مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری

۵٫۰
۰۱

تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری راه جبرانی است برای افرادی که انتخاب رشته دانشگاه سراسری موفق به پذیرش هیچ رشته محلی نشده اند و یا از رشته و دانشگاهی که آن قبول شده اند رضایت ندارند که البته این حالت برای افرادی که مشاوره تحصیلی داشته اند کمتر پیش خواهد آمد.

به طور کل هر سال پس از پایان مهلت ثبت نام دانشگاه سراسری تعدادی صندلی خالی برخی از رشته ها قی میماند که میتواند دلایل مختلفی داشته شد برای مثال هنگامی که یک داوطلب هم کنکور سراسری و هم کنکور آزاد شرکت میکند و نهایت دانشگاه آزاد ثبت نام میکند یک صندلی دانشگاه سراسری خالی خواهد ماند. هم چنین مواردی مانند عدم ثبت نام دانشجو پذیرش شده، انصراف دانشجوها و… عث میشود که تعداد دانشجویان برخی از رشته ها نسبت به ظرفیت موجود کمتر شد که این امر منجر به ارائه خواست تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری به سازمان سنجش خواهد شد. میتوانید برای کسب اطلاعات جامع تر و دقیق تر خصوص تکمیل ظرفیت مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید.

مشاوره تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری

مشاوره تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری مسئله ای میشد که اهمیت آن از متقاضیان ورود به دانشگاه های سراسری چه مقطع کارشناسی و چه کارشناسی ارشد پوشیده نیست چراکه تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری آخرین فرصت برای متقاضیان است بتوانند رشته ای که به آن علاقه دارند یا رشته بهتری نسبت به آنچه که پذیرش شده اند تحصیل کنند. از آنجایی که ظرفیت رشته های ارائه شده تکمیل ظرفیت کمتر از کنکور اولیه میشد و حداکثر حق انتخاب رشته ها نیز کمتر از انتخاب رشته کنکور اصلی میشد از این رو نیاز است که کمک مشاوره تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری شانس خود را برای پذیرش رشته مورد نظر افزایش دهیم.

مشاوره نظر گرفتن تراز و رتبه شما و شرایط رشته ها و دانشگاه های موجود کمک خواهد کرد به گونه ای انتخاب رشته خود را اولویت بندی کنیم که حتی اگر رشته مورد نظر خود پذیرش نشدیم بتوانیم بهترین رشته ممکن پذیرش شویم. نکته مهمی که این ره وجود دارد این است که اگر انتخاب رشته تکمیل ظرفیت موفق عمل نکنید و رشته ای پایین تر از رشته ای که کنکور اولیه پذیرش شده قبول شوید دیگر حق زگشت به رشته اولیه خود را ندارید.


بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه


مشاوره تلفنی تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری

مشاوره تلفنی تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری خدمتی از طرف برخی از مراکز مشاوره تحصیلی میشد امکان انتخاب رشته بهتر و اصولی تر برای تمامی متقاضیان وجود داشته شد. از آنجایی که ممکن است مشاوره تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری به صورت حضوری برای برخی از داوطلن مقدور نشد از این رو مشاوره تلفنی تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری کمک خواهد کرد که داوطلن صرف حداقل وقت، انرژی و هزینه بتوانند آگاهی بیشتری مسیر انتخاب رشته خود قدم بردارند.

قابل انکار نیست که حساسیت آزمون تکمیل ظرفیت نسبت به مرحله اولیه بیشتر میشد و کسانی که ثبت نام تکمیل ظرفیت شرکت کرده‌اند به عنوان آخرین فرصت برای آنها بسیار مهمتر از انتخاب رشته اولیه است. پس لازم است متقاضیان حداقل بهره مندی از مشاوره تلفنی تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری انتخاب رشته اصولی تری را انجام دهند شانس خود را برای پذیرش رشته مورد نظر افزایش دهند. داوطلن میتوانند شماره پاسخگویی مشاوره تحصیلی را از طریق مراجعه به سایت مرکز مورد نظر به دست آورند.


بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه


ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری

ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری برای افرادی امکان پذیر است که کنکور اصلی دانشگاه سراسری مجاز به انتخاب رشته شده شند. صورت برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری ثبت نام آن کاملاً اینترنتی میشد به این صورت که داوطلن می توانند مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org و رفتن به قسمت ثبت نام تکمیل ظرفیت، مراحل ثبت نام خود را سپری کنند. داوطلن ید ابتدا لیست رشته های معرفی شده را مشاهده کنند و از میان آنها رشته های مورد علاقه خود را فهرست ثبت نام ج کنند. ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری بر خلاف ثبت نام اولیه، هزینه ای برای متقاضیان بر ندارد و کلیه افراد مجاز به انتخاب رشته می توانند به صورت رایگان و از طریق سایت مربوطه ثبت نام خود را انجام دهند.

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری را نمیتوان به طور دقیق اعلام کرد چراکه هر ساله دچار نوسان است. از آنجایی که وزارت علوم مصوبه سال قبل، تکمیل ظرفیت را برای تمام دانشگاه های سراسری و آزاد لغو کرد و کنون نیز مصوبه جدیدی را مورد برقراری مجدد طرح تکمیل ظرفیت ارائه نداده است از این رو نمیتوان زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری را به صورت یک ریخ مشخص عنوان کرد. اما به طور معمول ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری دو الی سه هفته پس از اعلام نیج نهایی کنکور سراسری و پایان مهلت ثبت نام دانشگاه ها میشد. چراکه ابتدا ید مشخص شود که بعد از ثبت نام دانشجویان چه تعداد صندلی خالی دانشگاه ها وجود دارد و پس از معرفی رشته های دارای ظرفیت از طرف واحدهای دانشگاهی، سازمان سنجش و پذیرش دفترچه تکمیل ظرفیت را ارائه میدهد.

قبولی تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری

قبولی تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری این امکان را ایجاد میکند افرادی که نتوانسته اند رشته و دانشگاه مناسبی پذیرش شوند شانس خود را دوره امتحان کنند. گاه رشته هایی تکمیل ظرفیت وجود دارند که بسیار از رشته پذیرش شده دانشجو بهتر هستند و فرد به راحتی میتواند این رشته ها پذیرش شود. چرا که ثبت نام تکمیل ظرفیت همزمان اوایل شروع ترم مهر ماه میشد و بسیاری از افراد هیجان آغاز دانشگاه به آزمون تکمیل ظرفیت فکر نمیکنند.

قبولی تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری برای افرادی که حال تحصیل میشند به این صورت است که برای ثبت نام حتما ید از دانشگاه حال تحصیل انصراف داده شند. به طور کلی زمینه تحصیلی مشاوره و برنامه ریزی دو اصل احتمال موفقیت هستند که مسئله تکمیل ظرفیت نیز از این قضیه مستثنا نمیشد. یک مشاوره تحصیلی داشتن سال ها تجربه به ستی میتواند پیش بینی کند که احتمال پذیرش شما چه رشته و دانشگاهی بیشتر است. پس این راس استفاده از مشاوره تکمیل ظرفیت چه به صورت حضوری چه به صورت تلفنی بسیار موثر خواهد بود.

اعلام نیج تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری

اعلام نیج تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری همانند زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری همیشه نوساناتی همراه بوده است. از این رو صورت برگزاری مجدد طرح تکمیل ظرفیت، داوطلن میتوانند از طریق مراکز مشاوره تحصیلی یا مراجعه به سایت سازمان سنجش آخرین اخر را مورد زمان ثبت نام، دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری و زمان اعلام نیج کسب کنند. به طور میانگین ده روز پس از پایان یافتن ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری نیج آن اعلام میشود.

داوطلن میتوانند پس از اعلام نیج تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری از طرف سازمان، به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند سپس منو بر روی گزینه تکمیل ظرفیت کلیک کنند و قسمت اعلام نیج وارد کردن کد پیگیری خود قسمت مربوطه به اطلاعت مربوط به ثبت نام دسترسی پیدا کنند. معمولا اکثر داوطلنی که آزمون تکمیل ظرفیت پذیرش شده اند ورودی بهمن ماه میشند اما این حال برخی از دانشگاه ها نیز ممکن است آمادگی پذیرش این دانشجوها را نیمه مهر ماه داشته شند.

سوالات متداول

۱٫ نیج تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری چگونه منتشر میشود؟

اگر این نیج برای رشته های دارای کنکور شد توسط سایت سازمان سنجش و اگر برای رشته های بدون کنکور شد معمولا از طریق سایت مرکز آموزشی مربوطه اعلام میشود.

۲٫ ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری چه زمانی است؟

تقری چند روز پس از اتمام کامل مهلت ثبت نام دانشجویان دانشگاه های سراسری میشد.

۳٫ شرط ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری چیست؟

مجاز به انتخاب رشته شدن مرحله اول کنکور برای رشته های دارای کنکور و سوابق تحصیلی برای رشته های بدون کنکور میشد.

تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری

شما می توانید مطالعه مقالات ما این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و صورت نیاز تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران شماره .

تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۲۷:۲۱ توسط:avije موضوع: نظرات (0)