مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

آشنایی با رشته های فنی مهندسی کارشناسی ارشد پیام نور

۵٫۰
۰۱

رشته های فنی مهندسی کارشناسی ارشد پیام نور از جمله رشته هایی است که طرفداران خاص خود را دارد. از آن جایی که پذیرش دانشگاه پیام نور نسبت به قبولی دانشگاه های دولتی راحت تر است یکی از هدف های بسیاری از داوطلن کنکور کارشناسی ارشد میشد. چرا که این دانشگاه مزیت های بسیاری دارد که عث شده از محبوبیت لایی بین داوطلن برخوردار شود. برخی از این مزایا به شرح زیر میشد:

  • معتبر بودن مک تحصیلی این دانشگاه
  • هزینه تحصیل و شهریه کمتر نسبت به سایر دانشگاه ها
  • امکان تحصیل غیر حضوری و…

علاوه بر نکات ارائه شده لا امکان تحصیل رشته های فنی و مهندسی کارشناسی ارشد پیام نور بدون شرکت کنکور کارشناسی ارشد فراهم شده است. به این ترتیب این دانشگاه مقطع کارشناسی ارشد نیز مانند مقطع کارشناسی دو دسته رشته ی آزمون و بدون آزمون ارائه میدهد. ممکن است که داوطلن سوالات متعددی ره ی لیست این رشته، چگونگی ثبت نام دانشگاه های پیام نور و… مواجه شند. همچنین این دانشگاه به مانند سایر دانشگاه ها شرایط و ضوابطی را برای پذیرش دانشجو دارد که داوطلن ید از این موارد اطلاع یابند.

رشته های فنی مهندسی کارشناسی ارشد پیام نور

یکی از راه هایی که داوطلن میتوانند به پاسخ سوالات و ابهامات خود این ره دست یابند، استفاده از مشاوره تحصیلی است. خوشبخنه حال حاضر دستیابی به مشاوره های تحصیلی کار راحتی است به شکلی که حتی امکان مشاوره تلفنی تحصیلی نیز وجود دارد. ما نیز اینجا سعی داریم به بررسی موضوعات مهم و کاربردی مربوط به رشته ها ی مهندسی و دانشگاه های پیام نور ارائه دهنده ی این رشته ها بپردازیم.


بیشتر بخوانید: مشاوره تحصیلی


دانشگاه های رشته های فنی مهندسی کارشناسی ارشد پیام نور

دانشگاه های رشته های فنی مهندسی کارشناسی ارشد پیام نور به دو طریق از بین متقاضیان این رشته ها ثبت نام به عمل میاورد. این دو روش شامل پذیرش رشته های فنی و مهندسی به شکل فراگیر یا بدون آزمون و یا پذیرش رشته های آزمون میشند. همانطور که میدانید دانشگاه پیام نور از جمله دانشگاه هایی است که و اسن ها و شهرسن های مختلف واحد هایی را دایر کرده است. به همین دلیل امکان تحصیل نزدیکی محل زندگی برای اکثر داوطلن فراهم شده است. اما نکته ی قابل توجه این مورد این است که همه ی دانشگاه ها رشته های فنی مهندسی را مقطع کارشناسی ارشد ارائه نمیدهند و این موضوع کمی کار را برای داوطلن سخت تر کرده است.

مثلا ممکن است واحد دانشگاهی محل زندگی شما رشته ی مورد علاقه شما را نداشته شد و مجبور به تحصیل دانشگاه ها ی دورتر شوید. اما مزیت دانشگاه های پیام نور که عدم اجر به حضور دانشجویان کلاس است، میتواند اینجا بسیار کمک کننده شد. برخی از دانشگاه های رشته های فنی مهندسی کارشناسی ارشد پیام نور به شرح زیر است: دانشگاه پیام نور واحد تهران، دانشگاه پیام نور مرکز شیراز، دانشگاه مرکز اصفهان، دانشگاه مرکز هرمزگان، دانشگاه مرکز مشهد، دانشگاه مرکز کرج، دانشگاه واحد ری و بسیاری موارد دیگر که بر اساس نیاز سالانه شهر و اسن محل خود از بین داوطلن و علاقه مندان دانشجو میپذیرند.

شهرهای رشته های فنی مهندسی کارشناسی ارشد پیام نور

شهرهای رشته های فنی مهندسی کارشناسی ارشد پیام نور از مهم ترین موضوعات پیش روی داوطلن این رشته ها میشد. همانطور که میدانید تحصیل دانشگاه های پیام نور رایگان نیست و دانشجویان ید شهریه ی تحصیل این دانشگاه را بپردازند. نکته ای که ره ی شهرهای رشته های فنی مهندسی کارشناسی ارشد پیام نور وجود دارد این است که هر دانشگاه تنها تعدادی از رشته ها را ارائه میدهد. حال تصور کنید فردی یکی از رشته های مهندسی دانشگاه پیام نور دور از محل زندگی خود پذیرفته شده است این صورت هزینه های تحصیل دانشجویان چند برابر خواهد شد و به همین دلیل داوطلن ید زمان ثبت نام و انتخاب شهر نهایت دقت را داشته شند. برخی از دانشگاه های پیام نور شهرهایی همچون تهران، اصفهان، خوزسن، همدان و… مواردی هستند که رشته های فنی مهندسی را ارائه میدهند.

ثبت نام رشته های فنی مهندسی کارشناسی ارشد پیام نور

ثبت نام رشته های فنی مهندسی کارشناسی ارشد پیام نور همزمان آغاز ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت علوم آغاز میشود. البته این ثبت نام برای رشته های آزمون این دوره ها میشد. برای این منظور داوطلن ید دفترچه ثبت نام را مطالعه کنند و مدارک مورد نیاز را آماده کنند. پس از این مرحله داوطلب ید برای ثبت نام اینترنتی به سایت سازمان سنجش مراجعه کند. این سایت ثبت مدارک و اطلاعات شناسایی و تحصیلی یک کد رهگیری اختیار داوطلب قرار میگیرد که مراحل بعدی مورد نیاز است. بعد از برگزاری کنکور و اعلام نیج نهایی افراد پذیرفته شده میتوانند برای ثبت نام حضوری به دانشگاه مراجعه کنند.

علاوه بر این دانشگاه پیام نور مقطع ارشد رشته هایی را تحت عنوان رشته های بدون کنکور و یا فراگیر معرفی میکند که این رشته ها کار را برای داوطلن این دانشگاه راحت تر کرده است.

ثبت نام این رشته ها نیز ضوابط خاص خود را دارد. داوطلن میتوانند برای ثبت نام این رشته ها ی فراگیر نیز به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند. نکته ای که این مورد وجود دارد این است که لازمه ی پذیرش رشته های فنی مهندسی بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور شرکت آزمون فراگیر و کسب نمره ی قبولی میشد. به این ترتیب داوطلن میتوانند ثبت نام رشته های فنی مهندسی کارشناسی ارشد پیام نور شانس خود را برای پذیرش این دانشگاه بسنجند.


بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه


ظرفیت رشته های فنی مهندسی کارشناسی ارشد پیام نور

ظرفیت رشته های فنی مهندسی کارشناسی ارشد پیام نور به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این موراد میتوان به نیاز سالانه شهر ها و اسن های کشور به نیروی متخصص زمینه های فنی و مهندسی اشاره کرد. دانشگاه ها نیز بررسی این موارد تعداد ظرفیت های خود را برای هر رشته به سازمان سنجش ارائه میدهند. سازمان سنجش نیز این ظرفیت ها را اختیار داوطلن قرار میدهد. داوطلن رشته های فنی پیام نور ید زمان انتخاب رشته ی خود ظرفیت رشته های فنی مهندسی کارشناسی ارشد پیام نور را نظر بگیرند. چرا که صد لایی از احتمال قبولی داوطلن به این ظرفیت ها بستگی دارد. لازم به ذکر است که ظرفیت هر رشته نیز رشته های دیگر متفاوت است. بنابراین نظر گرفتن همه ی این موراد زمان انتخاب رشته الزامی است.


بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه


لیست رشته های فنی مهندسی کارشناسی ارشد پیام نور

لیست رشته های فنی مهندسی کارشناسی ارشد پیام نور و چگونگی اطلاع از این لیست یکی از سوالات پر تکراری است که داوطلن این رشته ها آن مواجه هستند که ما اینجا به شرح و بررسی این مورد میپردازیم. سازمان سنجش هر ساله لیستی از رشته های بدون کنکور و کنکور ارشد پیام نور منتشر میکند. بعضی از رشته هایی که لیست رشته های فنی آزمون کارشناسی ارشد قرار دارند شامل رشته هایی همچون:

  • مهندسی برق
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی معماری
  • مهندسی صنایع
  • مهندسی پزشکی
  • مهندسی مواد و ملوژِی
  • مهندسی عمران
  • مهندسی شیمی
  • مهندسی نفت
  • مهندسی کامپیوتر و…

علاوه بر این موارد داوطلن میتوانند شرکت آزمون فراگیر شانس خود را برای پذیرش رشته های بدون کنکور فنی و مهندسی کارشناسی ارشد امتحان کنند. برخی از مواردی که لیست رشته های فنی مهندسی کارشناسی ارشد پیام نور مربوط به آزمون فراگیر قرار میگیرند شامل مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع گرایش بهینه سازی سیستم ها، مهندسی صنایع گرایش سیستم های کلان، مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افراز، مهندسی فناوری اطلاعات، مهندسی مکانیک و… میشند.

سوالات متداول

۱٫ لیست رشته های فنی مهندسی کارشناسی ارشد پیام نور کدامند؟

این لیست شامل رشته هایی همچون: مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی معماری، مهندسی صنایع، مهندسی مواد و ملوژِی، مهندسی عمران، مهندسی شیمی، مهندسی نفت، مهندسی کامپیوتر و… میشد.

۲٫ ظرفیت رشته های فنی مهندسی دانشگاه پیام نور مقطع ارشد چگونه ایست؟

ظرفیت رشته های فنی مهندسی کارشناسی ارشد پیام نور به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این موراد میتوان به نیاز سالانه شهر ها و اسن های کشور به نیروی متخصص زمینه های فنی و مهندسی اشاره کرد.

۳٫ ثبت نام رشته های فنی مهندسی کارشناسی ارشد پیام نور چگونه است؟

ثبت نام داوطلن این رشته ها به دو شکل فراگیر و از طریق کنکور ارشد انجام میشود.

آشنایی رشته های فنی مهندسی کارشناسی ارشد پیام نور

شما می توانید مطالعه مقالات ما این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و صورت نیاز تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران شماره .

آشنایی رشته های فنی مهندسی کارشناسی ارشد پیام نور

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۴۳:۳۶ توسط:avije موضوع: نظرات (0)