مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

شرایط وثیقه سربازی برای مشمولان خدمت

به این مطلب امتیاز دهید

وثیقه سرزی چیست ؟ قوانین و شرایط وثیقه سرزی برای مشمولان خدمت به چه صورتی خواهد بود ؟ خروج از کشور چه سنی نیاز به وثیقه سرزی یا مجوز از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا ندارد ؟ آیا مشمولینی که خارج از کشور تحصیل می کنند اجازه تردد به داخل کشور را به طور سالانه دارند یا خیر ؟ مشمولین حین تحصیل داشتم معافیت تحصیلی از چه سفرهایی می توانند استفاده کنند ؟ آیا مقدار وثیقه سرزی برای سفرهای گوناگون متفات خواهد بود ؟ شرایط کلی مشمولین برای خروج از کشور چیست ؟ آیا مشمولینی که دارای معافیت تحصیلی هستند می توانند بدون گذاشتن وثیقه سرزی از کشور خارج شوند ؟ آیا سرزان نظام وظیفه حق خروج از کشور را دارند یا خیر ؟ صدور مجوز برای این افراد چگونه صا خواهد شد ؟ وثیقه سرزی برای این افراد به چه صورت خواهد بود ؟

شرایط کلی مشمولان برای خروج از کشور کدام است؟

وثیقه سرزی برای چه کسانی گذاشته می شود ؟ تمدید وثیقه سرزی چگونه خواهد بود ؟ چه موارد ضبط وثیقه صرزی صورت می گیرد ؟ افرادی که قصد ادامه تحصیل خارج از کشور را دارند می توانند از معافیت تحصیلی استفاده کرده و گذاشتن وثیقه سرزی از کشور خارج شوند ؟ میزان وثیقه سرزی برای خروج از کشور چه مقداری خواهد بود ؟ آیا مقدار وثیقه سرزی برای مقاطع مختلف تغییر می کند ؟ افرادی که کسری خدمت دارند می توانند گذاشتن وثیقه سرزی از کشور خارج شوند ؟

این سوالات ذهن بسیاری از مشمولینی که قصد ادامه تحصیل کشورهای دیگر یا قصد سفر به خارج از کشور قبل از پایان خدمت سرزی دارند را به خود مشغول کرده است . ما این مقاله به تمامی این سوالات پاسخ خواهیم داد . محتوای این مقاله به مشمولین کمک خواهد کرد مورد تمام قوانین و ضوابط سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا ارتط وثیقه سرزی و خروج از کشور مشمولین اطلاعات جامعی را بدست آورند .

هر فرد ذکوری که به سن ۱۸ سال تمام می رسد و وارد سن ۱۹ سالگی می شود مشمول خدمت وظیفه عمومی خواهد شد . بنابراین ید مراحل اعزام به خدمت خود را انجام دهد . از طرفی برخی از افراد تمایل دارند از کشور خارج شده و کشورهای دیگر ادامه تحصیل دهند . این افراد ید تمامی قوانین و شرایط خروج از کشور را مطالعه کنند و نسبت به تمامی مراحل خروج از کشور مشمولین اطلاعات جامع و کاملی را بدست آورند .

میزان وثیقه سرزی

میزان وثیقه سرزی به آن مقدار از وثیقه و پولی گفته می شود که مشمولین برای خروج از کشور به هر دلیلی ید پرداخت کند . این میزان وثیقه سرزی به طور امانت نزد سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا قرار می گیرد . واقع بعد از زگشت مشمولین از سفر این وثیقه به مشمولین زگردانده می شود . اینجا قصد داریم راجع به شرایط و ضوابط کلی مشمولین برای خروج از کشور صحبت کنیم .

مشمولین برای خروج از کشور ید شرایط زیر را دارا شند :

  • مشمولین ید فاقد هیچ گونه غیبت غیر موجه شند .
  • این مشمولین ید دارای معافیت تحصیلی شند و وضعیت سی و تحصیلی آن ها کاملا مشخص شد .
  • مشمولین ید سنوات اولیه تحصیلی خود شند بتوانند از کشور خارج شوند . موارد دیگر مشمولین می توانند هم چنین دارای مجور سنوات ارفاقی نیز شند .
  • مشمولینی که تحصیل آن ها به پایان رسیده است می توانند مجوز خروج از کشور را بگیرند .
  • ید توانایی گذاستن میزان وثیقه سرزی را که توسط سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا مقرر گردیده را داشته شند .
  • دانش آموزان نیازمند ارائه ی گواهی اشتغال به تحصیل بوده و برای دانشجویان خواست مجوز خروج موقت از کشور صا گردد .

برای اطلاع دقیق از شرایط خروج از کشور ما

  • پس گرفتن وثیقه خروج از کشور

  • شرایط خروج از کشور پسران زیر ۱۸ سال
  • ضبط وثیقه سرزی
  • مراحل خروج از کشور دانشجویان
  • وثیقه خروج از کشور برای تفریح
  • شرایط خروج از کشور برای ادامه تحصیل
  • استرداد وثیقه خروج از کشور
  • سن خروج از کشور برای پسران
  • شرایط خروج از کشور برای مشمولین فارغ التحصیل

  • مراحل معافیت تحصیلی خارج از کشور
  • خروج از کشور سرزان

میزان وثیقه سرزی برای سفرهای گوناگون متفاوت است . این مسئله مهم خواهد بود که مشمولین از میزان وثیقه سرزی شرایط مختلف مطلع شند . ادامه گذاشتن چه میزان وثیقه سرزی برای هدف های مختلف را مفصل توضیح خواهیم داد . افراد نخبه ای که از سوی بنیاد نخبگان نیروهای مسلح معرفی می شوند دادن تعهد کتبی از سوی خانواده می توانند از کشور خارج شوند . این افراد نیاز به گذاشتن وثیقه سرزی یا ضمانت نکی ندارند . خروج دانشجویان برای فرصت مطالعاتی ، کنفرانس ها برای ارائه مقالات و نیز سایر سفرهای علمی دانشجویان حال تحصیل دانشگاه های داخل کشور نیازمند ۸ میلیون تومان نقد یا ضمانت نامه نکی می شد .

سفرهای زیارتی از جمله عتت عالیات ، حج تمتع و عمره اگر هماهنگی سد عمره دانشجویی شد نیازممند ضمانت از سوی این سد خواهد بود . غیر این صورت گذاشتن ۳ میلیون تومان وثیقه کفایت می کند . خارج شدن مشمولین برای ادامه تحصیل مقاطع کارشناسی ارشد و مقاطع لاتر نیازمند ۲۰ میلیون وجه نقد یا ضمانت نامه نکی می شد . دانشجویان بتوانند برای ادامه تحصیل از کشور خارج شوند .

آن دسته از فرزندان مامورین دولت که خارج از کشور مشغول به کار هستند یید وزارت امور خارجه و ارائه تضمین از سوی سازمان مربوطه این افراد بدون پرداخت وجه نقد مجوز خروج از کشور را خواهند داشت . براساس قوانین سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا سفرهای مرتبط دوره های مشترک نیز نیازمند ۱۵ میلیون وجه نقد می شد . سایر موارد نیز طبق ضوابط و قوانین سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا میزان وثیقه سرزی ۱۵ میلیون تومان می شد .

قانون وثیقه سرزی

قانون وثیقه سرزی برای سفرهای گوناگون متفاوت خواهد بود . همانطور که لا نیز توضیح دادیم قانون وثیقه سرزی و میزان وثیقه سرزی سفرهای مختلف فرق می کند . این قوانین شامل فرآیند خاصی است که مشمولین ید این فرآیند را طی کرده بتوانند از کشور خارج شوند . ما اینجا قصد داریم راجع به مراحل و فرآیند رسیدگی به خواست خروج از کشور مشمولین توضیحات جامعی را اختیار شما عزیزان بگذاریم .

مرحله اول مشمولین ید گواهی اشتغال به تحصیل خود را ( دانش آموزی یا دانشجویی) به همراه میزان وثیقه ی مرتبط سفر خود را به سازمان نظام وظیفه محل سکونت خود یا محل دانشگاهی خود ارائه دهد . مرحله بعد سامانه وظیفه عمومی مجوز خروج مشمول را صا کرده و به پلیس گذرنامه ناجا ارسال می کند .

مرحله آخر گذرنامه مشمول توسط پلیس گذرنامه ناجا صا یا تمدید خواهد شد .

شرایط وثیقه سرزی

شرایط وثیقه سرزی برای افرادی که تصمیم به ادامه تحصیل خارج از کشور ر دارند یا برای انواع سفرهای مختلف قصد خروج از کشور را دارند متفاوت خواهد بود . همچنین این نکته نیز ضروری است که مشمولین ید بدانند شرایط وثیقه سرزی این گونه خواهد بود که برای استفاده از معافیت تحصیلی و گرفتن مجوز خروج از کشور برای سفرهای مختلف ید مبلغی بین ۳ ۲۰ میلیون تومان به عنوان وثیقه خدمت سازمان نظام وظیفه عمومی قرار هند . انواع سفرهایی که مشمولینی که معافیت تحصیلی به سر می برند می توانند از آن استفاده کنند شامل : سفرهای علمی ، سفرهای سیاحتی ( غیر علمی ، غیر زیارتی ) ، سفرهای زیارتی ( حج عمره و واجب ، عتت عالیات ) ، سفرهای مطالعاتی ، سفرهای ورزشی ، دوره های مشترک و سفرهای کاری / ماموریتی می شد .

دیگر موارد مربوط به خروج از کشور مشمولان سرزی

  • خروج از کشور مشمولین فارغ التحصیل
  • خروج از کشور مشمولین غایب
  • خرید سرزی
  • شرایط تردد مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور
  • تردد مشمولان خارج از کشور
  • مهر خروج مشمولین خارج از کشور
  • وثیقه سرزی برای خروج از کشور
  • اجازه خروج از کشور
  • خروج از کشور چه سنی نیاز به مجوز از سازمان وظیفه عمومی ندارد
  • وثیقه ملکی برای خروج از کشور
  • نظام وظیفه خروج از کشور

وثیقه سرزی برای خروج از کشور

وثیقه سرزی برای خروج از کشور به منظور انجام سفرهای مختلف می تواند متغیر شد . میزان این وثیقه نیز همان طور که لا گفته شد شرایط متفاوتی از مشمولین یافت می شود . مدت خروج برای سفرهای علمی هدف شرکت کارگاه ها و کنفرانس های مرتبط رشته مشمولین بر اساس قوانین سازمان نظام وظیفه تمامی مقاطع برای مقالات و کنفرانس ها ۳۰ روز ولی برای کارگاه ها و دوره های آموزشی ۴۵ روز می شد . وثیقه ی این سفر ها همانطور که لا نیز گفته شد ۸ میلیون تومان وجه نقد یا ضمانت نامه ی نکی می شد .

سفرهای سیاحتی از جمله سفرهایی است که نیازمند وثیقه سرزی برای خروج از کشور می شد . مشمولین برای رفتن به این سفرها به هیچ عنوان نید وارد غیبت شده شند . حداکثر مدت زمان این سفرها ۲۰ روز می شد . اما برای سفرهای سیاحتی دانشجویی خواست دانشگاه محل تحصیل مشمولین و تعیین محدوده ی زمانی خروج و ورود مشمول به کشور ، این مدت از ۲۰ روز به ۳۰ روز تغییر خواهد کرد . میزان وثیقه سرزی برای این نوع سفرها ۱۵ میلیون می شد .

شرایط وثیقه سرزی برای مشمولان خدمت


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۰۱:۱۴ توسط:avije موضوع: نظرات (0)