مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

معافیت های پزشکی نظام وظیفه

۵٫۰
۰۱

معافیت های پزشکی نظام وظیفه یکی از انواع معافیت های مهمی است که بسیاری از مشمولین می توانند از آن استفاده کرده و معافیت سرزی خود را بگیرند . اما معافیت های پزشکی نظام وظیفه دارای شرایط و ضوابطی است که مشمولین ید راجع به آن ها اطلاعات کاملی داشته شند بتوانند برای گرفتن معافیت پزشکی سرزی اقدام کنند . یکی از کارهای مشاوره معافیت این مقاله این است که علاوه بر دادن اطلاعات صحیح زمینه مشاوره معافیت پزشکی و معافیت پزشکی خدمت سریازی مشمولین را راهنمایی کنند بتوانند از معافیت های پزشکی نظام وظیفه بهره مند شوند . اما این سوال ها پیش خواهد آمد که مدارک معافیت خدمت چیست ؟

معافیت پزشکی

افرادی که می خواهند برای معافیت های پزشکی نظام وظیفه اقدام کنند چه مدارکی داشته شند ؟ چه نوع بیماری هایی لیست بیماری های سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا مشمولین را از رفتن به خدمت سرزی معاف خواهد کرد ؟ مدت زمان معافیت پزشکی سرزی و مدارک مورد نیاز معافیت پزشکی خدمت سرزی به طور دقیق چیست ؟ مرکز مشاوره معافیت پزشکی این مقاله اطلاعات لازم زمینه معافیت پزشکی نظام وظیفه را اختیار مشولین قرار خواهد داد . استفده از این اطلاعات و راهنمایی های مرکز مشاوره نظام وظیفه مشمولین بتوانند بهترین نوع معافیت را برای خود انتخاب کرده و مراحل ثبت خواست خود را به ستی انجام دهند .

انواع معافیت های پزشکی نظام وظیفه

انواع معافیت های پزشکی نظام وظیفه بر اساس شرایط جسمی مشمولین به آن ها داده می شود . برخی از معافیت پزشکی نظام وظیفه بر اساس نوع بیماری به صورت معافیت موقت ، برخی به صورت معافیت دائم و برخی دیگر به صورت معافیت خدمات رزمی به مشمولین داده می شود . بنابراین سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا مشمولین را از نظر نوع سلامت جسمی و روحی و بر اساس انواع معافیت های پزشکی نظام وظیفه چهار گروه قرار می دهد که اینجا به آن ها اشاره خواهیم کرد .

  1. مشمولینی که از سلامت جسمی برخوردار نبوده و به خاطر آن مجبورند به طور موقت معافیت گرفته و از معافیت های ۶ ماهه یا یک ساله استفاده کنند .
  2. مشمولینی که از سلامت کامل برخوردار هستند و ید آغاز سن مشمولیت برای اعزام به خدمت آماده شده و به خدمت سرزی بروند .
  3. مشمولینی که از سلامت جسمی برخوردار نبوده و دچار معلولیت هستند و فقط توانایی انجام خدمات رزمی را ندارند و از خدمات رزمی معاف خواهند شد .
  4. مشمولین این گروه از سلامت جسمی برخوردار نیستند و هم چنین قا نبوده به خدمت سرزی بروند . بنابراین این مشمولین می توانند از انواع معافیت های پزشکی نظام وظیفه که به صورت دائم از سوی سازمان معرفی می گردد استفاده کرده و کارت معافیت دائم خود را بگیرند .

لیست بیماری های معافیت های پزشکی نظام وظیفه

لیست بیماری های معافیت های پزشکی نظام وظیفه بسیار گسترده است . واقع این لیست بیماری های معافیت های پزشکی نظام وظیفه موجود می شد که مشمولین می توانند از طریق آن ها مراحل معافیت پزشکی خود را انجام دهند . ما این جا لیست بیماری ها را به همراه توضیحات برای مشمولین ذکر خواهیم کرد .

لیست بیماری های معافیت های پزشکی نظام وظیفه بر اساس آخرین تغییرات قوانین تصویب شده از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی :

  • بخش بیماری های عمومی
  • بخش بیماری های غدد مترشحه داخلی
  • بخش بیماری های پوست و فت های زیر پوستی
  • بخش بیماری های داخلی مغز و اعصاب
  • بخش بیماری های جراحی مغز و اعصاب
  • بخش بیماری های اعصاب و روان
  • بخش بیماری های ریوی و قفسه سینه
  • بخش بیماری های اسکلت و استخوان
  • بخش بیماری های دستگاه گوارشی و جراحی های عمومی
  • بخش بیماری های خونی و آنکولوژی
  • بخش بیماری های دستگاه ااری تناسلی
  • بخش بیماری های مرتبط فک و دهان و دندان
  • بخش بیماری های چشم و عوارض بینایی
  • بخش بیماری های گوش و حلق و بینی
  • بخش بیماری های قلبی و عروقی
  • بخش بیماری های روماتولوژی و فت همبند
  • بخش بیماری های عفونی

شرایط معافیت های پزشکی نظام وظیفه

شرایط معافیت های پزشکی نظام وظیفه برای افرادی که دارای بیماری های خاص هستند مورد استفاده قرار می گیرد . واقع یکی از شایع ترین راه های معافیت خدمت سرزی معافیت پزشکی نظام وظیفه می شد . که مشمولین داشتن شرایط معافیت پزشکی نظام وظیفه و کسب کردن اطلاعات لازم مورد قوانین صا شده از سوی سازمان مربوطه می توانند خواست معافیت پزشکی خود را از طریق دفاتر الکترونیک انتظامی یا همان پلیس + ۱۰ ثبت کنند . پس از گذراندن مراحل مربوط به انواع معافیت های پزشکی نظام وظیفه مشمولین می توانند معافیت خود را بگیرند . اما مشمولین ید نظر داشته شند که داشتن معافیت های پزشکی ممکن است بعضی مواقع مشکلاتی ایجاد کند .

به طور مثال برخی سازمان ها و ارگان ها برای استخدام کمی سخت گیر هستند و افرادی که دارای معافیت های پزشکی هستند نمی توانند این وزارت خانه ها و سازمان ها استخدام شوند . این شرط برای ارگان های دولتی بسیار پرکاربرد است .یکی از معافیت هایی که فرد داشتن آن می تواند برای همیشه از خدمت سرزی معاف شود معافیت پزشکی می شد. بر اساس مصوبه قوانین معافیت پزشکی چنانچه شخصی مشکلاتی از قبیل بیماری جسمی و یا ذهنی را دارا شد می تواند برای یافت کارت معافیت از خدمت خود اقدام نماید. شخصی که متقاضی یافت کارت معافیت پزشکی می شد ید معاینات لازم را توسط پزشکان نیروهای مسلح جهت یید مشکل و بیماری خود انجام دهد همچنین مدارک پزشکی فرد ید به یید کمیسیون پزشکی سازمان نظام وظیفه برسد.

بیماری های معافیت های پزشکی نظام وظیفه

همان طور که لا نیز فهرست کاملی از آن ها را اختیارن گذاشتیم بسیار گسترده است . بر اساس این لیست بیماری ها مشمولین می توانند برای گرفتن انواع معافیت پزشکی نظام وظیفه اقدام کنند . مشمولین می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی و مشاوره معافیت مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه تماس شند . مشاورین ما پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود .

انواع معافیت ها

  • معافیت پزشکی نظام وظیفه
  • معافیت های کفالت نظام وظیفه
  • معافیت مددجویان نظام وظیفه
  • معافیت ایثارگران نظام وظیفه
  • معافیت بخشودگی سنی نظام وظیفه
  • معافیت تحصیلی

از طریق هریک از این نوع معافیت های ذکر شده لا مشمولین می توانند مراحل معافیت را طی کرده و کارت معافیت دائم خود را بگیرند . البته ناگفته نماند امروزه قوانین تصویب شده از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا ، گرفتن انواع معافیت ها به ویژه معافیت پزشکی نظام وظیفه بسیار سخت تر شده است . اما مشمولین نید از تلاش کردن برای رسیدن به هدف خود ناامید شوند .

مراحل اخذ معافیت پزشکی نظام وظیفه

یکی از مراحل مهم برای بهره مندی از شرایط معافیت پزشکی نظام وظیفه این است که مشمولین ید برای انجام انواع معاینات پزشکی به بیمارسن های نیروهای مسلح اعلام شده از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا مراجعه کند و مورد معاینه قرار گیرد . مراحل اقدام برای گرفتن معافیت پزشکی سرزی به شرح زیر می شد :

  • مشمولین ید مدارک خود را طبق دفترچه راهنمای نظام وظیفه آماده کرده و برای معاینات و جمع آوری اسناد پزشکی به بیمارسن رفته آزمایشات لازم را انجام دهد .
  • بعد از جمع آوری مدارک مشمول ید خواست انواع معافیت پزشکی نظام وظیفه را از طریق دفاتر الکترونیک انتظامی سایت نظام وظیفه ثبت کند .
  • پس از ثبت خواست معرفی نامه ی ببیمارسن را یافت کرده و ید به بیمارسن های زیر نظر نیروهای مسلح مراجعه کرده و برای انجام آزمایشات و معاینات خاصر شد .
  • این مرحله پرونده پزشکی مشمولین به کمیسیون پزشکی رفته و از مشمول دعوت می شود محل مورد نظر حاضر شده و منتظر رای شورای پزشکی بماند .
  • مرحله آخر بر اساس آخرین رای صاه از سوی کمیسیون پزشکی و شورای پزشکان مشخص خواهد شد که مشمول معافیت دائم خود را می گیرد یا ید معاف از خدمات رزمی شود .

خدمات کلان مرکز مشاوره آویژه زمینه نظام وظیفه

معافیت های پزشکی نظام وظیفه

شما می توانید مطالعه مقالات ما این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و صورت نیاز تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران شماره .

معافیت های پزشکی نظام وظیفه

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۴۲:۴۰ توسط:avije موضوع: نظرات (0)