مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

شرایط ثبت نام پذیرش دانشجو بدون کنکور ۹۸

به این مطلب امتیاز دهید

پذیرش دانشجو بدون کنکور یکی از بحث های داغ این روز های دانشگاه های مختلف می شد . خصوص پذیرش دانشجو بدون کنکور خیلی از دانشگاه ها چند سالی می شود اقدام کرده اند و حتی دوره های مختلف این زمینه اقداماتی انجام داده اند . از طرفی پذیرش دانشجو بدون کنکور نیز برای دانشجویان بسیار حائز اهمیت می شد ، زیرا هستند کسانی که سال ها پشت کنکور ورودی دانشگاه ها صبوری به خرج داده اند و هنوز موفق نشده اند وارد دانشگاه و رشته مورد علاقه خود شوند . واقع این روزها زار پذیرش دانشجو بدون کنکور بین دانشگاه ها آنق داغ شده که دانشگاه های مختلف برای پذیرش دانشجو بدون کنکور شرایط ویژه ای را به دانشجویان ارائه می کنند که این رقابت موفق تر عمل کنند ، شرایطی مانند شرایط پرداخت شهریه و استفاده از سهمیه های مختلف .


بیشتر بخوانید: پذیرش دانشجو بدون کنکور دانشگاه تهران و صنعتی شریف


کدام دانشگاه ها پذیرش دانشجو بدون کنکور دارند ؟

جواب به این سوال یک کلام می تواند همه دانشگاه ها شد اما نیاز است یک سری توضیحات خصوص هر دانشگاه برای پذیرش دانشجو بدون کنکور داده شود . برای مقاطع کاردانی و کارشناسی ( پیوسته و یا نا پیوسته ) دانشگاه های آزاد اسلامی ، دانشگاه های جامع علمی کاربردی ، دانشگاه های پیام نور و موسسات و آموزشگاه های غیر انتفاعی پذیرش دانشجو بدون کنکور را هر ساله یک و بعضی دو مرحله از سال انجام می دهند . اما برای مقطع کارشناسی ارشد تمام دانشگاه ها پذیرش دانشجو بدون کنکور تنها شرایط خاصی انجام می دهند که ادامه به آن نیز خواهیم پرداخت و توضیحات جامع و کاملی خصوص آن خواهیم داد .


بیشتر بخوانید: پذیرش بدون کنکور دانشجو رشته های : مامایی هوشبری اق عمل تکنسین دندان علوم آزمایشگاهی


شرایط پذیرش دانشجو بدون کنکور

شرایط پذیرش دانشجو بدون کنکور برای دانشگاه های مختلف و دوره های مختلف ( کاردانی ، کارشناسی پیوسته و نا پیوسته ، کارشناسی ارشد ) متفاوت می شد و نمی توان یک شرایط ثابتی را برای همه آن ها بیان کرد ، از این رو شرایط پذیرش دانشجو بدون کنکور برای هر مقطع و هر دانشگاه را بصورت جداگانه بررسی می کنیم . شرایط پذیرش دانشجو بدون کنکور برای مقطع کاردانی برای دانشگاه های علمی کاربردی ، پیام نور و آزاد تقری یکسان می شد و شرط اصلی آن داشتن مک دیپلم نظام جدید یا نظام قدیم می شد و پذیرش این مقطع بر اساس معدل کل دیپلم متقاضی انجام می شود و هیچگونه آزمون ورودی از متقاضیان گرفته نمی شود . شرایط پذیرش دانشجو بدون کنکور مقطع کارشناسی ادامه جداگانه برای هر دانشگاه توضیح داده می شود .


بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی


دانشگاه های سراسری ( روزانه و شنه ) کاردانی و کارشناسی بدون آزمون ندارند

دانشگاه های سراسری که شامل تمام دانشگاه های دوره های روزانه و شنه می شوند مقطع کاردانی و کارشناسی بدون آزمون دانشجو نمی پذیرند ، اما سال جاری ( ۹۸ ) یکسری از دانشگاه های سراسری بعضی از رشته ها معیار پذیرش خود را تنها معدل شخص متقاضی قرار داده اند و دیگر خبری از آزمون ورودی نمی شد . اما همچنان دانشگاه های بزرگ و معتبر مانند دانشگاه های صنعتی شریف ، دانشگاه تهران و … ملاک خود را برای دوره های کارشناسی همان آزمون کنکور سراسری نگه داشته اند و تنها راه ورود به این دانشگاه ها بدست آوردن رتبه های برتر کنکور سراسری می شد ، هر چند که ۲۵ صد ارزیابی پذیرفته شدن معدل کل دیپلم متقاضیان می شد .


بیشتر بخوانید: ثبت نام بدون کنکور وزارت بهداشت


برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه ما

  • دانشگاه بدون کنکور
  • دفترچه راهنمای ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد
  • اعلام نیج دانشگاه آزاد بدون کنکور
  • ثبت نام بدون آزمون کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد
  • کارشناسی بدون کنکور
  • مهلت ثبت نام دانشگاه آزاد
  • پیام نور بدون کنکور
  • ثبت نام بدون کنکور پیام نور
  • ثبت نام دانشگاه بدون کنکور
  • شرایط ورود به دانشگاه بدون کنکور
  • پزشکی بدون کنکور
  • معماری بدون کنکور
  • دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور
  • ثبت نام رشته های بدون کنکور
  • لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد

بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور


پذیرش دانشجو بدون کنکور دانشگاه آزاد

پذیرش دانشجو بدون کنکور دانشگاه آزاد مقاطع کاردانی ، کارشناسی و کارشناسی ارشد امکان پذیر می شد . پذیرش دانشجو بدون کنکور دانشگاه آزاد و لازمه آن برای ورود به مقطع کاردانی دارا بودن مک دیپلم می شد و ارزیابی که برای انتخاب رشته انجام می گیرد بر اساس معدل دیپلم شخص متقاضی است . پذیرش دانشجو بدون کنکور دانشگاه آزاد مقطع کارشناسی پیوسته نیز نیاز به مک دیپلم دارد و پذیرش بر طبق ارزیابی که روی معدل انجام می شود ، صورت می گیرد . اما برای پذیرش مقطع کارشناسی نا پیوسته دانشگاه آزاد لازم است که متقاضیان دارای مک کاردانی شند و معیار انتخاب رشته متقاضیان معدل مقطع کاردانی آن ها می شد .


بیشتر بخوانید: شرایط پذیرش دانشگاه آزاد


مزیت کارشناسی نا پیوسته دانشگاه آزاد بدون کنکور

دانشجویانی که به هر دلیلی متوجه شده اند که دیگر علاقه ای ندارند رشته مقطع کاردانی خود ادامه تحصیل دهند به راحتی می توانند برای مقطع کارشناسی رشته های دیگر ثبت نام کنند و ادامه تحصیل دهند . یکی از دلیل هایی که دانشجو را مجاب به این تغییر می کند عدم آگاهی به زار کار رشته مورد نظر می شد . انتخاب رشته های بدون کنکور ید بسیار دقت کرد زیرا بعضی از دانشگاه ها این تغییر رشته می تواند عواقبی جبران ناپذیر به دنل داشته شد و بعضی از دانشگاه ها شدنی نمی شد . از این رو ما شما را دعوت می کنیم که از مشاوره تحصیلی استفاده کنید و از ابتدای کار قدم خود را محکم بردارید و نیازی به تغییر ادامه کار نداشته شید . مرکز مشاوره آویژه برای این امر آماده دادن مشاوره تحصیلی تخصصی به متقاضیان می شد .


بیشتر بخوانید: مشاوره ثبت نام برای بدون کنکور کارشناسی


شرایط پذیرش دانشجو بدون کنکور دانشگاه پیام نور

شرایط پذیرش دانشجو بدون کنکور دانشگاه پیام نور جز مسائلی می شد متقاضیان قبل از انتخاب رشته و دانشگاه ید از آن مطلع شند . دانشگاه پیام نور بجز مقطع دکتری تمامی مقاطع بدون آزمون ورودی دانشجو می پذیرد . بقیه دانشگاه ها خصوص پذیرش بدون کنکور تنها مقطع کاردانی و کارشناسی را پوشش می دهند ، حتی دانشگاهی مانند علمی کاربردی حتی کنکور هم مقطع کارشناسی ارشد را ارائه نمی کند . دانشگاه پیام نور تنها دانشگاهی می شد که بدون آزمون ورودی و بدون هیچگونه شرایط سختی مقطع کارشناسی ارشد از طریق طرح فراگیر پیام نور مقطع کارشناسی ارشد بدون کنکور پذیرای دانشجویان می شد .


بیشتر بخوانید: پذیرش دانشگاه آزاد بدون کنکور چه شرایط و مراحلی دارد ؟


شرایط طرح فراگیر پیام نور چیست ؟

شرایط پذیرش دانشجو بدون کنکور دانشگاه پیام نور مقطع ارشد از طریق طرح فراگیر پیام نور بسیار ساده می شد . تنها نیاز است شخص متقاضی دارای مک کارشناسی شد و حتی معدل کارشناسی شخص متقاضی پذیرش وی بی ثیر است . متقاضی حتی می تواند رشته ای را انتخاب کند که کاملا رشته مقطع کارشناسی آن متفاوت است . تنها کافیست وسی که ترم اول به دانشجو داده می شود را پایان ترم نمره ۱۲ به لا بگذراند و بعداز آن بصورت رسمی دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور رغم می خورد . شهریه ای که دانشگاه پیام نور از دانشجویان ارشد خود که کنکور و یا بدون کنکور پذیرفته شده اند ، می گیرد یکسان می شد و حتی به آن ها وام شهریه نیز می دهد و برای آن ها پرداخت ها قسط بندی می شوند .


بیشتر بخوانید: مشاوره ثبت نام بدون کنکور ارشد


برای اطلاع دقیق از شرایط پذیرش دانشجو بدون کنکور آویژه

  • مشاوره برای بدون کنکور دولتی
  • لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری
  • مشاوره برای بدون کنکور ریاضی
  • رشته حقوق بدون کنکور
  • رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد تهران
  • دفترچه رشته های بدون کنکور
  • رشته پرسری بدون کنکور
  • ثبت نام کنکور سراسری
  • لیست رشته های بدون کنکور
  • رشته های بدون کنکور سازمان سنجش
  • لیست رشته های بدون کنکور
  • رشته های بدون کنکور تجربی

بیشتر بخوانید: ثبت نام بدون کنکور هنر


شرایط پذیرش دانشجو بدون کنکور دانشگاه سراسری

شرایط پذیرش دانشجو بدون کنکور دانشگاه سراسری همانطور که پیش تر اشاره کردیم جدیدا برای مقاطع کارشناسی هم بعضی از رشته ها و دانشگاه ها اعمال شده است . گذشته تنها راه پذیرش مقطع کارشناسی دانشگاه سراسری ( روزانه و شنه ) تنها و تنها دادن کنکور بود ، اما امسال داوطلن اکثر رشته های زیر مجموع ریاضی و فیزیک و علوم انسانی و بعضی از رشته های گروه علوم تجربی بدون نظر گرفتن آزمونی که می دهند بر اساس معدل دیپلم آن ها بعضی تز دانشگاه های سراسری پذیرش می شوند . این رشته ها شامل رشته های پزشکی و پیراپزشکی گروه علوم تجربی نمی شود .


بیشتر بخوانید: رشته های غیر حضوری دانشگاه علمی کاربردی


کارشناسی ارشد بدون کنکور چه شرایطی می طلبد ؟

شرایط پذیرش دانشجو بدون کنکور دانشگاه سراسری برای مقطع ارشد فقط برای دانشجویانی که کارشناسی خود را دانشگاه های سراسری روزانه و شنه گذرانده اند ممکن می شد . آن ها ید شرایط دانشجویان استعداد خشان را داشته شند و بلا فاصله بعداز دوره کارشناسی برای پذیرش ارشد اقدام کنند . برای گرفتن مشاوره تحصیلی این مورد و گرفتن اطلاعات از مشاوران تجربه می توانید مرکز مشاوره آویژه .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره تحصیلی آویژه
برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه فرمایید

این راس مرکز مشاوره تحصیلی آویژه خدمات متنوعی را زمینه مشاوره تلفنی انتخاب رشته کنکور به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

شرایط ثبت نام پذیرش دانشجو بدون کنکور ۹۸


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۳۸:۵۱ توسط:avije موضوع: نظرات (0)