مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

شرایط معافیت سربازی کفالت پدر چگونه است؟

۵٫۰
۰۱

شرایط معافیت سرزی کفالت پ چگونه است ؟

معافیت سرزی کفالت پ جزو آسان ترین راه های معافیت می شد که مشمولین زیادی خواسرند مورد معافیت سرزی کفالت پ اطلاعات بیشتری را بدانند .معافیت خدمت سرزی کفالت پ هم چنین زیرمجموعه ای از معافیت کفالت می شد که سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا مورد آن قوانینی زیادی را تصویب کرده است . البته سالهای گذشته قوانین زیادی مرتبط معافیت سرزی کفالت پ تغییر کرد . اما هم چنان معافیت سرزی کفالت پ برای افراد راه آسانی برای رسیدن به معافیت است . برای رسیدن به معافیت کفالت ید به مشاوره نظام وظیفه متوسل شوید و همچنین به مشاوره خدمت سرزی بپردازید.

اما ید مشمولین به این نکته مهم و ظریف دقت داشته شند که برای گرفتن معافیت سرزی کفالت پ سن پ و وضعیت جسمانی پ عاملی اصلی معافیت می شد . واقع به طور واضح تر می توان اینگونه بیان کرد که معافیت سرزی کفالت پ به دو شکل زیر انجام می گیرد :

  1. پی که به سن ۷۰ سالگی رسیده و فرزندش کفالت او را به عهده خواهد گرفت .
  2. پی که زیر سن ۷۰ سالگی است اما به تشخیص شورای پزشکی سازمان نظام وظیفه ناتوان و از کار افده قلمداد شده و فرزندش ید از او مراقبت و نگهداری کند .

شرایط معافیت سرزی کفالت پ بیمار

شرایط معافیت سرزی کفالت پ بیمار توجه به نوع بیماری آن متغیر خواهد بود . واقع یکی از شرایط معافیت سرزی کفالت پ بیمار این است که نوع بیماری پ جزو لیست بیماری های تصویب شده از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی شد . هم چنین از دیگر شرایط معافیت سرزی کفالت پ بیمار این است که پ روز جلسه نهایی کمیسیون پزشکی حضور پیدا کند . این بدان معنی است که شورای پزشکی توجه به شرایط معافیت سرزی کفالت پ بیمار ، بیماری پ را بررسی کرده و رای نهایی را صا می کنند .

از دیگر شرایط و ضوابط معافیت سرزی کفالیت پ بیمار مانند کفالت سن پ تک فرزند بودن مشمول می شد . زیرا مشمول داشتن برا لای ۱۸ سال دیگر نمی تواند معافیت سرزی کفالت پ خود را بگیرد مگر شرایط خاص .

مراحل معافیت سرزی کفالت پ

مراحل معافیت سرزی کفالت پ بسیار ساده است . اما مشمولین و علاقه مندان به گرفتن معافیت های سرزی کفالت پ ید این مراحل را طی کنند . پس دانستن مراحل معافیت سرزی کفالت پ ضروری است .

مراحل معافیت سرزی کفالت پ و رسیدگی به پرونده ی معافیت خدمت سرزی کفالت پ از طرف سازمان نظام وظیفه عمومی :

  1. مشمول ید دفترچه راهنمای معافیت کفالت پ را دقت مطالعه کند اطلاعات لازم ره آماده کردن مدارک را بدست آورد .
  2. مدارک تهیه شده را ید به نزدیک ترین دفاتر خدمات الکترونیکی تحویل دهد .
  3. پس از تحویل مدارک خواست معافیت خدمت سرزی کفالت پتوسط مرکز پلیس + ۱۰ سیستم نظام وظیفه ثبت خواهد شد .
  4. اطلاعات ثبت شده توسط سازمان مربوطه بررسی و یید می شود .
  5. نظام وظیفه دعوتنامه ای برای مشمول خواهد فرسد . این دعوتنامه از مشمول دعوت می شود جلسه رسیدگی به پرونده ی معافیت خدمت سرزی کفالت پ شرکت کند .
  6. این جلسه رای نهایی برای معافیت کفالت پ صا خواهد شد .
  7. پس از رای نهایی مشمول می تواند کارت معافیت دائم خود را یافت کرده و معاف شود .

اما مشمولین ید بدانند و آگاه شند که انواع معافیت های صا شده از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی فقط برای زمان صلح بوده است . زمان جنگ این معافیت ها بی اعتر خواهد بود .

قوانین معافیت سرزی کفالت پ

قوانین معافیت سرزی کفالت پ طوری است که هم شرط سنی می تواند برای این نوع معافیت ملاک شد . هم بیماری و ناتوانی پ شرط دیگر برای گرفتن معافیت کفالت پ است . برخی این سوال را می پرسند که آیا تنها تک فرزند بودن دلیل قاطعی برای گرفتن معافیت خدمت سرزی کفالت پ می شد . جواب ید بگوییم تک فرزند بودن به تنهایی نمی تواند دلیل معافیت شد . قوانین و ضوابط معافیت کفالت پ این طور آمده که یا ید پ ۷۰ ساله شد یا بیماری آن کمیسیون پزشکی یید شده شد .

همچنین سن پ ید ۷۰ سال تمام شد . مشمولین برای محاسبه سن پ ید ریخ تولد آنان را عدد ۷۰ جمع کنند . اگر سال بدست آمده ۱۳۹۸ بود . بنابراین پ به سنی رسیده که فرزندش بتواند از معافیت کفالت پ استفاده کند .از دیگر ضوابط و شروط معافیت کفالت پ اینگونه می توان نتیجه گرفت که پ به هیچ عنوان نمی تواند فرزند خوانده ی خود را معاف کند . هم چنین اگر مشمول دارای برا یا براانی شد که حبس بوده یا خارج زندگی می کنند . به هیچ عنوان قا نخواهد بود از معافیت کفالت پ استفاده نماید . برخی مشمولین سن پ را شناسنامه تغییر می دهند بتوانند از شرط سنی پ برای معافیت خدمت کفالت پ بهره ببرند .

قوانین معافیت خدمت سرزی کفالت پ

اما قوانین معافیت خدمت سرزی کفالت پ چیز دیگری را بیان می کند . هر تغییری شناسنامه مورد سن پ برای سازمان نظام وظیفه عمومی قابل قبول نخواهد بود . از دیگر قوانین معافیت کفالت پ این است که اگر فرزند پسری از معافیت کفالت استفاده کرده شد و بر اثر فوت یا بیماری قا به نگهداری از پ خود نشد . براش می تواند جایگزین او شود . برا دوم نیز حق گرفتن معافیت های سرزی کفالت پ را خواهد داشت .

نحوه گرفتن معافیت سرزی کفالت پ

نحوه گرفتن معافیت سرزی کفالت پ تهیه مدارک همراه خواهد بود . مدارک مورد نیازی که مشمولین برای گرفتن معافیت های سرزی کفالت پ به آن نیاز دارند زیر به طور کاملی توضیح داده شده است . اگر مشمولین و خوانندگان عزیز سوالی دارند می توانند مرکز مشاوره آویژه تماس بگیرند . این مرکز مشاوره نظام وظیفه انواع مشاوره معافیت خدمت سرزی را به مشمولین ارائه می دهد .

مدارک لازم برای گرفتن معافیت کفالت پ :

  1. عکس پرسنلی مشمول یک عدد رنگی ۳*۴ .
  2. عکس پرسنلی پ مشمول دو عدد .
  3. شناسنامه مشمول و کپی آن ها .
  4. کارت ملی و کپی .
  5. کپی تمام صفحات شناسنامه پ مشمول .
  6. کپی صفحات شناسنامه ما مشمول .
  7. کپی شناسنامه خواهران مشمول .
  8. کپی شناسنامه براان مشمول .
  9. اصل مک تحصیلی مشمول کپی از آن .
  10. فرم وضعیت مشمول .
  11. فرم معاینه اولیه مشمول .
  12. فرم واکسیناسیون مشمول .
  13. کپی کارت ملی پ .
  14. کپی کارت ملی ما .
  15. فرم شماره ۴ تکمیل وضعیت مشمول .
  16. گواهی اشتغال به خدمت مشمول .

معافیت کفالت

حال شما جزو کدام دسته قرار می گیرید ؟ پی که سنش لای ۷۰ سال است ؟ یا کسی که پش بر اثر بیماری ازکار افده شده است ؟ مشمولین ید برای معافیت های سرزی کفالت پ به این دو نکته ی مهم و اصلی دقت داشته شند . کار به این سادگی هم که می بینید نیست . تنها شروط برای گرفتن معافیت سرزی کفالت پ این ها که لا گفتیم نیست . ست است که مسائل گفته شده از شروط اصلی است اما شرط اصلی و کافی برای گرفتن معافیت های سرزی کفالت پ نخواهد بود . پس از قرار گرفتن یکی از این گروه مشمولین ید از سه شرط زیر نیز بهره مند شند .

  • شرط اول اینکه مشمول وارد غیبت سرزی نشده شد . پس از وارد شدن به ۱۹ سالگی برای معافیت اقدام کرده غیبت نخورد .
  • شرط دوم اینکه مشمول پس از ورود به سن ۱۹ سالگی برای معافیت خدمت سرزی کفالت پ اقدام کند . زودتر از این سن مورد قبول سازمان نظام وظیفه عمومی نخواهد بود .
  • شرط سوم تنها فرد ذکور لای سن ۱۸ سال برای کسی شد که می خواهد کفالت آن را بگیرد .

خدمات کلان مرکز مشاوره آویژه زمینه نظام وظیفه

شرایط معافیت سرزی کفالت پ چگونه است؟

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۳۱:۵۴ توسط:avije موضوع: نظرات (0)