مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

شرایط تاسیس کلینیک روانشناسی چگونه است؟

۵٫۰
۰۱

سیس کلینیک روانشناسی

سیس کلینیک روانشناسی ضوابط و قوانین و مقرات خاص خود را دارد . که این قوانین از سوی سازمان های ناظر بر فعالیت این کلینیک ها اعلام میگردد . میدانیم که همه ساله تعداد زیادی از داوطلن کنکور سراسری رشته های روانشناسی و مشاوره را برای ادامه تحصیل بر میگزینند . همچنین این رشته ها مقاطع لاتر همچون کارشناسی ارشد و دکترا نیز طرفداران خود را دارد . که تعداد زیادی از این افراد هدف سیس کلینیک روانشناسی وارد این عرصه میشوند . که تنها داشتن مک تحصیلی برای فعالیت این حوزه کافی نمیشد . و داشتن شرایط اعلام شده از سوی سازمان های ناظر الزامی میشد . واقع نظارت بر فعالیت مراکز مشاوره و روانشناسی و همچنین نظارت بر سیس کلینیک روانشناسی ، بر عهده ی نظام روانشناسی کشور میشد .

این سازمان یید صلاحیت متقاضیان ، اجازه فعالیت و کسب مجوز را برای این افراد صا نماید . لذا افراد علاقه مند به فعالیت این حوزه و سیس کلینیک روانشناسی ید تمام معیار های اعلام شده از سوی این سازمان را داشته شند . حال ممکن است سوالات مختلفی ره چگونگی راه اندازی کلینیک مشاوره و روانشناسی و همچنین قوانین و ضوابط حاکم بر آن پیش آید . ادامه ی این متن تلاش شده است پاسخ تعداد زیادی از سوالات و ابهامات پیش آمده برای متقاضیان یافت مجوز سیس مطب روانشناسی مطرح شود .

شرایط سیس کلینیک روانشناسی

شرایط سیس کلینیک روانشناسی از جمله سوالات رایج متقاضیان اخذ مجوز کلینیک روانشناسی میشد . همچنین این موضوع که منبع این شرایط کدام سازمان و ارگان است نیز یکی دیگر از موضوعات مهمی است که ادامه ی متن ، به بررسی این مطالب میپردازیم . واقع شرایط سیس کلینیک روانشناسی شامل بندها و مواردی میشد ، که هر فرد برای سیس کلینیک روانشناسی ، ید واجد تمام این شرایط شد . شرایط سیس کلینیک روانشناسی توسط سازمان مشاوره و روانشناسی کل کشور تعیین میگردد . اگر بخواهیم ممترین شرایط سیس کلینیک روانشناسی را ذکر کنیم ید به مواردی همچون داشتن مک تحصیلی اشاره کرد . حداقل مک تحصیلی مورد نیاز برای سیس مطب روانشناسی و مشاوره ، کارشناسی ارشد رشته های روانشناسی و یا مشاوره میشد . و رشته های دیگر حتی اگر مرتبط نیز شند ، اجازه یافت مجوز و فعالیت این زمینه را ندارند .

یکی از مواردی که برای یافت مجوز فعالیت کلینیک روانشناسی ضروری میشد ، عضویت سازمان روانشناسی و مشاوره کشور است . برای عضویت این سازمان نیز مدارک و شرایطی نظر گرفته شده است . اما این نکته حائز اهمیت است که صرفا عضویت این سازمان به معنای کسب مجوز فعالیت نمیشد . بلکه متقاضیان ، پس از عضویت این سازمان مییست برای یافت پروانه ی فعالیت اقدام نمایند . همچنین گذشتن زمان معینی از اخذ مک تحصیلی ، که معمولا یک سال است ، یکی دیگر ازشرایط لازم برای یافت مجوز میشد . علاوه بر این موارد برای آقایان نیز نداشتن ممنوعیت از نظر نظام وظیفه ی عمومی یکی از الزامات میشد . و داوطلن مرد ید دارای مک پایان خدمت سرزی شند . اما سالهای اخیر بر خلاف گذشته انجام کارورزی حرفه ای ، برای یافت مجوز فعالیت مطب روانشناسی امر ضروری نمیشد .

مراحل سیس کلینیک روانشناسی

مراحل سیس کلینیک روانشناسی از سوی سازمان ها و ارگان های مربوطه برای داوطلن مطرح میگردد . همانطور که گفته شد مک مورد نیاز برای فعالیت و راه اندازی مراکز مشاوره و روانشناسی کارشناسی ارشد و لاتر رشته های روانشناسی و مشاوره میشد . توجه به اینکه اکثر داوطلن هدف راه اندازی کلینیک روانشناسی وارد این رشته ها میشوند ، پس از اخذ مک تحصیلی برای یافت مجوز اقدام میکنند . از اولین مراحل سیس کلینیک روانشناسی عضو شدن سازمان نظام روانشناسی و مشاوره میشد . که پس از عضویت این سازمان پروانه ی فعالیت به متقاضیان پذیرفته شده اهدا میگردد . حال برای عضویت این سازمان نیز ید مراحلی طی شود . که شامل مراحلی همچون تکمیل فرم های مربوطه که بر روی سایت این سازمان قرار دارند و همچنین ارائه مدارک خواسته شده میشد . این مدارک توسط کمیسیون هایی مورد بررسی قرار میگیرند .

پس از آنکه مدارک ارسال شده مورد یید کمیسیون ها قرار گرفت ، این موضوع به متقاضی اعلام میگردد . از دیگر مراحل سیس کلینیک روانشناسی میتوان به مصاحبه ی حضوری اشاره کرد . که این مصاحبه سلامت روانی ، سطح علمی و توانایی فرد مورد سنجش قرار میگیرد . پس از اجام مصاحبه اگر متقاضی قبول نشود ، دلایل مربوطه به اطلاع وی میرسد . همچنین چنانچه متقاضی پذیرفته شود ، برای ارائه ی پروانه فعالیت دعوت میشود . بعد از اخذ پروانه فعالیت نیز سازمان روانشناسی و مشاوره کشور بر فعالیت این مراکز نظارت میکند و کلیه ی خدمات ارائه شده توسط این مراکز ید چارچوب قوانین این سازمان صورت پذیرد .

چگونگی سیس کلینیک روانشناسی

چگونگی سیس کلینیک روانشناسی همانگونه که گفته شد شامل چندین پله میشد . که هر فرد ید گذر از این مراحل شرایط لازم را کسب نماید و نهایت موفق به اخذ پروانه فعالیت شود . بقا توجه به افزایش توجه اقشار مردم به مسائل روانشناسی و همچنین افزایش نیاز این حوزه ، نظارت ها بر فعالیت مراکز روانشناسی نیز شدید تر شده است . چرا که نمیتوان یید کرد که یک فرد تنها داشتن مک تحصیلی شایستگی لازم برای ارائه ی خدمات مشاوره ای به دیگران را دارد . به همین دلیل مراکز مختلفی برای بررسی فعالیت و مدارک این افراد به وجود آمده است . که از جمله ارگان هایی که وظیفه نظارت بر چگونگی سیس کلینیک روانشناسی را دارد همان سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور میشد . این سازمان یید یا عدم یید صلاحیت متقاضیان یافت مجوز نقش مهمی حوزه روانشناسی ایفا میکند .

مدارک لازم برای سیس کلینیک روانشناسی

مدارک لازم برای سیس کلینیک روانشناسی شامل مدارکی میشد که از سوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور اعلام میگردد . متقاضیان میتوانند برای اطلاع از لیست این مدارک به سایت این سازمان مراجعه نمایند . البته بسیاری از سایت های دیگر نیز لیست مدارک لازم برای ریافت پروانه فعالیت و مجوز مطب روانشناسی را دسترس کاربران اینترنتی قرار میدهند . ما نیز اینجا به شرح این مدارک لازم برای سیس کلینیک روانشناسی میپردازیم . همانطور که قبلا هم ذکر کردیم یکی از مهم ترین این مدارک ، مک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا رشته های روانشناسی و مشاوره میشد . از جمله دیگر مدارک مورد نیاز میتوان به کپی برابر اصل آخرین حکم استخدامی ، کپی تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی ، کپی کارت عضویت سازمان روانشناسی و مشاوره کشور ، گواهی عدم سابقه کیفری ، چند قطعه عکس پرسنلی اشاره کرد .

همچنین داشتن معرفی نامه علمی و حرفه ای ، کپی سند مالکیت یا رهن و یا اجاره محل پیشنهادی ارائه خدمات روانشناسی از دیگر مدارک لازم میشد . ذکر این نکته الزامی است که ذاشتن مک پایان خدمت یکی از ملزومات داوطلن مرد میشد .

سوالات متداول

؟ شرایط گرفتن مجوز کلینیک روانشناسی چیست

داشتن کارت پایان خدمت برای آقایان ، داشتن حداقل مک تحصیلی کارشناسی ارشد یکی از رشته های مشاوره و یا روانشناسی ، عضویت نظام روانشناسی و مشاوره کشور و یافت پروانه فعالیت از شرایط لازم گرفتن مجوز میشد .

صدور مجوز کلینیک روانشناسی چگونه است ؟

سازمان نظام روانشناسی کشور ر صدور مجوز کلینیک های روانشناس نظارت دارد و داوطلن دارای مک دانشگاهی مورد یید این سازمان عضویت آن میتوانند مجوز لازم را یافت نمایند .

چگونگی سیس کلینیک روانشناسی

افراد واجد شرایط و دارای پروانه ی فعالیت از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور میتوانند اقذام به سیس مطب روانشناسی نمایند .

شرایط سیس کلینیک روانشناسی چگونه است؟

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۱۸:۲۸ توسط:avije موضوع: نظرات (0)