مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

نحوه ثبت نام دانشگاه پیام نور چگونه است؟

۵٫۰
۰۱

ثبت نام دانشگاه پیام نور یکی از موضوعاتی است که برای بسیاری از متقاضیان این دانشگاه سوال برانگیز میشد. به طور کلی دانشگاه پیام نور به دو طریق از بین متقاضیان تحصیل این دانشگاه، دانشجو میپذیرد. این دو روش شامل پذیرش آزمون و پذیرش بدون آزمون میشد. برای قبولی رشته های آزمون شرکت کنکور و کسب رتبه ی قبولی الزامی میشد. اما گاهی برخی داوطلن موفق به قبولی کنکور سراسری نمیشوند. برای این دسته از افراد نیز راه حلی وجود دارد که ثبت نام رشته های بدون کنکور میشد. افرادی که این رشته ها پذیرفته میشوند مراحل بعد ید برای ثبت نام دانشگاه پیام نور اقدام کنند. از آن جایی که حضور کلاس های س این دانشگاه اجری نمیشد تحصیل این دانشگاه طرفداران زیادی دارد. علاوه بر این شهریه یافتی این دانشگاه به نسبت دانشگاه های دیگر کمتر میشد.

ثبت نام دانشگاه پیام نور

ادامه تحصیل دانشگاه پیام نور به مانند دانشگاه های دیگر قوانین و مقررات خاص خود را دارد. افرادی که تمایل دارند این دانشگاه تحصیل کنند ضمن آگاهی از این قوانین ید واجد تمامی شرایط هم شند. اگر بخواهیم برخی از این شرایط مربوط به ثبت نام پیام نور را مطرح کنیم ید به ارائه ی مک تحصیلی معتبر اشاره کنیم. این مدارک شامل موارد زیر میشد:

  • مک دیپلم نظام جدید
  • مک دیپلم نظام قدیم
  • مک کاردانی
  • مک پیش دانشگاهی

افراد دارای این مدارک، میتوانند برای ثبت نام این دانشگاه اقدام کنند. البته شرایط و ضوابط متعدد دیگری برای ثبت نام وجود دارد که داوطلن عزیز میتوانند بهره گیری از مشاوره تحصیلی از آنها اطلاع یابند. مرکز مشاوره تلفنی تحصیلی آویژه میتواند شما عزیزان را این مسیر همراهی کند. ادامه این مقاله نیز به بررسی روند ثبت نام این دانشگاه میپردازیم.

ریخ ثبت نام دانشگاه پیام نور

ریخ ثبت نام دانشگاه پیام نور یکی از موضوعات مهمی است که داوطلن آن مواجه هستند. فردی که میخواهد دانشگاه پیام نور تحصیل کند ید چند مرحله ثبت نام انجام دهد. مرحله ی اول ثبت نام اولیه صورت میگیرد که این مرحله همزمان ثبت نام کنکور سراسری و از طریق سایت سازمان سنجش کشور انجام میگیرد. واقع داوطلن خرید کارت اعتری مربوط به دانشگاه پیام نور، تمایل خود را برای تحصیل این دانشگاه اعلام میکنند. مراحل بعد برگزاری کنکور و اعلام نیج اولیه، مرحله ی بعدی ثبت نام که همان انتخاب رشته است آغاز میشود. این مورد نیز ریخ ثبت نام دانشگاه پیام نور تقری همزمان ثبت نام دیگر دانشگاه ها میشد.

افرادی که کنکور سراسری پذیرفته شده اند و میخواهند رشته های آزمون این دانشگاه تحصیل کنند و یا میخواهند رشته های بدون کنکور این دانشگاه پذیرش بگیرند، یستی به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و اطلاعات مورد نیاز و همچنین کد رشته های مورد نظر خود را وارد کنند. چنانچه داوطلب یکی از رشته های دانشگاه پیام نور پذیرفته شود ید برای ثبت نام حضوری اقدام کند.

مدارک ثبت نام دانشگاه پیام نور

مدارک ثبت نام دانشگاه پیام نور از مهم ترین نکاتی است که داوطلن زمان ثبت نام ید نظر داشته شند. داوطلبی که مراحل مختلف را رسیدن به مرحله ی ثبت نام پشت سر میگذارد حال این سوال مواجه میشود که برای ثبت نام ید چه مدارکی را آماده کنم؟ این مدارک معمولا شامل مدارک شناسایی و مدارک تحصیلی داوطلن میشد. لازم به ذکر است که ره رشته های بدون آزمون پذیرش داوطلن بر اساس سوابق تحصیلی میشد، لذا رعایت دقت و صداقت ارائه ی این مدارک الزامی میشد. اصل و یا گواهی مک تحصیلی دیپلم نظام جدید و یا نظام قدیم، مک کاردانی، مک پیش دانشگاهی از جمله ی این مدارک میشند. سایر مدارک ثبت نام دانشگاه پیام نور شامل گواهی معافیت موقت یا دائم سرزی یا کارت پایان خدمت سرزی برای آقایان، اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه، چند قطعه عکس و… میشد.

نحوه ثبت نام دانشگاه پیام نور

نحوه ثبت نام دانشگاه پیام نور و مراحل اقدام برای ثبت نام این دانشگاه کدام است؟ این سوالی است که متقاضیان ادامه تحصیل دانشگاه پیام نور حداقل یک ر آن مواجه شده اند. به همین دلیل اینجا مختصرا به شرح این موضوع میپردازیم. همزمان آغاز ثبت نام برای کنکور سراسری ثبت نام برای رشته های بدون کنکور و کنکور دانشگاه پیام نور نیز آغاز میشود. داوطلن میتوانند خواست خود برای تحصیل این دانشگاه را زمان ثبت نام سایت سازمان سنجش به ثبت برسانند. که لازمه ی این کار خرید کارت اعتری میشد. مرحله ی بعدی ثبت نام اعلام نیج اولیه کنکور و آغاز انتخاب رشته شروع میشود. طی این مرحله داوطلن ید دفترچه انتخاب رشته را یافت کنند و مطالعه ی دقیق آن لیست رشته های مورد نظر خود را استخراج کنند.

داوطلن نهایت مراجعه به سایت سازمان سنجش اطلاعات شناسایی و تحصیلی و کد رشته های مورد نظر خود را این سامانه به ثبت میرسانند. آخرین نکته ره ی نحوه ثبت نام دانشگاه پیام نور مربوط به زمان اعلام نیج نهایی کنکور میشد که داوطلن صورت قبولی ید برای ثبت نام حضوری و ارائه ی مدارک به دانشگاه اقدام کنند.


بیشتر بخوانید: مشاوره تحصیلی


شهریه ثبت نام دانشگاه پیام نور

شهریه ثبت نام دانشگاه پیام نور یکی از مهم ترین دغدغه های متقاضیان این دانشگاه میشد. افرادی که میخواهند برای ادامه ی تحصیل دانشگاه پیام نور اقدام کنند ید تمام شرایط خود را مورد بررسی قرار دهند. توانایی مالی برای پرداخت شهریه یکی از پارامترهایی است که هر داوطلب ید نظر بگیرد. اما نکته ی امیدوار کننده این مورد این است که شهریه این دانشگاه به نسبت سایر دانشگاه ها کمتر است. نکته ی دیگری که ره ی شهریه ثبت نام دانشگاه پیام نور وجود دارد این است که شهریه ای که برای رشته های بدون کنکور و رشته های کنکور نظر گرفته شده است یکسان است. شهریه یافتی این دانشگاه به دو بخش شهریه ی ثابت و شهریه ی متغیر تقسیم شده است.

مقدار شهریه ثابت برای تمام رشته ها یکسان است و مبلغی حدود ۱۷۳۰۰۰تومان میشد. حالیکه میزان شهریه برای هر یک از گروه های علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی و… متفاوت میشد. این دانشگاه برای هر یک واحد از وس تخصصی و عملی و… نیز شهریه ای را قرار داده است. مثلا شهریه هر واحد وس نظری سال جاری ۱۹۰۰۰ تومان است. به طور کلی میزان شهریه ی یک ترم این دانشگاه حدودا مبلغی بین ۸۰۰ هزار تومان یک میلیون پانصد هزار تومان میشد که مقایسه هزینه های سایر دانشگاه ها برای داوطلن متناسب تر میشد. همانطور که گفته شد این مبلغ به عوامل مختلفی همچون تعداد واحد سی، نوع واحد های سی و رشته ی تحصیلی افراد بستگی دارد.


بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه


مشاوره ثبت نام دانشگاه پیام نور

مشاوره ثبت نام دانشگاه پیام نور یکی از گزینه هایی است که میتواند به داوطلن ورود به دانشگاه های پیام نور کشور کمک کند. داوطلنی که اطلاعات دقیق از ضوابط و شرایط این دانشگاه ندارند، میتوانند استفاده از مشاوره بسیاری از ابهامات و سوالات خود را این زمینه برطرف کنند. مدارک تحصیلی مورد نیاز برای ادامه تحصیل دانشگاه پیام نور کدام است؟ راه و روش ثبت نام رشته های آزمون و بدون آزمون دانشگاه پیام نور چیست؟ شرایط و قوانین دانشگاه پیام نور برای پذیرش دانشجو کدام است؟ این ها همه از جمله سوالاتی است که داوطلن و علاقه مندان به تحصیل این دانشگاه آنها روبه رو هستند. مراکز مشاوره تحصیلی بسیاری آماده ی ارائه ی خدماتی به داوطلن عزیز میشند که میتواند تمام این موارد را برگیرد و پاسخگوی تمام این سوالات و ابهامات شد.

سوالات متداول

۱٫ ثبت نام دانشگاه پیام نور چگونه صورت میگیرد؟

داوطلن میتوانند خرید کارت اعتری تمایل خود را برای تحصیل این دانشگاه ثبت کنند و بعد اعلام نیج اولیه کنکور رشته مورد نظر خود را انتخاب کنند. صورت پذیرش داوطلب ید برای ثبت نام حضوری به دانشگاه مراجعه کند.

۲٫ مدارک مورد نیاز برای ثبت نام دانشگاه پیام نور کدامند؟

اصل و یا گواهی مک تحصیلی دیپلم نظام جدید و یا نظام قدیم، مک کاردانی، مک پیش دانشگاهی، گواهی معافیت موقت یا دائم سرزی یا کارت پایان خدمت سرزی برای آقایان، اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه و… از جمله این مدارک میشد.

۳٫ شهریه دانشگاه پیام نور تقری چق میشد؟

به طور کلی میزان شهریه ی یک ترم این دانشگاه حدودا مبلغی بین ۸۰۰ هزار تومان یک میلیون پانصد هزار تومان میشد که مقایسه هزینه های سایر دانشگاه ها برای داوطلن متناسب تر میشد.

نحوه ثبت نام دانشگاه پیام نور چگونه است؟

شما می توانید مطالعه مقالات ما این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و صورت نیاز تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران شماره .

نحوه ثبت نام دانشگاه پیام نور چگونه است؟

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۴۴:۰۰ توسط:avije موضوع: نظرات (0)