مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

موارد معافیت پزشکی نظام وظیفه

۵٫۰
۰۱

موارد معافیت پزشکی نظام وظیفه کدام اند ؟ این سوالی است که مشمولین سال های اخیر آن گیر هستند . موارد معافیت پزشکی نظام وظیفه بسیار گسترده بوده و سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا قوانین بسیاری این زمینه وضع و تصویب کرده است . امروزه ما می توانیم کسب اطلاعات بیشتر این زمینه هم از موارد معافیت پزشکی نظام وظیفه مطلع شده و هم چنین نیز قوانین این نوع معافیت و سایر معافیت ها را به خوبی بشناسیم . موارد معافیت پزشکی نظام وظیفه بر اساس لیست بیماری ها مورد بررسی قرار می گیرد . اما سوال اینجاست که به طور کلی معافیت سرزی چیست و به چه کسانی تعلق می گرد ؟می توانید از مشاوره نظام وظیفه کمک بگیرید.

موارد معافیت پزشکی نظام وظیفه

مشمول چه کسی است و پس از رسیدن به مشمولیت ید چه اقداماتی را انجام دهد ؟ انواع معافیت ها کدام اند ؟ مشمولین و جوانان ذکور کشورمان چگونه می توانند لیستی از انواع معافیت ها را اختیار داشته شند ؟ برای رسیدن به پاسخ های منطقی برای این سوالات انتهای مقاله همراه ما شید . ما این مقاله راجع به انواع معافیت ها و هم چنین موارد معافیت پزشکی نظام وظیفه صحبت های بسیاری خواهیم کرد . پس همراه ما شوید .

پسرها یعنی جوانان رسیده به سن ۱۹ سالگی می دانند که ید برای خدمت سرزی خود را آماده کنند . یعنی ۱۹ سالگی مصادف سن مشمولیت آن ها خواهد بود . اما آیا همه ی جوانان به خدمت سرزی اعزام می شوند ؟ پاسخ ید بگوییم خیر . چرا که این روزها همه به دنل راهی هستند از رفتن به خدمت منصرف شده و راه های جایگزین را امتحان کنند . به طور مثال برخی موارد معافیت پزشکی را بررسی می کنند . آن ها سعی دارند از طریق بیماری های موجود لیست معافیت پزشکی نظام وظیفه از این معافیت استفاده کنند .

برخی دیگر تحصیل را جایگزین خدمت مقدس سرزی می کنند . برخی به دنل گرفتن انواع معافیت های کفالت پ ، ما ، خواهر ، برا و یا سایر بستگان هستند . اما برخی دیگر نیز چون راهی نخواهند یافت تصمیم می گیرند مراجل اعزام به خدمت را بگذرانند و به خدمت سرزی بروند .پس شرایط معافیت پزشکی نظام وظیفه یکیاز انواع معافیت هایی است که مشمولین می توانند از طریق آن ها معافیت بگیرند . برای بررسی معافیت پزشکی نظام وظیفه مشمول ید از نوعی بیماری رنج ببرد که بسته به نوع بیماری از نوعی معافیت خاص بهره متد خواهد شد .


بیشتر بخوانید: معافیت پزشکی نظام وظیفه


این نوع معافیت ها بر اساس معافیت پزشکی به سه دسته ی کلی تقسیم می شوند که هم خواهیم دید :
  • دسته اول یا همان معافیت دائمی که مشمول می تواند کارت معافیت پزشکی گرفته و یک روز نیز نیاز نخواهد بود به خدمت برود .
  • دسته دم معافیت خدمات رزمی که مشمول از اردوها و انجام رزمایشات معاف است .
  • دسته سوم یا معافیت موقت که مشمول موقتی از رفتن معاف است و ید پس از ۶ ماه به خدمت برود .

حال این ضوابط معافیت پزشکی نظام وظیفه که لا به آن اشاره شد بر اساس نوع بیماری ، میزان تحصیلات و خیلی شرایط دیگر می تواند برای مشمولین موثر واقع گردد .

موارد معافیت پزشکی نظام وظیفه و شرایط اخذ

موارد معافیت پزشکی نظام وظیفه و شرایط اخذ به صورتی است که مشمول اول ید ببیند به چه بیماری دچار است . نوع بیماری ، صد و شدت آن و تحصیلات مشمولین همگی بر موارد معافیت پزشکی نظام وظیفه و شرایط اخذ آن ثیر به سزایی خواهند داشت . بر طبق موارد معافیت پزشکی نظام وظیفه و شرایط اخذ معافیت ، سازمان نظام وظیفه ماده ای تعریف کرده است که میزان بیماری و نوع معافیتی که بر اساس آن ها به مشمول تعلق می گیرد آن آورده شده است .


بیشتر بخوانید: معافیت پزشکی نظام وظیفه


ماده ۳۹ معافیت پزشکی نظام وظیفه :
  1. افرادی که از سلامت کامل بهره مند هستند .
  2. افرادی که بیماری و ناتوانی برای انجام خدمت دارند .
  3. افرادی که عمل جراحی کرده و مشکلات عدم رشد مانند اعتیاد دارند .
  4. افرادی که بیماری خفیف و نقص عضو دارند .

ره ی معافیت پزشکی نظام وظیفه و شرایط اخذ آن ، مشمولین ید دقت داشته شند که حین استفاده از معافیت تحصیلی به هیچ عنوان قاا نخواهند بود برای این نوع معافیت هم زمان اقدام کنند . البته تبصره ای وجود دارد که به مشمولینی که بیماری های خاص داشته و میزان تحصیلات آن دخیل نبوده است به طور هم زمان اقدام کرده و شرایط اخذ معافیت پزشکی را حین تحصیل بگذرانند . برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به شرایط معافیت نظام وظیفه و شرایط اخذ و هم چنین مشاوره نظام وظیفه مرکز آویژه تماس حاصل نمایید .

لیست موارد معافیت پزشکی نظام وظیفه

لیست موارد معافیت پزشکی نظام وظیفه واقع فهرستی از بیماری هاست که مشمولین می توانند به آن استناد کرده و مدارک پزشکی حود را آماده کرده و برای گرفتن معافیت پزشکی اقدام کنند . این لیست موارد معافیت پزشکی نظام وظیفه ادامه آورده شده است ، آن را دقت بخوانید و برای سوالات بیشتر مرکز مشاوره آویژه .

لیست موارد معافیت پزشکی نظام وظیفه بر اساس ماده ۲ قانون معافیت پزشکی

  • بیماری های عفونی مانند سل و هپاتیت
  • بیماری های عمومی مانند چاقی مفرط یا لاغری یا کوهی بیش از حد قد
  • بیماری های ریوی مانند شکستگی دنده ها و انواع پلورزیها
  • بیماری های گوش و حلق و بینی مانند کر و لالی و سینوریت های مزمن
  • بیماری های عدد مترشحه مانند تیروئید و پاراتیروئید
  • بیماری های قلبی عروقی مانند بیماری های مازادی قلبی و گشاد بودن رگ ها
  • بیماری های پوستی مانند اگزماهای حاد
  • بیماری های اعصاب و روان مانند وسواس های شدید
  • بیماری های دستگاه ااری مانند واریکوسل
  • بیماری های دستگاه گوارش مانند تومورهای مازادی
  • بیماری های استخوان مانند بیماری شوئرمان
  • بیماری های چشم مانند دوربینی و نزدیک بینی یا آستیکماتیسم
  • بیماری های روماتولوژی مانند انواع آرتریت های التهابی و عفونی
  • بیماری های جراحی مغز و اعصاب مانند تومورهای ستون فقزات
  • بیماری های خون و آنکولوژی مانند کم خونی های حاد و سرطان خون
  • بیماری های داخلی مغز و اعصاب مانند انسفالیتها و انسفالوپاتیها
  • بیماری های فک و دهان و دندان مانند تومورهای بدخیم فک و دهان

لیست کامل موارد معافیت پزشکی نظام وظیفه

لیست کامل موارد معافیت پزشکی نظام وظیفه که لا آورده شده است به بخشی از بیماری های گسترده ی موجود این فهرست اشاره شده است . مشمولین برای اطلاع پیدا کردن از لیست کامل موارد معافیت پزشکی نظام وظیفه به شماره های داده شده تماس گرفته و مشاورین ما مورد شرایط خود مشورت کنند . مدارکی که مشمول ید برای ثبت خواست معافیت پزشکی به همراه داشته شد به صورت زیر می شد :

فهرست موارد معافیت پزشکی نظام وظیفه

فهرست موارد معافیت پزشکی نظام وظیفه برای مشمولین شرایط مختلف تدوین شده است . پس از بررسی این فهرست موارد معافیت پزشکی نظام وظیفه ، مشمولین مراحل گرفتن معافیت پزشکی را ید طی کنند . بر طبق آخرین قوانین سازمان نظام وظیفه این مراحل به صورت زیر می شد .

  1. مرحله اول جمع آوری مدارک می شد .
  2. مرجله دوم خواست معافیت پزشکی است که دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی ید داده شود .
  3. مرحله سوم رفتن به بیمارسن و انجام آزمایشات اصلی و تخصصی است .
  4. مرحله چهارم شرکت کمیسیون است . این مرحله ، که آخرین مرحله به حساب می آید مشمول بر اساس رای صا شده شورای پزشکی معافیت پزشکی خود را خواهد گرفت .

خدمات کلان مرکز مشاوره آویژه زمینه نظام وظیفه

موارد معافیت پزشکی نظام وظیفه

شما می توانید مطالعه مقالات ما این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و صورت نیاز تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران شماره .

موارد معافیت پزشکی نظام وظیفه

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۱۱:۳۱ توسط:avije موضوع: نظرات (0)