مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

بازار کار رشته روانشناسی چگونه است؟

۵٫۰
۰۱

زار کار رشته روانشناسی

زار کار رشته روانشناسی یکی از مهم ترین دغدغه های داوطلن و علاقه مندان به این رشته میشد . توجه به اینکه این رشته جز یکی از پرطرفدار ترین رشته های گروه انشانی میشد به طبع پذیرش آن نیز سخت تر از سایر رشته ها میشد . اما گاهی داوطلن این سوال را میپرسند که آیا وجود سختی هایی که برای قبولی این رشته وجود دارد ، آینده ی شغلی و زار کار رشته روانشناسی امیدوار کننده هست یا خیر ؟ برای پاسخ به این پرسش ید گفت داوطلن این رشته ها مک کارشناسی میتوانند بسیاری از مراکز از جمله بهزیستی و مراکز مشاوره مشغول به کار شوند . اما نکته ی مهم که اکثر داوطلن این رشته ید نظر داشته شند چگونگی سیس مطب روانشناسی میشد . ید توجه کرد که سیس مطب زیر نظر نظام روانشناسی کشور میشد .

آن دسته از داوطلنی که علاقه مند به سیس مطب و مرکز مشاوره میشد ید به دستورالعمل های این نظام توجه نمایند . البته ذکر این نکته الزامی است که زار کار رشته روانشناسی وجود امکان سیس مخطب برای مقاطع کارشناسی ارشد و لاتر بهتر از مقاطع تحصیلی پایین تر میشد . چرا اجازه فعالیت و مجوز مطب روانشناسی تنها به افراد دارای مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد و لاتر اهدا میگردد . بنابراین فرصت های شغلی رشته ی روانشناسی هر مقطع تحصیلی متفاوت از دیگر مقاطع میشد . ادامه ی متن سعی میکنیم به بررسی زارکار رشته روانشناسی مقاطع مختلف تحصیلی بپردازیم .

زار کار رشته روانشناسی مقطع دکتری

زار کار رشته روانشناسی مقطع دکتری زار کار این رشته سایر مقاطع متفاوت میشد . چرا که داوطلن مقاطع پایین تر شانس کمتری برای سیس مراکز روانشناسی دارند . ولی یکی از گزینه های مثبت که برای زار کار رشته روانشناسی مقطع دکتری همین اجازه سیس مطب و فعالیت به عنوان مشاور و روانشناس میشد . همچنین فعالیت دانشگاه ها به عنوان عضو هیئت علمی یکی دیگر از فرصت های مربوط به زار کار رشته روانشناسی مقطع دکتری میشد . علاوه بر این استخدام سازمان های دولتی نیز از فرصت های شغلی مربوط به این رشته میشد . از جمله این سازمان ها که به عنوان زار کار رشته روانشناسی مقطع دکتری تلقی میشوند میتوان به مراکزی همچون بهزیستی ، نیروی انتظامی ، کلینیک های ترک اعتیاد به مواد مخ ،شهرداری و بسیاری سازمان های دیگر اشاره کرد .

زار کار رشته روانشناسی مقطع کارشناسی ارشد

زار کار رشته روانشناسی مقطع کارشناسی ارشد نیز از دغدغه های فارغ التحصیلان و یا داوطلن رشته ی روانشناسی این مقطع تحصیلی میشد . داوطلنی که پس از اخذ مک کارشناسی اقدام به ادامه ی تحصیل این رشته میکنند ، این فرصت را خواهند داشت که همانند افراد دارای مک تحصیلی دکتری شانس خود را برای اخذ مجوز مطب روانشناسی امتحان کنند . که برای این کار علاوه بر داشتن مک تحصیلی ید یید سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کل کشور را نیز داشته شند و صرفا داشتن مک به معنای اجازه فعالیت و ارائه ی خدمات مشاوره نمیشد . اما توجه به این موضوع میتوان گفت که زار کار رشته روانشناسی مقطع کارشناسی ارشد کمی وسیعتر از مقاطع پایین تر میشد .

همانند انچه که ره زار کار رشته ی روانشناسی مقاطع لاتر تحصیلی از جمله دکتری گفته شد میتوان به این مورد نیز اشاره کرد . که سالانه مراکز دولتی مختلف از بین فارغ التحصیلان دوره های مختلف روانشناسی استخدام به عمل میاورند . که از جمله مهم ترین این مراکز که به عنوان زار کار رشته روانشناسی مقطع کارشناسی ارشد مطرح میشوند ، میتوان به نیروی انتظامی کشور ، آموزش و پرورش ، کانون اصلاح و تربیت ، مراکز ترک اعتیاد و حتی شگاه های ورزشی و … اشاره کرد .

زار کار رشته روانشناسی مقطع کارشناسی

زار کار رشته روانشناسی مقطع کارشناسی برای داوطلن کنکور سراسری و متقاضیان ادامه تحصیل این رشته ها یکی از بزرگترین سوالات و دغدغه ها میشد . همچنین همانطور که میدانید این رشته یکی از پرطرفدار ترین رشته های دانشگاهی بین داوطلن کنکور سراسری میشد . بنابراین رقابت برای پذیرش آن نیز تنگاتنگ میشد . طی سالیان اخیر کشور ما افزایش آگاهی مردم توجه به حوزه روانشناسی و مشاوره افزایش پیدا کرده است . مخصوصا نیاز به مشاوره های پیش از ازدواج و مشاوره کودکان و … این موضوع به خودی خود عث افزایش نیاز به نیروی متخصص و حرفه ای این حوزه میشود . بنابراین میتوان آینده ی امیدوارکننده ای برای زار کار رشته روانشناسی مقطع کارشناسی متصور شد .

البته نید از این موضوع مهم غافل شد ، که بخش عمده ای از شانس استخدام و یا ایجاد فرصت های شغلی به مهارت های فردی و نیز تخصص و سطح سواد افراد نیز بستگی دارد . چرا هر مرکز و اداره ای نیازمند نیروی جوان و حرفه ای میشد . از جمله مراکزی که میتوان به عنوان زار کار رشته روانشناسی معرفی کرد ، مراکزی همچون مراکز مشاوره تحصیلی ، مراکز ترک اعتیاد ، مدارس ، نیروی انتظامی و … را میتوان نام برد . اما به طور کلی زار کار رشته روانشناسی این مقطع نسبت به مقاطع لاتر از تنوع و گستردگی کمتری برخوردار است .

زار کار رشته روانشناسی ایران

زار کار رشته روانشناسی ایران به عوامل مختلفی بستگی دارد که این متن به برخی از این موارد پرداختیم . از جمله ی این عوامل میتوان به مهارت فردی افراد ، و یا میزان نیاز سالانه ی کشور به کارشناسان و متخصصان مشاوره اشاره کرد . همانطور که به اینجای متن نیز گفته شد ، زار کار رشته روانشناسی ایران و همچنین فرصت های شغلی هر مقطع تحصیلی متفاوت میشد . به شکلی که رونق زار کار این رشته برای متقاضیان مک تحصیلی کارشناسی و پایین تر بسیار کمتر از سایر مقاطع میشد . و چنانچه رویای داشتن مطب روانشناسی و یا مرکز مشاوره به این رشته وارد شوید ، ید مقطع کارشناسی ارشد را نیز پشت سر بگذارید . بجز سیس مرکز مشاوره و مراکز مانگری بسیاری از ادارات دولتی و غیر دولتی نیز نیازمند متخصصین روانشناسی و مشاوره میشند .

به طور مثال افراد دارای مک روانشناسی هر مقطع تحصیلی میتوانند مهد های کودک کشور مشغول به فعالیت شوند . و یا نسبت به سیس مهد کودک اقدام نمایند . مراکز ترک اعتیاد به مواد مخ ، آموزش و پروش و نیروی انتظامی کشور نیز از مراکز هدف برای استخدام کارشناسان روانشناسی میشند . از دیگر فرصت های شغلی برای روانشناسان میتوان به عضویت هیئت علمی دانشگاه ها اشاره کرد . لذا افرادی که علاقه مند به کار تیس و فضای دانشگاهی شند میتوانند ، داشتن مک کارشناسی ارشد و لاتر ، به تربیت نیروی کار و متخصص روانشناسی دانشگاه ها بپردازند .

سوالات متداول

زار کار رشته روانشناسی خارج چگونه است ؟

توجه به اهمیت بسیار لای این رشته خارج از کشور ، زار کار مربوط به رشته ی روانشناسی خارج از کشور رونق و گسترش بسیاری یافته است .

آینده شغلی رشته روانشناسی ؟

آینده شغلی هر رشته ای به پارامترهای مختلف بستگی دارد . رشته ی روانشناسی نیز توجه به میزان مهارت متقاضی ، نیاز سالانه و … متفاوت میشد . اما به طور کلی آینده ی شغلی این رشته امیدوار کننده است .

آینده شغلی رشته روانشناسی لینی چگونه است ؟

دز این رشته فرصت های شغلی بیشتری برای داوطلن وجود دارد . از جمله استخدام مراکز مشاوره ، بیمارسن ها ، اموزش و پرورش ، دانشگاه ها و …

زار کار رشته روانشناسی چگونه است؟

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۶:۳۴:۱۹ توسط:avije موضوع: نظرات (0)