مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

آزمون دانشگاه آزاد کارشناسی و ارشد بدون کنکور

۵٫۰
۰۱

آزمون دانشگاه آزاد از معروف ترین آزمون های ورودی می شد که اکثرا تجربه آن را دارند ، و اگر هم نداشته شند آن را به خوبی می شناسند . این قسمت برای آن دسته از افراد می شد که آزمون دانشگاه آزاد را بخوبی نمی شناسند . آزمون دانشگاه آزاد برای مقاطع کارشناسی پیوسته ، کارشناسی ارشد و دکتری برگذار می گردد . اینجا مرحله به مرحله به نوبت مورد آزمون دانشگاه آزاد برای مقطع های مختلف توضیحاتی را ارائه خواهیم کرد . خصوص آزمون دانشگاه آزاد ابتدا مقطع کارشناسی پیوسته توضیحات لازم را ارائه می دهیم . البته نظر داشته شید اگر نکته ای نا واضح توضیحات وجود داشت می توانید مرکز مشاوره آویژه و مشاوران ما ابهام موجود را برای شما رفع خواهند کرد . مشاوران آماده ارائه مشاوره تحصیلی تمام زمینه ها می شند .

مقطع کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد

مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد هم بصورت آزمون و هم بصورت بدون آزمون برگزار می شود . خب همانطور که واضح است آزمون دانشگاه آزاد برای روش بدون آزمون معنی ندارد ، از این رو می پردازیم به روشی که آزمون ورودی دارد. آزمون کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد هم از طریق خود دانشگاه آزاد انجام می شود هم از طریق آزمون سراسری. از سال نود و شش به بعد طبق طرحی که از طرف وزارت علوم ارائه شد متقاضیان حاضر آزمون سراسری می توانند پرداخت مبلغی مشخص فرآیند ثبت نام آزمون سراسری مشخص کنند که تمایل دارند این آزمون نیز برای دانشگاه آزاد نیز حساب شود و از این طریق آزمون سراسری می توانند تنها یک آزمون شانس خود را برای تمامی دانشگاه های موجود امتحان کنند .

آزمون دانشگاه آزاد کارشناسی ارشد

آزمون دانشگاه آزاد کارشناسی ارشد مانند آزمونی که برای دانشگاه های سراسری برگذار می شود تنها یک مرتبه سالانه برگزار می شود . آزمون دانشگاه آزاد کارشناسی ارشد تنها راه ورود به دوره ارشد دانشگاه آزاد می شد. به عرتی دیگر خصوص دانشگاه آزاد ارشد بدون کنکور وجود ندارد. واقع ارشد بدون کنکور برای همه وجود ندارد ، اما این امکان برای افراد خاصی مهیا است. این افراد را دانشگاه های آزاد و سراسری دانشجوی استعداد خشان می نامند. این دانشجویان ید بتوانند از پس یک سری معیار های تعیین شده از طرف وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری بر بیایند جزء دانشجوی های استعداد خشان رقم بخورند. مشاوران مرکز مشاوره آویژه می توانند اطلاعات مفیدی این ره اختیار شما قرار دهند .

شرایط لازم برای متقاضیان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

از آنجایی که به کررات به شرایط لازم برای ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اشاره شده ، اینجا فقط قصد داریم به آن ها اشاره ای مختصر بکنیم . متقاضیانی که می خواهند از طریق آزمون دانشگاه آزاد کارشناسی ارشد وارد مقطع فوق لیسانس بشوند دو دسته شرایط عمومی و اختصاصی را ید داشته شند . پایین به چند از اصلی ترین شرایط اختصاصی اشاره شده است :

  • متقاضی دارای مک کارشناسی شد یا اگر هنوز فارغ تحصیل نشده است بتواند ۳۱ شهریور ماه کارشناسی را به اتمام برساند .
  • فارغ تحصیلان بعد از سال نود و شش اگر معدلشان از ۱۲ کمتر شد دیگر اجازه ثبت نام آزمون ورودی ارشد دانشگاه آزاد را نخواهند داشت .
  • کارکنان تمام ارگان های دولتی ید موافقت نامه ارگان مربوطه برای ادامه تحصیل شخص را ارائه دهند .

سایت آزمون دانشگاه آزاد

سایت آزمون دانشگاه آزاد را آس www.azmoon.org بخوبی می شناسید . دانشگاه آزاد به غیر از آزمون دوره کارشناسی پیوسته که علاوه بر آزمونی که خود دانشگاه آزاد برای آن برگذار می کند ، از طریق آزمون سراسری نیز می توان برای آن اقدام کرد ، برای دیگر مقاطع مانند کارشناسی ارشد و دکتری ، آزمون مخصوص خود را دارد . ثبت نام برای هر کدام از این آزمون ها تنها از طریق سایت آزمون دانشگاه آزاد انجام می پذیرد و تمام اطلاعیه ها و هماهنگی ها از طریق همین سایت آزمون دانشگاه آزاد صورت می گیرد. حتی متقاضیان می توانند سوالات خود را از طریق این سایت مطرح کنند و اولین فرصت جواب خود را از کارشناسان مربوطه یافت کنند.


بیشتر بخوانید: مشاوره تحصیلی


انتخاب رشته دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد روالی که برای آزمون های ورودی خود نظر گرفته است بر عکس روال آزمون دانشگاه های سراسری می شد . واقع آزمون سراسری متقاضی ابتدا آزمون می دهد و سپس که رتبه شخص حالت های مختلف مشخص گردید اقدام به انتخاب رشته می کند و مرحله آخر مشخص می شود که کدام رشته را کدام دانشگاه قبول شده است. اما برای دانشگاه آزاد این چنین نمی شد. برای دانشگاه آزاد ابتدا شخص از بین دفترچه انتخاب رشته تعداد محدودی از رشته هایی که مد نظر خود دارد را انتخاب می کند و مرحله بعد آزمونی ره رشته های انتخابی می دهد و نهایت بعد از آزمون مشخص می شود که کدام یک از رشته هایی که مشخص کرده است پذیرفته شده است.

آزمون دانشگاه آزاد دکتری

آزمون دانشگاه آزاد دکتری از آنجایی که تمایل به مقاطع لای تحصیلی کشور زیاد شده است، نسبت به سال های گذشته متقاضیان بیشتری پیدا کرده است. داوطلن حضور این آزمون ید از آخرین اخر آن، شرایط آن و زمان برگذاری آن بخوبی آگاه شند. این آزمون همانند آزمون ارشد هر سال فقط و فقط یک ر بر گذار می شود و اگر متقاضیان نتوانند موفقیتی آن کسب کنند به اجر ید یک سال دیگر انتظار این آزمون بمانند. از آن جهت که ظرفیت های دکتری دانشگاه های سراسری محدود و کم می شد، افراد زیادی سعی دارند وارد دکتری دانشگاه آزاد شوند و دوره دکتری را دانشگاه آزاد به اتمام برسانند .

زمان برگزاری آزمون دکترای دانشگاه آزاد

طبق صلاح دید وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری ، مانند آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ، تصمیم بر این شده که از سال نود و شش به بعد آزمون دانشگاه آزاد دکتری آزمون دکتری دانشگاه های سراسری ادغام گردد و همزمان هم برگزار شوند . از این رو زمان آزمون های دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد یک مرحله انجام می شود و نیج آن برای تمامی دانشگاه ها لحاظ می گردد.

ریخ آزمون دکتری هر سال معمولا دهه اول ماه آذر می شد و معمولا یک هفته مهلت داده می شود متقاضیان برای ثبت نام اقدام کنند و اطلاعات خود را از طریق سایت سنجش وارد سامانه ثبت نام کنند. آزمون نیمه اول ماه اسفند بر گذار خواهد شد و بعد از اینکه نیج اعلام شدند روند ثبت نام برای رشته های مد نظر متقاضی برای دانشگاه آزاد از دانشگاه های سراسری جدا می شود .

آزمون دانشگاه آزاد کاردانی به کارشناسی

آزمون دانشگاه آزاد کاردانی به کارشناسی یا به عرتی دیگر همان آزمون کارشناسی نا پیوسته دانشگاه آزاد تنها برای رشته های گروه پزشکی می شد. دیگر رشته ها دانشگاه آزاد دارای آزمون کاردانی به کارشناسی نمی شند. اما رشته های پزشکی از آن جهت که بسیار پر مخاطب می شند ، رقابت برای پذیرفته شدن از طریق کنکور کاردانی به کارشناسی صورت می گیرد.

زمان آزمون کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد

زمان ثبت نام برای آزمون دانشگاه آزاد کاردانی به کارشناسی طبق اطلاعیه ای که سازمان سنجش ارائه داده است بین دهم شانزدهم اردیبهشت تعیین گردیده است . البته یک دوره ثبت نام مجدد وجود دارد که بین هفتم یازدهم ماه مرداد می شد . ثبت نام برای این آزمون نیز همانند دیگر آزمون های ورودی دانشگاه ها بصورت اینترنتی انجام می گیرد. متقاضیان رشته ها و دانشگاه های مورد نظر خود را قبل از دادن آزمون تعیین می کنند.

سوالات متداول

زمان برگذاری آزمون دکترای دانشگاه آزاد؟

زمان آزمون های دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد یک مرحله انجام می شود و نیج آن برای تمامی دانشگاه ها لحاظ می گردد . ریخ آزمون دکتری هر سال معمولا دهه اول ماه آذر می شد.

سایت آزمون دانشگاه آزاد؟

سایت آزمون دانشگاه آزاد را آس www.azmoon.org بشناسید.

آزمون دانشگاه آزاد کارشناسی ارشد بدون کنکور؟

دانشجویان ید بتوانند از پس یک سری معیار های تعیین شده از طرف وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری بر بیایند جزء دانشجوی های استعداد خشان رقم بخورند وارد ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد شوند.

آزمون دانشگاه آزاد کارشناسی و ارشد بدون کنکور

شما می توانید مطالعه مقالات ما این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و صورت نیاز تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران شماره .

آزمون دانشگاه آزاد کارشناسی و ارشد بدون کنکور

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۲۱:۲۵ توسط:avije موضوع: نظرات (0)