مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

انواع معافیت سربازی و شرایط استفاده از آن

به این مطلب امتیاز دهید

انواع معافیت های سربازی و شناخت راه های معافیت ،یکی از مسائل مهم و اساسی در سرنوشت و زندگی پسرهای این مرز و بوم است . چرا که عموما می شنویم که این دو سال بخش مهمی از زمان طلایی زندگی را می گیرد و در حقیقت دو سال از زندگی تلف می شود . هرچند که به قول معروف می گویند سربازی پسر را مرد می کند اما خب چه می شود کرد وقتی خیلی ها ترجیح می دهند اینگونه بزرگ نشوند و می خواهند از هر طریقی که می شود به معافی دست بیابند و به مراد دل برسند .

نکته این جا است که عموما راه هایی را برای گرفتن انواع معافیت های سربازی شنیده اند اما نمی دانند کدام یک به درد آن ها می خورد یا کدام یک از مسیرهایی که شنیده اند طبق قوانین جدید حذف شده یا چه موارد جدیدی به قوانین افزوده شده . برای پیدا کردن بهترین مسیر معافیت لازم است انواع معافیت های سربازی را به خوبی بشناسید و یا با یک مرکز مشاوره که به تمام راه ها آگاه است مشورت کنید . با این کار خیلی از پسرها به راحتی کارت معافیت را گرفته اند . اما این روز ها چه بسیار ماجراهای عجیب و غریبی از دور و نزدیک می شنویم که افراد برای گرفتن معافیت دست به چه کار هایی می زنند اما چون به این راه آگاه نیستند قطعا به نتیجه نمی رسند و در خیلی از موارد به خود و اطرافیان نیز آسیب می زنند .


بیشتر بخوانید: نظام وظیفه : معافیت خدمت سربازی چیست


انواع معافیت های سربازی

انواع معافیت های سربازی طی سال ها دچار تغییراتی شده اما عموما شامل موارد زیر می شود که طبق ماده ۲۴ قانون اساسی نوشته شده است .

۱٫معافیت تحصیلی

این نوع از معافیت جز معافیت های موقت است و به محض اتمام تحصیل فرد دوباره مشمول خدمت سربازی می شود ، همچنین این نوع از معافیت را بیشتر برای باز گذاشتن راه موفقیت دانشجویان در نظر گرفته اند تا سربازی مانعی برای پیشرفت نباشد .

۲٫معافیت سه برادری

یکی دیگر از قوانین جالب و درواقع بدون دردسر معافیت به دلیل داشتن سه برادر است یعنی شما با داشتن سه برادر که به سربازی رفته اند به راحتی از سربازی معاف می شوید . اما ظاهرا این قانون به دلیل آمار بالای مشمولان خدمت سربازی گذاشته شده است و ممکن است در سال های آینده برکنار شود .


بیشتر بخوانید: چگونه معافیت سربازی کفالت والدین را بگیریم؟


۳٫معافیت بخشودگی سنی

طبق این قانون افرادی که تا سن ۵۰ سالگی هنوز به خدمت نرفته اند معاف می شوند و شناسنامه آنها برای اخذ مدرک معافیت سربازی کافی است . اما اگر به فکر معافیت از این راه هستید باید بگویم بدترین را انتخاب کرده اید ، به این فکر کرده اید تا سن پنجاه سالگی را بدون کارت معافیت چگونه می خواهید زندگی کنید ؟ در طی این سال ها نمی توانید از کشور خارج شوید همچنین برای استخدام در بسیاری از ارگان ها به مشکل بر می خورید پس این راه را از ذهنتان خط بزنید .

۴٫متاهل بودن

این نوع از انواع معافیت های سربازی نیز در واقع تنها می تواند خدمت سربازی را چند ماه کوتاه تر کند . طبق این قانون سربازان متاهل کسر خدمت نمی گیرند و فقط به ازای هر فرزند می توانند سه ماه کسر خدمت دریافت کنند .

۵٫معافیت بنیاد ملی نخبگان

طبق این قانون افرادی که در بنیاد ملی نخبگان عضو باشند و پروژه ای پژوهشی و تحقیقاتی تحویل دهند می توانند از خدمت سربازی معاف شود البته این قانون دارای شرایط خاص است که برای دریافت معافیت باید به طور کامل از آن آگاه باشید .

به طور کلی برای رسیدن به معافیت سربازی باید به طور کامل انواع معافیت های سربازی را بشناسید .


بیشتر بخوانید: معافیت سربازی با پای پرانتزی


شرایط اخذ انواع معافیت های سربازی

شرایط اخذ انواع معافیت های سربازی شامل یکسری قوانین کلی می شود اما جزئیاتی دارد که معمولا باید برای اطلاع دقیق از آن ها اخبار مربوط به سازمان وظیفه ناجا را دنبال کنید؛ همچنین در هر ساعتی با مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل نمایید تا متخصصان ما در آن زمینه به شما عزیزان کمک نمایند .

از جمله شرایط اخذ انواع معافیت های سربازی که درباره آن گفته اند افرادی هستند که به سن مشمولیت رسیده اند اما در حال ادامه تحصیل می باشند ، همانطور که اکثر ما می دانیم دانش آموزان در حال تحصیل ، تا سن ۲۴ سالگی می توانند به درس و تحصیل خود ادامه دهند اما اگر بعد از ۲۴ سالگی نیز همچنان فارغ التحصیل نشوند یا در مدت تحصیلشان وقفه ای طولانی ایجاد شده باشد مشمول سربازی می شوند و موظف به سربازی می شوند . همچنین افرادی که دانشجوی فوق دیپلم هستند باید حداکثردر مدت سه سال، و دانشجویان کارشناسی پیوسته حداکثر۶ سال و همچنین در دوره ی ارشد و دکتری طی ۸ سال فارغ التحصیل شوند و بعد از آن برای دریافت فرم خدمت سربازی اقدام نمایند .


بیشتر بخوانید: توضیحات جامع درمورد انواع معافیت سربازی


برای معافیت از سربازی با ما تماس بگیرید

  • سن معافیت سربازی

  • بند ۱۲ معافیت سربازی
  • راه های معافیت از سربازی
  • آموزشی سربازی
  • حقوق سربازی
  • دوره احتیاط سربازی چیست؟
  • خرید خدمت سربازی ۹۸
  • قیمت خرید خدمت سربازی
  • سایت نظام وظیفه خرید سربازی
  • معافیت تک پسری سال ۹۸
  • شرایط معافیت کفالت پدر بیمار
  • شرایط معافیت کفالت مادر طلاق گرفته
  • سن کفالت پدر
  • ایا در حین تحصیل میتوان معافیت کفالت گرفت

  • کسری خدمت ایثارگری
  • عفو رهبری سربازی ۹۸

شرایط اخذ انواع معافیت های سربازی هر ساله از طریق سازمان نظام وظیفه اعلام می شود و برخی از قوانین مشمولان نیز شامل تغییراتی می شود که بسته به شرایط جامعه و کشور صورت می گیرد . به طور مثال در یک سال تعداد مشمولان بیش از نیاز کشور می باشد پس برای سامان دادن به این وضعیت اعلام می کنند طبق شرایطی خاص افراد دارای این شرایط در این دوره از خدمت سربازی معاف هستند اما در سال های بعد بسته به نیاز ممکن است آن قانون معافیت برداشته شود .

همچنین یکی دیگر از شرایط اخذ انواع معافیت های سربازی این است که فرد جهت کار در سازمان های دولتی تعهد و ضمانت دهد. این نوع از معافیت به این صورت است که فرد متعهد می شود به جای خدمت در یکی از ارگان های های دولتی مانند : تربیت معلم ، آموزش و پرورش ، قوه ی قضاییه ، سازمان هواپیمایی ، سازمان کشتیرانی ، وزارت بهداشت یا سازمان نیروهای مسلح استخدام شود و بعد از گذراندن سهمیه مورد نظر هر کدام از ارگان ها برای دریافت کارت معافیت به سازمان نظام وظیفه مراجعه نمایند .


بیشتر بخوانید: جزئیات آیین نامه های معافیت سربازی


انواع معافیت های سربازی پزشکی

انواع معافیت های سربازی پزشکی شامل جزئیات زیادی است که برای گرفتن این نوع از معافیت باید در نظر بگیرید کدام یک شامل شما می شود و قوانین آن معافیت پزشکی به چه صورت است زیرا گاهی این معافیت می تواند موقتی یا دائم باشد .

یکی از انواع معافیت های سربازی پزشکی به این صورت است که شما با گرفتن این نوع از معافیت ممکن است مدتی را به صورت موقت معاف شوید تا بیماریتان برطرف شود و سپس مشمول سربازی می شوید .به طور مثال زمانی که شما مشمول سربازی شده اید عمل جراحی درپیش دارید در نتیجه با گرفتن معافیت موقت می توانید تا زمان بهبود از رفتن به سربازی معاف شوید.

برخی افراد نیز دچار بعضی از معلولیت ها هستند اما این معلولیت یا بیماری به گونه ای نیست که به طور کامل از سربازی معافیت بگیرند اما می توانند توسط یک فرم معافیتی در مدتی که در حال خدمت هستند کارهای سخت را انجام ندهند . این نوع از معافیت هم یکی دیگر از انواع معافیت های سربازی پزشکی است که به واسطه آن فرد می تواند به جای خدمات رزمی در خدمات پشتیبانی باشد . برای شناخت کامل تر از انواع معافیت های سربازی پزشکی باید لیست بیماری ها را بشناسید که این لیست شامل : بیماری های غدد، پوست ، مغز و اعصاب ، روان پزشکی ، ریه ، استخوان ، دستگاه گوارش ، خون ، دهان و دندان ، چشم ، گوش ، قلب و بیماری های عفونی است .


بیشتر بخوانید: اطلاعیه ها معافیت سربازی – مشاوره نظام وظیفه


شرایط استفاده از انواع معافیت های سربازی

شرایط استفاده از انواع معافیت های سربازی شامل همه نمی شود اما اینکه به این مسیرها آگاه باشید تا راحت تر به مقصد و گرفتن معافی برسید بسیار مهم است .

شرایط استفاده از انواع معافیت های سربازی مانند آسانسوری است که شما را به انتهای یک برج چند صد طبقه ای می رساند و قطعا استفاده از این آسانسور راحت تر از پله های بلند و طولانی است به شرطی که شما شرایط استفاده از آن را داشته باشید . در این مسیر در صورت نیاز به هرگونه مشاوره ای در زمینه ی معافیت های سربازی می توانید با مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید تا با راهنمایی متخصصان ما به نتیجه دلخواهتان برسید .


بیشتر بخوانید: آخرین خبرهای معافیت سربازی نظام وظیفه


برای کسب اطلاعات دقیق از نحوه انواع معافیت های سربازی با آویژه تماس بگیرید

  • شرایط معافیت پزشکی سربازی ۹۸
  • شرایط معافیت سربازی ۹۸
  • مدت خدمت سربازی
  • شرایط معافیت سربازی تک فرزندی
  • ساده ترین راه معافیت سربازی
  • قانون معافیت فرزندان ایثارگران
  • آیین نامه جدید معافیت پزشکی
  • معافیت پزشکی چشم
  • دفترچه معافیت پزشکی ۹۸
  • معافیت سربازی کفالت
  • مراحل معافیت پزشکی
  • شرایط خرید سربازی

برای مشاوره در زمینه انواع معافیت سربازی و شرایط استفاده از آن

از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب

حتی ایام تعطیل


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ تیر ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۱۷:۱۴ توسط:avije موضوع: نظرات (0)