مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

کسری خدمت بسیج ۹۸

۵٫۰
۰۱

کسری خدمت بسیج

کسری خدمت بسیج یکی از جدیدترین نوع کسری های خدمت به حساب می آید . این نوع کسری خدمت بسیج سرزی همراه کسری های دیگر از سوی سازمان نظام وظیفه برای جوانان نظر گرفته شده است . می بینید که جوانان ید اوایل سن ۱۹ سالگی خود را برای گذراندن دوره ی خدمت ضرورت آماده کنند . برخی از جوانان کسب اطلاعات می توانند راه های جایگزین را نیز امتحان کنند . این راه های جایگزین چه کمکی به مشمولین می کند ؟ این راه ها ، بهترین روش هایی است که جوانان توجه به شرایط خود از آن ها بهره مند می شوند . این روش ها عرتند از :

  • استفاده از معافیت های دائم
  • استفاده از کسری های خدمت به ویژه کسری خدمت بسیج
  • بهره مندی از معافیت سرزی موقت
  • انواع معافیت های خدمات رزمی
  • امریه های سرزی و استخدام سازمان های دولتی

این روش ها کمک بسیاری به جوانان می کند به راحتی کارت معافیت خود را بگیرند . زیرا وضعیت عادی یک مشمول خدمت وظیفه ی عمومی ید یک منطقه ی معمولی به مدت ۲۱ ماه خدمت کند . اما از طریق روش های لا و داشتن شرایط مناسب جوانان ذکور می توانند از این تسهیلات خوب بهره مند شده و کارت معافیت و کارت پایان خدمت را هر چه سریع تر بگیرند .

بهترین راه برای نرفتن به خدمت استفاده از معافیت دائم است . زیرا مشمول خواست معافیت خود را ثبت کرده و پس از بررسی های لازم کارت معافیت برای او پست خواهد شد . اما تکلیف مشمولینی که شرایط معافیت را ندارند چه می شود ؟ این افراد چکونه می توانند از سختی دوره ی خدمت گذر کنند ؟ مشاوره نظام وظیفه ، جوانان را این زمینه راهنمایی خواهد کرد .

شرایط کسری خدمت بسیج

شرایط کسری خدمت بسیج چیست ؟ چه کسانی از شرایط کسری خدمت بسیج بهره مند خواهند شد ؟ برای بهره مندی از راه های کم شدن دوره ی خدمت ، استفاده از کسری های خدمت سرزی بهترین و قانونی ترین گزینه است . اما برای استفاده از این کسری ها و به ویژه شرایط کسری خدمت بسیج ید چه کارهایی انجام داد ؟ کسری های خدمت انواع مختلفی دارند . این کسری ها شامل :

  • کسری خدمت بسیج
  • کسری خدمت سرزی ایثارگران
  • کسری خدمت جبهه
  • کسر خدمت بنیاد ملی نخبگان ایران
  • کسری های خدمت مشمولین دارای فرزند
  • کسری خدمت سرزی مشمولین مهل بدون فرزند
  • کسری های خدمت بسیج دانشجویان
  • کسری خدمت بسیجیان فعال
  • کسری خدمت اسارت والدین

برای استفاده از هریک از این کسری ها مشمولین ید دارای شرایط خاصی شند . شرایط کسری خدمت بسیج برای جوانان به شرح زیر می شد .

شرایط و ضوابط کسری خدمت بسیج

  1. غیبت نداشتن : اولین و مهم ترین شروط استفاده از هر نوع کسری خدمت نداشتن غیبت می شد .
  2. فعالیت بسیج و پایگاه ها : داشتن کارت بسیجی فعال از دیگر الزامات استفاده از کسری های خدمت بسیجیان می شد . زیرا میزان فعالیت پایگاه ها مقدار و میزان کسری خدمت ثیر به سزایی خواهد داشت .
  3. استفاده از سابقه ی بسیج قبل از مشمولیت : مشمولین ید دقت داشته شند که پس از شروع سرزی و اعزام به خدمت فعالیت بسیج جزو سابقه ی کسری خدمت محاسبه نخواهد شد . بنابراین جوانان نظر داشته شند که ید زودتر از اعزام به خدمت و سن مشمولیت پایگاه های بسیج فعالیت داشته شند .

پس از بررسی این شرایط ، شما عزیزان می توانید برای راهنمایی های بیشتر زمینه کسری های خدمت سرزی مرکز مشاوره آویژه تماس شید .

انواع کسری خدمت بسیج

انواع کسری خدمت بسیج می تواند به مشمولین کمک کند مدت خدمت سرزی خود را کاهش دهند . بر اساس قوانین جدید نظام وظیفه مشمولین می توانند سابقه ی بسیجی فعال بین ۲ ۶ ماه از کسری خدمت نظام وظیفه استفاده کنند . این میزان کسری خدمت توجه به نوع فعالیت مشمولین متغیر خواهد بود . زیرا انواع کسری خدمت بسیج برای افرادی کاربرد دارد که عضویت فعال بسیج دارند .

انواع کسری خدمت بسیج مشمولین :

  • کسری خدمت دانشجویان بسیجی : دانشجویان می توانند پایگاه های مستقر داشنگاه ها عضو شده و فعالیت خود را شروع کنند . زیرا پس از اتمام تحصیل ید مراحل اعزام به خدمت خود را انجام دهند .
  • کسری خدمت بسیج مناطق : مشمولینی که به سن مشمولیت می رسند می توانند از این کسری ها استفاده کنند . این افراد ید قبل از رسیدن به مشمولیت عضویت فعال خود را بسیج شروع کرده شند .

    بیشتر بخوانید: جزئیات کسری خدمت جبهه پ


یافت کسری خدمت بسیج

یافت کسری خدمت بسیج مانند سایر کسری های دیگر مراحل ویژه ای دارد . آشنایی این مراحل به مشمولین کمک می کند راحت تر خواست کسری خدمت خود را ثبت و از آن استفاده کنند . مشمولین عزیز برای استفاده ازکسری های خدمت بسیج ید مراحل زیر را انجام دهند .

مراحل اعزام به خدمت و مدارک لازم برای اعزام و کسری خدمت :

  1. یافت دفترچه ی نظام وظیفه از یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی یا پلیس + ۱۰
  2. تکمیل فرم وضعیت مشمولان
  3. تکمیل فرم واکسیناسیون مشمول
  4. نکمیل فرم معاینه اولیه پزشکی مشمولین
  5. عکس پرسنلی ۳*۴ مشمولین به صورت رنگی و پشت زمینه سفید و تمام رخ
  6. شناسنامه و کپی از صفحات آن ها
  7. کارت ملی و کپی از آن ها .
  8. گواهی مک تحصیلی و کپی یید شده آن
  9. خواست سابقه ی بسیج از حوزه ی مقاومتی
  10. بررسی پرونده مشمول بسیجی توسط بخش نیروی انسانی
  11. تکمیل فرمشماره ۶ سوابق بسیج
  12. گرفتن ییدیه از پایگاه مقاومت بسیج
  13. یید سابقه بسیج توسط سپاه پاسداران اسن محل زندگی مشمول
  14. گرفتن ییدیه سوابق و ارائه به سازمان وظیفه عمومی

کسری خدمت بسیج دانشجویی

کسری خدمت بسیج دانشجویی نیز مانند سایر کسری های خدمت بسیج است . این نوع کسری های خدمت جوانان می توانند ارائه ی مدارک و مستندات فعالیت بسیج از این کسری های خدمت استفاده کنند . زیرا سابقه ی فعالیت مشمولین بسیج به طور کامل سیستم سراسری ثبت خواهد شد .

بر اساس آخرین گزارشات از سوی اداره منابع انسانی نیروهای مسلح ، بسیجیان فعال می توانند از مزایای بسیار خوب کسری خدمت بهره مند شوند . این میزان کسری خدمت توجه به نوع فعالیت فرد ، میزان فعالیت بسیج و شرکت رزمایش ها و برنامه های بسیج برای افراد متقاضی محاسبه خواهد شد . بنابراین جوانان برای استفاده از بهترین و راحت ترین روش کسری خدمت سرزی بسیج بهتر است قبل از سن مشمولیت فعالیت خود را پایگاه های مسه و محل شروع کنند .

کسری خدمت دانشجویی بسیج چگونه است؟

دانشجویان بسیجی نیز می توانند از مزایای کسری خدمت استفاده کنند . این دانشجویان ید فعالیت ها و رزمایش های برگزار شده شرکت کرده و بسیج فعالیت داشته شند . اگر دانشجویان قبل از ورود به دانشگاه نیز پایگاه های بسیج منطقه خود مشغول به فعالیت شند . می توانند آن سوابق را نیز به سازمان نظام وظیفه ارائه دهند .

کسری بسیج فعال چیست؟

کسری بسیجی فعال به نوعی کسری گفته می شود که به بسیجیان مشمول تعلق می گیرد . این مشمولین ید کارت بسیجی فعال و سابقه ی بسیج خود را از طریق پایگاه حوزه ی مقاومت منطقه مربوطه استعلام کرده و همراه مدارک خود به سازمان نظام وظیفه اطلاع دهند .

بسیج عادی کسری خدمت دارد؟

مشمولین برای استفاده از کسری های خدمت بسیجیان ید پایگاه های بسیج فعالیت داشته شند . این مشمولین برای بهره مندی از کسری های خدمت ید عضویت فعال داشته شند . عضویت عادی نمی تواند ملاک استفاده از کسری های خدمت نظر گرفته بشود .

خدمات کلان مرکز مشاوره آویژه زمینه نظام وظیفه

کسری خدمت بسیج ۹۸

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۲۵:۵۱ توسط:avije موضوع: نظرات (0)