مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

شرایط تاسیس مهد کودک چگونه است؟

۵٫۰
۰۱

سیس مهد کودک

سیس مهد کودک برای علاقه مندان به آموزش کودکان ، علاوه بر اینکه میتواند راهی برای رسیدن به هدف تعلیم و تربیت ست کودکان شد ، میتواند راهی برای کسب آمد نیز شد . البته توجه به اهمیتی که مهد کودک ها پرورش و تعلیم کودکان دارند اخذ مجوز مهد کودک از چندین مرحله تشکیل شده که متقاضیان ید از تمام این مراحل عبور کنند . و ممکن است مسیر سیس مهد کودکها مشکلاتی نیز ممکن است وجود داشته شد ، اما زمانیکه متقاضی علاقه وارد این عرصه شود میتواند بر تمام این مشکلات فائق آید . اولین نکته ای که هر متقاضی ید به آن توجه کند اینست که چه نوع مهد کودکی را برای فعالیت نظر دارد و راسی برطرف کردن نیاز ها و امکانات مرتبط همان نوع مهد کودک گام بردارد .

از جمله دغدغه های دیگر برای سیس مهد قطعا هزینه های لازم برای این کار میشد که ید برآورد کامل و ست از تمام هزینه ها را به دست آورد بتوان بودجه ی مورد نیاز را نیز مین کرد . همچنین فردی که برای سیس مهد کودک گام بر میدارد مییست کنار خود کا فعالی داشته شد که تمام شرایط لازم اعلام شده از سوی سازمان های مربوطه را داشته شند . توجه به این مطالب متقاضی سیس مهد کودک ید به اطلاعاتی جامع و کامل برای طی کردن مراحل مختلف دست یابد . ادامه ی این متن ما هر آنچه که لازمه ی سیس مهد کودکها شد را به تفضیل مطرح میکنیم .

شرایط سیس مهد کودک

شرایط سیس مهد کودک دو دسته ی شرایط عمومی و شرایط اختصاصی تعریف میشود . از جمله شرایط سیس مهد کودکها که تحت عنوان شرایط عمومی تعریف میشوند میتوان به مواردی همچون : اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان پذیرفته شده قانون اساسی کشور ، عدم اعتیاد به مواد مخ ، عدم سابقه ی کیفری ، داشتن سلامت جسمی و روانی و یید این موضوع توسط روانپزشک معتمد ، بعیت جمهوری اسلامی ایران و همچنین داشتن معافیت و یا کارت پایان خدمت سرزی برای آقایان اشاره کرد . یکی دیگر از شرایط سیس مهد کودک داشتن مک کارشناسی و یا لاتر میشد . از مدارک مورد یید برای مسئول فنی مک کارشناسی علوم تربیتی ، روانشناسی ، کودکیاری ، مدد کاری اجتماعی را میتوان نام برد . همچنین داشتن سابقه کاری این زمینه برای مسئول فنی الزامی میشد .

ید این نکته را متذکر شد که افرادی که دارای تحصیلات پایین تر از کارشناسی هستند ، میتوانند نسبت به اخذ مجوز برای سیس روس مهد اقدام نمایند ، این نوع مهد مناطق دور افده تر مانند روسها سیس میشود . یکی دیگر از شرایط سیس مهد مربوط به شرایط سنی موسس و مسئول فنی و مربی میشد که ید محدوده ی سنی بیست شصت سالگی شند و بعد از شصت سالگی اجازه فعالیت به آنها داده نمیشود و ید فردی به عنوان جایگزین معرفی شود .

مراحل سیس مهد کودک

مراحل سیس مهد کودک برای متقاضیان را میتوان چند گام تشریح کرد . ابتدایی ترین مرحله برای سیس مهد کودکها تعیین نوع فعالیت مهد کودک میشد . برای انواع مهد کودک ها بر اساس نوع فعالیت و آموزش ها تعاریف مختلفی وجود دارد . مهد کودک آدینه ، مهد کودک دو زنه ، مهد کودک قرآنی و روس مهد از جمله انواع مهد کودک ها میشند . هر یک از این مهد کودک ها نیاز به امکانات و تجهیزات مختص به خود را دارند که ید مراحل بعدی تهیه شوند . از دیگر مراحل سیس مهد کودک گذراندن دوره های آموزشی مرتبط میشد که مربیان و موسس و همچنین مسئول فنی مهد کودک ید این دوره ها شرکت کنند و تجربیات لازم را اخذ نمایند . این دوره ها فرد به آگاهی لازم برای توانایی و یا عدم توانایی برای فعالیت این حوزه دست پیدا میکند .

مرحله ی بعدی متقاضی ید برای یافت موافقت نامه ی اصولی اقدام نماید . این موافقت نامه واقع حاوی تمام مراحلی است که متقاضی برای سیس مهد ید طی کند . متقاضی تنها به مدت یکسال برای به انجام رساندن مفاد موافقت نامه مهلت دارد . البته بعد از اتمام مهلت یکساله امکان یکر تمدید و به مدت شش ماه برای موسس وجود دارد . بعد از یافت این موافقت نامه فرد ید صدد انجام موارد مطرح شده بر آید . از آن جمله میتوان به تعیین مکان مهد کودک و یید آن توسط کارشناسان مربوطه و همچنین تهیه ی لوازم زی و امکانات لازم اشاره کرد . آخرین مرحله از مراحل سیس مهد کودکها یافت پروانه ی فعالیت میشد . این پروانه به مدت سه سال اعتر دارد و پس از ان ید نسبت به تمدید آن اقدام شود .

چگونگی اخذ مجوز سیس مهد کودک

چگونگی اخذ مجوز سیس مهد کودک یکی از مواردی میشد که برای علاقه مندان به سیس مهد سوال برانگیز میشد . میدانیم که سازمان ناظر بر سیس مهدها سازمان بهزیستی کشور میشد . متقاضیان اخذ مجوز مهد کودک ید برای ثبت خواست خود به این سازمان مراجعه نمایند . پس از یافت موافقت نامه ی این سازمان برای سیس مهد ید به دنی تهیه ی مکان مناسب و اسندارد برای راه اندازی مهد کودک بود . پس از آنکه مکان تهیه شد و به یید کارشناسان سازمان بهزیستی رسید ید برای تجهیز مهد کودک اقدام کرد . برای تجهیز مهد کودک نیز ید وسایل زی و آموزشی منطبق اسندارد های اعلام شده شند . توجه به تنوع لای وسایل سرگرمی و زی هر چه تجهیزات تهیه شده به روزتر و اسنداردتر شند ، رغبت والدین برای سپردن کودکانشان به چنین مهد کودکی لاتر میرود .

لذا متقاضیان ید سعی جلب توجه و اعتماد والدین کودکان داشته شند . میزان سوددهس لاتری داشته شند . اگرشما متقاضیان عزیز سوالاتی ره ی چگونگی اخذ مجوز سیس مهد کودکها داشته شید میتوانید از مشاوران مرکز مشاوره آویژه برای دستیابی به پاسخ سوالاتن کمک بگیرد .

نکات مهم برای سیس مهد کودک

نکات مهم برای سیس مهد کودک شامل تبصره ها و قوانینی میشد که از سوی سازمان بهزیستی اعلام میشود . یکی از این موارد این است که چنانچه موسس مهد کودک آقا شد ید مدیر فنی مهد کودک لزوما خانم شند . همچنین داشتن سابقه و اخذ آموزش های لازم و داشتن گواهی گذاراندن این دوره ها برای همه ی اعضای کا اصلی مهد کودک الزامی میشد . از دیگر نکات مهم برای سیس مهد کودکها اطلاع از ترتیب و ترکیب دقیق پرسنل میشد . به طور مثال به ازای هر ده نفر کودک شیرخوار و یا هر پانزده نفر کودک نوپا حضور یک مربی الزامی میشد . همچنین به ازای هر پنجاه کودک یک نفر خدمتگذار ید استخدام شود . از دیگر نکاتی که موسس مهد کودک ید نظر بگیرد شرایط سنی پرسنل میشد ، که ید محدوده ی سنی بین بیست شصت سال شد .

سوالات متداول

مشکلات سیس مهد کودک چیست ؟

اصلی ترین مشکل برای سیس مهد کودک احتمالا مین منابع مالی میشد . همچنین از دیگر مشکلات میتوان بهطولانی بودن مراحل اخذ مجوز سیس مهد کودک اشاره کرد .

سرمایه ی لازم برای سیس مهد کودک چق است ؟

سرمایه لازم به نسبت نوع و تعداد تجهیزاتی که خریداری میشود متغیر است اما برای سیس مهد کودک حداقل سرمایه بین ۵۰ هفد میلیون تومان میشد .

گام های ضروری سیس مهد کودک چیست ؟

اخذ مهارت ها و سابقه لازم برای یافت موافقت نامه ی اصولی ، به انجام رساندن موارد ذکر شده موافقت نامه طی یک سال و نهایت اخذ مجوز فعالیت مهد کودک گام های ضروری سیس مهد کودک میشد .

شرایط سیس مهد کودک چگونه است؟

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۰۸:۵۹ توسط:avije موضوع: نظرات (0)