مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

مدارک لازم برای معافیت کفالت ۹۸ چیست؟

۰٫۰
۰۰

مدارک لازم برای معافیت کفالت ۹۸ چیست؟

مدارک لازم برای معافیت کفالت چیست و پس از تکمبل کردن ، آن ها ید به چه سازمانی ارسال شوند ؟ ید قبل از هرچیز بگوییم که معافیت کفالت انواع مختلفی دارد که مشمولین می توانند داشتن شرایط معافیت کفالت از آن ها استفاده کنند . معافیت کفالت ما ، معافیت کفالت پ و معافیت کفالت سایر بستگان از انواع معافیت های کفالت به حساب می آیند . اما مدارک لازم برای معافیت کفالت چیست ؟ چه کسانی می توانند از معافیت سرزی کفالت بهره مند شوند ؟ برای گرفتن کارت معافیت سرزی کفالت مشمولین ید اطلاعات لازم مورد مدارک لازم برای معافیت کفالت را داشته شند . برای اطلاعات بیشتر زمینه خدمت سرزیئ انواع معافیت ها به مشاوره نظام وظیفه مراجعه فرمائید .

جوانان ید بدانند پس از تمام شدن سن ۱۸ سالگی به سن مشمولیت خواهند رسید و ید تکلیف سرزی خود را روشن کنند . اینکه آن ها می خواهند مراحل اعزام به خدمت خود را انجام دهند یا اینکه می خواهند مورد انواع معافیت ها اطلاعات کسب کرده و به دنل گرفتن معافیت سرزی بروند . افرادی که می خواهند برای اعزام به خدمت اقدام کنند ید پس از وارد شدن به سن ۱۹ سالگی از طریق دفاتر الکترونیک انتظامی یا همان پلیس + ۱۰ خواست خود را ثبت کرده و مدارک لازم برای اعزام به خدمت را آماده کنند .

این افراد پس از مشخص شدن محل اعزام حود و گذراندن ۲ ماه آموزشی به خدمت سرزی می روند . این افراد به مدت ۲۱ ماه ید خدمت کنند . اما این مدت اگرچه به ظاهر طولانی نمی رسد اما تفکر برخی از مشمولین این است که این ۲۱ ماه دوره ی خدمت ضرورت بسیار طولانی است و به هر طریق ممکن تلاش خواهند کرد بتوانند از معافیت های مختلف استفاده کرده و کارت معافیت خود را بگیرند .

مدارک لازم برای معافیت کفالت ما

مدارک لازم برای معافیت کفالت ما مرحله ی اول همان مدارکی اس که لا اشاره کردیم . اما برای گرفتن معافیت کفالت ما مشمولین ید شرایط زیر را دارا شند .

  • شرط اول این است که مشمول ید تنها فرزند پسر مای شد که می خواهد از آن نگهداری و مراقبت بکند . اگر مشمول برا بزرگتر از خود داشته شد نمی تواند از این نوع معافیت کفالت استفاده کند .
  • شرط دوم این است که مشمول ید به سن ۱۹ سالگی برسد بتواند خواست خود را سامانه ی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا ثبت کند .
  • شرط سوم این است که ما مشمول ید بدون همسر شد . یا همسرش قید حیات نشد . یا اینکه از همسر خود جدا شده شد . مشمول صورتتی می تواند مدارک لازم برای معافیت کفالت ما را به سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا تحویل دهد و خواست معافیت کفالت ما را داشته شد که ماش ازدواج مجدد نکرده شد و مجرد شد .
  • شرط چهارم این است که مشمول برای گرفتن معافیت کفالت نید وارد غیبت غیر مجاز شده شد . مشمولین ید نظر داشته شند که ید پس از وزود به سن مشمولیت نسبت به تعیین و تکلیف وضعیت نظام وظیفه ی خود ید اقدام کنند از غیبت کردن جلوگیری شود .

مدارک لازم برای معافیت کفالت ما طلاق گرفته

مدارک لازم برای معافیت کفالت ما طلاق گرفته مرحله اول مدارکی است که لا نیز اشاره کردیم . اما این مدارک مرجله اول فقط برای ثبت خواست معافیت کفالت بوده است . مرحله ی دوم نیز مشمولین ید مدارک لازم برای معافیت کفالت ما طلاق گرفته را آاده کنند . چون این مدارک برای گرفتن معافیت کفالت مورد نیاز است .

مدارک لازم برای معافیت کفالت ما طلاق گرفته مرجله دوم :

  • اصل شناسناهه مشمول به همراه کپی از تمام صفحات آن ( توجه داشته شید که شناسنامه مشمول ید عکس دار شد .)
  • اصل شناسنامه پ و ما و کپی از تمام صفحات آن ها .
  • کپی از صفحه اول شناسنامه براان و خخواهران مشمول .
  • اصل گواهی فوت پ مشمول صورت فوت یا اصل و کپی از طلاق نامه ی ما .
  • کپی از شناسنامه سا خلاصه فوت همسران دیگر ما ( صورتی که ما ازدواج مجدد کرده شد .)
  • دو قطعه عکس تمام رخ ۳*۴ رنگی پس زمینه ی سفید از ما مشمول .
  • یک قطعه عکس تمام رخ ۳*۴ رنگی پشت زمینه ی سفید از خود مشمول .
  • اصل و کپی گواهی آخرین مک تحصیلی مشمول .
  • تکمیل برگه شماره یک یا فرم آخرین وضعیت مشمولین .
  • تکمیل ببرگه شماره ۸ یا ییدیه وضعیت مشمولین .
  • تهیه فیش نکی .

معافیت کفالت ما طلاق گرفته به صورت موقت خواهد بود . یعنی ۳۰ ماه معافیت موقت به مشمول داده خواهد شد . اگر ۳۰ ماه پس از ریخ ثبت طلاق یا فوت همسر ، ما مشمول ازدواج مجدد نکرده شد . هم چنین برا دیگر مشمول به سن ۱۸ سالگی نرسیده شد مشمول می تواند معافیت موقت خود را به معافیت دائم تبدیل کند .

مدارک لازم برای معافیت کفالت ما مطلقه

مدارک لازم برای معافیت کفالت ما مطلقه لا به طور مفصل آورده شده است . مشمولین ید به این نکته توجه داشته شند که حین استفاده از معافیت تحصیلی نیز می توانند از معافیت کفالت بهره مند شوند . هم چنین داشتن برا دیگر لای ۱۸ سال مانع رسیدگی به معافیت کفالت ما خواهد شد . حتی اگر برا ازدواج کرده شد یا به کشوری دیگر مهاجرت کند نیطز نمی تواند دلیل قانع کننده ای برای سازمان نظام وظیفه ی عمومی ناجا شد . مشمولین هم چنین پس از آماده سازی مدارک لازم برای معافیت کفالت ما مطلقه و تقاضای معافیت کفالت ید ظرف یک ماه برای رسیدگی به خواست خود اقدام کنند . غیر این صورت خواست آن ها ملقی خواهد شد . ید پس از آن مراحل اعزام به خدمت خود را انجام داده و به خدمت سرزی بروند .

مدارک لازم برای معافیت کفالت ما برای فرزند دوم

مدارک لازم برای معافیت کفالت ما برای فرزند دوم به این صورت است که فرزند اول بر اساس تشخیص شورای پزشکی نتواند مراقب و نگهدارنده ی ما بوده شد . یا اینکه فرزند اول پس از گرفتن معافیت کفالت فوت شده شد . غیر این صورت ما نمی تواند معافیت کفالت را برای فرزند دوم خود بگیرد مگر موارد خاصی که ذکر خواهیم کرد .

مدارک لازم برای معافیت کفالت ما برای فرزند دوم این است که فرزند اول حال استفاده از معافیت تحصیلی شد . بنابراین این قضیه مانع از معافیت موقت برا دیگر نخواهد بود . مشمول می تواند مدارک لازم برای معافیت کفالت ما برای فرزند دوم خود را آماده کرده و از معافیت موقت استفاده کند .اما این معافیت فقط طول تحصیل برا دیگر معتبر خواهد بود . یععنی پس از اتمام تحصیل برا دیگر ، مشمول ید برای رفتن به خدمت ضرورت مراحل اعزام خود را انجام دهد . هم چنین اگر برا یا براان مشمول به دلیل بیماری معلولیت نتوانند کفالت ما را به عهده بگیرند بر اساس تشخیص شورای پزشکی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا مشمول می تواند به عنوان فزند دوم کفالت ما خود را به عهده بگیرد .

خوانندگان عزیز می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر زمینه معافیت پزشکی ، معافیت تحصیلی ، معافیت ایثارگری و انواع کسری خدمت سرزی ، کسر خدمت جانزی و کسر خدمت نحبگان مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه تماس بگیرند . مشاورین متخصص ما پاسخگوی شما خواهند بود .

مدارک مورد نیاز معافیت

برای گذراندن مراحل معافیت مشمولین به مدارک مشخصی نیاز دارند . مدارک لازم برای معافیت کفالت مرحله ی اول به شرح زیر ممی شد :

  1. تکمیل فرم وضعیت مشمولان .
  2. تکیمل فرم معاینه اولیه مشمولان .
  3. تکیمل فرم واکسیناسیون .
  4. تکمیل فرم آخرین وضعیت مشمولان .
  5. عکس پرسنلی ۳*۴ رنگی از مشمولین پس زمینه سفید .
  6. کارت ملی مشمول و کپی از آن .
  7. شناسنامه ی مشمول و کپی از تمام صفحات آن .
  8. کپی شناسنامه پ و ما مشمول و خواهر و برا .
  9. گواهی مک تحصیلی و کپی از آن .
  10. گواهی اشتغال به خدمت ( برای افرادی که دوران خدمت سرزی می شند و قصد دارند برای معافیت حین خدمت اقدام کنند ) .

این مدارک مرحله اول مورد نیاز خواهد بود . مشمولین ید برای اقدام و آماده سازی مدارک لازم برای معافیت کفالت اول خواست معافیت خود را از طریق دفاتر الکترونیک انتظامی یا همان پلیس + ۱۰ ثبت کرده و مدارک لازم را به سازمان نظام وظیفه بفرستند . مشمولین برای تشکیل کمیسیون دعوت شده و هیئت رسیدگی برای معافیت کفالت تصمیم نهایی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا گرفته خواهد شد . یعنی مشمولین بر اساس رای نهایی شورای رسیدگی می توانند کارت معافیت خود ر ا یافت کنند .

خدمات کلان مرکز مشاوره آویژه زمینه نظام وظیفه

مدارک لازم برای معافیت کفالت ۹۸ چیست؟

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۱۲:۱۲ توسط:avije موضوع: نظرات (0)