مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

شرایط معافیت از سربازی به طور دقیق چیست؟

۵٫۰
۰۱

شرایط معافیت از سرزی بر اساس قوانین سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا بسیار گسترده می شد . بنابراین مشمولین ید برای اطلاع از این شرایط معافیت از سرزی مطالعات بسیاری انجام دهند . اما این سوال اینجا پیش خواهد آمد که مشمول به چه کسی گفته می شود ؟ مشمولین به آن دسته از افراد ذکوری گفته می شود که وارد سن ۱۹ سالگی شده و ید برای خدمت دوره ی ضرورت اقدام کرده و مراحل اعزام را پشت سر بگذرانند . اما صد زیادی از این جوانان حاضر نیستند ۲ سال از عمر خود را خدمت بگذرانند .

شرایط معافیت از سرزی

آن ها به دنل روش راحت و آسانی هستند بتوانند از شرایط معافیت از سرزی استفاده کرده و معافیت سرزی خود را بگیرند . اما سوال مشمولین این مرحله این خواهد بود که شرایط معافیت از سرزی به چه مشمولینی تعلق می گیرد ؟ برای پاسخ به این سوال همانطور که لا نیز اشاره کردیم شرایط معافیت سرزی بسیار گسترده بوده و سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا قوانین بسیاری را برای انواع معافیت ها وضع کرده است . اول از هر چیز مشمولین ید بدانند که انوع معافیت های بسیاری وجود دارند که آن ها می توانند از طریق آن ها معافیت دائم خود را بگیرند . ما این مقاله به انواع معافیت ها نیز اشاره خواهیم کرد .

شرایط معافیت از سرزی کفالت

شرایط معافیت از سرزی کفالت از شرایطی است که به مشمولینی تعلق می گیرد که می خواهند از معافیت کفالت استفاده کنند . اگر بخواهیم راجع به شرایط معافیت از سرزی کفالت به طور کلی صحبت کنیم ید بگوییم معافیت کفالت سرزی دارای سه شرط اصلی می شد که اینجا آن ها را توضیح خواهیم داد .

اصلی ترین شرایط معافیت از سرزی کفالت :

  • مشمول ید به سن ۱۹ سالگی رسیده شد بتواند برای معافیت کفالت سرزی اقدام کند .
  • مشمولین نید به هیچ عنوان وارد غیبت شده شد .
  • مشمول ید تنها فذرند ذکور لای ۱۸ سال خانواده شد .

این سه شرط اصلی از شرایط معافیت از سرزی کفالت می شد که مشمولین توجه به آن ها می توانند برای این نوع معافیت اقدام کنند . اما به جز سه شرط اصلی شروط دیگری نیز وجود دارد که مشمولین ید به آن ها دقت کنند . بر اساس ماده ۴۴ از قوانین معافیت کفالت مشمولین می توانند شرایط زیر از خدمت ضرورت معاف شوند .

  • مشمول تنها فرزند ذکور و نگهدارنده پ خود شد که نیازمند مراقبت است .
  • مشمول ید تنها فرزند ذکور لای ۱۸ سال ما فاقد شوهر خود شد . که بر اصر فوت شوهر یا طلاق تنها شد .
  • مشمول تنها برا تنی خواهری شد که نه پ و ما دارد و نه شوهر و فرزندی .
  • مشمول تنها برا سرپرست برا کبیر خود شد که نیازمند مراقبت بوده و فاقد پ و ما و همسر و فرزند شد .
  • مشمول ید تنها سرپرست برا صغیر خود شد .
  • مشول تنها سرپرست جد پی یا جد مای فاقد همسر و فرزند شد .
  • مشمول تنها سرپرست جده پی یا مای فاقد همسر و فرزند شد .
  • مشمول ید همسرش فوت کرده شد و دارای فرزند بوده و ازدواج مجدد نکرده شد .

شرایط معافیت از سرزی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور

شرایط معافیت از سرزی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور بر اساس گفته های سردار ابراهیم کریمی به این صورت خواهد بود که : مشمولین غایبی که مقیم خارج از کشور هستند و حداقل سه سال خارج اقامت دارند می توانند انتهای سال ۱۴۰۰ هر سال به مدت دور و هر ر نیز به مدت ۳ ماه می توانند کشور تردد داشته بشند و از شرایط معافیت از سرزی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور استفاده کنند .

شرایط معافیت از سرزی تک فرزندی

شرایط معافیت از سرزی تک فرزندی یکی از شرایطی است که شامل حال خیلی از مشمولین می شود . اگر بخواهیم توضیح بیشتری راجع به این نوع معافیت بدهیم ید بگوییم که این نوع معافیت مرتبط انواع معافیت کفالت می شد . یکی از شرایط معافیت از سرزی تک فرزندی این است که مشمولین نید برای گرفتن این توع معافیت غیبت داشته شند . از سایر شرایط معافیت سرزی تک پسری می توان به شرایط زیر اشاره کرد :

  • پ مشمول دارای سن ۷۰ به لا شد . البته شرایط دیگر که پ کمتر از سن ۷۰ سال دارد اما دارای بیماری است و نیازمند مراقب می شد مشمولین می توانند از شرایط معافیت سرزی تک پسری استفاده کنند و معافیت کفالت خود را بگیرند .
  • صورتی که پ مشمول فوت شده یا ما آن از شوهرش جدا شده شد نیز مشمول می تواند از شرایط معافیت سرزی تک فرزندی استفاده کرده و مدارک معافیت خدمت معافیت خود را بگیرند .

شرایط معافیت از سرزی طلاق

شرایط معافیت از سرزی طلاق برای آن دسته از افرادی است که می خواهند از معافیت کفالت ما استفاده کرده و کارت معافیت خود را بگیرند . کسانی می توانند از شرایط معافیت سرزی طلاق بهره مند شوند که شروط ریذ ذا داشته شند :

  1. مشمول نید پ داشته شد . یعنی یا پ ید قید حیات نشد یا به واسطه ی طلاق از ما جدا شده شد .
  2. مشمول ید تنها فرزند لای ۱۸ سال ما طلاق گرفته ی خود شد بتواند از شرایط معافیت سرزی طلاق بهره مند شود .
  3. مشمول ید بعد از رسیدن به سن مشمولین مراحل خواست معافیت کفالت خود را انجام دهد وارد غیبت نشود . همانطور که می دانید مشمولینی که وارد غیبت می شوند نمی توانند از معافیت کفالت استفاده کنند .

مشمولین هم چنین ید نظر داشته شند که ما بعد از طلاق نید ازدواج کرده شد فرزندش از معافیت سرزی طلاق استفاده کند . اگر مدت طلاق ما کمتر از ۳۰ ماه شد . مشمولین به طور موقت معاف شده و پس از گذشت ۳۰ ماه اگر ما هم چنان مجرد مانده بود و قید حیات بود معافیت دائم برای مشمولین صا خواهد شد .

شرایط معافیت از سرزی چشم

شرایط معافیت از سرزی چشم از انواع معافیت هایی است که مشمولین می توانند از آن ها استفاده کرده و برای گرفتن معافیت پزشکی سرزی اقدام کنند . معافیت پزشکی خدمت سرزی یکی از شایع ترین انواع معافیت ها می شد که مشمولین توجه به مدت زمان معافیت پزشکی سرزی و آماده کردن
مدارک مورد نیاز معافیت پزشکی خدمت سرزی
می توانند از این معافیت ها استفاده کنند . شرایط معافیت سرزی چشم به آن دسته از افرادی تعلق می گیرد که بر اساس قوانین بخش بیماری های چشم که از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا تصویب شده است دارای مشکلات بینایی شند .

بر اساس بند ۱ از ثوانین بیماری های چشمی افرادی که هیپرمتروپی سیکلوپلژی کامل دارند بر اساس این ماده قوانین می توانند معافیت کفالت دائم یا معافیت از خدمات رزمی خود را بگیرند .

  • هیپرمتروپی سیکلوپلژی کامل صورتی که بیش از ۶ دیوپتر یک چشم شد . مشمولین می توانند از معافیت دائم استفاده کنند .
  • برای دارندگان مک کارشناسی و لاتر مقدار هیپرمتروپی ید لاتر از ۸ شد مشمول بتواند از شرایط معافیت سرزی چشم استفاده کند .
  • هیپرمتروپی سیکلوپلژی کامل صورتی که بین ۳ ۶ دیوپتر یک چشم شد عث معافیت رزمی می شود .
  • برای دارندگان مکک کارشناسی و لاتر این مقدار ید بین ۳ ۸ دیوپتر هر چشم شد .

مشمولین می توانند برای مشاوره معافیت و هم چنین مشاوره معافیت پزشکی مرکز مشاوره خدمت سرزی تماس گرفته مشاورین متخصص ما مرکز مشاوره نظام وظیفه اطلاعات کامل تمامی زمینه های مرتبط معافیت را اختیارشان بگذارند . اعتماد شما عث دلگرمی ما خواهد بود .

انواع معافیت ها برای مشمولین :

  • معافیت کفالت سرزی : به آن دسته از انواع معافیت ها گفته می شود که مشمولین توجه به داشتن شرایط معافیت از سرزی می توانند کفالت پ ، ما یا سایر بستگان خود را گرفته و از معافیت کفالت سرزی بهره مند شوند .
  • معافیت پزشکی سرزی : به معافیت های گفته می شود که مشمولین می توانند از طریق بیماری برای آن ها اقدام کرده و داشتن شرایط معافیت از سرزی می توانند برای معافیت اقدام کنند .
  • معافیت تحصیلی : این نوع معافیت برای مشمولینی است که قصد دارند ادامه تحصیل دهند . بنابراین سازمان نظام وظیفه برای این افراد شرایطی تعیین کرده که بتوانند از معافیت تحصیلی استفاده کنند .
  • معافیت بخشودگی سنی : به آن دسته از معافیت های گفته می شود که مشمولین غایب می توانند از آن استفاده کرده و شرط سنی این نوع معافیت مهم ترین بخش بحساب می آید.
  • معافیت ایثارگران : این نوع معافیت به مشمولینی تعلق می گیرد که فرزندان ایثارگران ، جانزان و آزادگان هستند .
  • معافیت مددجویان : معافیتی است که برای اعضا سازمان های بهزیستی و کمیته ی امداد نظر گرفته می شود .

خدمات کلان مرکز مشاوره آویژه زمینه نظام وظیفه

شرایط معافیت از سرزی به طور دقیق چیست؟

شما می توانید مطالعه مقالات ما این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و صورت نیاز تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران شماره .

شرایط معافیت از سرزی به طور دقیق چیست؟

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۱۶:۱۱ توسط:avije موضوع: نظرات (0)