مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

شرایط تاسیس مرکز مشاوره خانواده چگونه است؟

۵٫۰
۰۱

سیس مرکز مشاوره خانواده

سیس مرکز مشاوره خانواده یکی از نیاز های اساسی هر کشوری میشد . به خصوص کشور ما سال های اخیر ، توجه به افزایش نیاز به مشاوره تخصصی زمینه های مختلف ، سیس مرکز مشاوره خانواده اهمیت دوچندان پیدا کرده است . میدانیم که خانواده مهمترین بنیاد اجتماعی میشد که موفقیت افراد خانواده ، به موفقیت جامعه میانجامد . به این منظور و برای رفع نیاز ها و مشکلات متعدد خانواده ها ، بسیاری از مراکز ازجمله نظام روانشناسی ، تلاش هستند نظارت بر روند سیس مراکز مشاوره نقش موثری بهبود کیفیت زندگی افراد داشته شند . علاوه بر این ، سیس مرکز مشاوره خانواده یک فرصت شغلی مناسب برای افراد دارای مک تحصیلی روانشناسی و مشاوره مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا میشد . و اکثر داوطلن کنکور سراسری هدف سیس مراکز مشاوره و روانشناسی به این رشته ها وارد میشوند .

حال موضوعی که مطرح میشود اینست که برای سیس مرکز مشاوره خانواده چه مدارک و شرایطی مورد نیاز است ، و به دست آوردن اطلاعات دقیق از شرایط و ضوابط مربوط به آن یکی از چالش های پیش روی متقاضیان سیس مرکز مشاوره میشد . علاقه مندان به این کار ضمن داشتن مک تحصیلی مرتبط مییست تمام شرایط اعلام شده از سوی سازمان های زیربط را داشته شند . اگر شما یکی از متقاضیان سیس مرکز مشاوره خانواده میشید ادامه ی این مطالب مفیدی از شرایط و ضوابط مربوط به این کار ارائه میشود ، که توصیه میکنیم به دقت به مطالعه این نکات بپردازید .

شرایط سیس مرکز مشاوره خانواده

شرایط سیس مرکز مشاوره خانواده ازجمله دغدغه های علاقه مندان به امر ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی میشد . لذا هر فردی که علاقه مند به سیس مرکز مشاوره خانواده شد ، ید واجد تمام این شرایط شد و توجه به این شرایط اقدامات لازم را انجام دهد . از جمله شرایط سیس مرکز مشاوره خانواده داشتن حداقل مک تحصیلی کارشناسی ارشد معتبر از دانشگاه های داخلی و خارجی و رشته هایی همچون مشاوره ، روانشناسی ، مددکاری اجتماعی و … را میتوان ذکر کرد . همچنین ید به مواردی همچون عضویت سازمان نظام مشاوره و روانشناسی کشور توجه نمود .

عضویت این سازمان نیز ضوابط و قوانین مربوط به خود را دارد که شامل شرایط عمومی که ادامه متن ارائه میشود ، میشند . داشتن تبعیت جمهوری اسلامی ایران نیز از دیگر شرایط لازم برای این کار میشد . داشتن حداقل سن اعلام شده از سوی سازمان و داشتن سابقه کاری مرتبط از جمله ی دیگر شرایط سیس مرکز مشاوره خانواده میشد .

عدم سوپیشینه کیفری ، نداشتن دشمنی و عناد نظام جمهوری اسلامی ایران ، عدم اعتیاد به مواد مخ و مواد روانگردان و نداشتن فساد اخلاقی و عدم تجاهر به فسق از دیگر شرایط سیس مرکز مشاوره خانواده میشد . ره ی متقاضیان آقا نیز نید هیچگونه محدودیتی ، از بت شرایط نظام وظیفه ی عمومی وجود داشته شد . نهایت داشتن کارت پایان خدمت سرزی یا کارت معافیت از خدمت وظیفه عمومی یکی از شرایط لازم میشد . که تمام این شرایط ید مورد یید قرار گیرند .

مدارک لازم جهت سیس مرکز مشاوره خانواده

مدارک لازم جهت سیس مرکز مشاوره خانواده ازسوی سازمان های مربوطه از جمله مرکز امور مشاوران و نظام مشاوره و روانشناسی کشور ، به اطلاع متقاضیان اخذ مجوز میرسد . داوطلن ملزم هستند که تمام این مدارک را تهیه نمایند و به مراجع مربوطه ارائه دهند . مهمترین مدارک لازم جهت سیس مرکز مشاوره خانواده همان حداقل مک تحصیلی معتبر میشد . که این مک ید حداقل کارشناسی یکی از رشته های روانشناسی و مشاوره مددکاری اجتماعی و … شد . البته این مدارک ید مورد یید وزارت علوم و تحقیقات و یا وزارت بهداشت کشور شد . علاوه بر این داشتن مک عضویت سازمان روانشناسی و مشاوره کشور از مهمترین مدارک لازم جهت سیس مرکز مشاوره خانواده میشد . ارائه مدارک شناسایی همچون کارت ملی و کپی تمام صفحات شناسنامه از جمله مدارک لازم برای سیس مرکز مشاوره خانواده میشد .

گواهی عدم سو سابقه کیفری ، مک پایان خدمت سرزی و یا مک معافیت از خدمت وظیفه ی عمومی برای آقایان ، گواهی سلامت روحی و روانی از دیگر مدارکی است ، که برای سیس مراکز مشاوره و روانشناسی مورد نیاز است .

مراحل سیس مرکز مشاوره خانواده

مراحل سیس مرکز مشاوره خانواده از طریق سازمان های زیربط به اطلاع متقاضی میرسد . بدیهی است که اولین مرحله برای اخذ مجوز ، یافت مک تحصیلی مورد یید میشد . عضویت سازمان مشاوره و روانشناسی کشور نیز یکی از مراحل سیس مرکز مشاوره خانواده میشد . علاوه بر اینها متقاضیانی که تمایل دارند مجوز مرکز مشاوره خانواده یافت کنند ، بعد از ارائه مدارک ید آزمون شرکت کنند . این آزمون بر اساس مطالب و موضوعات تخصصی هر رشته برگزار میشود . البته این آزمون تنها از افراد دارای شرایط اعلام شده ، گرفته میشود . همچنین ید این نکته را ذکر نمود که ، اعضای هیئت علمی دانشگاه ها از این آزمون معاف میشند . پس از آنکه متقاضیان قبول شده آزمون مشخص شدند ، صلاحیت این افراد توسط مرکز امور مشاوره بررسی میشود . نهایت آخرین مرحله ، انجام مصاحبه حضوری میشد .

یکی دیگر از پله هایی که داوطلن یافت مجوز مرکز مشاوره خانواده ید طی کنند ، کارآموزی میشد . کارآموزی میتواند برای تقویت توانایی های تخصصی و مهارت های مشاوره بسیار موثر شد . از این جهت گذراندن تمامی این مراحل برای اخذ مجوز ضروری میشد .

چگونگی سیس مرکز مشاوره خانواده

چگونگی سیس مرکز مشاوره خانواده بر اساس آیین نامه ها و قوانین سازمان روانشناسی مشاوره و مرکز امور مشاوران تعیین میگردد . متقاضیان اخذ مجوز مراکز مشاوره ، برای این کار ید به اطلاعیه های این مراکز توجه نمایند . دسترسی به این اطلاعیه ها به شکل اینترنتی و از طریق سایت ها ی هر سازمان امکان پذیر میشد . به علاوه اطلاعات مربوط به چگونگی سیس مرکز مشاوره خانواده به طور گسترده رسانه ها و سایت های دیگر نیز قابل دسترسی میشد . برای اخذ مجوز مرکز مشاوره تبصره ها و قوانین ویژه ای وجود دارد . که از آن جملهمیتوان به موارد زیر اشاره کرد : بلوی مربوط به تعرفه ها و منشور اخلاقی مییست معرض دید قرار گیرد ، تبلیغات مرکز ید چارچوب قوانین مربوط به سازمان شد ، برگزاری دوره ها و کارگاه های تخصصی ، برای افراد دارای مجوز و مک تحصیلی مورد قبول امکان پذیر میشد .

نصب‌اصل مجوز فعالیت محل کار الزامی میشد . مشاورین موظف میشند برای هر کدام از مراجعین پرونده تشکیل دهند و مسئولیت آن بر عهده ی مشاور میشد . به کار گرفتن افرادی که واجد شرایط نشند ، به طور کلی افراد غیر مجاز امر مشاوره غیر قانونی میشد . نکته ی دیگر این است که انتقال مجوز یا پروانه ی فعالیت مراکز مشاوره به دیگران تخلف به حساب میاید .

سوالات متداول

آزمون مجوز مرکز مشاوره خانواده چگونه است ؟

این آزمون برای متقاضیان واجد شرایط که مدارک تحصیلی و … خود را ارائه میدهند ، میشد . که سوالات این آزمون بر اساس موضوعات تخصصی هر رشته طرح میگردد .

ثبت نام پروانه مرکز مشاوره خانواده چگونه است ؟

ثبت نام برای یافت مجوز مرکز مشاوره از سوی سازمان های مربوطه همچون سازمان روانشناسی و مشاوره کشور و همچنین مرکز خدمات مشاوره امکان پذیر میشد . لذا متقاضیان برای ثبت نام ید به این مراکز مراجعه نمایند .

دستورالعمل سیس مرکز مشاوره خانواده چگونه است؟

متقاضیان تهیه ی مدارک لازم ید خواست خود را برای سیس مرکز مشاوره ثبت نمایند و نهایت گذراندن مراحل مختلف از جمله آزمون و مصاحبه میتوانند مرکز خود را سیس نمایند .

شرایط سیس مرکز مشاوره خانواده چگونه است؟

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۳۰:۱۹ توسط:avije موضوع: نظرات (0)