مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

رشته های فنی مهندسی دکتری پیام نور کدامند؟

۵٫۰
۰۱

رشته های فنی مهندسی دکتری پیام نور از آن دسته رشته هایی است که طرفداران بسیاری دارد. این دانشگاه سالانه تعداد زیادی دانشجو مقاطع مختلف و رشته های مختلف فنی مهندسی میپذیرد. اگر شما نیز قصد ادامه تحصیل مقطع دکتری دانشگاه پیام نور رشته های فنی مهندسی را دارید، قطعا سوال مهمی مواجه میشوید، اینکه ارزش و اعتر مک تحصیلی دانشگاه پیام نور چگونه است؟ پاسخ این سوال ید گفت که این دانشگاه یکی از معتبر ترین دانشگاه های کشور است و داوطلن از این بت نید هیچگونه نگرانی داشته شند. علاوه بر این دانشگاه های پیام نور یکی از متنوع ترین دانشگاه ها از نظر واحد های دانشگاهی هستند، ادامه خواهید دید که این دانشگاه ارائه ی تعدادی از رشته های فنی مهندسی دکتری پیام نور به هدف بسیاری از داوطلن مقطع دکتری بدل شده است.

رشته های فنی مهندسی دکتری پیام نور

از دیگر نکاتی که ید ره دانشگاه پیام نور بدانید مربوط به شرایط تحصیل و نحوه ی برگزاری کلاس های س میشد. بر این اساس حضور کلاس های س این دانشگاه اختیاری است. موضوع دیگری که عث محبوبیت رشته های فنی مهندسی مقطع دکتری دانشگاه های پیام نور شده است مربوط به شهریه ی این دانشگاه است که به نسبت دیگر دانشگاه ها کمتر است. ممکن است شما به عنوان داوطلب مقطع دکتری رشته های مهندسی پیام نور اطلاعی از این رشته ها و واحد های دانشگاهی ارائه دهنده این رشته ها نداشته شید. لذا استفاده از مشاوره تحصیلی میتواند برای شما بسیار مفید شد. برای این منظور تماس مرکز مشاوره تحصیلی میتوانید تمام ابهامات و سوالات خود را برطرف کنید، ادامه ی این مقاله سعی کرده ایم به موضوعات مهمی همچون لیست رشته های فنی و دانشگاه پیام نور ارائه دهنده آن ها بپردازیم.

دانشگاه های رشته های فنی مهندسی دکتری پیام نور

دانشگاه های رشته های فنی مهندسی دکتری پیام نور و اطلاع از لیست این دانشگاه ها یکی از دغدغه هایی است که داوطلن آن مواجه هستند. دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه هایی است که تقری تمام اسن ها و شهرسن ها واحد هایی را دایر کرده است. لذا امکان دسترسی به این دانشگاه برای اکثر داوطلن وجود دارد. اما ذکر این نکته ی مهم الزامی است که ممکن است یک واحد دانشگاهی پیام نور همه ی رشته های فنی و مهندسی مربوط به مقطع دکتری را ارائه ندهد.

برخی از این دانشگاه های رشته های فنی مهندسی دکتری پیام نور شامل دانشگاه پیام نور تهران واحد تهران شمال، دانشگاه پیام نور اصفهان، دانشگاه پیام نور شیراز و… است. البته همانطور که گفته شد هر کدام از این دانشگاه ها توجه به نیاز سالانه خود و اسن ها به نیروی متخصص تنها برخی رشته ها دانشجو میگیرند.

شهرهای رشته های فنی مهندسی دکتری پیام نور

شهر های رشته های فنی مهندسی دکتری پیام نور یکی از مهم ترین مواردی است که داوطلن دکتری فنی مهندسی نظر میگیرند. وجود تعداد زیادی از واحد های دانشگاهی پیام نور حال فعالیت سطح کشور اما به طور کلی تنها بعضی از این واحد های دانشگاه پیام نور دانشجویان را مقطع دکتری پذیرش میکنند. لذا داوطلن اغلب مجبور میشوند دانشگاه هایی به غیر از دانشگاه شهر محل سکونت خود تحصیل کنند. البته توجه به اختیاری بودن حضور کلاس های س این دانشگاه این موضوع حدودی حل شده است. یکی از شهر های رشته های فنی مهندسی دکتری پیام نور دانشگاه پیام نور واحد تهران میشد.

این دانشگاه برخی از رشته ها همچون مهندسی عمران و مهندسی صنایع را برای داوطلن ارائه میدهد. افرادی که بتوانند نمره قبولی را آزمون و مصاحبه کسب کنند میتوانند این دانشگاه مشغول به تحصیل شوند.

ثبت نام رشته های فنی مهندسی دکتری پیام نور

ثبت نام رشته های فنی مهندسی دکتری پیام نور ثبت نام آزمون دکتری امکان پذیر است. البته داوطلن میتوانند دوره های فراگیر یا بدون کنکور مقطع دکتری دانشگاه پیام نور نیز شرکت کنند. ادامه به شرح و بررسی این دو مورد میپردازیم. داوطلن دکتری پیام نور رشته های مهندسی ید آزمون دکتری که توسط سازمان سنجش برگزار میشود شرکت کنند. برای این منظور مراجعه به سایت سازمان سنجش و وارد کردن اطلاعات شناسایی و تحصیلی الزامی است. بعد از بر گزاری آزمون نیج اولیه مربوط به کنکور دکتری منتشر میشود که طی آن افرادی که مجاز به انتخاب رشته شده شند، ید دوره به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و کد رشته های مورد نظر خود را وارد کنند. بعد از انجام بررسیهای نهایی پذیرفته شدگان اعلام میشوند که این افراد ید مدارک مورد نیاز را برای ثبت نام حضوری به دانشگاه ها ارائه دهند.

ثبت نام رشته های فنی مهندسی دکتری پیام نور بدون شرکت کنکور نیز امکان پذیر است. گاهی دانشگاه پیام نور برای تکمیل ظرفیت دانشجویان دکتری، اقدام به پذیرش دانشجو به شکل فراگیر یا بدون کنکور میکند. اولین قدم برای شرکت این دوره ها یافت دفترچه مربوطه و مطالعه دقیق آن و ثبت نام از طریق سایت سازمان سنجش میشد. طی این مرحله داوطلن اطلاعات شناسایی و تحصیلی خود و همچنین رشته امتحانی مورد نظرشان را مشخص میکنند. بعد از این مراحل آزمونی تحت عنوان آزمون فراگیر برگزار میشود، افرادی که موفق به اخذ نمره قبولی این آزمون شوند میتوانند دانشگاه های پیام نور ادامه تحصیل دهند. لازم به ذکر است که دانشگاه پیام نور تنها تعداد کمی از رشته های مهندسی مقطع دکتری پذیرش دانشجو به شکل بدون کنکور دارد.

ظرفیت رشته های فنی مهندسی دکتری پیام نور

ظرفیت رشته های فنی مهندسی دکتری پیام نور مقوله ی مهمی است که داوطلن ید به آن توجه داشته شند. میدانیم که هر دانشگاهی برای پذیرش رشته های تحصیلی مختلف، ظرفیت هایی را نظر میگیرد که این ظرفیت ها بر اساس پارامتر های مختلفی مشخص میشوند. این موضوع ره ی رشته های فنی و مهندسی دکتری مربوط به دانشگاه پیام نور نیز صدق میکند. هر دانشگاهی بر اساس امکاناتی که اختیار دارد، نیاز سالانه هر اسن و شهرسن و… تعداد ظرفیت های خود را به سازمان سنجش و آموزش کشور ارائه میدهد. ید توجه داشت که ظرفیت رشته های فنی مهندسی دکتری پیام نور برای هر رشته رشته های دیگر فرق میکند. به طور مثال ظرفیت پذیرش دانشگاه پیام نور تهران برای دکتری رشته ی مهندسی صنایع ۵ نفر میشد.

همچنین ظرفیت پذیرش دانشجو مقطع دکتری برای رشته ی مهندسی عمران دانشگاه پیام نور واحد تهران شمال نیز ۵ نفر است. همانطور که مشاهده میکنید ظرفیت های دانشگاه ها برای مقطع دکتری و رشته های ارائه شده این مقطع محدود هستند. این موضوع شانس قبولی داوطلن را تحت ثیر قرار میدهد. چرا که هر چه ظرفیت پذیرش یک رشته بیشتر شد شانس قبولی داوطلن نیز افزایش پیدا میکند.


بیشتر بخوانید: مشاوره تحصیلی


لیست رشته های فنی مهندسی دکتری پیام نور

لیست رشته های فنی مهندسی دکتری پیام نور یکی از متداول ترین سوالاتی است که داوطلن کنکور دکتری آن مواجه هستند. همانطور که قبلا هم اشاره کردیم تعداد رشته هایی که دانشگاه پیام نور برای مقطع دکتری گروه فنی و مهندسی ارائه میدهد محدود است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. اگر بخواهیم به برخی از لیست رشته های فنی مهندسی دکتری پیام نور اشاره کنیم ید مواردی همچون، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، مهندسی مواد و ملوژی، مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق و … را نام ببریم. البته همه ی این رشته ها یک دانشگاه و یا یک سال تحصیلی ارائه نمیشود. به طور مثال سال جاری رشته ی مهندسی عمران گرایش راه و ترابری تنها دانشگاه پیام نور واحد تهران ارائه میشود. لذا آگاهی از این لیست برای داوطلن تحصیل مقطع دکتری این دانشگاه بسیار ضروری میشد.

سوالات متداول

۱٫ لیست رشته های فنی مهندسی پیام نور مقطع دکتری کدامند؟

مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، مهندسی مواد و ملوژی، مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق و … از جمله این رشته ها میشند.

۲٫ ظرفیت پذیرش رشته های فنی مهندسی دکتری پیام نور چگونه است؟

هر دانشگاهی بر اساس امکاناتی که اختیار دارد، نیاز سالانه و… تعداد ظرفیتها را مشخص میکند. ظرفیت پذیرش دانشگاه پیام نور تهران رشته ی مهندسی صنایع ۵ نفر، ظرفیت پذیرش مهندسی عمران دانشگاه پیام نور واحد تهران شمال نیز ۵ نفر است.

۳٫ دانشگاه های رشته های فنی مهندسی دکتری پیام نور کدامند؟

دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه هایی است که تقری تمام اسن ها و شهرسن ها واحد هایی را دایر کرده است. لذا امکان دسترسی به این دانشگاه برای اکثر داوطلن وجود دارد.

رشته های فنی مهندسی دکتری پیام نور کدامند؟

شما می توانید مطالعه مقالات ما این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و صورت نیاز تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران شماره .

رشته های فنی مهندسی دکتری پیام نور کدامند؟

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۱۷:۳۷ توسط:avije موضوع: نظرات (0)