مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

شرایط معافیت تک پسری چیست ؟

۵٫۰
۰۱

معافیت تک پسری چیست و چه کسانی می توانند از آن بهره مند شوند ؟ معافیت تک پسری جزو کدام معافیت ها است ؟ ید اول بگوییم که معافیت تک پسری یکی از انواع معافیت های کفالت محسوب می شود . این نوع معافیت شامل حال بسیاری از مشمولین خواهد شد . چرا که معافیت تک پسری برای افرادی است که تک فرزند هستند و امروزه شاهد هستیم کشور ما صد زیادی این شرایط را دارند . اما به طور کلی برای گرفتن معافیت تک پسری ، مشمولین ید دارای شرایط و ویژگی هایی شند که مد نظر سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا شد . چگونه از شرایط و قوانین معافیت تک پسری مطلع شویم ؟

شرایط معافیت تک پسری چیست ؟

این سوال به جا و خوبی است . مشمولین می توانند گرفتن مشاوره های مختلف زمینه مشاوره نظام وظیفه ، مشاوره معافیت خدمت سرزی و سایر مشاوره های مرتبط معافیت تک فرزندی این قوانین آشنایی پیدا کنند . این مشاوره ها به مشمولین کمک می کند بتوانند تمام زمینه های مرتبط انواع معافیت ها ، کسری خدمت ، معافیت تک فرزندی ، معافیت پزشکی ، معافیت های خدمات رزمی و سایر مسائل مرتبط نظام وظیفه اطلاعات جامع و کاملی بدست آورده و رسیدن به هدف آن ها را کمک کنند.

شرایط معافیت تک پسری

شرایط معافیت تک پسری چیست ؟ این سوالی است که ذهن صد زیادی از مشمولین تک پسر سرزمین ما را گیر کرده است ؟ چه مشمولینی از شرایط معافیت تک پسری بهره می برند . ید بگوییم شرایط معافیت تک پسری یکی از شروط اصلی معافیت کفالت به حساب می آید . لا انواع معافیت های کفالت موجود آشنا شدید . حال ید بدانید که برای بهره مندی از این معافیت ها ید از شرایطی برخوردار شید . موضوع این مقاله رابطه شرایط معافیت تک پسری است . ما اینجا از شرایط و ضوابط معافیت تک فرزندی صحبت خواهیم کرد .

یکی از اصلی ترین ضوابط معافیت کفالت تک فرزندی تک فرزند بودن است . اما این شرط تنها شرط برای گرفتن معافیت تک فرزندی نیست . مشمول ید از دیگر ضوابط معافیت کفالت تک پسری نیز بهره مند شد :

  1. پ مشمول به سن ۷۰ سالگی رسیده شد . قبلا شرط سنی پ معافیت تک فرزندی ۶۵ سال بود . اما سال های گذشته تغییر قوانین سازمان نظام وظیفه ، این قانون نیز دستخوش تغییر شده است .
  2. ما مشمول از همسرش جدا شده شد و تنها زندگی کند . برای ما شرط سنی ملاک نخواهد بود . فقط نید ازدواج مجدد کند .
  3. ما مشمول همسر خود را بر اثر فوت از دست داده شد .
  4. پ مشمول بر اثر بیماری های جسمی و روحی ناتوان شده شد و نیازمند مراقبت شد .
  5. مشمولینی که سه خواهر دارند می توانند از شرایط این نوع معافیت کفالت استفاده کنند .

مشمولین معافیت تک پسری

مشمولین معافیت تک پسری ید نظر داشته شند که برای استفاده از معافیت کفالت تک پسری شرایط لا را داشته شند . پس از بررسی ضوابط و قوانین معافیت کفالت تک پسری ، مشمولین معافیت تک فرزندی ید برای جمع آوری مدارک خود اقدام کنند . جمع آوری مدارک مشمولین معافیت تک پسری نیازمند دقت و وقت زیاد است . پس مشمولین معافیت کفالت تک پسری قبل از رسیدن به سن مشمولیت به فکر جمع آوری مدارک و مستندات شد . مرحله اول مشمولین نیازمند مدارک زیر می شند :

  • فرم وضعیت مشمولین ( فرم شماره ۲ )
  • کارت ملی و کپی کارت ملی مشممول
  • شناسنامه و کپی صفحات شناسنامه مشمول
  • عکس ۳*۴ رنگی زمینه سفید و تمام رخ از مشمول
  • فرم معاینه پزشکی اولیه مشمول (فرم شماره ۵ )
  • فرم واکسیناسیون (فرم شماره ۴ )
  • آخرین مک تحصیلی کپی
  • کپی شناسنامه افراد خانواده اعم از ( ما ، پ ، خواهر و برا )
  • فرم استعلام وضعیت مشمولین ( فرم شماره ۱ )

این مدارک اولیه را همه ی متقاضیان یا همان مشمولین معافیت تک پسری ید تکمیل کرده و به سازمان ارائه دهند .

قانون معافیت تک پسری

قانون معافیت تک پسری یا همان معافیت کفالت همانطور که از اسمش هم پیداست معروف به تک فرزند بودن می شد . اما مشمولین معافیت تک فرزندی ید بدانند داشتن برا نیز ممکن است مشکلی برای گرفتن معافیت تک فرزندی آن ها ایجاد نکند . بر اساس قانون معافیت تک پسری ، اگر مشمولی دارای برا بزرگتر از خود شد اما براش از نظر سلامت جسمانی و روانی مشکل داشته شد . هم چنان می تواند از قانون معافیت کفالت تک پسر استفاده کرده و معاف شود .

از طرف دیگر همین ضوابط معافیت کفالت تک پسری آمده است که آن دسته از افراد که برا یا براانشان شهر دیگر یا کشور دیگر ساکن هستند و از خانواده دور اند شامل شروط و قوانین معافیت تک فرزندی نخواهند شد . یعنی مشمول ید برای رفتن به خدمت سرزی مراحل اعزام به خدمت را بگذراند .

شرایط گرفتن معافیت تک پسری

شرایط گرفتن معافیت تک پسری و مراحل آن به همان صورتی است که مشمولین معافیت های دیگر ید آن ها را بگذرانند . اول از همه مهم ترین مراحل و شرایط و ضوابط گرفتن معافیت کفالت تک پسری این است که مشمول از طریق پلیس + ۱۰ اقدامات اولیه را انجام دهد . یعنی مشمول خواست معافیت تک فرزندی دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی ثبت کند . سپس ید منتظر شد ببیند خواست او از طرف سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا مورد قبول واقع خواهد شد یا خیر . اگر سازمان خواست مشمول را بررسی و یید کند مشمول به کمیسیون دعوت شده و هیئت رسیدگی مدارک مشمول ر دیگر بررسی شده و نتیجه نهایی برای آن صا خواهد شد .

پس از صا شدن رای مشمول می تواند برای کارت معافیت اقدام کرده و معافیت دائم میگیرد . معافیت تک پسری نیز مانند دیگر معافیت ها زمان صلح مورد اعتر می شد . بر روی کارت مشمولین این جمله به طور واضح قید شده است که معافیت دائم فقط زمان صلح معتبر است . برای رسیدن به پاسخ سوالات بیشتر می توانید مرکز مشاوره آویژه و شماره های داده شده این صفحه .

شرایط گرفتن معافیت های کفالت

زیرا همانطور که مطلع هستید دوره ی خدمت ضرورت ۲۱ ماه معادل یک سال و نه ماه می شد . یعنی مشمولین پس از وارد شدن به سن مشمولیت و انجام مراحل اعزام ید سن ۱۹ سالگی به خدمت مقدس سرزی بروند . البته ۲ ماه اول دوره ی آموزشی خواهد بود . سپس مشمولین به خدمت خواهد رفت و دور از خانواده ید دوره خدمت ضرورت را بگذراند .

این مقاله خواندیم که معافیت تک فرزندی یکی از انواع معافیت های کفالت را برای مشمولین به طور دقیق توضیح دهیم . زیرا امروزه بسیاری مشق هستند رابطه معافیت تک فرزندی ییشتر بدانند . معافیت کفالت تک فرزندی شامل حال افرادی خواهد شد که تک فرزند پسر خانواده شند . یعنی واضح تر اینکه این افراد فقط برا نداشته شند . خواهر داشتن هیچ ثیری روند پرونده ی معافیت کفالت تک پسری نخواهد داشت . برای گرفتن این معافیت کفالت مشمولین ید چه کارهایی انجام دهند ؟ اول از همه مشمول ید شرایط و قوانین را بداند . پس از آن ید برای معافیت تک فرزندی اقدام کند . شما عزیزان می توانید برای اطلاعات بیشتر مرکز مشاوره آویژه .

معافیت کفالت

انواع معافیت های کفالت بسیار گسترده اند . آن ها را به طور اجمالی اینجا آورده ایم .

  1. معافیت کفالت سرزی پ
  2. معافیت کفالت ما
  3. معافیت کفالت خواهر
  4. معافیت کفالت تک پسری
  5. معافیت کفالت مابزرگ (جده)
  6. معافیت کفالت پبزرگ (جد)
  7. معافیت براصغیر
  8. معافیت برا کبیر
  9. معافیت کفالت همسر
  10. معافیت کفالت فرزند

مشمولین برای استفاده از این معافیت های کفالت نیازمند بهره مندی از سه شرط اصلی هستند این سه شرط شامل :

الف) نداشتن غیبت غیر موجه می شد .

ب) تک فرزند بودن از دیگر شروط اصلی است .

ج) رسیدن به سن قانونی مشمولیت از دیگر شروط مهم بهره مندی از معافیت کفالت تک فرزندی می شد .

خدمات کلان مرکز مشاوره آویژه زمینه نظام وظیفه

شرایط معافیت تک پسری چیست ؟

شما می توانید مطالعه مقالات ما این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و صورت نیاز تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران شماره .

شرایط معافیت تک پسری چیست ؟

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۳۲:۳۸ توسط:avije موضوع: نظرات (0)