مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

معافیت واریکوسل و معافیت سربازی

۵٫۰
۰۱

معافیت واریکوسل و معافیت سرزی

معافیت واریکوسل یکی از انواع معافیت هایی است که امروزه بسیاری از جوانان از این طریق معافیت حود را می گیرند . اما قبل از هرچیز ید اطلاعات کافی راجع به معافیت پزشکی خدمت سرزی به ویژه معافیت واریکوسل کسب نماییم . اولین سوال این است که معافیت واریکوسل چه نوع معافیتی است ؟ معافیت واریکوسل به چه مشمولینی تعلق می گیرد ؟ معافیت واریکوسل کدام انواع از معافیت سرزی قرار می گیرد ؟ چه مشمولینی می توانند برای گرفتن معافیت پزشکی سرزی اقدام کنند ؟ مشمولین چه سنی می توانند مراحل معافیت واریکوسل را پشت سر بگذارند ؟ مدت زمان معافیت پزشکی سرزی و شرایط و مدارک مورد نیاز معافیت پزشکی خدمت سرزی کدام است ؟

برای رسیدن به بهترین پاسخ های این سوالات مشمولین می توانند از مشاوره نظام وظیفه راهنمایی بگیرند . مرکز مشاوره نظام وظیفه یکی از بزرگترین مراکز مشاوره معافیت به ویژه مشاوره معافیت پزشکی می شد که تمام زمینه های معافیت به ویژه معافیت های پزشکی مانند معافیت مرتبط واریکوسل مشمولین را راهنمایی خواهد کرد . ما این مقاله سعی داریم مراحل این معافیت و تمام شرایط و ضوابط مرتبط معافیت های واریکوسل را برای مشمولین توضیح دهیم . انتهای مقاله ما همراه شید .

معافیت واریکوسل جه ۳

معافیت واریکوسل جه ۳ از انواع معافیت های مرتبط معافیت پزشکی می شد . همانطور که لا اشاره کردیم بیماری واریکوسل دارای علائم و نشانه هایی است که مشمولین می توانند این بیماری را تشخیص دهند . از طرف دیگر این بیماری دارای جه بندی ها متفاوتی است ما این جا می خواهیم راجع به جه بندی معافیت های واریکوسل و هم چنین معافیت واریکوسل جه ۳ صحبت کنیم .

واریکوسل یک نوع بیماری است که به آرامی تشدید پیدا می کند . علائم این نوع بیماری زیاد نیست اما برخی موارد دیده خواهد شد . به جه بندی این بیماری نیز ادامه اشاره خواهیم کرد . اما بهتر است مشمولین بدانند که بهترین نوع معافیت های پزشکی واریکوسل ، معافیت واریکوسل جه ۳ می شد .

علائم و نشانه های بیماری واریکوسل :

  • بزرگ شدن و ایجاد پیچ و ب خوردگی رگ ها و وریدهای ون بیضه ها به ویژه بیضه سمت چپ .
  • ایجاد توده ای بدون د که عث تورم بیضه ها خواهد شد .

جه بندی بیماری واریکوسل :

  • واریکوسل گرید ۱ : رگ های ون بیضه هنگام زور زدن و فشار وارد کردن لمس می شوند .
  • واریکوسل گرید ۲ : رگ های ون بیضه ها هنگام ایسدن قابل لمس می شد .
  • واریکوسل گرید ۳ : رگ های ون بیضه ها این گرید زمانی که فرد حالت ایسده است به طور کامل قابل مشاهده می شد .
  • و آخرین نوع واریکوسل ساب کلینیکال است که معاینه تشخیص داده نمی شود و مشمولین ید سونوگرافی بدهند .

شرایط معافیت واریکوسل

شرایط معافیت واریکوسل بر اساس جه بندی این نوع بیماری متفاوت خواهد بود . اما مشمولینی که به این بیماری مبتلا هستند ید نظر داشته شند که شانس معافیت بیماری واریکوسل برای آن ها زیاد خواهد بود . آن دسته از مشولیتی که بیماری واریکوسل دارند و قضد دارند از شرایط معافیت واریکوسل استفاده کنند . ید نظر داشته شند که انجام دادن کارهای سنگین موجب تشدید این بیماری خواهد شد . مشمولین ید به این نکته دقت کنند که تشدید بیماری واریکوسل موجب افزایش ناروری خواهد شد . توجه به صحبت هایی که لا راجع به جه بندی معافیت واریکوسل گفته شد . هر کدام از مشمولین که دارای یکی از انواع گریدهای واریکوسل می شند و شرایط معافیت واریکوسل را دارند هرچه زودتر برای گرفتن معافیت پزشکی خدمت سرزی خود اقدام کنند .


بیشتر بخوانید: معافیت سرزی پای پرانتزی


شرایط معافیت واریکوسل جه ۳

شرایط معافیت واریکوسل جه ۳ همانطور که لا نیز گفتیم به این صورت می شد که این جه بندی ورید های ون بیضه های مشمول به طور کامل قابل مشاهده می شد . این نوع واریکوسل حادترین نوع این بیماری شناخته می شود . که برای تشخیص آن نیاز به سونوگرافی نیز ندارد . چون مشمول زمانی که می ایستد نیز دکتر می تواند تورم رگ های ون بیضه ها را مشاهده کند .

  • یکی از مهم ترین شرایط معافیت واریکوسل جه ۳ بر اساس آخرین قوانین تصویب شده از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی این است که مشمول اگر دارای بیماری واریکوسل یک طرفه یا دو طرفه شد صورتی که به تشخیص پزشک نیاز به عمل جراحی داشته شد . مشمولین می توانند از ۶ ماه معافیت موقت بهره مند شوند .
  • از طرف دیگر اگر مشمولین بعد از عمل جراحی نیز بیماریشان عود کند و گرید ۳ و لاتر قرار بگیرد و این صورت می توانند از این معافیت استفاده کرده و معافیت واریکوسل جه ۳ خود را بگیرند .

معافیت واریکوسل حین خدمت

معافیت واریکوسل حین خدمت نیز مانند سایر معافیت های پزشکی می شد . اگر مشمولین به سن مشمولیت رسیده و شرایط و مدارک معافیت خدمت را نداشته شند . ید مراحل اعزام ب خدمت خود را انجام دهند و ریخ مقرر شده از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا به خدمت سرزی اعزام شوند . اما برخی از افراد حین خدمت دچار بیماری شده که بر اساس نوع بیماری و میزان حاد بودن آن مشمولین می توانند از معافیت های خین حدمت استفاده کنند . برای این معافیت نیز مانند سایر بیماری از نوع معافیت های است که حین خدمت اتفاق خواهد افد بنابراین مشمولین می توانند از طریق تماس مرکز مشاوره معافیت پزشکی آویژه اطلاعات لازم زمینه انواع معافیت ها به ویژه معافیت سرزی واریکوسل را بدست آورند .

بیماری واریکوسل

معافیت پزشکی واریکوسل همانطور که لا نیز اشاره کردیم یکی از انواع معافیت های بسیار رایج کشور می شد . اگر بخواهیم بیشتر راجع به این نوع معافیت صحبت کنیم ید توضیحات کلی زمینه این نوع بیماری بدهیم . معافیت های واریکوسل یکی از شاخه های مرتبط معافیت پزشکی می شد . بر طبق آخرین آمارها بیش از ۱۵ صد بزرگسالان و بیش از ۲۰ صد نوجوانان و جوانان از بیماری واریکوسل رنج می برند . اما به طور دقیق تر این نوع بیماری بیش تر سنین بین ۱۵ و ۲۵ سال مردان اتفاق می افتد .

این نوع بیماری دارای جه بندی خاصی است که لا راجع به آن ها توضیح دادیم . از آن جایی که بیماری واریکوسل لیست بیماری های ارائه شده از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا می شد ، مشمولینی که دارای بیماری واریکوسل می شند می توانند طی کردن مراحل معافیت و ثبت خواست معافیت پزشکی واریکوسل استفاده کرده و معافیت دائم خود را بگیرند .

واریکوسل چیست ؟

واریکوسل واقع یک بیماری مردانه و بسیار شایع است که به مرور عث تورم و پیچ خوردگی رگ ها و عروق سیاهرگی قسمت لای بیضه ها می شود . نمایان شدن این بیماری سن بلوغ اتفاق افده و از آن جایی که به نت پیش می آید که دو بیضه دیده شود ، بیشتر بیضه سمت چپ را گیر خواهد کرد . البته این نکته را نظر داشته شید که بیماری واریکوسل هیچ نوع ثیری بر روی تولید اسپرم نخواهد داشت . این بیماری کیسه بیضه رخ می دهد و شبیه به واریس می شد . این مشکل برخی مواقع عث ناروری نیز خواهد شد . این نوع بیماری علائم خاصی ندارد . به همین دلیل بسیاری از مردان از داشتن این بیماری بی خبر بوده و قا به تشخیص آن نیستند .

قانون های معافیت پزشکی

حال مشمولین ید نظر داشته شند که بر طبق ماده ۳۹ قوانین سازمان نظام وظیفه بزای گرفتن معافیت پزشکی خدمت سرزی مشمولین از نظر سلامت جسمی و روحی ۴ گروه زیر قرار خواهند گرفت :

  1. مشمولین این گروه از سلامت کامل ببرخوردار بوده و ید ۲۱ ماه خدمت ضرورت را به طور کامل انجام دهند .
  2. مشمولین این گروه دارای بیماری و نقص عضوی هستند که نمی توانند کارهای سنگین و رزمی انجام دااده بنابراین معاف از رزم می شوند .
  3. مشمولین این گروه به دلیل بیماری و عدم رشد به طور موقت نمی توانند خدمت سرزی بروند .
  4. مشمولین گروه چهارم به دلیل بیماری و نقص عضو نمی توانند خدمت سرزی رفته و می نند معافیت سرزی بگیرند .

بر اساس دسته بندی مشمولین گروه های لا آن دسته از مشمولینی که دارای بیماری واریکوسل می شند می توانند هم دسته دوم قرار گرفته و هم دسته ی چهارم شند . وافع اگر گروه دوم قرار بگیرند از معافیت رزمی استفاده می کنند . اگر گروه چهارم شند می توانند از معافیت سرزی واریکوسل بهره مند شوند .


بیشتر بخوانید: معافیت موقت سرزی چیست ؟


خدمات کلان مرکز مشاوره آویژه زمینه نظام وظیفه

معافیت واریکوسل و معافیت سرزی

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۰۲:۱۹ توسط:avije موضوع: نظرات (0)