مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

سوالات کمیسیون معافیت کفالت ۹۸ چیست؟

۰٫۰
۰۰

سوالات کمیسیون معافیت کفالت ۹۸ چیست؟

کمیسیون معافیت کفالت یکی از مهم ترین مراحل برای اخذ یافت معافیت کفالت می شد . به همین دلیل مشمولین ید کمیسیون معافیت کفالت را جدی بگیرند . قبل از توضیحات ره مراحل و ضوابط کمیسیون معافیت کفالت ، مشمولین ید شرایط این معافیت کفالت آشنا شوند . برای آشنایی شرایط معافیت کفالیت و … میتوانید به مشاوره نظام وظیفه مراجعه فرمائید . زیرا معافیت سرزی کفالت انواع بسیاری دارد که برای هرکدام جداگانه کمیسیون معافیت کفالت خاصی برگزار می شود . همانطور که می دانید جوانان برای رسیدن به سن مشمولیت و گذراندن مراحل سخت سرزی دغدغه ی بسیاری دارند . زیرا ۲۱ ماه دوره ی خدمت ضرورت و دور بودن از محیط خانه و خانواده بعد از ۱۸ سال برای هر کسی سخت خواهد بود .

انواع معافیت های کفالت

  • معافیت کفالت پ مسن
  • معافیت کفالت ما بدون همسر
  • معافیت کفالت ما طلاق گرفته
  • معافیت کفالت پ بیمار
  • معافیت کفالت برا صغیر
  • معافیت کفالت خواهر
  • معافیت کفالت جد یا پبزرگ
  • معافیت کفالت جده یا مابزرگ
  • معافیت کفالت فرزند
  • معافیت کفالت تک پسری
  • معافیت کفالت همسر
  • معافیت کفالت برا کبیر بیمار

برای استفاده از معافیت های کفالت و شرکت کمیسیون معافیت کفالت ، مشمولین ید قبل از هر چیز از سه شرط اصلی برخوردار شند . داشتن این شرایط و شرایط اختصاصی هر نوع معافیت کفالت ، آن ها می توانند از معافیت سرزی کفالت بهره مند شوند .

  1. فرد متقاضی معافیت سرزی کفالت ید برای ثبت خواست خود به سن مشمولیت رسیده شد . زودتر از سن قانونی پسران قا نخواهند بود برای این نوع معافیت اقدام کنند .
  2. مشمول ید تنها پسری شد که خانواده ی خود لای ۱۸ سال سن دارد . خواست او سازمان نظام وظیفه مورد بررسی قرار بگیرد .
  3. فرد ید سریعا پس از ورود به سن مشمولیت برای معافیت کفالت اقدام کند . زیرا پس از ورود به غیبت غیر موجه ، امکان گرفتن معافیت کفالت را نخواهد داشت .

سوالات کمیسیون معافیت کفالت

سوالات کمیسیون معافیت کفالت از بخش های مهم این معافیت می شد . زیرا شرایط مشمول و فردی که می خواهد کفالتش را به عهده بگیرد برای سازمان نظام وظیفه حائز اهمیت خواهد بود . سوالات کمیسیون معافیت کفالت به سوالات متداولی گفته می شود که مشمولین ید به پاسخ های آن واقف شند . این سوالات مجموعه سوالاتی است که بر اساس نوع معافیت کفالت متغیر خواهد بود . برخی سوالات کمیسیون معافیت کفالت سرزی را می توانید ادامه بخوانید و پاسخ های آن ها را به خاطر بسپارید .

شناخته شده ترین سوالات کمیسیون معافیت کفالت

_آیا داشتن برای که زیر سن ۱۸ سال است می تواند برای مشمول خواسر معافیت کفالت مشکلی ایجاد کند ؟

خیر . برا زیر سن ۱۸ سالگی هیچ مانعی برای معافیت سرزی کفالت نخواهد بود .

_آیا منظور از تنها مراقب و نگهداره این است که مشمول هیچ خواهر و برای نداشته شد ؟

خیر . نیاز است که مشمول تنها پسر لای ۱۸ سال خانواده ی خود شد . داشتن خواهر بزرگ تر مانعی برای این موضوع نخواهد بود .

_مشمول غایب می تواند از انواع معافیت کفالت بهره مند شود ؟

خیر . مشمول متقاضی معافیت کفالت ید به موقع و پس از ورود به سن ۱۹ سالگی برای معافیت اقدام کند .

سوالات کمیسیون معافیت کفالت ما

سوالات کمیسیون معافیت کفالت ما مخصوص این نوع معافیت می شد . همانطور که می دانید برای استفاده از معافیت سرزی کفالت ما ، مشمول ید شرایط زیر را نظر بگیرد . طبق آخرین سوالات کمیسیون معافیت کفالت ما ، ما مشمول ید دارای یکی از شرایط زیر شد .

  • ما مشمول ید از همسرش طلاق گرفته شد . ازدواج مجدد نیز برای ما مشمول غیر مجاز خواهد بود . پس از طلاق ید ۳۰ ماه از آن گذشته شد به مشمول معافیت دائم داده شود . یعنی قبل از ۳۰ ماه مشمول می تواند معافیت موقت بگیرد .
  • ما مشمول بر اثر فوت همسر تنها شده و نیازمند مراقبت و نگهداری شد . مشمولینی که ما جوان داشته و حتی کارمند بودن ماشان هیچ ثیری روند رسیدگی به معافیت کفالت آن ها نخواهد داشت .

سوالات کمیسیون معافیت کفالت پ

سوالات کمیسیون معافیت کفالت پ مانند دیگر معافیت ها نیازمند جواب های دقیق و صحیح است . مشمولین ید بدانند برای معافیت سرزی کفالت پ ید شرایط زیر را نظر بگیرند . هم چنین پاسخ سوالات مهم زیر را به خاطر بسپارند .

_آیا تنها سن پ ملاک و معیار استفاده ی مشمولین از معافیت کفالت پ می شد ؟

خیر . برای استفاده از معافیت کفالت پ بیماری و ناتوانی پ مشمول نیز می تواند مورد بررسی قرار گرفته و معافیت کفالت به فرد تعلق خواهد گرفت

_سن پ مشمول ید چق شد فرزند پسر بتواند از کفالت سن پ استفاده کرده و معاف شود ؟

سال های گذشته پ سن ۶ سال می توانست برای فرزند خود معافیت کفالت بگیرد . اما سال های اخیر این قانون تغییراتی داشته و سن پ از ۶۵ سال به سن ۷۰ سال تغییر کرد .

زیرا مشمول دو صورت می تواند از معافیت کفالت سن پ استفاده کند :

  1. به خاطر سن ۷۰ سال پ .
  2. به خاطر بیماری و ناتوانی پ .

سوالات کمیسیون معافیت کفالت پ بیمار

سوالات کمیسیون معافیت کفالت پ بیمار که یکی از شناخته شده ترین معافیت ها است . زیرا این کمیسیون مدارک پزشکی پ می تواند نقش اصلی را ایفا کند . این کمیسیون علاوه بر مشمولین ، پ ناتوان نیز می تواند حضور پیدا کنند . رای اصلی این شورا هیئت رسیدگی می تواند قطعی شد . بر اساس نوع بیماری و شرایط جسمی و روحی پ مشمول می تواند از معافیت کفالت پ بیمار خود بهره مند شود .

کسری خدمت

جوانان پس از ورود به سن ۱۹ سالگی مشمول خدمت وظیفه سرزی شده و ید برای اعزام به خدمت مراحل مشخصی را طی کنند . اما صد زیادی از مشمولین این کار را نخواهند کرد . شاید بپرسید چرا ؟ ما جواب این سوال دلایل زیادی خواهیم داشت . سال های اخیر سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا شرایط مناسبی را برای مشمولین محیا کرده است . بتوانند از تسهیلات ویژه ای استفاده کرده و خدمت مقدس سرزی برایشان آسان شود . راه های زیادی وجود دارد که جوانان ما بتوانند رفتن به خدمت سرزی را به تعویق بیندازند . یا اینکه به کلی از خدمت سرزی معاف شوند . همه ی مشمولین می دانند که معافیت سرزی بهترین و مطمئن ترین راهی است که آن ها می توانند از خدمت کردن پرهیز کرده و سختی دوره ی خدمت ضرورت را نگذرانند و به راحتی کارت یایان خدمت بگیرند .

برای استفاده از معافیت سرزی ، مشمولین نیازمند شرایط ویژه ای هستند . شاید صد زیادی از مشمولین این شرایط را نداشته شند . این افراد چه کاری می توانند انجام دهند ر سنگین خدمت سرزی بر دوششان سبک تر شود ؟ آیا راهی به ذهنن می رسد ؟ برای پاسخ به این سوال ید به مشمولین عزیز بگوییم خوشبخنه راه هایی وجود دارند که بیشتر جوانان می توانند از آن ها به طریقی بهره بگیرند . فقط کافی است شناخت خود را نسبت به مسائل نظام وظیفه بیشتر کرده و سطح اطلاعات خود را لا ببرند . این راه های موثر و مفید شامل کسری خدمت سرزی ، معافیت تحصیلی ، امریه سرزی ، سازمان های امریه بگیر ، شرایط کسر خدمت و بسیاری راه های دیگر می شند .

انواع دیگر معافیت ها

برای استفاده از معافیت های خدمت سرزی ید انواع آن ها را بشناسیم . زیرا سال های جاری معافیت های جدیدی معرفی شده اند که برخی مشمولین از آن ها بی اطلاع هستند . ما اینجا معافیت های مختلف را برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد . شما می توانید برای راهنمایی های بیشتر مرکز مشاوره آویژه و شماره تماس های موجود این صفحه .

  1. معافیت های کفالت
  2. انواع معافیت پزشکی
  3. معافیت های تحصیلی
  4. معافیت ایثارگری و جانزی
  5. معافیت مددجویی
  6. معافیت سنی
  7. معافیت بنیاد نخبگان
  8. و سایر معافیت های دیگر

خوانندگان عزیز می توانند سوالات بیشتر خود را مشاورین ما مرکز مشاوره آویژه مطرح کنند .

خدمات کلان مرکز مشاوره آویژه زمینه نظام وظیفه

سوالات کمیسیون معافیت کفالت ۹۸ چیست؟

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۷:۴۸:۲۶ توسط:avije موضوع: نظرات (0)