مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

اخذ مجوز مهد کودک چگونه است؟

۵٫۰
۰۱

اخذ مجوز مهد کودک

اخذ مجوز مهد کودک شامل چندین مرحله ی مختلف میشد که متقاضیان مییست تمام این مراحل را طی نمایند . توجه به اینکه مهد کودک محلی برای رشد فکری و روانی و همچنین محلی برای ارتقا مهارت های اجتماعی کودکان میشد قوانین و مقررات بسیارو گاه سختی برای اخذ مجوز مهد کودک تنظیم شده است این مهم بهترین شرایط و تحت نظر اصلح ترین افراد به وقوع بپیوندد . بسیاری افراد انگیزه های متفاوت ؛ اعم از ایجاد آمد و یا علاقه شخصی به این حوزه ، اقدام به سیس و اخذ مجوز مهدکودک مینمایند . متقاضیان سیس مهد کودک ممکن است این مسیر سوالاتی همچون مک تحصیلی مورد نیاز ، تعداد پرسنل ، سرمایه ی لازم برای سیس مهد کودک ، انواع مهد کودک و بسیاری سوالات دیگر مواجه شوند برای این منظور یافت مشاوره از مشاوران ما میتواند کارساز شد .

ادامه ی این متن سعی میکنیم به مراحل مختلف اخذ مجوز مهد کودک و پاسخ بسیاری از سوالات مرتبط این موضوع بپردازیم .

شرایط اخذ مجوز مهد کودک

شرایط اخذ مجوز مهد کودک برای موسس و مسئول فنی مهد کودک و همچنین مربیان شامل یکسری شرایط عمومی و تعدادی شرایط اختصاصی میشد . از جمله شرایط اخذ مجوز مهد کودک که تحت عنوان شرایط عمومی بیان میشوند میتوان به مواردی همچون بعیت جمهوری اسلامی ایران ، عدم سوء پیشینه ی کیفری ، عدم اعتیاد به مواد مخ ، داشتن ییدیه صلاحیت فردی ، داشتن مک پایان خدمت برای آقایان ، برخورداری از سلامت جسم و روان و اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان مصرح قانون اساسی کشور اشاره کرد . از دیگر شرایط اخذ مجوز مهد کودک داشتن مک تحصیلی کارشناسی و یا لاتر برای موسس و مسئول فنی مهد کودک میشد . صورت نداشتن مک کارشناسی متقاصیان مک کاردانی میتوانند برای اخذ مجوز روس مهدها اقدام نمایند .

ذکر این نکته الزامی است که موسس و مسئول فنی مهدکودک علاوه بر مفاد مربوط به شرایط عمومی ید دوره های آموزشی مربوطه را نیز بگذراند . یکی از مهمترین شرایط اخذ مجوز مهد کودک این است که چنانچه موسس مهد کودک آقا شد ید مسئول فنی که به سازمان بهزیستی معرفی میکنند ، خانم شد . همچنین مک تحصیلی مسئول فنی مهد کودک ید کارشناسی یکی از رشته های زیر شد : مک کارشناسی رشته ی پیش دبسنی ، روانشناسی ، علوم تربیتی ، مددکاری اجتماعی ، مشاوره و راهنمایی ، مدیریت آموزشی و آموزش ابتدایی و کودکیاری ، علوم قرآنی و الهیات . یا داشتن صد ساعت کارورزی مهد کودک ها برای اخذ مجوز مهد کودک الزامی میشد .

مراحل اخذ مجوز مهد کودک

مراحل اخذ مجوز مهد کودک برای کلیه ی متقاضیانی که تمایل به فعالیت این حوزه دارند از سوی سازمان ها و نهاد های مربوطه از جمله بهزیستی مطرح میشود . اولین مرحله کسب اطلاعات ره مهدکودک و انواع مختلف آن میشد . متقاضیان اخذ مجوز مهد کودک پس از آنکه نوع مهد کودک خود را تعیین نمودند هر کدام از پرسنل مثلا موسس و مسئول فنی مهد کودک ید آموزش های لازم و مرتبط ردیف شعلی خود را کسب نمایند . و پس از گذراندن دوره ی آموزشی مک معتبر یافت نمایند . از مهمترین مراحل اخذ مجوز مهد کودک یافت موافقت نامه ی اصولی میشد . این موافقت نامه واقع مراحلی را پیش روی متقاضیان قرار داده که ید طول یکسال طی شود . از جمله ی این مراحل میتوان به تهیه ی ساختمان مهد کودک ، آماده کردن پرسنل و یافت مجوزهای لازم اشاره کرد .

نکته ی بسیار مهم این است که متقاضیان میتوانند بعد از پایان مهلت یک ساله این موافقت نامه را به مدت شش ماه و تنها برای یک ر تمدید نمایند . بعد از اخذ موافقت نامه ید به برآورد هزینه ها و تهیه ی امکانات مورد نیاز مهد کودک پرداخته شود . این امکانات شامل وسایل زی ، لوازم آموزشی و … میشد . آخرین مرحله از مراحل اخذ مجوز مهد کودک پس از به انجام رساندن همه ی موارد منج موافقت نامه اخذ پروانه ی فعالیت میشد . این پروانه اجازه ی فعالیت به مدت سه سال را به متقاضیان میدهد .

چگونگی اخذ مجوز مهد کودک

چگونگی اخذ مجوز مهد کودک یکی از سوال های فراوانی است که ذهن علاقه مندان به سیس مهد کودک را گیر میکند . برای این کار متقاضیان ید زمان اعلام شده به سازمان بهزیستی اسن خود مراجعه نمایند . متخصصان این حوزه طبق مراحل گفته شده پاراگراف قبل متقاضیان را برای چگونگی اخذ مجوز مهد کودک راهنمایی میکنند . پس از یافت پروانه های فعالیت و موافقت نامه ی اصولی زمان آن فرا میرسد که متقاضی امکانات و لوازم لازم را بر اساس نوع مهد کودکی که نظر داشته ، فراهم کند . ذکر این نکته الزامی است که انواع مختلف مهد کودک شامل مهد کودک قرآنی ، مهد کودک دو زنه ، آدینه مهد ، روس مهد و … میشد . که هر یک از این مهد کودک ها نیازمند امکانات و تجهیزات خاص خود میشند که موسس ید نظر بگیرد .

نهایت پشت سر گذاشتن تمام این مراحل مجوز فعالیت برای متقاضی صا میشود .ید به این نکته توجه کرد که این مجوز تنها برای زمان سه سال صا میگردد و پس از آن متقاضی ید نسبت به تمدید مجوز اقدام شود . مرحله نهایی برای کسب آمد ، به دست آوردن اعتماد والدین برای سپردن فرزندانشان به مهد کودک میشد . توجه به اینکه بخش عمده ی شخصیت و مهارت های کودکان این محیط شکل میگیرد لذا ید به کارگیری بهترین متد روانشناسی ، زیهای فکری و به طور کلی زی ها و آموزش های اسندارد شکوفا شدن استعداد و توانایی های کودکان کوشید . این امر به خودی خود عث جلب اعتماد والدین و لا رفتن رتبه ی مهد کودک میشود که نهایت سود دهی بیشتری برای موسس همراه خواهد بود .

نکات مهم اخذ مجوز مهد کودک

نکات مهم اخذ مجوز مهد کودک شامل مواردی ازجمله داشتن شرایط عمومی و اختصاصی برای مربیان ، موسس و مسئول فنی مهد کودک میشد . هر یک از پرسنل ید مطابق قوانین مک و سابقه کار مرتبط داشته شند . یکی از نکات مهم اخذ مجوز مهد کودک شرایط سنی کارکنان میشد که اغلب ید بین سن بیست شصت سال شد . شای مهم ترین مسئله ای که هر موسس مهد کودک ید نظر بگیرد این است که ابتدا ید به شناختی از روحیات و خصوصیات شخصی خود برسد . چرا که سیس مهد کودک نیز مانند هر کار دیگر سختی ها و مشکلات خود را دارد اگر فردی علاقه به این عرصه وارد نشود آینده دلسرد خواهد شد . بنابراین به متقاضیان توصیه میشود ابتدا از مشقات این حرفه اطلاعات کامل داشته شند و علاقه و پشتکار برای رسیدن به هدف خود تلاش کنند .

سوالات متداول

شرایط گرفتن مجوز مهد کودک چیست ؟

عدم سو پیشینه ، عدم اعتیاد به مواد مخ ، اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان پذیرفته شده ی کشور از مهم ترین شرایط گرفتن مجوز مهد کودک میشد .

صدور مجوز مهد کودک چگونه است ؟

صدور مجوز مهد کودک چند مرحله صورت میگیرد . که شامل یافت گواهی داشتن سابقه مرتبط ، اخذ موافقت نامه ی اصولی به مدت یکسال ، عملی کردن مفاد موافقت نامه طول یک سال و نهایت اخذ مجوز مهد کودک .

چگونگی سیس مهد کودک ؟

متقاضیان برای سیس مهد کودک ید داشتن تمامی شرایط عمومی و اختصاصی نسبت به یافت گواهی نامه موقت اقدام نمایند و عملی کردن مفاد این گواهی نامه اقدام به سیس مهد کودک نمایند .

اخذ مجوز مهد کودک چگونه است؟

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۱۰:۴۹ توسط:avije موضوع: نظرات (0)