مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان چگونه است ؟

۵٫۰
۰۱

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان و چگونگی انجام آن یکی از مواردی است که برای داوطلن و علاقه مندان به تحصیل دانشگاه فرهنگیان سوال برانگیز است . حال برای رفع ابهامات و سوالات داوطلن به بررسی شرایط و چگونگی انتخاب رشته برای تحصیل دانشگاه فرهنگیان میپردازیم . پس از اعلام نیج کنکور سراسری تنها داوطلن مجاز میتوانند برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان اقدام کنند . این داوطلن مجاز ، از بین افرادی که موفق به کسب حداقل نمره ی تراز اعلام شده از سوی سازمان های مربوطه میشند ، انتخاب میشوند . بر این اساس تنها داوطلن حداقل نمره تراز ۶۵۰۰ میتوانند برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان اقدام کنند . علاوه بر این ، شرایط و قوانین دیگری نیز بر سر راه علاقه مندان به انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان وجود دارد . که از آن جمله داشتن حداقل معدل ۱۴ دوره ی متوسطه را میتوان نام برد .

شرایط انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان

شرایط انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان برای داوطلن این دانشگاه دفترچه انتخاب رشته اعلام میگردد . از جمله شرایط انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان برای داوطلن ، میتوان به مواردی همچون حق انتخاب کد رشته محل های بومی اشاره کرد . که بر اساس ان داوطلن تنها میتوانند کد رشته محل های مربوط به اسن و محل زندگی خود را انتخاب نمایند . از طرفی زمان انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان مقابل نام هر دانشگاه ، محل خدمت نیز ارائه شده است . که یعنی داوطلن پس از طی دوره تحصیل ید منطقه ی اعلام شده خدمت کنند . از دیگر شرایط انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان تعهد به خدمت اجری میشد یعنی داوطلن بعد از قبولی دانشگاه متعهد به خدمت به آموزش و پرورش میشند و پس از پایان تحصیل خود ید به مدت دو برابر دوره تحصیل خود آموزش و پروش خدمت اجری کنند .

داوطلن ید به این نکته توجه نمایند که از تمام شرایط انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان به طور کامل مطلع شوند و بعد برای انتخاب رشته اقدام کنند . چرا که به هیچ وجه امکان تغییر رشته و گرایش برای دانشجویان و پذیرفته شدگان این دانشگاه وجود ندارد . این به این دلیل است که دانشگاه فرهنگیان بر اساس نیاز سالانه اسن ها و شهرسن ها اقدام به پذیرش دانشجو رشته های مختلف میکند . لذا تغییر رشته از سوی دانشجویان عث کاهش معلم برخی رشته ها و افزایش تعداد معلمان برخی رشته های دیگر میشود .بنابراین انتخاب رشته مییست آگاهی و دانش لا و بر اساس علایق شخصی انجام گیرد . ذکر این نکته نیز خالی از لطف نمیشد که ، برخی رشته ها ی دانشگاه فرهنگیان دارای تعهد استخدام نمیشند و قبولی این رشته ها نیازی به مجاز شدن دانشگاه فرهنگیان ندارد .


بیشتر بخوانید: گزینش دانشگاه فرهنگیان


رتبه لازم برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان

رتبه لازم برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان و چگونگی اعمال آن یکی از شرایط قبولی دانشگاه فرهنگیان میشد . همه میدانیم که تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان از مهم ترین دغدغه ها و چالش های هر کشور میشد . به همین دلیل معلمان از بین افراد سطح علمی و توانایی های لا انتخاب میشوند . کشور ما نیز وظیفه ی گزینش و بعد پرورش معلمان بر عهده دانشگاه فرهنگیان میشد . به همین دلیل رتبه لازم برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان از سوی دانشگاه و سازمان های مربوطه اعلام میگردد . که تنها افراد اخذ این رتبه میتوانند برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان اقدام کنند . واقع تنها افرادی که موفق به کسب حداقل نمره تراز ۶۵۰۰ شده شند ، میتوانند دانشگاه فرهنگیان انتخاب رشته کنند . البته ید به این نکته توجه کرد که اخذ این نمره به معنای قبولی دانشگاه فرهنگیان نمیشد .

حتی احتمال قبولی افراد نمره تراز ۶۵۰۰ بسیار پایین است . و به نمرات کسب شده توسط سایر داوطلن بستگی دارد . اما افرادی که نمره ی تراز لای ۶۷۰۰ کسب کنند میتوانند به قبولی امیدوارتر شند . علاوه بر این ، کنار ثیرات مربوط به نمره رتبه لازم برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ، قبولی این دانشگاه به نمره ی کسب شده مصاحبه حضوری نیز بستگی دارد . هرچه نمرات مربوط به این دو مولفه لاتر شد صد احتمال قبولی نیز لاتر میشد .

مراحل انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان

مراحل انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان تقری مراحل انتخاب رشته ی دیگر دانشگاه ها یکسان میشد . پس از آنکه نیج اولیه کنکور سراسری اعلام شد . داوطلنی که توانسته اند حداقل نمره ی تراز لازم را کسب نمایند و دارای سایر شرایط اعلام شده از سوی سازمان های مربوطه شند ، میتوانند برای انتخاب رشته اقدام نمایند . یکی از مراحل انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان یافت دفترچه انتخاب رشته و مطالعه دقیق ضوابط مربوط به این دانشگاه میشد . نهایت داوطلن و علاقه مندان به رشته های دانشگاه فرهنگیان اطلاع از این قوانین ، ید برای انتخاب رشته به سایت سازمان سنجش و محل مربوط به انتخاب رشته مراجعه نمایند . سپس پرداخت هزینه مربوطه ، کد رشته محل های مورد نظر خود را فرم مربوط به انتخاب رشته وارد نمایند . سپس دانشگاه فرهنگیان داوطلن واجد شرایط را برای مصاحبه ی حضوری دعوت میکند .

نهایت بررسی نیج حاصل از این مصاحبه و همچنین کد رشته های انتخاب شده توسط داوطلب ، پذیرش و یا عدم پذیرش زمان اعلام نیج نهایی کنکور سراسری اعلام میگردد . که داوطلن پذیرفته شده مییستی برای ثبت نام حضوری و ارائه ی مدارک لازم به دانشگاه مراجعه نمایند .

دفترچه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان

دفترچه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان حاوی تمام اطلاعات مورد نیاز برای داوطلن و علاقه مندان به این دانشگاه میشد . زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان به طور معمول یک هفته بعد از انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری میشد . این مرحله داوطلن مییست برای یافت و دانلود این دفترچه به سایت سازمان سنجش مراجعه نمایند . واقع اطلاعات منج دفترچه شامل کد رشته محل های مربوط به دانشگاه فرهنگیان ، محل خدمت مربوط به هر کد رشته و کد دانشگاه ها میشد . علاوه بر این شرایط و قوانین مربوط به پذیرش و تحصیل دانشگاه فرهنگیان نیز به طور کامل شرح داده شده است . بنابراین مطالعه ی دقیق دفترچه تمام اطلاعات لازم برای انتخاب رشته اختیار متقاضیان قرار میگیرد . و متقاضی میتواند بر اساس علایق خود از بین رشته های موجود دفترچه انتخاب رشته انجام دهد .

توجه به این توضیحات چنانچه شما داوطلب رشته های دانشگاه فرهنگیان میشید ، و مطالعه ی این متن هنوز سوالات و ابهاماتی ره ی نحوه پذیرش دانشگاه فرهنگیان و انتخاب رشته و تحصیل این دانشگاه ذهن دارید ؛ میتوانید مشاوران ما مرکز مشاوره آویژه و سوالات خود را بپرسید . این مشاوران بهره گیری از تجربیات خود و همچنین تعهد و دلسوزی شما را این امر مهم راهنمایی میکنند و بهترین پاسخ ها را به سوالات شما میدهند .

سوالات متداول

تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان چگونه است ؟

دانشگاه فرهنگیان گاهی فرصت مجددی برای انتخاب رشته به واجدین شرایط میدهد که این افراد صورت دارا بودن تمام شرایط به مصاحبه دعوت میشوند و از آن بین تعدادی پذیرش میشوند .

شرایط قبولی دانشگاه فرهنگیان چیست ؟

داشتن حداکثر سن ۲۲ سال ، اخذ نمره ی تراز مورد نظر که ۶۵۰۰ میشد و همچنین اخذ معدل ۱۴ دوره ی متوسطه ، نداشتن تعهد کاری به موسسات و سازمان های دولتی و غیر دولتی از شرایط قبولی این دانشگاه میشد .

شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان چیست ؟

داشتن تمام شرایط عمومی همچون اعتقاد به اسلام یا یکی از ادیان قانونی کشور و همچنین شرایط اختصاصی همچون قبولی مصاحبه ی حضوری و بومی بودن داوطلب از شرایط ثبت نام میشد .

«منبع : The Online Journal of New Horizons in Education»

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان چگونه است ؟

شما می توانید مطالعه مقالات ما این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و صورت نیاز تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران شماره .

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان چگونه است ؟

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۲۱:۵۷ توسط:avije موضوع: نظرات (0)