مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

شرایط دانشگاه فرهنگیان چگونه است ؟

۵٫۰
۰۱

شرایط دانشگاه فرهنگیان از مهم ترین سوالاتی میشد که برای داوطلن و علاقه مندان به تحصیل این دانشگاه ایجاد میشود . اولین گام برای داوطلن و علاقه مندان ورود به دانشگاه ، اطلاع از شرایط و قوانین مصوب میشد . شرایط دانشگاه فرهنگیان نیز از طریق سازمان های مربوطه همچون سازمان سنجش اعلام میگردد . که اطلاع یافتن از آن برای داوطلن الزامی میشد . میدانیم که آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان یکی از مهمترین دغدغه های کشور میشد . به همین دلیل مرکزی همچون دانشگاه فرهنگیان برای تعلیم نیروی کار جوان به وجود آمده است . که فقط از بین واجدین شرایط دانشجو میپذیرد . بنابراین توجه به اهمیت و حساسیت فرآیند آموزش و تربیت دانش آموزان ، شرایط دانشگاه فرهنگیان برای گزینش و انتخاب دانشجو معلم ها ، کمی متفاوت از دیگر دانشگاه ها میشد . که ادامه به بررسی شرایط دانشگاه فرهنگیان میپردازیم .

اصلی ترین شرایط دانشگاه فرهنگیان

اصلی ترین شرایط دانشگاه فرهنگیان از طریق همین دانشگاه و همچنین سازمان سنجش و آموزش کشور به اطلاع متقاضیان عزیز میرسد . چنانچه داوطلب ورود به دانشگاه فرهنگیان میشید ، به شما توصیه میکنیم برای اطلاع دقیق از اصلی ترین شرایط دانشگاه فرهنگیان این متن را به انتها مطالعه نمایید . این دانشگاه تنها از بین داوطلن برتر کنکور سراسری دانشجو میپذیرد . به این شکل که کسب نمره ی تراز ۶۵۰۰ از جمله اصلی ترین شرایط دانشگاه فرهنگیان میشد . که داوطلن نمره ی کمتر از این حد ، نمیتوانند مصاحبه ی ورودی این دانشگاه شرکت نمایند . علاوه بر این یکی دیگر از اصلی ترین شرایط دانشگاه فرهنگیان داشتن حداقل معدل ۱۴ دوره ی متوسطه میشد . داوطلن دارای این شرایط ، نهایت برای مصاحبه ی حضوری دانشگاه فرهنگیان دعوت میشوند . که اخذ نمره ی قبولی مصاحبه نیز از شرایط دانشگاه فرهنگیان میشد .

شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان

شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان شامل دو دسته ی شرایط عمومی و شرایط اختصاصی میشد . که شرایط عمومی همان شرایط لازم برای ورود به تمام دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور میشد . که از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور و زمان انتخاب رشته ، اعلام میگردد . از جمله شرایط عمومی داشتن ایمان و اعتقاد به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان پذیرفته شده قانون اساسی کشور ، نداشتن دشمنی و عناد نظام جمهوری اسلامی ایران ، نداشتن اعتیاد به مواد مخ و مواد روانگردان ، نداشتن فساد اخلاقی و همچنین داشتن مک پایان خدمت وظیفه ی عمومی و یا معافیت از خدمت سرزی برای داوطلن آقا و … را میتوان نام برد . که داوطلن ورود به دانشگاه فرهنگیان علاوه بر داشتن این شرایط ید دیگر شرایط اختصاصی مطرح شده از سوی این دانشگاه و سازمان سنجش را نیز داشته شد .

اگر بخواهیم برخی دیگر از شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان را مطرح کنیم ، مییست به طرح شرایط اختصاصی این دانشگاه بپردازیم . داشتن حداکثر سن ۲۲ سال از شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان میشد . که این امر موجب جوان ماندن نیروی کار آموزشی کشور میشود . علاوه بر این افراد برای ورود به حرفه ی معلمی ، ید از نظر سطح علمی و دانش تخصصی ، سطح قابل قبولی شند . به این منظور یکی از شرایط دانشگاه فرهنگیان ، اخذ حداقل معدل ۱۴ دوره ی دبیرسن میشد . همچنین برای این متقاضیان ورود به این دانشگاه ها ، حداقل نمره ی تراز تعیین شده است . که بر اساس آن تنها داوطلن دارای حداقل نمره ی تراز ۶۵۰۰ مجاز به انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان میشند . نهایت از افراد واجد این شرایط ، برای مصاحبه ی حضوری دانشگاه فرهنگیان دعوت به عمل میاید .

مراحل و شرایط دانشگاه فرهنگیان

مراحلو شرایط دانشگاه فرهنگیان از جمله سوالات پر تکرار داوطلن و علاقه مندان به ورود به دانشگاه فرهنگیان میشد . که ما ادامه به تفضیل به بررسی و شرح این مطلب میپردازیم . ابتدای کار مراحل مربوط به ثبت نام دانشگاه فرهنگیان ، همانند ثبت نام سایر دانشگاه ها میشد . یعنی داوطلن ید کنکور سراسری ثبت نام کنند . و کارت اعتری مربوطه را خریداری نمایند و علاقه مندی خود را برای تحصیل دانشگاه فرهنگیان اعلام نمایند . واقع کنکور دانشگاه فرهنگیان دیگر دانشگاه ها و مراکز آموزشی یکی میشد . که بر اساس نیج اولیه کنکور سراسر ی تنها داوطلنی که مجاز به انتخاب رشته ی دانشگاه فرهنگیان شده شند ، میتوانند کد رشته محل های مربوط به این دانشگاه را انتخاب نمایند . این افراد مجاز ، از بین افراد دارای حداقل نمره ی تراز ۶۵۰۰ و معدل دوره ی دیپلم ۱۴ میشند .

از دیگر مراحلو شرایط دانشگاه فرهنگیان ، میتوان به برگزاری مصاحبه حضوری اشاره کرد . که دانشگاه فرهنگیان از افراد واجد شرایط ، دعوت به عمل میاورد . این مرحله داوطلن از نظر سلامت روانی ، جسمانی و رفری مورد سنجش قرار میگیرند . مرحله ی اول مصاحبه شرایط جسمی ، همچون بینایی ، شنوایی و … مور بررسی قرار میگیرد . مرحله ی بعد اطلاعات و دانش سیاسی و ویژگی های رفری داوطلب مورد سنجش قرار میگیرد . نهایت یک متخصص دین ، پرسیدن سوالاتی ره ی اصول و فروع دین ، اطلاعات دینی متقاضی را میسنجد . افرادی که نمره قبولی را مرحله ی مصاحبه کسب نمایند ، برای ادامه ی تحصیل این دانشگاه پذیرفته میشوند و زمان اعلام نیج نهایی کنکور اعلام میگردد . افراد پذیرفته شده ید برای ثبت نام حضوری و ارائه مدارک مورد نیاز به دانشگاه مراجعه نمایند .

ریخ ثبت نام و شرایط دانشگاه فرهنگیان

ریخ ثبت نام و شرایط دانشگاه فرهنگیان یکی از دغدغه ها و سوالات علاقه مندان به حرفه ی معلمی میشد . واقع ریخ ثبت نام و شرایط دانشگاه فرهنگیان نیز از طریق سازمان سنجش و آموزش کشور به اطلاع داوطلن این دانشگاه میرسد . که بر اساس اطلاعیه های این سازمان ، علاقه مندان به ورود به دانشگاه فرهنگیان نیز ید همان زمان اعلام شده برای ثبت نام کنکور سراسری ، اقدام به ثبت نام کنند . که این ریخ معمولا اواخر بهمن ماه هر سال به مدت یک هفته ده روز میشد . این مرحله خرید کارت اعتری و اعلام علاقه مندی به تحصیل دانشگاه فرهنگیان ثبت نام کنکور دانشگاه فرهنگیان نیز صورت میگیرد . سپس برگزاری آزمون و اعلام افراد مجاز به انتخاب رشته های دانشگاه فرهنگیان ، داوطلن میتوانند کد رشته محل های مربوط به این دانشگاه را نیز انتخاب نمایند .

داوطلنی که آزمون سراسری موفق به اخذ نمره ی لازم برای ورود به دانشگاه فرهنگیان شوند ، برای مصاحبه دعوت میشوند و موفقیت این مرحله نیز میتوانند برای ثبت نام نهایی اقدام نمایند . حال چنانچه شما عزیزان داوطلب دانشگاه فرهنگیان میشد و سوالات و ابهاماتی ره نحوه پذیرش این دانشگاه دارید میتوانید مشاوران ما مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل نمایید و یا به سایت اینترنتی این سازمان مراجعه نمایید . استفاده از تجربه ی مشاوران ما به بهترین پاسخ ها برای سوالات خود دست یابید .


بیشتر بخوانید: گزینش دانشگاه فرهنگیان


سوالات متداول

شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان چگونه است ؟

داشتن حداکثر سن ۲۲ سال ، داشتن حداقل معدل ۱۴ دوره ی متوسطه ، اخذ حداقل نمره ی تراز ۶۵۰۰ کنکور سراسری از شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان میشد .

شرایط انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان چیست ؟

تنها داوطلنی میتوانند برای دانشگاه فرهنگیان انتخاب رشته کنند که حداقل نمره ی تراز اعلام شده را کنکور سراسری کسب کرده شند .

شرایط قبولی دانشگاه فرهنگیان چیست ؟

این دانشگاه برای قبولی داوطلن شرایطی همچون اخذ حداقل نمره ی تراز کنکور سراسری و اخذ حداقل معدل دوره متوسطه که به ترتیب ۶۵۰۰ و ۱۴ میشند ، را قرار داده است .

«منبع : The Online Journal of New Horizons in Education»

شرایط دانشگاه فرهنگیان چگونه است ؟

شما می توانید مطالعه مقالات ما این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و صورت نیاز تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران شماره .

شرایط دانشگاه فرهنگیان چگونه است ؟

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۵۰:۰۱ توسط:avije موضوع: نظرات (0)