مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

استخدام افراد معاف از رزم چه شرایطی دارد؟

5 / 5 ( 3 votes )

چگونگی استخدام افراد معاف از رزم

استخدام افراد معاف از رزم و شرایط آن یکی از مهم ترین سوال هایی است که این روزها جوانان زیادی آن گیر هستند. معافیت خدمات رزمی یکی از انواع معافیت هایی است که به مشمولین دارای برخی بیماری ها و مشکلات جسمی داده میشود. معافیت های پزشکی یکی از مهم ترین و پرمخاطب ترین نوع معافیت ها به حساب میاید. بر همین اساس افراد برای بهره مندی از انواع مختلف معافیت های پزشکی شرایط آن را بررسی کرده و سه گروه مختلف قرار میگیرند. گروهی از مشمولین که به دلیل شرایط بیماری خود از معافیت های دائم بهره مند میشوند. گروه دوم افرادی هستند که ببه طور موقت معاف شده و پس از بهبودی ید برای انجام دوره ی خدمت ضرورت خود به پادگان های نظامی اعزام شوند. گروه مهم سوم کسانی هستند که به دلیل بیماری یا مشکلت جسمی توانایی انجام کارهای سنگین را نداشته و تشخیص کمیسیون پزشکی به این افراد معافیت از خدمات رزمی داده میشود.

یافت این نوع معافیت مشمولین تنها از انجام خدمات رزمی معاف خواهند شد و ید دوره ی خدمت ضرورت سرزی خود را به طور کامل بگذرانند. بر این اساس برخی از سازمان ها استخدام افراد معاف از رزم را انجام نداده و اولویت آن ها شرایط جسمی سالم میشد. اما بر اساس آخرین اخر و اطلاعیه های سازمان نظام وظیفه عمومی کشور، استخدام افراد معاف از رزم سازمان ها و نهادهای دولتی بلامانع میشد. مگر سازمانی شرایط خاصی برای سلامت جسمی و روحی افراد نظر گرفته شد. هم چنین متقاضی برای استخدام مشاغل دولتی و خصوصی ید از نظر جسمی توانایی انجام کار مربوطه را داشته شد.

همانطور که میدانید نیروی انتظامی از استخدام مشمولین معاف از خدمات رزمی خودداری میکند. این بدان دلیل است که کارمندان این سازمان ید به مدت ۳۰ سال این ارگان مشغول به خدمت بوده و از سلامت جسمی و روجی کامل بهره مند شند.

طبق گفته های معاونت اجتماعی سازمان نظام وظیفه، معافیت خدمات رزمی سرزان بر روی کارت هایشان ثبت نخواهد شد. بنابراین استخدام این افراد این نوع معافیت دستگاه های دولتی امکان پذیر است. ادارات و نهادهایی که شرط سلامت جسمی و روانی را مجموعه شرایط استخدامی خود اعمال نکرده اند میتوانند از این افراد دعوت به عمل آورده و این متقاضیان میتوانند همه ی شرکت ها و سازمان ها مشغول به کار شوند.

گاهی اوقات اگر بخواهیم مورد همه چیز تخصص پیدا کنیم قطعا کار سختی پیش رو داریم. حال اگر شما هم ره معافیت های پزشکی سوالاتی براین پیش آمده است. رسیدن به همه جوانب و انجام این موضوع به بهترین نحو می تواند بسیار طاقت فرسا شد. زمانی که شما موضوعات خدمت سرزی روبرو می شوید برای رسیدگی کردن به تمام جوانب شان نیاز به کمک دارید. البته ید توجه کنید که کمک گرفتن ید از کسانی شد که آگاهی لازم را مورد معاف از رزم داشته شد. بدین ترتیب شما می توانید راهکارهای کارسازی مورد معافیت های پزشکی بیابید که مشکلات ن را به بهترین نحو حل و فصل کنند.هنگامی که شما نیازمند مشاوره ای حرفه ای مورد مسائل معاف از رزم شید،

می توانید از راهنمایی های کارشناسان مرکز مشاوره آویژه بهره بگیرید. همفکری کارشناسان مرکز مشاوره آویژه فرصتی را اختیار شما قرار می دهد که بتوانید مسائل خود را بدون ترس از قضاوت شدن مطرح کنید. از طرفی همفکری هایی که بدین صورت انجام می گیرد شما از این فرصت برخوردار می شوید که راه حل های مختلف را آزمون کنید ببینید بهترین راهکاری که مناسب مشکل شماست، چیست. امیدواریم از مطالبی که سایت آویژه اختیار شما قرار می دهد به خوبی استفاده کنید. همچنین زمینه استخدام افراد معاف از رزم اطلاعات کافی کسب نماییذ.

خدمات مشاوره نظام وظیفه آویژه:

کسری خدمت: صورت داشتن یکسری شرایط می توانید از کسری خدمت استفاده نمایید. کسری خدمت سرزی شامل:

  • کسری فرزندان ایثارگران و رزمندگان
  • کسری خدمت جبهه پ
  • کسری خدمت مناطق بد آب و هوا
  • کسری بسیج
  • کسری خدمت نخبگان
  • کسری خدمت مهلین
  • پروژه های کسری خدمت می شد.

مشمولان خدمت سرزی می توانند داشتن شرایط از انواع کسری خدمت استفاده کنند.

انواع معافیت های سرزی: معافیت های نظام وظیفه شامل:

  • معافیت تحصیلی
  • معافیت پزشکی
  • معافیت کفالت
  • معافیت ایثارگری
  • معافیت موقت
  • معافیت دائم
  • معاف از رزم
  • و غیره می شد.

افراد طبق شرایطی که دارند می توانند از هر یک از انواع معافیت های سرزی استفاده نمایند.

  • نحوه یافت امریه:

افراد مشمولی که می خواهند برای یافت امریه خدمت سرزی اقدام نمایند؛ ید از مراحل و شرایط آن کاملا اطلاع داشته شند بتوانند از این فرصت استفاده نمایند. برای یافت امریه سرزی ید رشته تحصیلی ن سازمانی که می خواهید امریه بگیرید، متناسب شد. مقطع تحصیلی فرد بسته به سازمان مورد نظر از دیپلم دکتری را شامل می شود. از جمله مواردی که گرفتن امریه بسیار مهم است، نداشتن غیبت می شد.

  • اعزام به خدمت:

هر فرد ذکور ایرانی وقتی به سن ۱۸ سالگی تمام می رسد، مشمول قانون خدمت وظیفه قرار می گیرد. فرد این موقعیت ید برای اعزام به خدمت سرزی آماده شود. فرد مشمول ید اقدام به یافت دفترچه خدمت وظیفه از دفاتر خدماتی نماید. همچنین خواست خود را سامانه انجام دهد. بعضی از مشولین نیز به جای اعزام به خدمت از انواع معافیت ها و کسری های خدمت سرزی استفاده می نمایند.

  • قوانین نظام وظیفه خدمت سرزی:

طبق قانون سن مشمولیت بین ۱۸ ۵۰ سالگی است ولی ز هم برخی شرایط ممکن است بر حسب ضرورت به ۶۰ سالگی هم برسد. مطابق قوانین نظام وظیفه، مدت خدمت مشمولین مناطق عادی و نظامی ۲۱ ماه است و برای مشمولینی که سازمان ها و ارگان های غیرنظامی خدمت می کنند، ۲۴ است. از آنجا که قوانین وظیفه عمومی دائماً حال تغییر و تحول است، افراد ید از قوانین بروز و تغییر یافته اطلاع داشته شند. شاید بتوانند از امتیازات مربوط به گرفتن انواع معافیت های سرزی، کسری خدمت، امریه و غیره استفاده کنند.

  • خروج از کشور:

افرادی که به سن مشمولیت نرسیده اند برای خروج از کشور مشکلی ندارند و نیاز به گرفتن مجوزی نمی شد؛ اما فردی که به سن مشمولیت رسیده است حداکثر ۱ سال بعد از ترک تحصیل، اخراج یا فراغت از تحصیل ید خود را به وظیفه عمومی معرفی نماید. دانش آموزان یا دانشجویانی که معافیت سرزی دارند خروج از کشور از سوی وظیفه عمومی هیچگونه ممنوعیتی ندارند. مشمولان جهت سفرهای زیارتی، علمی، غیرزیارتی، کاری، مطالعاتی، ورزشی، ماموریتی و … ید جهت خروج از کشور از وثیقه استفاده نمایند.

  • مشمولین خدمت:

افرادی مشمولی که به سن اعزام به خدمت رسیده اند یا برای خدمت سرزی اعزام می شوند یا اینکه مشمول غیبت می شوند. گاهی مشمولین بر اثر ناآگاهی وارد دوره غیبت می شوند؛ بنابراین اطلاع از قوانین اعزام به خدمت خیلی ضروری می شد. گاهی اوقات وجود اینکه فرد وارد دوره غیبت می شود اما می تواند استفاده از شرایطی از غیبت موجه استفاده نماید.

  • توجیه غیبت:

شرایطی مثل: داشتن بیماری، حوادثی که عث صدمات جسمی و روانی فرد مشمول شده و مانع اعزام به خدمت او شده است، بستری شدن بیمارسن بر اثر بیماری، فوت کردن یکی از اعضای جه یک خانواده مشمول، مشکلات اداری ایجاد شده دفترچه اعزام به خدمت فرد. اینها میتواند موجب توجیه غیبت مشمول شود. برخی مشمولین هم خواست تمدید و یا تعجیل خدمت را دارند که بر اساس ارائه مدارک این اقدام یکر برای فرد انجام می شود. اگر غیبت موجه نشد، فرار از خدمت محسوب می شود.

استخدام افراد معاف از رزم چه شرایطی دارد؟

شما می توانید مطالعه مقالات ما این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و صورت نیاز تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران شماره .

استخدام افراد معاف از رزم چه شرایطی دارد؟

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ دی ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۳۴:۴۳ توسط:avije موضوع: نظرات (0)