مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

شرایط معافیت پزشکی و استخدام

۰٫۰
۰۰

معافیت پزشکی و استخدام چه مغایرت هایی هم دارند ؟ این سولی است که برای بسیاری از مشمولین پیش خواهد آمد . آیا از مشکلات معافیت پزشکی و استخدام خبر هستید ؟ آیا کسانی که برای گرفتن معافیت پزشکی سرزی اقدام می کنند نمی تتوانند آزمون های استخدامی سازمان ها و ارگان ها شرکت کنند ؟ سایر معافیت ها به جز معافیت پزشکی خدمت سرزی چیست ؟مدت زمان معافیت پزشکی سرزی چه زمانی است ؟ مشمولین چ سنی می توانند برای معافیت پزشکی و استخدام اقدام کنند ؟مدارک مورد نیاز معافیت پزشکی خدمت سرزی برای مشمولین کدام است ؟

این سوالاتی است که به ذهن همه ی مشمولین خواهد رسید . چرا که پس از ورود به سن مشمولیت همه آن ها ید برای رفتن به خدمت سرزی آماده شوند . اما چگونه می شود رفتن به خدمت سرزی را به تعویق انداخت ؟ چگونه می توان از رفتن به خدمت سرزی معاف شد ؟ چگونه مشمولین می توانند مدت زمان خدمت سرزی را از ۲۱ ماه کاهش داد ؟ همه ی این کارها انجام خواهد شد . صورتی که مشمولین اطلاعات کافی زمینه مشاوره نظام وظیفه ، معافیت و هم چنین مشاوره معافیت پزشکی و انواع کسری خدمت سرزی داشته شند .

مشمولین ید بدانند برای کارهای معافیت به چه مدارک معافیت خدمت نیاز دارند . پس گام اول برای رسیدن به انواع معافیت های خدمت سرزی کسب کردن اطلاعات زمینه ی مسائل مرتبط نظام وظیفه می شد . از آن جایی که معافیت پزشکی و استخدام مشمولین ارگان های مختلف از مهم ترین سوالاتی است که ذهن بسیاری از افراد است . ما اینجا قصد داریم مشمولین را برای گرفتن معافیت پزشکی سرزی راهنمایی کنیم.

شرایط معافیت پزشکی و استخدام

شرایط معافیت پزشکی و استخدام همانطور که لا توضیح داده شد زیاد پیچیده نیست . مشمول ید ببیند کدام یک از گروه ها قرار خواهد گرفت . پس از آن مشمول برای شرایط معافیت پزشکی و استخدام ید اطلاعات کامل مورد بیماری هایی که سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا از طریق آن ها به مشمولین معافیت خواهد داد را بشناسد . ما ادامه لیست کاملی از انواع بیماری ها را برای مشمولین آماده کرده ایم . توجه به انواع بیماری ها مشمولین می توانند اطلاعات لازم این زمینه را ما مرکز مشاوره آویژه بدست آورند .

شرایط معافیت پزشکی و استخدام نیز اینجا برای شما عزیزان آماده شده است :

ابتدا مشمول ید خواست خود را از طریق دفاتر الکترونیکی انتظامی ثبت کنند . پس از آن پزشک اولیه مشمول را مورد معاینه قرار داده و فرم های مخصوص توسط پزشک پر خواهد شد . سپس مشمول برای معاینات بیشتر به بیمارسن دعوت می شود . بیمارسن آزمایشات صورت گرفته و پزشکان متخصص مشمول را معاینه ی مجدد خواهند کرد .

پس از گذراندن این راحل مشمول مرحله ی آخر به کمیسیون دعوت می شود . کمیسیون پزشکی رای نهایی صا خواهد شد که بر اساس این رای یکی از انواع معافیت ها شامل حال مشمول خواهد شد . واقع یا مشمول معافیت دائم یافت خواهد کرد یا معاف از رزم خواهد شد . برخی موارد نیز بنا بر شرایط معافیت پزشکی و استخدام مشمول ممکن است معافیت موقت یافت کند.

معافیت پزشکی و استخدام اداره های دولتی

معافیت پزشکی و استخدام اداره های دولتی یکی از دغدغه های جوانان حال حاضر می شد . بر اساس آخرین گفته های آقای جمشید انصاری رئیس سازمان امور اداری و استخدامی برای معافیت پزشکی و استخدام اداره های دولتی هیچ مانعیتی وجود ندارد . ایشان اشاره کرده اند که : به کارگیری افرادی که دارای معافیت پزشکی دارند ولی شغل و حرفه ی خود متخصص هستند منع قانونی نداشته و ادارات و سازمان های دولتی می توانند از افرادی که از معافیت پزشکی استفاده کرده اند می توانند دستگاه های دولتی استفاده کنند .

واقع اعلامیه های استخدامی شرط به کارگیری مردان دستگاه ها و سازمان های دولتی داشتن کارت پایان خدمت ، معافیت کفالت یا معافیت پزشکی خواهد بود . البته برخی مشاغل ید افرادی استخدام شوند که شرایط جسمانیشان متناسب شغل شند . بنابراین مشمولینی که قصد دارند معافیت پزشکی بگیرند دیگر نگران استخدام اداره های دولتی نشند .

معافیت های پزشکی و استخدام نک

معافیت های پزشکی و استخدام نک نیز مانند سایر ارگان ها و سازمان های دولتی می شد . البته مشمولین ید نظر داشته شند که هر سازمان و ارگانی شرایط مخصوص به خود را دارد . زمانی که مشمولین به فکر راهی هستند بتوانند از رفتن به سرزی معاف شوند . تنها راه و آسان ترین راه معافیت پزشکی است . اما به این نکته توجه نخواهند کرد که آخر بر روی کارت معافیت آن ها نوع معافیت حک شده است .

بنابراین هنگام استخدام بعضی ارگان ها سلامت کامل جسمانی مد نظر خواهد بود و مشمولین ید به این نکته توجه داشته شند . به طور مثال کسانی که به دلیل چاقی یا لاغری مفرط از خدمت سرزی معاف شدند برای استخدامم ارگان هها به مشکل برنخواهند خورد . اما معافیت های پزشکی و استخدام نک برای افرادی که به بیماری هایی مانند صرع ، مشکلات بینایی و شنوایی مبتلا هستند ممکن است مشکل ایجاد شده و این افراد نتوانند این سازمان ها استخدام شوند .

معافیت پزشکی و استخدام سپاه

معافیت پزشکی و استخدام سپاه نیز مانند سایر ارگان های دیگر است . اما آگهی استخدامی ید شرایط و توانایی های جسمی مورد نیاز توضیح داده شود . کارفرمایان نید کسانی که معافیت پزشکی دارند را از کار کردن محروم کنند . اگر مشاغل آن هها نیازمند توانایی فیزیکی و جسمانی است ید قبل از استخدام مصاحبه ی عملی برگزار کرده وضعیت جسمانی افراد را از نزدیک ببینند . اما سازمان هایی مانند سپاه و نیروی انتظامی نیازمند افرادی هستند که از سلامت کامل جسمانی بهره مند بوده بتوانند سی سال به مردم و ملت خدمت کنند . مشمولین می توانند برای مشاوره بیشتر زمینه ی معافیت پزشکی و استخدام سپاه و سایر معافیت ها مرکز مشاوره نظام وظیفه و مرکز مشاوره معافیت پزشکی تماس شند .

قوانین تصویب شده برای گروه بندی مشمولین از نظر سلامتی

اول از هرچیز ید بگوییم که مشمولین برای گرفتن معافیت پزشکی بر اساس ماده ۳۹ از قوانین نظام وظیفه یکی از چهار گروه زیر قرار خواهند گرفت .

  1. گروه اول افرادی هستند که از نظر روحی و جسمی سالم اند و ید مراحل اعزام را طی کرده و به خدمت سرزی بروند .
  2. گروه دوم کسانی هستند که دچار بیماری و عدم رشد بوده ، این افراد مدت کوهی را می توانند معافیت موقت بگیرند به سلامتی کامل رسیده و بتوانند خدمت سرزی خود را انجام دهند .
  3. گروه سوم افرادی هستند که دچار نقص عضو شده یا بیماری هستند که به هیچ عنوان توانایی انجام خدمت دوره ی ضرورت را ندارند . بنابراین این افراد می توانند برای معافیت دائم اقدام کنند .
  4. گروه جهارم افرادی هستند که به دلیل شرایط جسمی و روحی نمی توانند کارهای رزمی انجام دهند . این افراد برای معافیت از خدمات رزمی اقدام کرده و معاف از رزم خواهند شد .

لیست بیماری های معافیت پزشکی خدمت وظیفه عمومی

فهرست بیماری هایی که مشمولین می توانند از طریق آن ها معافیت دائم ، معافیت موقت و معافیت از خدمات رزم را بگیرند :

  • بیماری های عمومی
  • بیماری های عفونی
  • بیماری های چشم و مشکلات بینایی
  • بیماری های دستگاه ااری تناسلی
  • بیماری های قلبی و عروقی
  • بیماری های روماتولوژی و فت همبند
  • بیماری های اعصاب و روان
  • بیماری های جراحی مغز و اعصاب
  • بیماری های پوستی
  • بیماری های استخوانی
  • بیماری های ریوی و قفسه صی
  • بیماری های گوارش و جراحی های عمومی
  • بیماری های مرتبط گوش و حلق و بینی
  • بیماری های دهان و دندان
  • بیماری های داخلی معز و اعصاب
  • بیماری های غدد مترشحه و داخلی
  • بیماری های بدخیم خون و آنکولوژی
  1. این لیست بیماری ها را به خاطر داشته شید . مشمولین ید بدانند که مشکل پزشکی آن ها کدام دسته از این بیماری ها قرار دارد . توضیحات بیشتر راجع به بیماری ها دیگر مقاله های سایت آویژه موجود است . علاقمندان می توانند آن ها را مطالعه کنند . برای اطلاعات و راهنمایی های بیشتر نیز مشاوران این مرکز تماس شید .

خدمات کلان مرکز مشاوره آویژه زمینه نظام وظیفه

شرایط معافیت پزشکی و استخدام

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۳۵:۵۶ توسط:avije موضوع: نظرات (0)