیل و کسب دانش موضوع رسیدگی به وضعیت پزشکی خود از معافیت موقت استفاده می کند . هدف شورای پزشکی از این معافیت فراهم نمودن شرایط آسان تر و بهتر است . انجام خدمت وظیفه از تشدید بیماری فرد دوران مقدس سرزی جلوگیری شود .

انواع بیماری ها برای معافیت پزشکی :

برخی بیماری ها که معافیت های موقت پزشکی کاربرد دارند . افرادی که قد آنان کمتر از ۱۴۵ سانتی متر است معاف دائم پزشکی می شوند . دارندگان مک تحصیلی کارشناسی و لاتر ، قد کمتر از ۱۴۰ ، شامل معافیت دائم پزشکی می شود .
چاقی یا لاغری طبیعی که ناشی از بیماری نشد معافیت ندارد . افراد معمولا صورت چاقی یا لاغری شدید ناشی از بیماری ، از رزم معاف می شوند .
افرادی که دچار بیماری هیپرهیوز ( تعرق شدید کف دست و پا ) هستند . معاف از رزم خواهند بود . صافی کف پا اگر همراه دفورمیتی مچ پا شد ، معافیت دائم دارد . البته دارندگان مک کارشناسی و لاتر معاف از رزم خواهند بود .
برخی از بیماری های شایع اعصاب و روان بیان نیز شامل معافیت می شوند . افرادی که به تشخیص شورای پزشکی نظام وظیفه ، به افسردگی اساسی مبتلا هستند . از خدمت سرزی معاف دائم می شوند . افرادی که شش ماه از حمله افسردگی آنان گذشته است و اکنون هیچ گونه علائمی نداشته اند . بهبودی کامل پیدا کرده اند معاف از رزم خواهند بود .
جهت اطلاع از معافیت موقت پزشکی مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه تماس حاصل نمایید .

لیست بیماری های معافیت پزشکی سرزی

فهرست بیماری هایی که مشمولین می توانند از طریق آن ها معافیت دائم ، معافیت موقت و معافیت از خدمات رزم را بگیرند :

  • بیماری های عمومی
  • بیماری های عفونی
  • بیماری های چشم و مشکلات بینایی
  • بیماری های دستگاه ااری تناسلی
  • بیماری های قلبی و عروقی
  • بیماری های روماتولوژی و فت همبند
  • بیماری های اعصاب و روان
  • بیماری های جراحی مغز و اعصاب
  • بیماری های پوستی
  • بیماری های استخوانی
  • بیماری های ریوی و قفسه صی
  • بیماری های گوارش و جراحی های عمومی
  • بیماری های مرتبط گوش و حلق و بینی
  • بیماری های دهان و دندان
  • بیماری های داخلی معز و اعصاب
  • بیماری های غدد مترشحه و داخلی
  • بیماری های بدخیم خون و آنکولوژی

این لیست بیماری ها را به خاطر داشته شید . مشمولین ید بدانند که مشکل پزشکی آن ها کدام دسته از این بیماری ها قرار دارد . توضیحات بیشتر راجع به بیماری ها دیگر مقاله های سایت آویژه موجود است . علاقمندان می توانند آن ها را مطالعه کنند . برای اطلاعات و راهنمایی های بیشتر نیز مشاوران این مرکز تماس شید.

بیماری هایی که سبب معافیت موقت پزشکی به مدت ۶ ماه می شوند :

  1. اگر بیمار سنگ و هیپرهیوز مراجعه کند و قابل مان شد موجب معافیت ۶ ماه می شود . ( که این مورد معافیت موقت پزشکی می شد ) .
  2. گلومرولونفریت (بیماری داخلی کلیه که افزایش فشار خون و دفع پروتیین اار مشخص می شود .
  3. پیلونفریت حاد (عفونت سیستم جمع کننده کلیه ) .
  4. هیوسل یا آب آوردگی (بیضه ، طناب منوی ) کیست های طناب منوی نوع حجیم جهت انجام عمل جراحی .
  5. واریکوسل یک طرفه یا دو طرفه جهت عمل جراحی ، سبب معافیت های موقت پزشکی گردد .

معافیت موقت و دائم پزشکی

می توانید از استفاده از تلفن ثابت ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش :

تهران ۹۰۹۹۰۷۲۰۶۸ و سایراسنها ۹۰۹۹۰۷۲۰۶۸

خدمات مشاوره نظام وطیفه

مشاوره نظام وظیفه یکی از انواع مشاوره های سرزی می شد که به جوانان کشور کمک می کند بتوانند از معافیت ها و امریه های سرزی و همچنین از کسری خدمت و غیره آگاهی کسب کنند . بیشتر افراد اطلاعات کافی زمینه های مختلف معافیت ها ، کسری خدمت و غیره را ندارند به همین دلیل مشاوره نظام وظیفه این فرصت را برای تمام جوانان کشور مهیا کرده است کسانی که شرایط و مدارک لازم را برای گرفتن معافیت، امریه ، کسر از خدمت را دارند بتوانند از آنها به خوبی استفاده کنند . یکی از مشاوره هایی که نظام وظیفه می تواند اختیار جوانان قرار دهد معافیت از سرزی می شد .

معافیت خود گونه های مختلفی دارد از جمله معافیت تحصیلی ، معافیت پزشکی ، معافیت کفالت و معافیت های دیگر که هر جوانی هر کدام از شرایط این معافیت ها را دارند می توانند کمک گرفتن از مشاوره نظام وظیفه از رفتن به سرزی معاف شود . کسانی که برای گرفتن امریه اقدام می کنند می توانند دوره خدمت خود را شغل مورد علاقه ی خود بگذرانند و بر عکس کسانی که دوره ی سرزی خود را پادگان های نظامی می گذرانند از گذراندن این دوره لذت ببرند .

کسری خدمت هم یکی از مواردی است که مشمولان می توانند از آن استفاده کنند. کسری خدمت برای مشمولانی که ازدواج کرده اند می تواند مفید شد زیرا کسانی که عضو بسیج فعال می شند گرفتن کسری خدمت، از دوران سرزی آنها کسر می شود و آنها مدت کمتری را نسبت به جوانانی دیگر خدمت سرزی به سر می برند . این اقدام برای افراد واجد شرایط امکان پذیر است .

سوالات متداول

معافیت موقت پزشکی چیست؟

افرادی که به خاطر داشتن بیماری ، به طور موقت قا به انجام خدمت سرزی نمی شند . برای مان ، به تشخیص شورای پزشکی وظیفه عمومی، حداکثر یکسال معافیت موقت زمینه پزشکی به آنان تعلق می گیرد . پس از این مهلت ، به مدت یک ماه وقت دارند . مجدد برای تعیین تکلیف وضعیت خدمت سرزی خود به سازمان نظام وظیفه مراجعه کنند .

معافیت دائم پزشکی چیست؟

افرادی که دچار بیماری، نقص عضو و یا اختلال روانی غیر قابل مان هستند . به طور دائم ، قا به خدمت سرزی امور رزمی یا غیر رزمی نمی شند ، معافیت دائم پزشکی می گیرند . افراد برای معافیت پزشکی ید پس از فراغت از تحصیل ، اخراج یا ترک تحصیل ، اقدام نمایند . مگر صورت نقص عضو یا داشتن بیماری هایی که مک تحصیلی معافیت پزشکی ثیری ندارد .

مراحل یافت معافیت پزشکی چگونه است؟

مراحل یافت معافیت پزشکی به ترتیب زیر است:یافت دفترچه راهنمای خدمت وظیفه ی عمومی از دفاتر پلیس+ ۱۰ و تکمیل تمام فرم های مربوط به آن مراجعه به پزشک و انجام معاینات اولیه و تکمیل گواهی مبنی بر بیماری مشمول ثبت خواست سازمان وظیفه و وارد کردن اطلاعات شناسایی و… یافت دعوتنامه از بیمارسن های سازمان وظیفه مراجعه به بیمارسن برای معاینات تخصصی تر توسط شورای پزشک بیمارسن فردی که تمام این مراحل یافت معافیت پزشکی را موفقیت پشت سر گذارد، کارت معافیت دائم خود را یافت میکند. البته گاهی افرادی تنها معافیت موقت و یا معافیت از رزم یافت میکنند. کسانی که از سلامت روحی و جسمی برخوردار هستند و به هیچ یک از بیماری های مطرح شده توسط سازمان وظیفه مبتلا نیستند نیز ید برای رفتن به خدمت آماده شوند.

خدمات مشاوره تلفنی آویژه دانش زمینه معافیت سرزی :

  • مشاوره معافیت پزشکی
  • مشاوره خرید خدمت
  • مشاوره معافیت کفالت
  • مشاوره معافیت ایثارگری
  • مشاوره معافیت تحصیلی
  • مشاوره کسری خدمت
  • مشاوره امریه
  • مشاوره سرز نخبگی (سرز نخبه وظیفه)
  • مشاوره اعزام به خدمت
  • مشاوره غیبت و جریمه خدمت سرزی
  • مشاوره تعجیل و تمدید خدمت سرزی
  • مشاوره خروج از کشور برای مشمولان نظام وظیفه خدمت سرزی
  • اخر نظام وظیفه

تفاوت معافیت موقت پزشکی معافیت دائم چیست؟۹۸

شما می توانید مطالعه مقالات ما این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و صورت نیاز تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران شماره .

تفاوت معافیت موقت پزشکی معافیت دائم چیست؟۹۸

مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۰۷:۴۸:۴۳ توسط:avije موضوع: نظرات (0)