مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

شرایط اخذ مجوز مراکز مشاوره از بهزیستی

۵٫۰
۰۱

اخذ مجوز مراکز مشاوره از بهزیستی

اخذ مجوز مراکز مشاوره از بهزیستی یکی از مراحل پیش روی متقاضیان سیس مرکز مشاوره میشد . سازمان بهزیستی کشور امور مشاوره و روانشناسی خدمات بسیاری به مددجویان خود ارائه میدهد . این راس متقاضیان سیس مراکز مشاوره ، ملزم به اخذ مجوز مراکز مشاوره از سازمان بهزیستی میشند . چرا که بر طبق قوانین مصوب سال های اخیر ، سازمان بهزیستی موظف میشد که به اخذ مجوز مراکز مشاوره نظارت و رسیدگی کند . البته ید به این نکته اشاره کرد که کنار سازمان بهزیستی کشور ، نظام روانشناسی نیز حق دخالت برخی امور مربوط به اخذ مجوز مراکز مشاوره از بهزیستی را دارد . که این به معنای اجازه ی صدور مجوز برای فعالیت مرکز مشاوره نمیشد . و این سازمان تنها برخی امور از جمله صدور پروانه و تعیین صلاحیت افراد متقاضی برای سیس مراکز مشاوره ، میتواند فعالیت کند .

شرایط اخذ مجوز مراکز مشاوره از بهزیستی

شرایط اخذ مجوز مراکز مشاوره از بهزیستی از سوی این سازمان و سایر سازمان های مربوطه اعلام میگردد . توجه به اهمیت امر مشاوره و روانشناسی جوامع امروزی و بخصوص افزایش نیاز به مشاوره کشور ما ، افرادی که متقاضی اخذ مجوز مراکز مشاوره از سازمان بهزیستی هستند ، مییستی صلاحیت لازم و همچنین تمام شرایط اعلام شده برای اخذ مجوز را داشته شند . از جمله ی شرایط اخذ مجوز مراکز مشاوره از بهزیستی داشتن حداقل مک کارشناسی ارشد یکی از رشته های روانشناسی و یا مشاوره میشد . که ید از زمان اخذ مک تحصیلی حداقل یک سال گذشته شد . همچنین عضویت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ی کشور از دیگر شرایط اخذ مجوز مرکز مشاوره از بهزیستی است . که این مرکز توجه به قوانین و مقررات خاص خود برای پذیرش اعضا میتواند تعیین صلاحیت متقاضیان سازمان بهزیستی ، همکاری نماید .

داشتن بعیت جمهوری اسلامی ایران ، اعتقاد به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان تصریح شده قانون اساسی کشور ، نداشتن هیچگونه عناد و دشمنی نظام جمهوری اسلامی ایران ، عدم سوء سابقه کیفری و عدم محرومیت های اجتماعی ، نداشتن سوء شهرت و فساد اخلاقی ، عدم اعتیاد به مواد مخ و روان گردان و داشتن کارت پایان خدمت سرزی و یا کارت معافیت دائم از خدمت وظیفه ی عمومی برای آقایان و … از دیگر شرایط اخذ مجوز مراکز مشاوره از بهزیستی میشند .

مراحل اخذ مجوز مراکز مشاوره از بهزیستی

مراحل اخذ مجوز مراکز مشاوره از بهزیستی ، شامل فراهم آوردن تمام مدارک مورد نیاز برای اخذ مجوز میشد . که هر متقاضی بر اساس اطلاعیه ها و قوانین این سازمان ید این مراحل را طی کند . بدیهی است که اولین و مهمترین مرحله ، کسب مک مربوطه و مورد یید سازمان میشد . متقاضیان اخذ مجوز مراکز مشاوره از بهزیستی ید پس از گذشت یکسال از اخذ مک تحصیلی و کسب مهارت های علمی و عملی ، سازمان روانشناسی و مشاوره کشور عضو شوند . این مرحله از مراحل اخذ مجوز مراکز مشاوره از سازمان بهزیستی به متقاضی پروانه ی اشتغال اهدا میگردد . سپس ید برای اخذ پروانه ی اشتغال حرفه ای اقدام شود . از دیگر مراحل اخذ مجوز مراکز مشاوره بهزیستی ، برگزاری آزمون کتبی میشد . داوطلن پذیرفته شده این آزمون ، ید مصاحبه ی حضوری نیز شرکت کنند .

حال گذر از این مراحل و قبولی مصاحبه حضوری متقاضیان ید به مدت سه ماه دوره ی کار آموزی شرکت کنند . این دوره های کارآموزی متقاضیان مهارت ها ی لازم جهت ارائه خدمات مشاوره ای و روانشناسی را کسب میکنند . نهایت متقاضیان میتوانند اخذ مجوز از سازمان بهزیستی برای مراکز مشاوره و روانشناسی این حوزه ها فعالیت کنند . واقع میتوان اینگونه استط کرد ، که صدور مجوز فعالیت مراکز مشاوره از سوی سازمان بهزیستی به معنای انجام دادن استعلامات لازم ، برای یید صلاحیت متقاضیان یافت مجوز مراکز مشاوره و روانشناسی ، از سوی این سازمان و ثبت نهایی این مراکز مشاوره و روانشناسی میشد .

مدارک لازم اخذ مجوز مراکز مشاوره از سازمان بهزیستی

مدارک لازم اخذ مجوز مراکز مشاوره از سازمان بهزیستی از طریق این سازمان ، به اطلاع متقاضیان سیس مراکز مشاوره و روانشناسی میرسد . داوطلن میتوانند برای آگاهی از لیست این مدارک و شرایط لازم به سایت اینترنتی سازمان بهزیستی کشور مراجعه نمایند . همچنین از طریق مراجعه حضوری به سازمان بهزیستی اسن خود ، میتوانند تمام اطلاعات لازم این خصوص را کسب نمایند . از جمله مدارک لازم اخذ مجوز مراکز مشاوره از سازمان بهزیستی میتوان به مواردی همچون ؛ حداقل مک تحصیلی کارشناسی ارشد و مرتبط ، گواهی عدم سابقه کیفری ، گواهی عدم اعتیاد به مواد مخ ، مک پایان خدمت سرزی و یا معافیت دائم برای داوطلن مرد ، مک عضویت سازمان روانشناسی و مشاوره کشور و … اشاره کرد . که داوطلن یافت مجوز فعالیت مرکز مشاوره و روانشناسی ید تمام این مدارک را تهیه نمایند و به مراجع مذکور ، ارائه دهند .

اخذ مجوز مراکز مشاوره از بهزیستی مقطع دکتری و کارشناسی ارشد

اخذ مجوز مراکز مشاوره از بهزیستی مقطع دکتری و کارشناسی ارشد امکان پذیر است . و سازو کار مربوط به خود را دارد . توجه به این که اخذ مجوز مراکز مشاوره نیازمند حداقل مک کارشناسی ارشد میشد ، داوطلن مک تحصیلی پایین تر ، مجاز به یافت پروانه ی فعالیت مرکز مشاوره و روانشناسی ، نیستند . همچنین آن دسته از متقاضیان یافت مجوز برای مرکز مشاوره که دارای مک لاتری هستند ، شانس بیشتری برای پذیرش این پروسه دارند . چرا که داشتن مک تحصیلی لاتر میتواند زمینه را برای کسب دانش و تخصص و تجربه ی بیشتر فراهم کند . و متقاضیان دوره های تحصیلی ارشد و دکتری مهارت های لازم برای ارائه خدمات مشاوره را کسب میکنند . به همین دلیل زمینه ی لازم برای اخذ مجوز مراکز مشاوره از بهزیستی مقطع دکتری و کارشناسی ارشد ، فراهم شده است .

چنانچه شما عزیزان داوطلب یافت مجوز مراکز مشاوره از سازمان بهزیستی کشور میشید ، به شما توصیه میکنیم برای کسب اطلاعات کامل و دقیق ره چگونگی و مراحل یافت مجوز مشاوران متخصص و کار بلد این حوزه مشورت کنید . یکی از مراکز مشاوره قابل اعتماد و تجربه برای امور مربوط به یافت مجوز مراکز مشاوره ، مرکز مشاوره آویژه میشد . مشاوران ما این مرکز آماده خدمت رسانی به شما عزیزان میشند . و بهره گیری از تجربیات خود میتوانند شما عزیزان را این امر یاری دهند . برای بهره گیری از تخصص و دانش مشاورین ما ، میتوانید شماره تلفن های مرکز مشاوره آویژه ، تماس حاصل نمایید و یا به وبسایت ابنترنتی این مرکز ، مراجعه نمایید .

سوالات متداول

شرایط اخذ پروانه روانشناسی از بهزیستی ؟

داشتن مک تحصیلی کارشناسی ارشد و یا لاتر ، داشتن کارت پایان خدمت وظیفه ی عمومی یا داشتن کارت معافیت از سرزی برای آقایان ، عضویت سازمان روانشناسی و مشاوره کشور ، گواهی عدم اعتیاد و … از شرایط اخذ پروانه از سازمان بهزیستی کشور میشد .

چگونگی ثبت مراکز مشاوره بهزیستی ؟

متقاضیان برای ثبت مرکز مشاوره ید به سازمان های مربوطه وسازمان بهزیستی مراجعه نمایند ، انتخاب نام مورد نظر و ارائه مدارک مورد نیاز خواست خود را ثبت کنند . صورت پذیرش مدارک ، نام این مرکز ثبت میشود .

اخذ مجوز مراکز مشاوره از بهزیستی چگونه است؟

برای یافت این مجوز متقاضیان ید ارائه مدارک مورد نیاز و پس از عضویت سازمان نظام مشاوره و روانشناسی کشور و یافت پروانه فعالیت ، آزمون ها و مصاحت بعدی پذیرفته شوند .

شرایط اخذ مجوز مراکز مشاوره از بهزیستی

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۵۴:۴۹ توسط:avije موضوع: نظرات (0)