مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

شرایط تاسیس مطب روانشناسی چگونه است؟

۵٫۰
۰۱

سیس مطب روانشناسی

سیس مطب روانشناسی یکی از انگیزه های داوطلن کنکور سراسری برای انتخاب این رشته میشد . سالانه بسیاری از داوطلن مقاطع تحصیلی مختلف کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا رشته ی روانشناسی پذیرش میشوند . که هدف اکثریت این داوطلن سیس مطب روانشناسی میشد . اما توجه به اهمیت لای امر مشاوره و روانشناسی جامعه و همچنین افزایش نیاز این زمینه برای فعالیت این حوزه قوانین سخت گیرانه ای تصویب شده است . لذا وجود اینکه داشتن مک تحصیلی یکی از شرایط لازم برای سیس مطب روانشناسی میشد ، اما ید توجه نمود که داشتن این مک شرط کافی برای این امر نیست . بلکه فردی که متقاضی سیس مطب روانشناسی است ید واجد تمام شرایط تعیین شده از سوی نظام روانشناسی نیز شد . که اخذ ییدیه و یا همان پروانه ی اشتغال از این سازمان مراحل و ضوابط خود را دارد .

علاقه مندان و متقاضیان سیس مطب روانشناسی ممکن است ره ی شرایط لازم و قوانین تصویب شده و همچنین مراحل اداری اخذ پروانه فعالیت سوالات مختلفی مواجه شند . به همین خاطر ادامه ی این متن سعی میکنیم به پاسخ سوالاتی همچون مک تحصیلی مورد یید برای اخذ پروانه ی فعالیت برای مطب روانشناسی ، چگونگی یافت پروانه فعالیت مراکز مشاوره و روانشناسی ، مراحل صدور آن و بسیاری مطالب دیگر که متقاضیان این مسیر ید بدانند ، خواهیم پرداخت . لذا به شما توصیه میکنیم برای اطلاع از این موارد و رفع ابهامات و سوالات خود به موارد ذکر شده این مطلب دقت نمایید .

شرایط سیس مطب روانشناسی

شرایط سیس مطب روانشناسی سازمان روانشناسی و مشاوره به تصویب رسیده است . که تنها افراد دارای این شرایط میتوانند برای سیس مطب روانشناسی اقدام نمایند . اگر بخواهیم به برخی از شرایط سیس مطب روانشناسی بپردازیم ید به مواردی همچون داشتن مک تحصیلی مرتبط اشاره کرد . که حداقل مک تحصیلی مورد نظر شامل مک کارشناسی ارشد روانشناسی و مشاوره میشند و دیگر رشته های مرتبط این حوزه ، اجازه فعالیت ندارند . این حالی است که داوطلن رشته های نامرتبط مقطع کارشناسی که مک کارشناسی ارشد و یا دکترا مرتبط یافت میکردند ، قبل سال نود و سه میتوانستند مجوز فعالیت مرکز مشاوره و روانشناسی یافت کنند . اما پس از این ریخ داشتن مک کارشناسی مرتبط نیز یکی از شرایط لازم برای یافت مجوز است . از دیگر شرایط سیس مطب روانشناسی ید به عضویت نظام مشاوره و روانشناسی کشور اشاره کرد .

همچنین برای یافت اجازه فعالیت زمینه ی مشاوره روانشناسی و ارائه خدمات مطب روانشناسی حداقل ید یک سال از زمان فارغ التحصیلی متقاضی گذشته شد . از دیگر شرایط سیس مطب روانشناسی مربوط به شرایط نظام وظیفه ی آقایان میشد . که بر این اساس متقاضیان مرد ید دارای کارت پایان خدمت سرزی شند و هیچگونه محدودیتی این مورد نداشته شند . یکی از مواردی که گذشته برای یافت مجوز فعالیت الزامی بود داشتن مک کارورزی بود . این مک مبنی بر داشتن سابقه فعالیت حرفه ای است . که حال حاضر جز شرایط لازم برای اخذ مجوز مطب روانشناسی نمیشد . اما این به این معنا نیست که داشتن مهارت ها و سابقه عملی برای این کار لازم نمیشد . بلکه یکی از ضروریات فعالیت هر زمینه ای اخذ تجربه و مهارت کافی آن مورد میشد .

مراحل سیس مطب روانشناسی

مراحل سیس مطب روانشناسی شامل تمام مواردی میشد که از سوی سازمان های زیربط اعلام شده و متقاضی سیس مرکز مشاوره و روانشناسی ملزم به گذراندن تمام این مراحل میشد . یکی از اولین مراحل سیس مطب روانشناسی عضویت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور میشد . که برای این کار ید فرم های مربوطه را پر کند و مدارک خواسته شده را برای این سازمان ارسال نماید . پس از ارسال این مدارک و بررسی آنها کمیسیون های مربوطه ، نتیجه پذیرش و یا عدم پذیرش متقاضی به شکل کتبی اعلام میگردد . انجام مصاحبه حضوری از دیگر مراحل سیس مطب روانشناسی میشد . این مصاحبه تعیین میگردد که فرد متقاضی برای فعالیت حوزه مشاوره و روانشناسی فرد مناسبی میشد یا خیر . که صورت عدم قبولی دلیل آن به اطلاع متقاضیان میرسد .

همچنین صورت قبولی این مصاحبه ، مراجعه برای یافت پروانه فعالیت و یا مجوز مطب روانشناسی میشد . افراد دارای این مک میتوانند برای راه اندازی مطب روانشناسی اقدام نمایند . این افراد پس از سیس مطب موظف میشند ضمن نصب بلو بر اساس مصوت و تعرفه های سازمان مربوطه هزینه ی مربوط به خدمات خود را یافت نمایند .

چگونگی اخذ مجوز سیس مطب روانشناسی

چگونگی اخذ مجوز سیس مطب روانشناسی همانطور که پاراگراف قبل گفته شد ، شامل چند مرحله و پله میشد . که متقاضی ید بر اساس این مراحل برای راه اندازی مطب روانشناسی گام بردارد . حال حاضر نیاز به خدمات مشاوره بین اقشار مختلف جامعه افزایش یافته است ، لذا نظارت بر سیس مراکز مشاوره و یافت پروانه ی فعالیت این زمینه افزایش یافته است . و صرفا داشتن مک تحصیلی نمیتواند یید کننده صلاحیت فرد برای فعالیت این حوزه شد . به همین دلیل سازمان نظام مشاوره و روانشناسی کشور برای نظارت بر این موضوع راه اندازی شده است . لذا متقاضیان برای کسب اطلاعات کامل ره چگونگی اخذ مجوز سیس مطب روانشناسی ید به سایت اینترنتی این سازمان مراجعه نمایند و نهایت این سازمان عضو شوند طی مراحلی صلاحیت و یا عدم صلاحیت آنها برای یافت مجوز راه اندازی مطب روانشناسی یید شود .

متقاضیان مییست بعد از یافت پروانه فعالیت از این سازمان ، نسبت به سیس مرکز مشاوره و روانشناسی اقدام کنند . این مورد نیز ید پس از تکمیل فرم های مربوطه ، مدارک خواسته شده ارائه شوند . که این مدارک شامل شرحی از فعالیت ها و سوابق حرفه ای متقاضی و همچنین کپی پروانه فعالیت میشد . پس از یافت مجوز نیز فعالیت مراکز مشاوره تحت نظر سازمان روانشناسی و مشاوره کشور میشد . که تعرفه ها و هزینه های یافتی از مراجعین ید منطبق بر مصوت و قوانین این سازمان شد .

مدارک لازم برای سیس مطب روانشناسی

مدارک لازم برای سیس مطب روانشناسی یکی از چندین سوالی است که پیش روی متقاضیان سیس مراکز روانشناسی و مشاوره میشد . این مدارک از سوی سازمان ناظر بر صدور مجوز فعالیت مراکز مشاوره و روانشناسی اعلام میگردد . لذا متقاضیان یافت مجوز مرکز مشاوره و روانشناسی برای اطلاع از این مدارک ید به اطلاعیه های این سازمان توجه نمایند . اما برای راحتی کار شما عزیزان ما اینجا به شرح این مدارک میپردازیم . از جمله مدارک لازم برای سیس مطب روانشناسی میتوان به مواردی همچون ؛ کپی برابر اصل تمام مدارک تحصیلی مربوط به رشته های مشاوره و روانشناسی ، عضویت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور و داشتن ییدیه از این سازمان ، گواهی سلامت روانی ، کپی تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی ، گواهی عدم سابقه کیفری ، دوقطعه عکس پرسنلی و … اشاره نمود .

سوالات متداول

شرایط گرفتن مجوز دفتر مشاوره چیست ؟

داشتن مک تحصیلی مشاوره و یا روانشناسی مقطع کارشناسی ارشد و لاتر ، عضویت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور از جمله شرایط گرفتن مجوز مرکز مشاوره میشد .

صدور مجوز دفتر مشاوره خانواده چیست ؟

صدور مجوز شامل یافت اجازه فعالیت حوزه مشاوره و روانشناسی و راه اندازی مطب روانشناسی میشد که تحت نظر سازمان نظام روانشناسی کشور صورت میپذیرد .

چگونگی سیس مطب روانشناسی ؟

علاقه مندان ید ضمن داشتن مک تحصیلی و همچنین مهارت های مورد یید سازمان روانشناسی کشور و همچنین عضویت این سازمان برای راه اندازی مطب روانشناسی اقدام نمایند .

شرایط سیس مطب روانشناسی چگونه است؟

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۷:۵۰:۰۵ توسط:avije موضوع: نظرات (0)