مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

ثبت نام رشته حقوق بدون کنکور ۹۸

به این مطلب امتیاز دهید

رشته حقوق بدون کنکور یکی از پر مخاطب ترین رشته ها دانشگاه های آزاد ، پیام نور و علمی کاربردی می شد . واقع رشته حقوق میان تمام رشته های زیر مجموعه گروه علوم انسانی نسبت به قی رشته ها توجه ویژه تری را به خود اختصاص داده است . رشته حقوق بدون کنکور علارغم ظرفیت لای پذیرش دانشگاه ها ، بخوبی به داوطلن شناسانده نشده است و هنوز اطلاعات زیادی ره رشته حقوق بدون کنکور وجود دارد که ید مفصلا مورد آن ها توضیحاتی را ارائه کنیم . کدام دانشگاه ها رشته حقوق بدون کنکور ارائه می دهند ؟ این اولین سوالی است که پیرامون رشته حقوق بدون کنکور ید مطرح کرد که جواب آن را بند اول مختصرا دادیم . دانشگاه های پیام نور ، علمی کاربردی و آزاد جز عمده دانشگاه هایی می شند که رشته حقوق بدون کنکور را ارائه می دهند .


بیشتر بخوانید: رشته های غیر حضوری دانشگاه علمی کاربردی


پذیرش چه مقطع هایی برای رشته حقوق بدون کنکور است ؟

جواب به این سوال برای دانشگاه های مختلف متفاوت است . به عنوان مثال دانشگاه علمی کاربردی از آنجایی که تنها مقاطع کاردانی و کارشناسی را پوشش می دهد ، فقط همین دو مقطع رشته حقوق بدون آزمون ورودی پذیرش دارد که آن هم معیار پذیرشش برای دوره کاردانی و کارشناسی پیوسته معدل مک دیپلم شخص ، و برای دوره کارشناسی نا پیوسته معدل مقطع قبل یعنی همان کاردانی می شد . برای ادامه تحصیل بدون کنکور مقطع ارشد شرایط اندکی متفاوت می شد و تنها دانشگاهی که مستقیما بدون آزمون ورودی و حتی نظر گرفتن شرایط خاصی مقطع کارشناسی ارشد رشته حقوق پذیرش می کند دانشگاه پیام نور می شد که ادامه توضیحات مربوط به آن را نیز شرح می دهیم .


بیشتر بخوانید: ثبت نام بدون کنکور هنر


شرایط ثبت نام رشته حقوق بدون کنکور

شرایط ثبت نام رشته حقوق بدون کنکور همانطور که اشاره شد برای دانشگاه ها و مقاطع مختلف متفاوت می شد . به عنوان مثال شرایط ثبت نام رشته حقوق بدون کنکور تنها برای بعضی از دانشگاه های سراسری تعریف می شود . به عنوان مثال دانشگاه های روزانه هیچ مقطعی بدون کنکور رشته حقوق پذیرش ندارند مگر مقطع ارشد که از طریق استعداد های خشان تنها امکان پذیر است و آن هم همان دانشگاهی که شخص کارشناسی خود را گذرانده است . دانشگاه های شنه تنها رشته حقوق اسلامی و فقه پذیرش بدون آزمون صورت می گیرد . همچنین پردیس ها ( مجازی و خود گردان ) رشته های حقوق مقطع کاردانی و کارشناسی بدون کنکور پذیرش می کنند . اما دانشگاه های غیر انتفاعی مقطع کاردانی فقط حقوق قضایی بدون آزمون است و مقطع کارشناسی حقوق اسلامی و فقه بدون آزمون است .


بیشتر بخوانید: مشاوره ثبت نام بدون کنکور ارشد


دانشگاه پیام نور و رشته حقوق بدون کنکور

خصوص شرایط ثبت نام رشته حقوق بدون کنکور دانشگاه پیام نور ید گفت که این دانشگاه کلا مقطع کاردانی پذیرش ندارد . اما خصوص شرایط ثبت نام رشته حقوق بدون کنکور مقطع کارشناسی برای دانشگاه پیام نور ید گفت که ثبت نام برای گرایش های فقه ، حقوق ، منی حقوق اسلامی ، حقوق اسلامی و فقه بدون آزمون ورودی امکان پذیر است و داوطلن نیازی به دادن کنکور ندارد . یک نکته که جا دارد اینجا به آن اشاره شود این است که هیچ کدام از دانشگاه های کشور بدون آزمون ورودی مقطع کاردانی پیوسته رشته حقوق دانشجو نمی پذیرد و تنها راه برای افراد علاقه مند به این رشته این است که بدون آزمون وارد مقطع کاردانی نا پیوسته دانشگاه جامع علمی کاربردی شوند .


بیشتر بخوانید: پذیرش دانشگاه آزاد بدون کنکور چه شرایط و مراحلی دارد ؟


برای اطلاع دقیق از شرایط ثبت نام رشته حقوق بدون کنکور آویژه

  • مشاوره برای بدون کنکور دولتی
  • لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری
  • مشاوره برای بدون کنکور ریاضی
  • رشته حقوق بدون کنکور
  • رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد تهران
  • دفترچه رشته های بدون کنکور
  • رشته پرسری بدون کنکور
  • ثبت نام کنکور سراسری
  • لیست رشته های بدون کنکور
  • رشته های بدون کنکور سازمان سنجش
  • لیست رشته های بدون کنکور
  • رشته های بدون کنکور تجربی

بیشتر بخوانید: مشاوره ثبت نام برای بدون کنکور کارشناسی


شرایط ثبت نام رشته حقوق بدون کنکور دانشگاه آزاد

شرایط ثبت نام رشته حقوق بدون کنکور دانشگاه آزاد را بصورت کلی برای شما شرح می دهیم . دیگر شرط معدل جز شرایط ثبت نام رشته حقوق بدون کنکور دانشگاه آزاد نمی شد و از این حیث دانشگاه آزاد پذیرفته شدن را برای متقاضیان رشته حقوق بدون کنکور دانشگاه آزاد ساده کرده است و این صورت تمامی متقاضیان گروه های علوم انسانی ، علوم تجربی و ریاضی و فیزیک فارق تحصیل شده اند می توانند برای پذیرش رشته حقوق دانشگاه آزاد بدون آزمون ورودی اقدام کنند . ید این نکته را مورد یید قرار دهیم که متقاضیانی که خواسر ورود به مقطع کارشناسی پیوسته حقوق دانشگاه آزاد می شند ید اگر دارای دیپلم نظام قدیم هستند حتما مک پیش دانشگاهی نیز داشته شند و آن را ارائه دهند . دانشگاه آزاد سالانه تحت عنوان ورودی مهر و بهمن ماه دو نوبت پذیرش دارد .


بیشتر بخوانید: شرایط پذیرش دانشگاه آزاد


برای مقطع ارشد رشته حقوق دانشگاه آزاد، شرایط پذیرش چطور می شد ؟

شرایط ثبت نام رشته حقوق بدون کنکور دانشگاه آزاد مقطع ارشد بسیار متفاوت می شد . بصورت معمول دانشگاه آزاد برای پذیرش مقطع کارشناسی ارشد معیار را آزمون ورودی قرار داده است و تنها از یک روش می توان بدون دادن آزمون به مقطع کارشناسی ارشد وارد شد ، و آن این می شد که دانشجوی متقاضی جز استعداد های خشان دانشگاه معرفی شود . برای اینکه دانشجوی مقطع کارشناسی دانشجوی استعداد خشان معرفی شود یک سری معیار ها تعیین گردیده است که دانشجو ید آن ها را همه هم پوشش دهد . دانشجوی استعداد خشان تنها همان دانشگاه مقطع کارشناسی خود می تواند بدون آزمون وارد دوره ارشد شود . برای جزئیات بیشتر و بهه مند شدن از مشاوره تحصیلی کارآمد بهتر است زود تر کارشناسان مرکز مشاوره آویژه .


بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور


شرایط ثبت نام رشته حقوق بدون کنکور علمی کاربردی

شرایط ثبت نام رشته حقوق بدون کنکور علمی کاربردی به نسبت دیگر دانشگاه ها ساده تر می شد . برای پذیرش مقطع کاردانی تنها داشتن مک دیپلم و برای پذیرش کارشناسی تنها داشتن کاردانی کفایت می کند و حتی معدل مقطع قبلی مورد ارزیابی قرار نمی گیرد ، اما قبلا معدل یکی از معیار های ارزیابی بود . شرایط ثبت نام رشته حقوق بدون کنکور علمی کاربردی همانند دیگر رشته های این دانشگاه می شد و شرایط لازم بصورت کامل دفترچه علمی کاربردی برای هر دو مقطع کارشناسی و کاردانی لیست شده است .


بیشتر بخوانید: ثبت نام بدون کنکور وزارت بهداشت


تنوع گرایش ها

یکی از چیز هایی که متقاضیان را برای ثبت نام بدون کنکور دیگر دانشگاه ها رشته حقوق عاجز می کند عدم تنوع گرایش رشته حقوق دیگر دانشگاه ها می شد . اما این مشکل دانشگاه علمی کاربردی اصلا به چشم نمی خورد ، زیرا هر دو مقطع کارشناسی و کاردانی ، دانشگاه جامع علمی کاربردی لیست کاملی از گرایش های مختلف رشته حقوق را ارائه می دهد دست متقاضیان برای انتخاب گرایش های مختلف رشته حقوق ز می شد و تنوع کافی رویرو می شوند . مثلا مقطع کاردانی گرایش هایی همچون : مشاوره حقوق اصناف ، ارشاد و معاضدت قضایی ، امور ضابطین قضایی ، حقوق ثبتی ، خدمات قضایی ، دستیاری قضایی و … و مقطع کارشناسی : ارشاد امور کیفری ، ارشاد امور مدنی ، حقوق ثبتی ، دستیاری قضایی امورات مدنی و کیفری و … ارائه می شود .


بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی


شرایط ثبت نام رشته حقوق بدون کنکور دانشگاه آزاد کرج

شرایط ثبت نام رشته حقوق بدون کنکور دانشگاه آزاد کرج تفاوتی شرایط حاکم دیگر واحد ها دانشگاه آزاد پذیرش دانشجو رشته حقوق ندارد . همچنین از نکات حائز اهمیت شرایط ثبت نام رشته حقوق بدون کنکور دانشگاه آزاد کرج همانطور که گفتیم برای مقطع کارشناسی پیوسته این می شد که متقاضی اگر دارای مک دیپلم سه ساله نظام قدیم می شد لازم است که دارای مک پیش دانشگاهی نیز شد و همزمان آن را به دانشگاه ارائه دهد .


بیشتر بخوانید: پذیرش بدون کنکور دانشجو رشته های : مامایی هوشبری اق عمل تکنسین دندان علوم آزمایشگاهی


برای ثبت نام بدون کنکور رشته حقوق ما

  • دانشگاه بدون کنکور
  • دفترچه راهنمای ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد
  • اعلام نیج دانشگاه آزاد بدون کنکور
  • ثبت نام بدون آزمون کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد
  • کارشناسی بدون کنکور
  • مهلت ثبت نام دانشگاه آزاد
  • پیام نور بدون کنکور
  • ثبت نام بدون کنکور پیام نور
  • ثبت نام دانشگاه بدون کنکور
  • شرایط ورود به دانشگاه بدون کنکور
  • پزشکی بدون کنکور
  • معماری بدون کنکور
  • دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور
  • ثبت نام رشته های بدون کنکور
  • لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد

بیشتر بخوانید: پذیرش دانشجو بدون کنکور دانشگاه تهران و صنعتی شریف


پذیرش ارشد بدون کنکور حقوق دانشگاه کرج چطور است ؟

جواب سوال استعداد های خشان می شد . دانشجویی که زمان اتمام ترم ششم بیش از سه چهارم واحد هایی که برای کارشناسی تعریف شده را گذرانده شد و معدلی که آن زمان ساخته لای ۱۷ شد و بتواند تمام واحد های خود را ۸ ترم پاس کند بدون هیچ ترم مشروطی ، دانشجوی استعداد خشان شناخته می شود ، و به او این امتیاز را می دهند که همان دانشگاه بدون آزمون مقطع ارشد حقوق پذیرفته شود .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره تحصیلی آویژه
برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه فرمایید

این راس مرکز مشاوره تحصیلی آویژه خدمات متنوعی را زمینه مشاوره تلفنی انتخاب رشته کنکور به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

ثبت نام رشته حقوق بدون کنکور ۹۸


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۲۵:۲۱ توسط:avije موضوع: نظرات (0)