مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

شرایط تاسیس خانه کودک چگونه است؟

۵٫۰
۰۲

شرایط سیس خانه کودک

شرایط سیس خانه کودک شامل مواردی میشد که از سوی سازمان های زیربط منتشر میشود . تمام داوطلن و علاقه مندان به سیس خانه کودک یا مهد کودک ید ضمن رعایت این شرایط ، برای سیس خانه کودک اقدام نمایند . ید به این نکته اشاره کرد که شرایط سیس خانه کودک برای هر یک از کارکنان و پرسنل خانه کودک تعریف میشود . که مهم ترین آنها شرایط مربوط به محل مهد کودک و همچنین شرایط موسس خانه کودک میشد . اما شرایط سیس خانه کودک شامل چه مواردی میشد ؟ و چه کسانی میتوانند برای سیس خانه کودک اقدام نمایند ؟ از جمله ی این شرایط میتوان به شرایط عمومی برای موسس و مسئول فنی مهد کودک اشاره کرد . که این موارد شامل اعتقاد داشتن به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان مصرح قانون اساسی ، همچنین داشتن گواهی عدم سابقه ی کیفری و بسیاری موارد دیگر میشد .

از جمله سوالاتی که ره ی شرایط سیس خانه کودک مطرح میشد ، ره ی نوع شرایط سنی کارکنان مهد کودک و همچنین مدارک تحصیلی مورد نیاز برای فعالیت هر کدام از رده های شغلی مهد کودک و … میشد . ادامه توضیحات کاملی ره ی شرایط سیس خانه کودک آورده شده است .

مهمترین شرایط سیس خانه کودک

مهمترین شرایط سیس خانه کودک همان شرایط عمومی و شرایط اختصاصی اعلام شده از سوی سازمان های مربوطه میشد . که این شرایط برای موسس خانه کودک شامل مواردی همچون ؛ گذراندن دوره های آموزشی ، اخذ ییدیه صلاحیت فردی ، بعیت جمهوری اسلامی ایران ، ییدیه روانپزشک معتمد مبنی بر سلامت روانی ، اعتیاد نداشتن به مواد مخ ، نداشته سابقه و داشتن گواهی معافیت و یا پایان خدمت سرزی برای آقایان و داشتن مک کارشناسی و یا لاتر میشد . البته ید به این نکته اشاره کرد که افرادی که دارای مک کاردانی میشند ، میتوانند برای سیس روس مهد ها مناطق کم برخوردار و روسیی اقدام کنند . یکی دیگر از مهمترین شرایط سیس خانه کودک مربوط به شرایط سنی متقاضیان میشد که حتما ید بین محدوده ی سنی بیست شصت سال شد و پس از شصت سالگی ید فرد جایگزین ، معرفی شود .

همانطور که برای موسس خانه کودک شرایطی وجود دارد برای سایر کارکنان مهد کودک ازجمله مربیان نیز شرایط و ضوابط خاصی تعیین شده است . از مهمترین شرایط سیس خانه کودک ، که برای مربیان تعریف شده است : داشتن مک تحصیلی ؛ حداقل دیپلم ؛ و یا مدارک کاردانی و کارشناسی اولویت رشته های کودکیاری ، مربی مهد کودک و … میشد . علاوه بر این موارد از دیگر مهمترین شرایط سیس خانه کودک ید به این مورد اشاره کرد که ؛ صورتیکه موسس آقا شد ، ید مسئول فنی حتما خانم شند و همچنین داشتن مک تحصیلی مرتبط نیز از شرایط مربوط به مسئول فنی خانه کودک میشد .

مدارک لازم برای شرایط سیس خانه کودک

مدارک لازم برای شرایط سیس خانه کودک از طریق سازمان بهزیستی کشور به اطلاع متقاضیان سیس خانه کودک میرسد . هر متقاضی ید زمان تعیین شده نسبت به جمع آوری و ارائه این مدارک اقدام نماید . همانطور که میدانید متقاضیان اخذ مجوز برای سیس خانه کودک ابتدا ید موافقت نامه ی اصولی را یافت کنند . که برای یافت این موافقت نامه نیز ارائه ی مدارکی الزامی میشد . این مرحله مدارک لازم برای شرایط سیس خانه کودک شامل ارائه ی فرم خواست یافت موافقت نامه ی اصولی ، گواهی نامه ی پایان دوره ی آموزشی ، ارائه ی مک تحصیلی و … میشد .

بعد از یافت موافقت نامه ی اصولی ، متقاضی مییست تمام مفاد موجود این موافقت نامه را عملی کند و مجوز ها مدارک لازم را فراهم آورد . مدارکی همچون فرم خواست پروانه ی فعالیت ، ییدیه کارشناس اماکن ره ساختمان خانه کودک ، ییدیه ی اداره بهداشت ، شماره ثبت مهد کودک از سازمان ثبت شرکت ها ، مک تحصیلی ، کارت ملی ، شناسنامه ، چند قطعه عکس پرسنلی و کارت پایان خدمت سرزی و یا کارت معافیت از سرزی از دیگر مدارک لازم برای شرایط سیس خانه کودک جز مدارک مورد نیاز برای یافت مجوز سیس خانه کودک میشند .

مرجع تعیین شرایط سیس خانه کودک

مرجع تعیین شرایط سیس خانه کودک سازمان بهزیستی کشور میشد و علاقه مندان به سیس خانه کودک برای اطلاع از این شرایط تنها ید به اطلاعیه ها و مصوت این سازمان توجه نمایند . چرا که نظارت بر اداره ، سیس و همچنین انحلال مهد های کودک تحت نظر این سازمان میشد . متقاضیان سیس خانه کودک مییست برای اطلاع از این شرایط به سامانه ی اینترنتی سازمان بهزیستی اسن یا شهر خود مراجعه نمایند . البته بسیاری سایت های دیگر نیز دسترس میشند که اطلاعات مربوطه را اختیار متقاضیان قرار میدهند و این کار را برای متقاضیان راحت تر میکند . اما قابل اعتماد ترین مرجع اینترنتی ، سایت سازمان بهزیستی میشد . نهایت متقاضیان میتوانند برای اخذ اطلاعات دقیق تر و جزئیات از طریق مراجعه حضوری به سازمان بهزیستی ابهامات خود را برطرف کنند . پس قابل اعتماد ترین مرجع تعیین شرایط سیس خانه کودک ، همان سازمان بهزیستی میشد .

نکات شرایط سیس خانه کودک

نکات شرایط سیس خانه کودک شامل تهیه ی تمام مدارک مورد نیاز برای سیس خانه کودک و همچنین رعایت کلیه ی شرایط اعلام شده از سوی سازمان های مربوطه میشد . اگر بخواهیم برخی از این نکات شرایط سیس خانه کودک را برشمریم علاوه بر شرایط عمومی اعلام شده ، ید مواردی مانند الزامی بودن داشتن مک کارشناسی مرتبط برای مسئول فنی ، خانم بودم موسس و یا مسئول فنی ، خانم بودن کلیه مربیان ، داشتن سابقه کار مرتبط و یا یافت گواهی نامه مربوط به گذراندن دوره های آموزشی را ذکر کنیم . از دیگر مواردی که ید به آن توجه کرد ترتیب و ترکیب پرسنل میشد . که تعداد هر یک از کارکنان ید مطابق اسندار ها شد . به طور مثال به ازای هر ده نفر کودک شیرخوار و یا هر ۱۵ کودک نوپا حضور یک مربی الزامی میشد .

نکته دیگر این است که زمانی که موافقت نامه ی اصولی برای متقاضی صا میشود به معنای اجازه فعالیت خانه کودک نمیشد . بلکه این موافقت نامه شامل بند ها و مواردی میشد که متقاضی ید آنها را عملی کند . لازم به ذکر است که برای این کار تنها یک سال به موسس مهلت داده خواهد شد و ید پایان مهلت یکساله تمام موارد را عملی کند . اگر متقاضی پایان این مهلت یکساله نتواند بند های موافقت نامه را اجرایی کند میتواند تنها برای یک ر و به مدت شش ماه آن را تمدید کند . پس از به انجام رساندن مفاد موافقت نامه و یافت ییدیه های لازم پروانه فعالیت به نام موسس صا خواهد شد . ید توجه شود که این پروانه فعالیت نیز تنها سه سال دارای اغتر میشد و پس از آن ید نسبت به تمدید آن اقدام شود .

سوالات متداول

مرجع تعیین شرایط سیس خانه کودک کیست ؟

شرایط سیس خانه کودک از سوی سازمان بهزیستی کشور اعلام میشود و تنها منبع معتبر تعیین شرایط همین سازمان میشد .

نحوه ی صدور مجوز سیس خانه کودک چگونه است ؟

متقاضی سیس خانه کودک ابتدا ید نسبت به یافت موافقت نامه اصولی اقدام کند پس از یافت این موافقت نامه ید بندهای آن را اجرایی کند و نهایت مجوز سیس خانه کودک صا میشود .

مدارک لازم برای سیس خانه کودک چیست ؟

گواهی عدم اعتیاد ، گواهی عدم سابقه کیفری ، گواهی سلامت روانی و جسمی ، کارت ملی ف شناسنامه ، مک تحصیلی کارشناسی و گواهی گذراندن دوره های آموزشی مربوطه مدارک لازم برای سیس خانه کودک میشد .

شرایط سیس خانه کودک چگونه است؟

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۵۲:۲۳ توسط:avije موضوع: نظرات (0)